Zajímavý pohled na trh prémiových ojetin přichází od prodejce Mototechna Premium, který se na ojetiny s cenou blížící se milionu korun specializuje a za poslední tři roky jich prodal téměř 1500. | Mercedes-Benz GLE Zdroj: Mercedes-Benz

Zajímavý pohled na trh prémiových ojetin přichází od prodejce Mototechna Premium, který se na ojetiny s cenou blížící se milionu korun specializuje a za poslední tři roky jich prodal téměř 1500. | Mercedes-Benz GLE | Zdroj: Mercedes-Benz

S přehledem nejoblíbenějších značek mezi dražšími ojetinami však není překvapením, že největší zájem je o klasickou německou trojku výrobců. | Mercedes-Benz GLS Zdroj: Mercedes-Benz

S přehledem nejoblíbenějších značek mezi dražšími ojetinami však není překvapením, že největší zájem je o klasickou německou trojku výrobců. | Mercedes-Benz GLS | Zdroj: Mercedes-Benz

V České republice je tak mezi zákazníky nejoblíbenější značkou Mercedes-Benz, na Slovensku movitá klientela preferuje BMW a v Polsku dává přednost modelům Audi. | BMW X5 Zdroj: BMW

V České republice je tak mezi zákazníky nejoblíbenější značkou Mercedes-Benz, na Slovensku movitá klientela preferuje BMW a v Polsku dává přednost modelům Audi. | BMW X5 | Zdroj: BMW

Trh se přitom mění, a zatímco před léty byste v drtivé většině koukali na řadu luxusních limuzín, nyní už mezi prémiovými ojetinami převažují SUV. | BMW X6 Zdroj: BMW

Trh se přitom mění, a zatímco před léty byste v drtivé většině koukali na řadu luxusních limuzín, nyní už mezi prémiovými ojetinami převažují SUV. | BMW X6 | Zdroj: BMW

Na stranu luxusních SUV tak přesněji padá téměř 65 % všech prodejů v tomto segmentu ojetin, zatímco limuzíny dnes tvoří jen něco málo přes 16 %. | Audi Q7 Zdroj: Audi

Na stranu luxusních SUV tak přesněji padá téměř 65 % všech prodejů v tomto segmentu ojetin, zatímco limuzíny dnes tvoří jen něco málo přes 16 %. | Audi Q7 | Zdroj: Audi

I když se pak mezi běžnými ojetinami téměř srovnal poměr mezi benzínovými a naftovými motory, v prémiové třídě je poměr jednoznačně příznivější pro diesely. | Audi SQ5 Zdroj: Audi

I když se pak mezi běžnými ojetinami téměř srovnal poměr mezi benzínovými a naftovými motory, v prémiové třídě je poměr jednoznačně příznivější pro diesely. | Audi SQ5 | Zdroj: Audi

Celých 77 % jezdí na naftu. Pouhá 2,5 % využívá hybridní nebo plně elektrický pohon. | Bentley Continental GT Zdroj: Bentley

Celých 77 % jezdí na naftu. Pouhá 2,5 % využívá hybridní nebo plně elektrický pohon. | Bentley Continental GT | Zdroj: Bentley

Přestože tedy prémiovým ojetinám vládne zejména takzvaná německá „Velká trojka“, zákazníci sahají i po výstřednějších značkách a jejich modelech. | Maserati Quattroporte Zdroj: Maserati

Přestože tedy prémiovým ojetinám vládne zejména takzvaná německá „Velká trojka“, zákazníci sahají i po výstřednějších značkách a jejich modelech. | Maserati Quattroporte | Zdroj: Maserati

Mototechnou tak za poslední roky prošly i Bentley, Maserati, Jaguary, Porsche a mezi průkopníky elektromobility byla samozřejmě Tesla Model S. | Jaguar F-Pace Zdroj: Jaguar

Mototechnou tak za poslední roky prošly i Bentley, Maserati, Jaguary, Porsche a mezi průkopníky elektromobility byla samozřejmě Tesla Model S. | Jaguar F-Pace | Zdroj: Jaguar

Na Slovensku pak někdo sáhl i po ojetině Mercedesu GL 6.1 V8 od Brabusu, v Polsku zase po neméně ojedinělém Infiniti Q30. | Porsche Cayenne Zdroj: Porsche

Na Slovensku pak někdo sáhl i po ojetině Mercedesu GL 6.1 V8 od Brabusu, v Polsku zase po neméně ojedinělém Infiniti Q30. | Porsche Cayenne | Zdroj: Porsche

S přehledem nejoblíbenějších značek mezi dražšími ojetinami však není překvapením, že největší zájem je o klasickou německou trojku výrobců. | Mercedes-Benz GLS Zdroj: Mercedes-Benz
V České republice je tak mezi zákazníky nejoblíbenější značkou Mercedes-Benz, na Slovensku movitá klientela preferuje BMW a v Polsku dává přednost modelům Audi. | BMW X5 Zdroj: BMW
Trh se přitom mění, a zatímco před léty byste v drtivé většině koukali na řadu luxusních limuzín, nyní už mezi prémiovými ojetinami převažují SUV. | BMW X6 Zdroj: BMW
Na stranu luxusních SUV tak přesněji padá téměř 65 % všech prodejů v tomto segmentu ojetin, zatímco limuzíny dnes tvoří jen něco málo přes 16 %. | Audi Q7 Zdroj: Audi
10
Fotogalerie

Oblíbené prémiové ojetiny? Češi preferují Mercedesy, Slováci mají raději BMW

I mezi prémiovými ojetinami jsou patrné národní preference. Menší průzkum ukazuje, jaké značky jsou oblíbené u nás, ale také u našich sousedů.

Zajímavý pohled na trh prémiových ojetin přichází od prodejce Mototechna Premium, který se na ojetiny s cenou blížící se milionu korun specializuje a za poslední tři roky jich prodal téměř 1500. S přehledem nejoblíbenějších značek mezi dražšími ojetinami však není překvapením, že největší zájem je o klasickou německou trojku výrobců.

V České republice je tak mezi zákazníky nejoblíbenější značkou Mercedes-Benz, na Slovensku movitá klientela preferuje BMW a v Polsku dává přednost modelům Audi. Trh se přitom mění, a zatímco před léty byste v drtivé většině koukali na řadu luxusních limuzín, nyní už mezi prémiovými ojetinami převažují SUV.  

Na stranu luxusních SUV tak přesněji padá téměř 65 % všech prodejů v tomto segmentu ojetin, zatímco limuzíny dnes tvoří jen něco málo přes 16 %. I když se pak mezi běžnými ojetinami téměř srovnal poměr mezi benzínovými a naftovými motory, v prémiové třídě je poměr jednoznačně příznivější pro diesely. Celých 77 % jezdí na naftu. Pouhá 2,5 % využívá hybridní nebo plně elektrický pohon.

Přestože tedy prémiovým ojetinám vládne zejména takzvaná německá „Velká trojka“, zákazníci sahají i po výstřednějších značkách a jejich modelech. Mototechnou tak za poslední roky prošly i Bentley, Maserati, Jaguary, Porsche a mezi průkopníky elektromobility byla samozřejmě Tesla Model S. Na Slovensku pak někdo sáhl i po ojetině Mercedesu GL 6.1 V8 od Brabusu, v Polsku zase po neméně ojedinělém Infiniti Q30.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud