Obézni lidé nutí automobilky zvětšovat vozy

Nejen poptávka po větším prostoru, ale také nutnost vyjít vstříc obézním lidem nutí automobilky zvětšovat své vozy. Ovšem pro tyto zákazníky nestačí pouze zvětšit samotné rozměry, je třeba zvětšovat i velikost a šíři sedaček, prostor mezi sedadly a dalšími prvky ve vozech. Pak se ovšem může stát, že subtilnější řidič může mít všude daleko. I když se to nezdá, dle posledních průzkumů jsou dnes lidé v průměru o 40 mm širší, než před čtyřiceti lety. Velké zastoupení obézních řidičů hlavně ve Spojených státech tak přináší pro štíhlou část populace poměrně velký přínos v podobě větších prostorů i v menších vozech. Samy automobilky připouští, že na tyto zákazníky myslí, a tak s předstihem navrhují pro určité trhy větší sedáky a opěradla sedaček.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků