Objednejte teď, na vůz si počkejte čtyři roky. To je švédský Koenigsegg

Něco si objednáte a chcete to mít nejlépe za minutu u dveří? Tak to si v případě švédské automobilky Koenigsegg připravte pořádnou dávku trpělivosti.

Pokud toužíte po automobilu Koenigsegg, musíte si připravit více než jen velký balík pěněz. Potřebuje také velkou dávku trpělivosti. Zájemci u švédského výrobce čekají čtyři roky. 

Pokud si tedy objednáte svůj vysněný vůz tento rok, dočkáte se jej zřejmě v roce 2021. Za letošní rok chce automobilka vyrobit 25 kusů. 

"Máme čtyřletý seznam čekatelů. Chceme aby byl kratší, protože je to stále těžší prodávat vozy s dodáním za čtyři nebo pět let. Naším hlavním cílem je tak dostat se na rozmezí 2 až 2,5 let. Je tady totiž mnoho zákazníků, kteří si chtějí objednat další auta," řekl zakladatel Christian von Koenigsegg.

Koenigsegg Regera lak nepotřebuje. Může být čistě karbonový

Koenigsegg Regera lak nepotřebuje. Může být čistě karbonový

Jedním z důvodů delší čekací doby je fakt, že Koenigsegg dodává kolem stovky zakázkových osmiválcových motorů automobilce Spyker. Švédská značka chce ale postupně navyšovat počet vyrobených kusů za rok. Napomoci k tomuto cíli má také vybudování nových budov. 

Podobnou situaci musí řešit například také francouzská automobilka Bugatti. Ta vyrábí měsíčně více než 5 kusů modelu Chiron. No už teď eviduje více než 250 objednávek. Pokud byste si jej objednali dnes, na dodávku vozu budete čekat alespoň tři roky. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků