Radical SR10 XXR (2023) Zdroj: Radical

Radical SR10 XXR (2023) | Zdroj: Radical

Radical SR10 XXR (2023) Zdroj: Radical

Radical SR10 XXR (2023) | Zdroj: Radical

Radical SR10 XXR (2023) Zdroj: Radical

Radical SR10 XXR (2023) | Zdroj: Radical

Radical SR10 XXR (2023) Zdroj: Radical

Radical SR10 XXR (2023) | Zdroj: Radical

Radical SR3 XXR (2022) Zdroj: Radical

Radical SR3 XXR (2022) | Zdroj: Radical

Radical SR3 XXR (2022) Zdroj: Radical

Radical SR3 XXR (2022) | Zdroj: Radical

Radical SR3 XXR (2022) Zdroj: Radical

Radical SR3 XXR (2022) | Zdroj: Radical

Radical SR3 XXR (2022) Zdroj: Radical

Radical SR3 XXR (2022) | Zdroj: Radical

Radical SR3 XXR (2022) Zdroj: Radical

Radical SR3 XXR (2022) | Zdroj: Radical

Radical SR10 XXR (2023) Zdroj: Radical
Radical SR10 XXR (2023) Zdroj: Radical
Radical SR10 XXR (2023) Zdroj: Radical
Radical SR3 XXR (2022) Zdroj: Radical
9
Fotogalerie

Oblíbená okruhová hračka prošla vylepšením. Motor z Focusu ST jí dává 425 koní a má vydržet extrémní zátěž

Okruhového ježdění není nikdy dost. Své o tom ví i britský výrobce Radical, který má krásné prodeje. O své zákazníky se tak hezky stará řadou novinek.

Za britským výrobcem sportovních vozů Radical jdete, pokud chcete jednu z nejlepších hraček na závodní okruhy, nebo pokud chcete rovnou závodit. Prvním auto poháněl motor z motocyklu Kawasaki, dnes je středobodem nabídky a oblíbeným modelem SR3 XXR, kde byl dříve motor 2.0 EcoBoost od Fordu a nyní se používají motory Suzuki o objemu 1,3 nebo 1,5 litru. Nyní je tu ale něco pro náročné - vylepšený model SR10 XXR.

SR10 je teprve tři roky starý model, ale už se ho prodalo přes sto kusů, to je na malosériovou výrobu aut tohoto typu opravdu vysoké číslo. Aby těchto více než sto zákazníků nepřišlo zkrátka, nabízí pro ně Radical vylepšující paket XXR Evolution Package, který starším vozům dodá stejné změny jako u nového. A v čem že tedy spočívají všechna ta vylepšení?

V útrobách vozu je motor 2.3 EcoBoost od Fordu, který má třeba Focus ST. Díky turbodmychadlu Garrett, jinému typu vstřikování, novému chlazení, kovaným pístům a novému managementem produkuje výkon 425 koní, točivý moment 515 N.m a slibuje větší výdrž při vysoké zátěži. Výkon se přenáší na kola pomocí šestistupňové sekvenční převodovky Hewland. Díky velmi nízké hmotnosti 725 kilogramů je vůz schopný akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2,4 sekundy.

Vedle toho má SR10 XXR nové světlomety, upravenou aerodynamiku a lehčí kola. Za příplatek je pak možné jej osadit ještě karbonovým předním splitterem a zadním difuzorem. Vůz je již možné objednávat, první kousky dorazí k zákazníkům na jaře.

Galerie doplněna o model SR3 XXR.

Doporučujeme

Články odjinud