Objevily se snímky původního konceptu Bugatti Veyron, po deseti letech

Časopis Quattroruote otiskl několik fotografií dosud neznámé studie, jež se stala předobrazem sériového vozu Bugatti Veyron. Tento prototyp vznikl již v roce 1999 pod vedením slavného designéra Waltera de Silvy, jehož krátce před tím přetáhl koncern Volkswagen z Alfy Romeo do čela konstrukčního týmu Seatu. Jednalo se o jeden z vozů, které měly tehdejšího šéfa VW Ferdinanda Piecha přesvědčit k návratu značky Bugatti, mezi další projekty s podobným záměrem patřil i Giugiarův Bugatti 18/3 Chiron.

Vývoj konceptu začal prakticky ihned po skončení ženevského autosalonu v roce 1999 a model v životní velikosti byl hotov během několika měsíců. De Silvův stroj se nakonec představeným koncernu Volkswagen zdál až příliš odvážný, zřejmě proto se celý koncept nikdy nepředstavil veřejnosti a na světlo světa pronikl až po dlouhých deseti letech. Z jeho linií ale vystupuje podoba sériového Veyronu více než zřetelně. Ztvárnění sériového stroje se v podstatě liší pouze v detailech a, základní tvary byly zjevně dány právě tímto počinem.

Za zmínku stojí, že Walter de Silva stojí od února roku 2007 v čele hlavního oddělení designu VW Group.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Walter de Silva a jeho koncept Bugatti Veyron  Foto: Quattroruote

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků