Objevily se snímky původního konceptu Bugatti Veyron, po deseti letech

Časopis Quattroruote otiskl několik fotografií dosud neznámé studie, jež se stala předobrazem sériového vozu Bugatti Veyron. Tento prototyp vznikl již v roce 1999 pod vedením slavného designéra Waltera de Silvy, jehož krátce před tím přetáhl koncern Volkswagen z Alfy Romeo do čela konstrukčního týmu Seatu. Jednalo se o jeden z vozů, které měly tehdejšího šéfa VW Ferdinanda Piecha přesvědčit k návratu značky Bugatti, mezi další projekty s podobným záměrem patřil i Giugiarův Bugatti 18/3 Chiron.

Vývoj konceptu začal prakticky ihned po skončení ženevského autosalonu v roce 1999 a model v životní velikosti byl hotov během několika měsíců. De Silvův stroj se nakonec představeným koncernu Volkswagen zdál až příliš odvážný, zřejmě proto se celý koncept nikdy nepředstavil veřejnosti a na světlo světa pronikl až po dlouhých deseti letech. Z jeho linií ale vystupuje podoba sériového Veyronu více než zřetelně. Ztvárnění sériového stroje se v podstatě liší pouze v detailech a, základní tvary byly zjevně dány právě tímto počinem.

Za zmínku stojí, že Walter de Silva stojí od února roku 2007 v čele hlavního oddělení designu VW Group.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Walter de Silva a jeho koncept Bugatti Veyron  Foto: Quattroruote

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků