Objednejte teď, na vůz si počkejte čtyři roky. To je švédský Koenigsegg

Něco si objednáte a chcete to mít nejlépe za minutu u dveří? Tak to si v případě švédské automobilky Koenigsegg připravte pořádnou dávku trpělivosti.

Pokud toužíte po automobilu Koenigsegg, musíte si připravit více než jen velký balík pěněz. Potřebuje také velkou dávku trpělivosti. Zájemci u švédského výrobce čekají čtyři roky. 

Pokud si tedy objednáte svůj vysněný vůz tento rok, dočkáte se jej zřejmě v roce 2021. Za letošní rok chce automobilka vyrobit 25 kusů. 

"Máme čtyřletý seznam čekatelů. Chceme aby byl kratší, protože je to stále těžší prodávat vozy s dodáním za čtyři nebo pět let. Naším hlavním cílem je tak dostat se na rozmezí 2 až 2,5 let. Je tady totiž mnoho zákazníků, kteří si chtějí objednat další auta," řekl zakladatel Christian von Koenigsegg.

Koenigsegg Regera lak nepotřebuje. Může být čistě karbonový

Koenigsegg Regera lak nepotřebuje. Může být čistě karbonový

Jedním z důvodů delší čekací doby je fakt, že Koenigsegg dodává kolem stovky zakázkových osmiválcových motorů automobilce Spyker. Švédská značka chce ale postupně navyšovat počet vyrobených kusů za rok. Napomoci k tomuto cíli má také vybudování nových budov. 

Podobnou situaci musí řešit například také francouzská automobilka Bugatti. Ta vyrábí měsíčně více než 5 kusů modelu Chiron. No už teď eviduje více než 250 objednávek. Pokud byste si jej objednali dnes, na dodávku vozu budete čekat alespoň tři roky. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků