Objevily se snímky původního konceptu Bugatti Veyron, po deseti letech

Časopis Quattroruote otiskl několik fotografií dosud neznámé studie, jež se stala předobrazem sériového vozu Bugatti Veyron. Tento prototyp vznikl již v roce 1999 pod vedením slavného designéra Waltera de Silvy, jehož krátce před tím přetáhl koncern Volkswagen z Alfy Romeo do čela konstrukčního týmu Seatu. Jednalo se o jeden z vozů, které měly tehdejšího šéfa VW Ferdinanda Piecha přesvědčit k návratu značky Bugatti, mezi další projekty s podobným záměrem patřil i Giugiarův Bugatti 18/3 Chiron.

Vývoj konceptu začal prakticky ihned po skončení ženevského autosalonu v roce 1999 a model v životní velikosti byl hotov během několika měsíců. De Silvův stroj se nakonec představeným koncernu Volkswagen zdál až příliš odvážný, zřejmě proto se celý koncept nikdy nepředstavil veřejnosti a na světlo světa pronikl až po dlouhých deseti letech. Z jeho linií ale vystupuje podoba sériového Veyronu více než zřetelně. Ztvárnění sériového stroje se v podstatě liší pouze v detailech a, základní tvary byly zjevně dány právě tímto počinem.

Za zmínku stojí, že Walter de Silva stojí od února roku 2007 v čele hlavního oddělení designu VW Group.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Walter de Silva a jeho koncept Bugatti Veyron  Foto: Quattroruote

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků