Obézni lidé nutí automobilky zvětšovat vozy

Nejen poptávka po větším prostoru, ale také nutnost vyjít vstříc obézním lidem nutí automobilky zvětšovat své vozy. Ovšem pro tyto zákazníky nestačí pouze zvětšit samotné rozměry, je třeba zvětšovat i velikost a šíři sedaček, prostor mezi sedadly a dalšími prvky ve vozech. Pak se ovšem může stát, že subtilnější řidič může mít všude daleko. I když se to nezdá, dle posledních průzkumů jsou dnes lidé v průměru o 40 mm širší, než před čtyřiceti lety. Velké zastoupení obézních řidičů hlavně ve Spojených státech tak přináší pro štíhlou část populace poměrně velký přínos v podobě větších prostorů i v menších vozech. Samy automobilky připouští, že na tyto zákazníky myslí, a tak s předstihem navrhují pro určité trhy větší sedáky a opěradla sedaček.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků