I mezi prémiovými ojetinami jsou patrné národní preference. Menší průzkum ukazuje, jaké značky jsou oblíbené u nás, ale také u našich sousedů.
Zajímavý pohled na trh prémiových ojetin přichází od prodejce Mototechna Premium, který se na ojetiny s cenou blížící se milionu korun specializuje a za poslední tři roky jich prodal téměř 1500. S přehledem nejoblíbenějších značek mezi dražšími ojetinami však není překvapením, že největší zájem je o klasickou německou trojku výrobců.
V České republice je tak mezi zákazníky nejoblíbenější značkou Mercedes-Benz, na Slovensku movitá klientela preferuje BMW a v Polsku dává přednost modelům Audi. Trh se přitom mění, a zatímco před léty byste v drtivé většině koukali na řadu luxusních limuzín, nyní už mezi prémiovými ojetinami převažují SUV.
Na stranu luxusních SUV tak přesněji padá téměř 65 % všech prodejů v tomto segmentu ojetin, zatímco limuzíny dnes tvoří jen něco málo přes 16 %. I když se pak mezi běžnými ojetinami téměř srovnal poměr mezi benzínovými a naftovými motory, v prémiové třídě je poměr jednoznačně příznivější pro diesely. Celých 77 % jezdí na naftu. Pouhá 2,5 % využívá hybridní nebo plně elektrický pohon.
Přestože tedy prémiovým ojetinám vládne zejména takzvaná německá „Velká trojka“, zákazníci sahají i po výstřednějších značkách a jejich modelech. Mototechnou tak za poslední roky prošly i Bentley, Maserati, Jaguary, Porsche a mezi průkopníky elektromobility byla samozřejmě Tesla Model S. Na Slovensku pak někdo sáhl i po ojetině Mercedesu GL 6.1 V8 od Brabusu, v Polsku zase po neméně ojedinělém Infiniti Q30.