Objevily se snímky původního konceptu Bugatti Veyron, po deseti letech

Časopis Quattroruote otiskl několik fotografií dosud neznámé studie, jež se stala předobrazem sériového vozu Bugatti Veyron. Tento prototyp vznikl již v roce 1999 pod vedením slavného designéra Waltera de Silvy, jehož krátce před tím přetáhl koncern Volkswagen z Alfy Romeo do čela konstrukčního týmu Seatu. Jednalo se o jeden z vozů, které měly tehdejšího šéfa VW Ferdinanda Piecha přesvědčit k návratu značky Bugatti, mezi další projekty s podobným záměrem patřil i Giugiarův Bugatti 18/3 Chiron.

Vývoj konceptu začal prakticky ihned po skončení ženevského autosalonu v roce 1999 a model v životní velikosti byl hotov během několika měsíců. De Silvův stroj se nakonec představeným koncernu Volkswagen zdál až příliš odvážný, zřejmě proto se celý koncept nikdy nepředstavil veřejnosti a na světlo světa pronikl až po dlouhých deseti letech. Z jeho linií ale vystupuje podoba sériového Veyronu více než zřetelně. Ztvárnění sériového stroje se v podstatě liší pouze v detailech a, základní tvary byly zjevně dány právě tímto počinem.

Za zmínku stojí, že Walter de Silva stojí od února roku 2007 v čele hlavního oddělení designu VW Group.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Walter de Silva a jeho koncept Bugatti Veyron  Foto: Quattroruote

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků