Objednejte teď, na vůz si počkejte čtyři roky. To je švédský Koenigsegg

Něco si objednáte a chcete to mít nejlépe za minutu u dveří? Tak to si v případě švédské automobilky Koenigsegg připravte pořádnou dávku trpělivosti.

Pokud toužíte po automobilu Koenigsegg, musíte si připravit více než jen velký balík pěněz. Potřebuje také velkou dávku trpělivosti. Zájemci u švédského výrobce čekají čtyři roky. 

Pokud si tedy objednáte svůj vysněný vůz tento rok, dočkáte se jej zřejmě v roce 2021. Za letošní rok chce automobilka vyrobit 25 kusů. 

"Máme čtyřletý seznam čekatelů. Chceme aby byl kratší, protože je to stále těžší prodávat vozy s dodáním za čtyři nebo pět let. Naším hlavním cílem je tak dostat se na rozmezí 2 až 2,5 let. Je tady totiž mnoho zákazníků, kteří si chtějí objednat další auta," řekl zakladatel Christian von Koenigsegg.

Koenigsegg Regera lak nepotřebuje. Může být čistě karbonový

Koenigsegg Regera lak nepotřebuje. Může být čistě karbonový

Jedním z důvodů delší čekací doby je fakt, že Koenigsegg dodává kolem stovky zakázkových osmiválcových motorů automobilce Spyker. Švédská značka chce ale postupně navyšovat počet vyrobených kusů za rok. Napomoci k tomuto cíli má také vybudování nových budov. 

Podobnou situaci musí řešit například také francouzská automobilka Bugatti. Ta vyrábí měsíčně více než 5 kusů modelu Chiron. No už teď eviduje více než 250 objednávek. Pokud byste si jej objednali dnes, na dodávku vozu budete čekat alespoň tři roky. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků