Když se rozsvítí rezerva natankuju za 1.000,- vynuluju denní počítadlo a do příštího rozsvícení rezervy musím mít najeto minimálně 700km. Až tohle ve střední třídě dokáže benzín, lpg, cng nebo hybrid tak budu uvažovat o změně.
LPG? dyt to mas spotrebu okolo 10litru LPG na 100km, nerikej ze neni auto co to neda kdyz ja je svoji E34 525i v automatu a lpg, s motorem co ma najeto skoro 400tisic a netesnicim vyfukem davam cestu po okrskach za 11-12 a na dalnici se dostanu i pod 10 a to to neflakam...
A kterýmpak autem střední třídy jezdíte za cca. 4.8 litru? Pokud tedy počítám správně, že na nádrž ujedete 700km, cena nafty 30Kč, cena plné nádrže 1000 Kč. (1000/30/7)Které auto střední třídy má tak mrňavou nádrž na cca. 36 litrů?
Budu mluvit o vozech jetých 4 roky.Dříve jsem jezdil s benzínama od Fordu. Výborný motory, držáci bez velkých poruch. To se o 1,8TD nedalo vůbec říci. Po tom co mi smetli posledního Forda ze silnice, se mi nepodařilo hned sehnat dalšího, ale nabídli mi Golfa TDI. Jízda nic moc, ale opravdu ušetřím tak 1- 1,25 Kč/km. Při dravější jízdě ještě více. A to mi stačí. A stál přibližně stejně jako s benzínovým motorem max o 5000Kč více. Ušetřím a na cestu do práce dobrý. Ale nový vůz bych koupil v benzínu a ne CR nebo TDi PD, pokud nedostanu záruku na pět let. A ještě by do ni musela platit třeba porucha vstřiku. (což může být problém, kdo za poruchu může) A tak to nejspise udelam , jelikož si nemuzu vyskakovat, když jsem vzal závazek za bydleni. Jinak jsem jezdil s několika dobrými vozy co měl otec ve firmě, ale nechtěl bych je živit, jako třeba A6 Allroad kvůli složitým výměnám apod.. Pokud mám průměrný plat nehraju si na milionáře, to dá rozum.
tyto počty jsou vždy zajímavé. já si zase říkám, že pokud koupím běžné auto v běžné ceně (dejme tomu 500-700tis.) najedu ročně nějakých 20tkm a za 5 let prodám, tak si říkám, zda má smysl řešit ztrátu třeba 500 tis. nebo 550 tis. prostě ten rozdíl v nákladech na palivo je tak malý, že při celkové bilanci nákladů, ztráty hodnoty apod. se to u běžného člověka prostě ani nějka zásadně neprojeví.
Nu, jakkoli zde jsou vyjádření jako obvykle tak asi ze 75% proti dieselu, skutečnost, alespoň v EU je jiná, cca 50%.Na druhé straně je prováněna "hybridní" masáž, která má za výsledek do 3% prodaných vozidelm s hybridním ústrojím v Japan a USA.Prostě diesel je fenomén, ať chtějí nebo ne. A myslím že pan Janda bude možná překvapen, že se hodnoty prodejů v dieselu vrátí k 50%.Třeba jsem žasnul, Norsko má 75% prodejů v dieselu, Švédi se dostali ve 4 letech z 10% přes 40%.Pravda je taky taková, že většina velkých zemí diesely využije lépe a Německo je z tohoto úhlu pohledu malou zemí, kde se diesel zase tak nevyplatí. Navíc po fenomenální první generaci TDI Němci udělali všechno aby lidem diesel zhnusili - TDI-PD.
Ten poslední odstavec o tom jak je německo malou zemí, kde se diesly nevyplatí to je skutečně perla. Které jsou to ty velké země, kde se diesly vyplatí ?Moderní diesly protlačili na trhu právě němci svými tdi a taky se jich tam nejvíce prodá. Služebáky i vyšších tříd typu A6, A8 jsou ze 70-80% v naftě.
Německo je proti Francii, Španělsku, Velké Británii a Itálii geograficky malé. Ve všech těchto zemích se prodá o hodně více dieslů než v Dojčlandu protože lidi tam jezdí mnohem delší trasy. To je pravda a píše o tom i pan autor článku.
1. Kdyby byly diesely zdaněny tak, jak to odpovídá jejich škodlivosti při porovnání s benzinem, LPG nebo CNG, bylo by po výhodnosti. Vidět je to v NL, kde se na ně zvedala silniční daň a registrační poplatek a dávalo menší "šrotovné". Jenže většina Evropy je připodělaná z CO2 a prokazatelně škodlivé pevné částice nevadí.2. Ne zcela zanedbatelnou část poptávky po dieselech je možno přičíst tomu, že naftu je pro mnoho lidí snadné "opatřit". I v Německu se vidí to, že zaměstnanci mají místo vyššího platu neoficiálně povoleno tankovat naftu třeba ze stavebních strojů. A o tom, jak masově naftu kradou řidiči náklaďáků a autobusů v ČR nemá smysl mluvit. Na letištích se také na nějaký ten litr kerosinu nekouká a v dieselu to hoří dobře.
Benzínové motory emitují pevné částice té nejmenší velikosti také ale nikdo se tím nezabývá, nicméně Euro 5 zavádí limit pevných částic i pro benzínové motory, což je důkaz přítomnosti pevných částic.Byl bych velmi opatrný, co se týče té proklamované škodlivosti. U dieselů se udělalo opravdu hodně opatření k potlačení škodlivých emisí a některé emise jsou dlouhodobě lepší než u benzínů...
Norma Euro 5 říká tohle: emise CO jsou u benzínu 2x benevolentnější (1.0 vs 0.5), nadruhou stranu emise NOx jsou u benzínu více než 3x přísnější než u dieselu (0.06 vs 0.20). Takže diesely produkují více NOx a benzíny zase CO. Emise pevných částic (resp. maximum normy) jsou u obou stejné, tedy 0.005.Pevné částice produkují přímovstřikové benzíny, ne "obyčejné". Takže norma Euro 5 se ve své podstatě týká motorů TSI, FSI, GDI, D4, DISI atd.Na emise NOx jsou nejpřísnější kalifornské emisní normy. Tyto normy je schopno splnit jen několik dieselů a to jen za pomoci močoviny a ještě navíc tu normu plní velmi těsně. Mercedes touto normou prošel tuším až při druhém pokusu (po dalších úpravách). Benziňáky s tím problémy neměly, alespoň ty nepřímovstřikové určitě.
Tak nevím, ale mám pocit že normy pro diesel povolují vyšší limit NOx. Kdyby totiž pro ně měl platit stejný limit jako pro benzín, tak by to byl v podstatě konec dieselu. A to je taky důvod, proč auta nemůžou, v případě benzínu, v některých fázích pracovat s takzvanou chudou směsí, což se svého času jevilo jako možná cesta ke snížení spotřeby (a tedy CO2). Je zajímavé, že někde to vadí a někde ne.:-))
Některé firmy už nějakou dobu pracují na implementaci obdoby AdBlue do benzinových motorů. Právě proto, aby se dala používat chudší směs a snižovat ony démonické emise CO2.
AdBlue je močovina, která likviduje NOx a ne CO2 ;-)
Ta hybridní masáž má za následek to, že v Japonsku bylo cca 10 % (tedy žádné 3 %) z prodaných aut s hybridním ústrojím a Toyota Prius se v Japonsku stala nejprodávanějším autem roku 2009.
Zapomínáš na masivní podporu japonského státu, která končí...
No kazdopadne, kde uz mohol byt vyvoj benzinovych motorov, keby nesli prachy do vyvoja dieselov! B-]A usetrila by sa hromada el. energie pri "nepisani" prispevkov do tem ako tato :)))
když už to tady zaznělo. Taky jsem k nim trochu skeptický. Z toho co jsem se dočetl, (případně doslechl), tak spotřeba je tam velmi, velmi závisla na stylu jízdy. Asi více než v jiných případech. Taky by mě zajímalo, jestli když do válce nějaké 1.2 turbo, narvu stejné množstvi paliva jako do válce atmosferické 1.8, bude výtěžnost získané energie stejná nebo podobná. Přece jen v té 1.2 dojde k expanzi do menšího objemu, což by mělo znamenat horší účinnost. Na druhou stranu se tam pracuje s vyšším tlakem, který by to mohl? kompenzovat. Tož fakt nevím. Jinak souhlasím s tím, že více bazneků = více možných oprav. Navíc kolega co má autoservis tvrdí, že kvalita aut jde poslední roky dost dolů (někde se šetřit musí).
jedno jestli benzín nebo nafta. jinak jestli chtějí automobilky víc prodat nafťáků, tak ať začnou zase dělat odolný motory bez turba. každej nepotřebuje raketu na německou dálnici, ale dělníka na normální silnici. mám sdi, není to raketa, ale je to upravený, aby to nebyla brzda na silnici a maká to jak o život. už ve škole jedna z prvních pouček na mechanice byla, že čím víc se toho v motoru točí, tím víc se může rozbít.
Důvodů, proč si koupit naftový motor je ještě víc, má více síly v nízkých otáčkách. Nikdy jsem nevytáčel motory, diesel mi vyhovuje. Mám ho v autě na dálky, na dálnice. Spotřeba s tím nemá co dělat. Druhé auto je benzín+LPG.Vstřikovací tlak TSI je cca 160bar, tdi až 2000bar, to snad hovoří za vše v otázce spolehlivosti.
Já také nemám vytáčení motoru rád - proto mám benzinové osmiválce. To by si měli vyzkoušet ti chtráci, co pořád tvrdí, jak diesel táhne odspoda... Mám hodně naježděno s 2.0 HDi (v P407), různými versemi 1.9 TDi od VW (většinou Octavia, nějaké to Polo, Golf, starý Sharan) a něco i třílitrovým turbodieselem v Saabu 9-5. Pod 1500 rpm slušně netáhne žádný a při pokusu o projetí zatáčky a rozjezd z nějakých cca 1000 rpm mi i ten třílitr chcípal. Ten menší z mých osmiválců je schopen se na pětku rozjet na rovině jen puštěním spojky a jet plynule při 200 rpm.Do ponorky nebo bagru dejme tomu, ale cpát to do osobních aut...
O autobusech tahle diskuse není :-P
Na zvláštní články jsem si už tak nějak na www.autorevue.cz zvykl... Ovšem pane autore, podle vyšeho psaní tuším, že jste zaníceným zastáncem benzínu a z nějakého důvodu máte averzy oproti naftovým motorům. Dle mého názoru vše není tak, jak zde popisujete.. Majitelé naftových automobilů si kupují teno motor nejčastěji podle toho, kolik najezdí kilometrů. Pokud tsi koupím benzínové auto a najezdím s ním 50tisíc ročně, tak bych si měl asi naplácat! Při propočtech spotřeby nafta/benzín v tomto směru absolutně vyhrává nafta. Pokud jsem ale důchodce z Liberce a jedu maximálně do kauflandu a na hřbitov, tak si samozřejmě nebudu kupovat naftové auto... Samozřejmě jen pro doplnění k článku, že faktorů pro volbu nafta/benzin je víceKdyž opomenu tato fakta, tak vám chci jen připomenout, že do recenzí NEPATŘÍ soukromé názory typu "Domnívám se tak, že svůj díl na tomto vývoji má i jisté vystřízlivění z naftového opojení. "
Dovolím si nesouhlasit. Mám dvoulitrový benzín, ročně jezdím více než 50 tis. km, za celou dobu používání spotřeba 7l. A nejsem žádný "brzdič". Jsem naprosto spokojen. V autě je ticho a klid. Žádně dunění od výfuku, žádné saze a smrad za autem ...
V teto veci bych se rad zastal pana Jandy, protoze pokud jste napsal tento "duchaplny" prispevek, asi jste necetl celou diskuzi a bohuzel mam take pocit, ze toho o problematice diesel vs. benzin prilis mnoho nevite. Pokud budete u naftoveho motoru pocitat pouze provozni naklady s jedinou velicinou, a to sice spotrebou, pak je vysledek na prvni pohled prijemny, nicmene nerealny. Jak jiz zde bylo zmineno, naftova auta trpi na poruchy proste vice nez auta benzinova - mam na mysli samozrejme veci co se tyce pevnych soucasti motoru a neberu v potaz takove "malickosti", jako vetsi vaha na predni naprave a s tim spjate dalsi mozne problemy. Kazdopadne, neberu Vam Vas nazor, je mi vsak lito, ze jej prezentujete aniz byste byl schopen a vubec ochoten pripustit, ze ten skvely naftak, ktery Vam zere 6 litru na sto, je pro nekoho spatnou volbou i pri relativne vysokem najezdu. Osobne nevidim duvod, proc byste mel pri Vasem najezdu 50tkm/rok jezdit dieselem a uz vubec ne, proc byste si v pripade volby benzinoveho motoru musel zpusobovat nejakou fyzickou ujmu.Nemam nic proti naftovym motorum, sami jeden v rodine mame a bohuzel jej potkal stejne nestastny osud jako spoustu dalsich, kdy byla nizka spotreba vyvazena extremne drahou opravou, a tudiz uspora rovna nule. Sam bych dieselovy motor nechtel, nevyhovuje mi charakteristikou, turbo zasahy, prodlevami, jak vsak rikam, nikomu tento nazor nevnucuju a predevsim jej neberu jako jediny spravny. Presne tento pocit na mne vsak dychl z Vaseho prispevku.
No to je známá nemoc pana Jandy, je velmi tendenční. Opravdu nevím, co mu diesely udělaly a je zcela jisté že jeho výkřiky jako obvykle zapadnou do tmy.Já mám naopak zprávy z Německa, že se již 1,2 TSI sype... Jestli bude mít výdrž jako 1,2 HTP, max. 100 tkm, brzy spousta lidí procitne z turbobenzínového opojení...
Ježkovy voči co komu diesely udělaly? Tak si teď v tomto počasí zkuste projet Německo třeba do Brém a zpátky. Jestli se pak nepoblijete z pohledu na zevnějšek svého auta, gratuluji k velmi silnému žaludku. Nevím, čím to je, ale v posledních ca 5 letech mám v zimě auto permanentě zasviněné od sazí z těch "moderních a ekologických" ropáků :-((http://img141.imageshack.us/img141/3659/img0048b.jpg
a není to náhodou tím, že čím novější a modernější věc, zahalená hlavně důvodem ekologie a spotřebnosti, prostě už není tím, čím bývaly staré dobré věci? Musíme totiž utrácet, utrácet utrácet, abychom naživili čínského dělníka případně majitele fabriky (ale to už jsme v jiném oboru...), jojo, dobře bylo...B-]
Otázka u motorů nezní, jestli naftu nebo benzín, ale jestli turbo nebo atmosféru. To je to, oč tu běží. Turbo zásadně mění charakteristiky motoru. Po zavedení benzínových motorů s přímým vstřikem se ukazuje, že zákazníci i u benzínu upřednostňují motor s přímým vstřikem a turbodmychadlem. Je to vcelku logické, motor s turbem je z hlediska uživatele lepší. Má menší spotřebu, větší otáčkový rozsah a větší výkon v celém rozsahu otáček. Otázka spolehlivosti zákazníka evidentně netíží. Z pohledu výrobce má turbobenzín ve zkušebním cyklu nižší emice CO2, takže to je cesta jak splnit buzerační limity z bruselu.
K té nižší spotřebě. To bude platit u klidného řidiče, co turbo využije jednou za čas. Pokud bude trochu tlačit na pilu, což se u lidí co si kupují výkonnější motorizace vcelku předpokládat, tak bude "maloobjemový" turbo benzín žrát o dost víc, než benzínová atmosféra o srovnatelném výkonu.
No, já jsme měl dvě prakticky totožný auta (Saab) s atmosférou i turbo. A turbo mělo spotřebu asi o 0,5 l/100km menší. O dynamice a rozshu použitelných otáček darmo mluvit, turbo je je na tom mnohem líp (2,0i: 136 HP při asi 4500 ot. 2,0T 205 HP při 5000 ot, 90 HP při 1800 ot. ...). F
Osobně mám report od kámoše, kterej koupil manželce vychvalovaný 1,4 TSI(nebo jak se ten turbem a komresorem vychvalovanej bazmek jmenuje) a po dvou týdnech ježdění s ním, díky nehodě a následné opravě jeho vozu, to podle něj žralo o skoro 2 litry na 100 víc, než jeho dvoulitrovej benzín.:-D
LOL, koukám, že jsme oba dva ze stejné "díry".:-D:-D:-D
"Je to vcelku logické, motor s turbem je z hlediska uživatele lepší. Má menší spotřebu, větší otáčkový rozsah a větší výkon v celém rozsahu otáček."Nesouhlasim. Turbobenzin je nelinearni, rozhodne nema mensi spotrebu (resp. rozsah spotreby je se srovnatelnou atmosferou -2 až +10 a vice litru na 100), vetsi otackovy rozsah - nevim o tom, ze by u turbo benzinu bylo nejakym pravidlem, ze by tocil vice otacek nez atmosfera, spis bych to nazval rozsahem pouzitelnych otacek a ten bude prinejmensim srovnatelny (turbo bude brat nizsi a stredni otacky a nahore uz bude umirat, zatimco atmo pojede od strednich a ve vysokych). Jediny s cim souhlasim je vykon, nicmene ten je vykoupen v podobe turbokopancu, pomalych reakci plynovych pedalu a jak uz jsem rekl, pri vyuziti s trosku vetsimi naroky i rapidne vyssi spotrebou.Kazdopadne, nejsem zadny odpurce turbobenzinu, treba legendarni 1.8T od koncernu byla a je velmi prijemny motor, byt jsem mel tu cest jenom se 110kW variantou, stejne tak 2.0T 147kW bylo super svezeni.
Proč by turbobenzín neměl jet v otáčkách? To je omyl odvozený od zkušeností s TDI. Naopak čím větší otáčky, tím víc vzduchu turbo do motoru tlačí. Klasické turbomotory naopak jedou až tak od 3-4 tisíc výš. Samožřejmě dneska je to odladěné tak, aby maximum momentu bylo už od 1500 ot. hlavně kvůli městu, ale to není přirozená charakteristika a i tak nepopírá typické vlastnosti turbobenzínu
to Zelí: Ty o voze a zbytek o koze. Otázka "turbo nebo atmosféra" se týká pouze benzínů, atmo nafta neexistuje. Otázka "nafta nebo benzín" tu byla, je a bude i nadále. To ale s tím tvým článkem vůbec nesouvisí ;-) Správně by ta otázka měla znít "atmo&turbo benzín vs. turbo nafta". Nesmíš zapomínat na to, že pořád tu jsou případy, kdy se turbo nafta jednoduše vyplatí oproti benzínu a je úplne fuk jestli je to atmo benzín nebo turbo benzín. A to je to oč tu, a v článku, běží.
No to je pecka, atmo nafta neexistuje ;-) ale je pravda, ze obcas mam pocit z ridicu fabii SDI, jako by si mysleli, ze to turbo pod kapotou opravdu maji ;)
to Honzusko: Napovím ti, o čem je článek? Je o ojetinách nebo o nových vozech? ;-)P.S.: Ale ano, připouštím, že jsem to napsal trošku nešťastně.
Chce to chápat v trochu širších souvislostech. Palivo není až tak podstatné. Za pár let budou benzínové atmosféry taky jenom v ojetinách, které nikdo nebude chtít. Tak jako naftové atmosféry.PS. Někteří jedinci žijou velmi šťastný život s rozhledem měsíc dozadu a měsíc dopředu. Boží lidi.
Na otazku benzin nebo nafta se neda obecne odpovedet, zalezi kus od kusu podle toho jake auto clovek kupuje. Treba takovy Ford nema ve stredni tride jediny pouzitelny benzin, takze volba je docela jasna. Nebo takovy Peugeot, co ten ma dnes za pouzitelny vetsi benzin? Nic. Koupit cokoliv jineho nez diesel do SUV je rovnez nesmysl, protoze pri zatezi, ktera je u takoveho nakladacku na motor kladena vas benzin sezere.Pokud clovek kupuje ojetinu, tak je obcas nucen koupit diesel, protoze nic jineho proste neni. Koupit treba nemeckou premiovku v benzinu az na ridke vyjimky neni vubec jednoduche, respektive v Nemecku to neni jednoduche, u nas skoro nemozne. I u znacek s tradicne vybornymi benziny jako je treba BMW jsou diesely na trhu ojetin vuci benzinum klidne v pomeru 4:1. Takze spousta lidi jde do naftu proste proto, ze nema jinou moznost.
v podstate jedine s cim s tebou nesuhlasim je to, ze v Nemecku je zlozite kupit nemecku benzinovu premiu. hovorim z vlastnych skusenosti... v luxusnej triede vobec ziaden problem, vo vyssej strednej a strednej je to v prospech nafty, podla mna tak maximalne 2:1...aj ked sa sam tomu cudujem, pretoze ako je uvedene v clanku Nemecko je jedna z najbenzinovejsich krajin v europe
Je to kus od kusu. U nekterych aut s oblibenymi diesely jako je treba C klasse to muze byt skoro vyrovnane, u nekterych beznych je to 2:1 - 3:1, ale treba u vozidel Audi je pomer nekde kolem nejakych 5:1. Navic treba u Audi je problem v tom, ze vetsinu uz tak malo castych benzinu tvori 2.0TFSI, coz je zakladni motorace treba pro A6 a tudiz jde v naproste vetsine o auta bez vybavy. Navic pro auto velikosti A6 to neni zrovna idealni motor.
ale ano. s tym audi mas uplnu pravdu. vlastne skoro vsetky auta z vw koncernu, ktore sme doviezli boli naftaky - passaty snad vsetky a audiny tiez drviva vacsina.. posledna benzinova audina, co som doniesol, bola a6 3.2 quattro pred par mesiacmi. najcastejsie vozime bmw (asi tak tri stvrtiny zo vsetkych aut) a tam je to asi tak 1:1... jasne ze X5 a X6 su skoro vsetky diesle, naproti tomu zase takych 530i bolo celkom dost..a potom napr., trojkove bmw vo vsetkych variantoch karoserie s benzinovymi sestvalcami. proste z mojho pohladu, co sa tyka bmw,tak tam to s tymi benzinakmi nie je vobec zle.
To Tvoje srovnávání motorů v SUV,nebo lépe off road autech,není zrovna nejlepší.Pokud má takové auto např.motor o obsahu 2.5-2.8 tdi,je v podstatě (vzhledem k hmotnosti auta)bez motoru a ještě se spotřebou okolo 20L/100km.Momentálně jezdím 4.0i v benzínu,výkonu na rozdávání,najeto 540 000km bez závad na motoru a spotřeba 13-16L,nebo 18-20L LPG.Jinak s Tebou v podstatě souhlasím,ještě bych řekl že na poruchovosti moderníchnafťáků,má podíl i příměs biopaliv.Vzpomeňme známou bionaftu,o jejichž kvalitách seřada řidičů sama přesvědčila.Rozebraný motor traktoru,jezdící trvale na tuto"plnohodnotnou"náhradu nafty by mněl vidět každý odborník který se podepsalpod schvalovací protokol.Pokud se ona příměs biopaliva v motorové naftě vyrábíze stejných surovin jako bionafta,nelze se podivovat nad poruchovostí některých motorů.
A bude hůř, podíl biosložky v naftě by se měl od dubna zvýšit ze současných 4,5 % na 6,3 %.Bohužel v ČR jsme zelenější než zelení v okolních státech, protože v zahraničí lze ještě koupit naftu buď s velmi malým podílem biosložky nebo dokonce žádným, to jen u nás ti buz..ranti dali podmínku, že ji musí obsahovat všechna nafta jinak hrozí pumpařům pokuta. Jo a ty pokuty za tento přestupek máme nejvyšší v celé Evropě 3-[Hold kamarádi těch 281 parchantů nahoře si založili firmy na výrobu biolihu a my je teď musíme jak kre..éni všechny živit (jsou horší jak "kikáni") 3-[Zajímavé čtení o biosložce v naftě je např. zde:http://www.petrol.cz/noviny/clanek.asp?id=12939
Řekl bych, že při koupi auta každý nevybírá mezi naftou a benzínem jen z finančního důvodu. Mě osobně nafta víc vyhovuje - jsem na ni víc zvyklý, nejsem žádný závodník a nepotřebuju mít na dálnici vytočený motor na 3000ot/min. Prostě benzín není pro mě to ideální, to e táhne ve vyšších otáčkách moc nevyužiju. Navíc v malých autech typu Oktavka, je benzín 1,6 a 1,8 bez turba docela tragický, s autem to moc hýbat nechce. Rozumná je až varianta 2.0 FSI, ale ten zase má slušně velkou spotřebu vzhledem k nádržce Oktávky.A jinak k těm turbám, vstřikám - mám na autě najeto 210tis, většinou po dálnicích, obě turba původní bez problémů, vstřiky OK, takže to odcházení neplatí všude, jde o zacházeí s autem, o to kolik to naše "nové" auto z bazaru se 100tis najeto má skutečně najeto...
"takže to odcházení neplatí všude", prosimtě to svoje jedno auto v matematickém vyjádření zastoupení ve statistikách poruchovosti vidíš jako někde na úrovní 90%, 50%, 20%, 1% ? nebo někde mezi setinou promile a nulou ? :))
Jasný, že někde u nuly :-) nědělám si iluze, že mám jedinýho dízla na světě :-)Ale obecně co znám lidi s naftou, co mají auto od počátku (to znamená reálně najeté kilometry), tak nikdo zatím neměnil turbo ani vstřiky a to se jedná většinou o V6/V8.
Ještě na jeden vynález se zapomíná a to je filtr pevných částic. Ten v současné podobě v podstatě vylučuje, aby si diesel koupil člověk, který nejezdí časté a dlouhé trasy, tzn. téměř pro všechny, kdo si auto kupují soukromě.
Tom kápl na to pravé!!! DPF to je. Od té doby, co se montuje k dieselům, tak přibylo podstatných problémů. Musí spalovat více nafty, aby spálily pevné částice. Kdo pročítá fóra, tak ví, že majitelé řeší jeden problém s DPF za druhým. Jestli něco pohřbí turbodiesela, tak to nebude spolehlivost nebo výdrž, ale nesmyslné ekonormativy a filtr pevných částic.
Nedávno jsem také řešil jestli bych neměl koupit naftu pro větší úsporu financí a nakonec jsem se rozhodl pro LPG. Nechal jsem ho namontovat do svého stávajícího auta 2.0 8v za 26 tis. kč. Za rok mám investici zpět. Palivo za 14 kč/l. 100 km mě stojí 120 kč za palivo. Síť čerpacích stanic je dost hustá a do zahraničí nejezdím. Já jsem spokojen.
Jo jo, LPG, je celkem dobré řešení. Bohužel však ne pro ty lidi, kteří parkuji v podzemní garáži. Tam LPG nesmí.....
No v ramci toho, ze se meni pozarnicka vyhlaska, tak uz se bude moci parkovat v pozdemkach, tak jako vsude v okolnich statech.
asi to nemas procteny cely vid? ;-) neni tam dodatek, ze s tim musi suhlasit majitel, ze kontrukce vetrani podzemnich garazi v zahranici ma jine parametry nez u nas, takze toto nebudou splnovat a proste se tam parkovat dal nebude ...
nucenou ventilaci u nas maji stejne vsechny garaze a ano, majitel s tim musi souhlasit, nicmene ja hovoril o odstraneni legislativni prekazky. takze parkovat se tam bezne bude.
Radku, nevíš od kdy by měla tato vyhláška začít platit? Nenašel jsem k tomu zatím nic konkrétnějšího....Dík za info.
nema oficialni info, ale zhruba od pulky roku
Zalezi kam byste jel, Benelux, Francie, Chorvatsko... jsou LPG prospikovany jako u nas.
Podľa môjho názoru je to celé o tom, kto a na čo využíva autá. Skrátka ak si vezmeme pero, papier a kalkulačku veľmi rýchlo zistíme návratnosť a výhodnosť benzín versus diesel. A ak má auto jazdiť povedzme do 20tis.ročne alebo menej a majiteľ ho chce vymeniť povedzme po nejakých 3-5 rokoch, tak cenový rozdiel sa mu skrátka nezaplatí a jediné čo ho môže tešiť sú jazdné vlastnosti dieselov, teda ak ich uprednostňuje. Taktiež údržba dieselov je finančne náročnejšia než benzínov. Rozdiel je aj v opotrebovaní techniky mesto versus mimo mesto a podobne. A vo tom to je :)
Jenze tady je to prave o tom, ze spousta nakladu je nepredvidatelnych. Vis kdy ti na motoru neco odejde? Diesely jsou poruchovejsi a tenhle aspekt je tezky zohlednit. Na papire to pak obvykle vyjde, v realu ne. Proto ten odklon - spatna zkusenost...
Cena dieselu bývá někdy v akcích stejná jako benzinu, nebo někdy také výkonově srovnatelný benzin není až tak levnější. Pokud si vůz někdo koupí na cca 3 roky, pak třeba s dieselem na "velký" servis ani nedojde. Long-life dává rázem smysl... Dalšího majitele pak čeká "výhra v loterii" :-DNicméně snad se lidi chytli za hlavu a pochopili, že diesel se stal víc módou než racionální volbou. Diesely v malých vozech podle mě prakticky nemají co dělat. Smysl pro mě začínají mít až ve střední třídě, SUV, MPV apod. V nižší střední je to na zváženou. Pro běžné rodinné ježdění se podle mě diesel v naprosté většině případů nevyplatí. Tedy pokud se nejedná o SUV/MPV...
Souhlasím částečně s vysvětlením autora, proč se trend poklesu prodeje naftových aut prohlubuje:Ano - šrotovné a vliv krize celkově velmi významným způsobem podpořili především prodeje malých aut, u kterých se naftový motor nevyplatí.Ano, rozdíl ceny mezi benzínem a naftou se snížil. V některých zemích i téměř srovnal.Nemyslím si ale, že nafťáky mají podstatně dražší údržbu. Podstatnou část prodejů benzínů dnes tvoří maloobjemové turbo benzíny. Různé 1,2 nebo 1,4 či 1,6 až 2,0 turbo benzíny od VW, Renaultu či Fiatu a dalších, dnes hodně zvedly prodeje a oblíbenost benzínů. A tam jsou také vstříkovače, turbo atd.Nesouhlasím s názorem, že nákup dieslu je jen nějaká móda a rozmar. Pro toho, kdo jezdí hodně km ročně, se nafta stále vyplatí a to hodně. Stačí se podívat na velmi aktuální test "benzín nebo diesel" v Autotipu 1/2010 , kde v testu napříč třídami vyhrála nafta 7:3 k benzínu. Ne nadarmo se dnes ve spoustě testů hybridů dočtete, že se stejnou spotřebou, jako drahý a komplikovaný hybrid, dnes jezdí každý lepší diesel při podstatně nižší nákupní cenu a jednodušší technice.Jinak z textu tohoto i předchozích článků pana Jandy cítím určitou osobní zášt vůči naftovým motorům, kterou zde vždy prezentuje. Ale kdyby denně najezdil třeba 200 km do práce a zpět, tak by mu nafta ušetřila pěknou částku z peněženky. Snad by poté pochopil.....Takže čas a další vývoj ukážou.
šrotovné a vliv krize celkově velmi významným způsobem podpořili.... ... cože podpořilo? Úřední šiml zařehtal, soukolí byrokracie za se skřípotem se rozjelo , zatím to je prohra!Čím novější diesel tím náchylnější systém přípravy směsi. Takže, parkuj te 365dí v roce auto před barákem, nemějte známé na opravy auta nebo garáž-dílnu kde si můžete něco opravit sám. Myslíte že ušetříte?Opravdu myslíte že to je tak výhodné? Nebo zase jen klasický vzoreček ...podle sebe soudím tebe....
Je to docela casto jak pise pan Janda. Zadny test nezohledni dlouhodobou zkusenost, kdy ti treba po dvou trech letech zamavaji vstriky nebo turbo a jses namydlenej, roky jsi si sporil jen na tuhle opravu.Podle mych zkusenosti je dnes efektivita dieselu spis o stesti, nesmi dojt k zadny velky zavade. Jak dojde, je to konec. A zajdi se do servisu zeptat, jak casto meni vstriky nebo turba. Reknou ti obvykle, ze pokazeny vstriky jsou na dieselech nejcastejsi zavada a jeden stoji raketu, obvykle jich odejde vic.Myslim, ze zijeme v takovy dieselovy lzi, kdy jeden nalhava jinym, jak se mu diesel vyplatil a ze ho nekdo jiny musi mit taky. Myslim, ze vetsine lidi se to nevyplati, je jen moda to mit... A spousta lidi evidentne prisla na to, ze na to proste nema, tak uz to nekupuje.
Jinak osobne mam za to, ze znacny utlum dizlu nasadil downsizing. lidi si dnes koupi radeji 1,4Turbo s vykonem dvoulitru, dokazou jezdit lehce nad spotrebu nafty a je to. Jenze uz nevidi, ze ty jejich primovstriky jsou stejne komplikovane a drahe jako ty dizly :)
Radku, dost lídí kouká taky na cenu pojistky. Měly by ty pojistky dát podle kw a né obsahu motoru a ta tabulka se hned změní.
pojistovny dnes nabizi pojisteni dle objemu motoru, ale i dle vykonu, staci si vybrat ;)
Uprimne receno, jezdi kolem mne desitky a stovky dizlu a vim o jednom umrtvenem turbu a par vstricich. Z toho se dela zase velky halo.Navic v podstate stejne vstikovace (CR) a turbo ma dnes kde jaky moderni benzinovy motor, takze rozdil uz tam je velmi maly, nekdy vubec zadny.Proste dizl se vyplati i nevyplati. Ja mel dizl a mam benzin. Ani jedno neni problem, oboje ma vyhody i nevyhody. Dizl se vyplati v realne velkem najezdu a to i presto, ze odpurci budou mluvit o poruchach, ktere jsou vlastni i benzinu apod. proste vse ma svoje.
S tímto příspěvkem mohu souhlasit.
Je pravda že i benzinák ma vstřiky, turbo, palivové čerpadlo adt, ale za jakých podmínek ta stříkačka a ostatní články systemu musí pracovat, tlaky na vystupu, tlaky a teploty v spalovacím prostoru atd. u nafty dostava vstřik strašne na prdel.A srovnavnejte cenu tryski do benzinu a naftaku, je to sakra rozdíl. Trysku do benzínoveho motoru si dokažu vymenit i sam a to nejsem automechanik, ale na do naftaku bych se teda určite nepouštel.
Vstřikovač benzínu stojí pane 4 až 10000 Kč, dieselové asi o 2 tisíce více ale dají se opravit, benzínové ne.
Kdy jste naposledy videl moderni motor? v prvni rade tlaky jsou u preplnovani dost podobne, teplota spalovani je u benzinu vyrazne vyssi, proto taky se doposud nerozsirilo VGT u benzinu. cena vstrikovacu a systemu a turba je u modernich primovstrikovych turbo benzinu stejne. Nezjite v dobe vstrikovacu u starsich motoru, ta doba je davno pryc a pokud si netroufnete na vymenu u soucasnych dizlu, tak na soucasne benziny taky zepomente, protoze budete asi hodne prekvapeny, co tam je.
konstrukce vstriku ja naprosto rozdilna. u nafty zajistuje nazani sama nafta, u benzinu snad nazete vstrik benzinem? no asi ne. netesnost vstriku u nafty vetsinou konci jeho ukapavanim a propalovanimpistu. u benzinu je toto nedeje. vstrikovani benzinu je tlakama uplne nekde jinde, nez naftovy. od toho se odviji narocnost na samotny vstrik
Ale to je o cem tu mluvim. Ze o tom nevis jeste neznamena, ze se to nestalo! Zajdi si do servisu a poptej se lidi, ktery tyhle problemy resi a otevre se ti jiny obrazek. Jezdim tam dost (VW-Audi) a zrovna vstriky jsou v CR dost obvykly problem. Halo jsou tvoje dojmy, tohle jsou fakta.Ze benziny smerujou stejnym smerem je vec jina. Ale faktem je, ze s atmo benzinovym motorem jsem za zivot nemel ani jedny problem, vubec nic, nikdy se na tom nic nepodelalo. Co jezdim se sluzebnima dieselama, je problemu celkem dost. Takhle ja si vyvoj, pokrok nepredstavuju. A spousta lidi asi taky ne, proto se vraci k tomu co jim fungovalo... Mozna ovsem naivne, pokud si koupi 1,2 TSI :-)
Ne, vy tu jen strasite lidi. Mohu dodat informace ze 3 servisu a jasne ukazat problemy dieselu. Da se rici, ze do najezdu cca 250tkm nemaji dizly procentne zadne zasadni problemy se vstriky a turby. (inforamce Fiat + koncern). To jsou fakta, ne zadne JPP od lidi ze servisu. Mohu dodat klidne i presna cisla, ale to bych pak naprosto podrezal to straseni o ktere se tu snazite.Obecne s problemy se vstriky a turby nejvice strasi ti, kteri k tomu maji nejakou obecnou averzi. A pritom k tomu neni duvod. Ja jsem taky milovnik benzinu, ale nebudu si tu to svoje obhajovat smyslenymi argumenty, abych to vsem nandal.Navic v soucasne dobe se eliminuji atmosfericke motory a naprisc koncerny se jde cestou preplnovani a primeho vstriku, tedy toho, co je u dizlu a toto je i u benzinu.
Radku, není to tak docela pravda. Jakákoli osobní zkušenost je samozřejmě statisticky bezcenná, rozhodná je leda pro naše vlastní uvažování. Me zprávy ze servisů jsou sice jiné, v Porsche ČB (Audi, VW, Škoda) a ACR Auto (BMW, Ford) je to velmi častý problém, ale i to je malé procento aut.Vím ovšem od českého zastoupení BMW, že průměrná životnost vstřiku naftového motoru u BMW se v posledních letech pohybuje mezi 80 a 100 tisíci kilometry, to už je statistika celkem zajímavá a lze s ní kalkulovat. Jistě, někdo bude mít více štěstí a vydrží mu vstřik déle, někdo méně vydrží mu dobu kratší. Toto jsou ale čísla ze všech českých servisů BMW a jistě reflektují skutečný stav věci. Říci, že vsřik je nahodilý problém a většina aut vydrží 250 tkm bez opravy, jednoduše není pravda, jakkoli u různých značek bude stav odlišný a BMW samo přiznává, že tu mají se vstřiky větší problémy než jiné značky.U nás je ale situace specifická, zapomínáš na jeden faktor - česká nafta. Stejná statistika BMW z Německa totiž mluví o 180 tisících km. Pokud se tu nafta šidí a má to takto drastický vliv na živostnot klíčových částí motoru, nelze dieselové auto efektivně provozovat, dokud se to nezmění.Možná i proto takové problémy s benzinovými motory obdobné konstrukce nejsou. Turba na tom bude podobně, ale nevím o jeidném případu, kdy by někdo třeba na benzinovém motoru měnil vstřik. To neznamená, že neexistují, ale dozajista to bude něco výjimečného. U dieselu to nic výjimečného zjevně není.Z mého pohledu nemá smysl to dále rozebírat, já jsem s diesely neudělal dobrou zkušenost ani pokud jsem od nich nečekal více než levnější provoz. A domnívám se, že nejsem sám. Statistika vývoje prodejů je jasná, důvody s jistotou neřekne nikdo. Jsem ale přesvědčen, že vystřízlivění z dieselového opojení není okajový faktor...
Pavle zapominas na jednu vec. Dnesni dodavky do 3,5 tuny napric uatomobilkami pouzivaji naprosto bezne naftove motory z osobnich aut. nejsou v nich zadne rozdily, nekdy ano, ale vetsinou vubec. A pritom ty dodavky maji stovky tisic kilometru najezdy bez zasadnich servsu.Jinak ano, naftove motory maji proti starsim benzinovym mnoho komponentu navic, co se mohou pokazit, ale uprimn, koukni se na x35i, koukni se na x35d kokni se na dnensi nove X6 V8 turbo motory apod. tam uz je to jeste horsi.Jinak dle meho vystrizliveni neni poruchovosti, ale tim, ze lidi zjistili, ze uspornost zde neni dana spotrebou. Navic dnes uz se daji koupit stejne pruzne benziny za mensi penize s lepsi kultivovanosti. Proste dnes si radeji clovek koupi 1,2 TSI 100 koni, nez 1,9 TDI 100 koni. vykon stejny, spotreba stejna, komplikovanost stejna, ale kultura neskutecne rozdilna.
Spotřebu nízkoobjemových zážehových motorů nelze srovnávat se spotřebou dieslů...při jízdě ve městě jde samozřejmě o obrovký pokrok, ale jakmile šlápnete 1.2 TSI na dálnici na plyn, tak spotřeba okamžitě letí do závratných výšin. Na druhou stranu pokud by se s tímto motorem jezdilo max 130 km/h a na šestku - tak to potom jo...ale kdo takhle dnes jezdí??? Při 160-170 km/h je tenhle motor, co se spotřeby týče, nepoužitelný...
Ja nevim jak vy, ale nekradu rohliky, neznasinuji deti v parku a neporusuji predpisy na silnici. U vas je to zrejme jinak.
Já sice stále věřím, že: "objem ničím nenahradíš", ale je tu ještě jeden faktor a to je hmotnost. 1,2 FSi určitě váží rozhodně míň než 1,9 TDI. A to se do spotřeby a jízdních vlastností odrazí. F
Asi takto, pane Jando. Předpokládánaá životnost vstřikovačů CR je asi 250 až 400 tis. km. nafta do toho může promluvit, samozřejmě.Ovšem, předpokládaná živornost vysokotlakého benzínového čerpadla je pouhých 100 tkm. Opravdu si myslíte, že benzín je u nás lepší než nafta?Tak počítejte se mnou:vysokotlaké vstřikovače - jsou u turbo dieselů i benzínůEGR - jsou u obouturba - jsou u obou, ale u benzínů více tepelně namáhánavysokotlaké zásobníky - jsou u obouZatímco diesely již porodní bolesti prodělaly, turbobenzíny to teprve čeká, na to vezměte jed...
Souhlas pouze s něčím- Vstřikovače u benzínu pracují s o dost nižším tlakem a dle kontaktů v aut. servisu koncernu to není problematická část (pokud člověk netankuje svinstvo)- turba - ano benzíny pracují s vyšší teplotou spalin, ale benzínová turba nemají natáčecí lopatky - tam je to monoblok a ten jak známo vydrží mnohem více než naklápěcí mechanismus. Jinak souhlas, že dieselové motory jsou choulostivější a chce to dost počítat. Nové CR motory je dost tragédie - staré TDI motory s rot. čerpadlem těch 250tkm daly celkem bez problémů, což se u novým TDI CR motorech říci nedá. Spotřeba obdobně - čím vyšší EU norma emisí - tím víc se to sere a žere.
Motory TDI CR jsou tak mladé, že se o nich ještě nemůže mnoho vědět. A těch pár šestiválců a osmiválců prodaných s Audi asi není dostatečným vzorkem...
Já je nezatracuju - sám mám jak benzín tak diesel (profláktutý koncernový TDI motor 81kW) - ale mám strach jíd do CR - kolega má CRDI a jezdí kolem 6l - žena má 1.6 FSI a jezdí kolem 6l-6,5l - oba motory 85kW. Auto chci za rok vyměnit a ač mi diesel vyhovuje tak se hóódně rozhoduju.
Vaše poslední věty popisují právě to, co mě nutí diesely odmítat. Pominu teď fakt, že mi nevyhovují ryze uživatelsky, ani ekonomicky to nikdy nebyla žádná výhra. Najezdím okolo 100 tisíc km za rok, to je dokonce více než 200 km denně. Sám osobně jsem používal dvě auta s naftovými motory - s 3,0d od BMW a 3,0 TDI od Audi. Nikoli denně, ale nárazově po dobu více let. Pokud pominu o něco málo vyšší průběžné náklady na servis, čistě na úspoře paliva činil rozdíl v provozních nákladech nejvýše 1 Kč/km, obvykle však o něco méně.To jistě není zanedbatelné. Jenže v obou případech byla jakákoli úspora na palivu vyvážena nějakou velkou „dieselovou investicí” po určitém množství km. U BMW odešly po 60 000 km všechny vstřiky, u Audi se tak stalo po 160 tkm, k tomu vzalo za své i čerpadlo a nějaké další drobnosti na vstřikování. V prvním případě stála oprava 60 tisíc Kč, v druhém 150 tisíc Kč. Prodejní cena nebyla zajímavá natolik, aby situaci posunula jinam.Čili provozní náklady byly ve výsledku nejvýše stejné jako u srovnatelného benzinového auta. A když k tomu přidám fakt, že mi diesely nevyhovují z jiných důvodů, nemám důvod je dále preferovat. Takže zkušenost, kterou Vy uvádíte jako tu, jež mě má přivést na „dieselovou víru” mě přesvědčila o opaku.Stejnou zkušenost (zejména vstřiky, turba, čerpadla) děláme s jinými firemními auty, problémů ale obvykle přibývá úměrně „modernosti” motoru.Není v tom žádná osobní zášť, uvažuji racionálně. Závěr znáte. A myslím si, že ke stejnému závěru došlo mnoho jiných (ostatně znám další podobné případy), diesely zkrátka opustili proto, že se jim nevyplatí a ve statistikách se to nějakým způsobem projevilo.Mé závěry nikomu nevnucuji, ani je nepovažuji za jediné možné či správné. Pouze nabízím tuto interpretaci jako jednu z možných příčin.
S čím jste pane Jando prosím porovnával to BMW a AUDI, s jakými vozy, než jste dospěl k Vašemu rozdílu 1 Kč??? To jsem vážně zdědav.
Ono je rozdíl mít 3l turbodiesel s 6-válcema (alespon to bmw je myslím má) a nebo jezdit uslintanou 1,6 atmosférou focusem, pak je spotřeba stejná :) ale jestli nevíte, tak BMW 5 s 3.0d dělá menší decibeli v kabině vozu než obdobný benzínový motor, takže ty vaše zvěsti o traktorech jsou už také dávno pryč, pochopitelně pokud se bavíme ve vámi navržené kategorii BMW a ne třeba škoda octavia 1,9...
Ono zdaleka nejde jenom o aboslutni hodnotu hluku, ale i o to o jaky hluk jde. napr. prilisne hloubky ci vysky jsou i pri mensi hodnote hluku horsi pro cloveka, nez stredni frekvence. U dizlu je prave nevyhoda v duneni, coz je i pri nizke intenzite daleko horsi, nez bezny hluk benzinoveho motoru. typicky se to projevuje zalehanim v usich a to i u luxusnich dizlovych limuzin s nizkou hodnotou hluku, bohuzel frekvence toho zvuku je pro cloveka neprijemna. to same plati pro vysoke frekvence u turba. celkova kombinace techto dvou neduhu dela prave ten neprijemny akusticky vjem, ktery neni vubec dat hodnotou v dB, ale ciste frekvencnim slozenim toho zvuku.ale to je trochu slozitejsi debata ohledne vnimani zvuku u cloveka.
....pěkný a věcný příspěvek!
No však i u těch turbobenzínů dojde brzy k vystřízlivění.Ten "test" v Auto Tipu bych moc nezmiňoval, moc se nepovedl :-P
Nežít v tomto pseudosocialismu,kde jsou potřeba peníze na živení parazitů je benzín a nafta tak levný,že by se s ním mohlo i topit. Potom je benzín jednoznačná volba.:-D:-D Kdyby ropní šejci prodávali ropu tak draze,jak na ni některé státy uvalují daně,tak si můžou zalesnit všechny pouště. ;-)
Tak by ty prachy prožrali někde jinde, ale benzín by levnější nebyl. :-/
"Nežít v tomto pseudosocialismu,kde jsou potřeba peníze na živení parazitů"Pekne povedane :-P
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.