Lada Vesta  je sedan nižší střední třídy vyráběný v ruském Iževsku a Kazachstánu. Jen v Rusku šlo loni o nejpopulárnější auto. Není tak divu, že jde pro značku AvtoVaz o stěžejní model.

Lada Vesta je sedan nižší střední třídy vyráběný v ruském Iževsku a Kazachstánu. Jen v Rusku šlo loni o nejpopulárnější auto. Není tak divu, že jde pro značku AvtoVaz o stěžejní model.

Po sedmi letech na trhu přichází nyní čas na lehký facelift, aby se model trochu osvěžil a připravil na další roky.

Po sedmi letech na trhu přichází nyní čas na lehký facelift, aby se model trochu osvěžil a připravil na další roky.

Designové změny se různí podle verzí. Třeba základ má novou masku chladiče s horizontálními chromovanými lištami. Verze SW Cross má zase přední masku ve tvaru včelí plástve.

Designové změny se různí podle verzí. Třeba základ má novou masku chladiče s horizontálními chromovanými lištami. Verze SW Cross má zase přední masku ve tvaru včelí plástve.

Automobilka zmiňuje kompletní LED světelnou techniku (přední, zadní, mlhovky). Znak na kapotě je větší a kola v rozměrech 16 a 17 palců mají nový design.

Automobilka zmiňuje kompletní LED světelnou techniku (přední, zadní, mlhovky). Znak na kapotě je větší a kola v rozměrech 16 a 17 palců mají nový design.

Novým bezpečnostním prvkem jsou senzory vpředu i vzadu, aby mohla mít Vesta parkovacího asistenta nebo hlídání slepých úhlů. 

Novým bezpečnostním prvkem jsou senzory vpředu i vzadu, aby mohla mít Vesta parkovacího asistenta nebo hlídání slepých úhlů. 

Na další detaily o omlazené vestě si budeme muset ještě počkat, zatím totiž nemáme ani fotografie interiéru a chybí i technické údaje motorů.

Na další detaily o omlazené vestě si budeme muset ještě počkat, zatím totiž nemáme ani fotografie interiéru a chybí i technické údaje motorů.

Před modernizací byly pod kapotou dva motory. Šestnáctistovka dávala výkon 79 kW (106 koní), silnější osmnáctistovka pak 91 kW (122 koní).

Před modernizací byly pod kapotou dva motory. Šestnáctistovka dávala výkon 79 kW (106 koní), silnější osmnáctistovka pak 91 kW (122 koní).

V nabídce byla manuální převodovka i variátor CVT. Víme ale, že v přepočtu bude začínat na částce 163.000 Kč.

V nabídce byla manuální převodovka i variátor CVT. Víme ale, že v přepočtu bude začínat na částce 163.000 Kč.

 | TEST Lada Vesta SW Cross Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross | Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross | Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross | Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross | Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross | Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross | Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross | Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross | Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross | Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross | Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross | Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross | Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross Foto: Ondřej Lilling

 | TEST Lada Vesta SW Cross | Foto: Ondřej Lilling

Po sedmi letech na trhu přichází nyní čas na lehký facelift, aby se model trochu osvěžil a připravil na další roky.
Designové změny se různí podle verzí. Třeba základ má novou masku chladiče s horizontálními chromovanými lištami. Verze SW Cross má zase přední masku ve tvaru včelí plástve.
Automobilka zmiňuje kompletní LED světelnou techniku (přední, zadní, mlhovky). Znak na kapotě je větší a kola v rozměrech 16 a 17 palců mají nový design.
Novým bezpečnostním prvkem jsou senzory vpředu i vzadu, aby mohla mít Vesta parkovacího asistenta nebo hlídání slepých úhlů. 
21
Fotogalerie

Oblíbená Lada Vesta má po sedmi letech po faceliftu. Pořádně prokoukla a už vidí i za sebe

Podrobné technické údaje zatím tají, ale alespoň se dělí o první fotografie osvěžené karoserie.

Lada Vesta je sedan a kombi nižší střední třídy vyráběný v ruském Iževsku a Kazachstánu. Jen v Rusku šlo loni o nejpopulárnější auto. Není tak divu, že jde pro značku AvtoVaz o stěžejní model. Po sedmi letech na trhu přichází nyní čas na lehký facelift, aby se model trochu osvěžil a připravil na další roky.

Designové změny se různí podle verzí. Třeba základ má novou masku chladiče s horizontálními chromovanými lištami. Verze SW Cross má zase přední masku ve tvaru včelí plástve. Automobilka zmiňuje kompletní LED světelnou techniku (přední, zadní, mlhovky). Znak na kapotě je větší a kola v rozměrech 16 a 17 palců mají nový design.

Novým bezpečnostním prvkem jsou senzory vpředu i vzadu, aby mohla mít Vesta parkovacího asistenta nebo hlídání slepých úhlů. Na další detaily o omlazené vestě si budeme muset ještě počkat, zatím totiž nemáme ani fotografie interiéru a chybí i technické údaje motorů.

Před modernizací byly pod kapotou dva motory. Šestnáctistovka dávala výkon 79 kW (106 koní), silnější osmnáctistovka pak 91 kW (122 koní). V nabídce byla manuální převodovka i variátor CVT.

Galerie pro porovnání doplněna o Ladu Vesta SW Cross před modernizací.

Lada

Lada je značka ruského výrobce AvtoVAZ, dnes jediná. Vznikla v roce 1970 a byla velmi populární v celém sovětském bloku.

AvtoVAZ je od roku 2008 součástí skupiny Renault-Nissan-Lada a Lada je v Rusku stále nejoblíbenější značkou.

Lada Niva • Lada 4x4 • Lada Vesta Cross

Doporučujeme

Články odjinud