Objednejte teď, na vůz si počkejte čtyři roky. To je švédský Koenigsegg

Něco si objednáte a chcete to mít nejlépe za minutu u dveří? Tak to si v případě švédské automobilky Koenigsegg připravte pořádnou dávku trpělivosti.

Pokud toužíte po automobilu Koenigsegg, musíte si připravit více než jen velký balík pěněz. Potřebuje také velkou dávku trpělivosti. Zájemci u švédského výrobce čekají čtyři roky. 

Pokud si tedy objednáte svůj vysněný vůz tento rok, dočkáte se jej zřejmě v roce 2021. Za letošní rok chce automobilka vyrobit 25 kusů. 

"Máme čtyřletý seznam čekatelů. Chceme aby byl kratší, protože je to stále těžší prodávat vozy s dodáním za čtyři nebo pět let. Naším hlavním cílem je tak dostat se na rozmezí 2 až 2,5 let. Je tady totiž mnoho zákazníků, kteří si chtějí objednat další auta," řekl zakladatel Christian von Koenigsegg.

Koenigsegg Regera lak nepotřebuje. Může být čistě karbonový

Koenigsegg Regera lak nepotřebuje. Může být čistě karbonový

Jedním z důvodů delší čekací doby je fakt, že Koenigsegg dodává kolem stovky zakázkových osmiválcových motorů automobilce Spyker. Švédská značka chce ale postupně navyšovat počet vyrobených kusů za rok. Napomoci k tomuto cíli má také vybudování nových budov. 

Podobnou situaci musí řešit například také francouzská automobilka Bugatti. Ta vyrábí měsíčně více než 5 kusů modelu Chiron. No už teď eviduje více než 250 objednávek. Pokud byste si jej objednali dnes, na dodávku vozu budete čekat alespoň tři roky. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků