Obětí dopravních nehod již neubývá, není divu

130 komentářů

Oulehla Zdeněk
22. září • 14:09

Naprosto přesné, výborně napsané! Ale je ještě třeba bez ohledu na politiky vyvolat celonárodní diskusi "jak na to". Většina se totiž shodne v přesvědčení, že zákon není dobrý,ale shoda na tom, jak by tedy měl vypadat. už by asi byla podstatně menší. Zdůrazňuji, politici jsou až na konci, my občané jim musíme předložit "objednávku".

mira023
21. září • 10:29

Zlepšeme dopravní značení silnic aby bylo logické a díky bodům vyřaďme nebezpečné řidiče co nejdřív.
Zákon má vyřadit řidiče nebezpečné - nedodržující pravidla, pak ti pomalí možná klidně zrychlí nebudou se totiž bát šílence v protisměru který si najíždí do zatáčky přes plnou čáru když nevidí, ale je dobrý řidič v dobrém autě.
Samozřejmě jsou v zákoně nesmysly - co lze očakávat od poslanců jiného.

Ondra
25. září • 15:26

To je demagogie!!! Jak rychle se vyřadí "nebezpečný řidič" záleží totiž hlavně na tom, jak si dává pozor na čerty, kolik jezdí a kde (v které části ČR), jestli po městě, hlavních tazích, nebo po okreskách nižšších tříd a také pochopitelně na štěstí. Jak říkam, aby se někdo vyřadil, tak ho musí někdo chytit a né jednou. Nezapomeň, že body se po roce umazávají.

Ondra
25. září • 16:12

Co se týče těch pomalých, tak ti nezrychlí, nedělej si falešné naděje, je to utopie, to by se jim musel zaseknout plyn a pokazit brzdy. Většinou jsou to ubožáci, kteří se na silnici sotva drží, protože svoje auto nemají zvládnutý a pokud by zrychlili a pak se dostali do nějaké vypjaté situace, není jisté zda by ji zprávnou reakcí vůbec zvládli.
Souhlasím ale, že pokud někdo řeže i nepřehlednou zatáčku protisměrem, tak je to fakt prase a pirát silnic. Tohle by fakt neměl, je to jak ruská ruleta. Nebezpeční jsou v tomhle i někteří motorkáři, kteří jedou v zatáčce po středové čáře naklopeni do protisměru. Měli by si uvědomit co dělají, pokud je silnice uzká, tak se jim už pak nedá vyhnout. :-OTaké bych chtěl v rámci bezpečnosti apelovat na všechny řidiče, aby se nikdy nikým nenechali nutit k řízení, pokud se zdravotně i psychicky necítí ve své kůži, protože sám vím, že ten postřeh potom opravdu není co by měl být a může se stát malér. Také apeluji na řidiče aby řídili vždy v pohodě a v případě potřeby zastavili a nemilosrdně naložili třeba i ručně z každým nepřizpůsobivým pasařérem, který by jim chtěl jejich klid a pohodu vzít (nervózní spolujezdec, histerická manželka, děti, tchýně), protože každý ručí sám za sebe a je to jejich zodpovědnost. Jedině řidič který je v pohodě a soustředěný může jezdit opravdu bezpečně. To se také dnes často podceňuje.
Pokud někdo porušuje předpisy, tak zodpovědně a jen tak a za těch okolností, aby tím nikoho dalšího neohrozil.

panHO
20. září • 14:54

to je hruza co tu clovek cte a to se presne odrazi na silnici .
SOBECKOST, AGRESIVITA , FRAJERINA neuvedomovani si nasledku , ktere muzou nastat .
Pracuju na zachrance a kazdemu bych pral videt ty lidske sracky ktere musime seskrabavat ze silnice a ze zbytku aut. To by meli poustet v autoskole a je uplne jedno jestli je to skoda 120 nebo AUDI s 50ti bezpecnostnimi srackami.
Uvedomte si , ze od urcite hranice , kdyz telo prudce zastavi z urcite rychlosti tak se vam vytrhaji vnitrni organy , mozek se priplacne k lebce atd... A je uplne jedno jestli je to super bezpecne auto nebo ne . Stejne tak kdyz najedete do zatacky vyssi rychlosti nez vam dovoli fyzikalni zakony tak je uplne jedno jestli mate nejaky protismyk a cokoliv jinyho protoze zkratka z te zatacky vyletite .
A kdyz uz jezdite jako prasata na krasne prazdne silnici kde nic neni tak si uvedomte , ze take existuji okolnosti ktere zkratka predpokladat NEMUZETE a to je treba zvire na silnici , praskla guma , nebo proste do auta vlitne vcela pritelkyne zacne hystercit dloubne do vas a vy skoncite ve skarpe.
V neposledni rade jakakoliv obhajoba vasi rychlosti neobhaji ty mrtve nevinne na silnicich .
Nerikam jezdit vsude 20, ale udelat zakon ty dulesdne dodrzovat , dusledne hlidat jejich dodrzovani , spravit dopravni znaceni tak aby 40tky byly fakt tam kde je jich treba atd... A hlavne byt ohleduplni k sobe a ostatnim . Jezdil jsem 3 roky po americe a kdyz vite jake tam maji policisti pravomoci tak si proste nedovolite porust prakticky nic a kdyz porusite draze za to zaplatite.Mimochodem naposledy jsme byli u nehody nejakeho CIVICa kdy jel nejakej frajel po okresce se svou pritelkyni asi hodne blizko 200km/h a taky si myslel ze je dobre. Predjizdel kamion , diky poryvu vetru kdyz se dostal z poza kamionu se dostal na krajnici a to auto bylo rozfrckane v okruhu 100m a absolutne nebylo poznat co to vlastne bylo za auto . A oni ? Ona mozek v kline s naprosto devastujicimi zranenimy vnitrnich organu a on jako hadrova panenka vytekl do travy . Ty zabery by meli ukazovat vsem radoby ridicum co jezdi rychle a bezpecne ale polovina z nich by se asi doblila.

m.
20. září • 18:18

Díky za tento příspěvěk..ale mám pocit, že ten hlupák Janda vítá každou mrtvolu na silnicích, protože je to přípežitost napsat nový demagogický článek..

st
22. září • 14:41

Jezdit 200 po okreskách je sebevražda, ale proč by tam člověk nemohl jet 100-120 když je dobré počasí i silnice. A taky v obci, kde je vidět z jednoho konce na druhý, nikde nikdo hned za cedulí dupnout na brzdu.
Myslím, že nejvíc shází ohleduplnost. A to jak ze strany těch co jezdí rychleji, ta hlavně ze strany těch co jedou pomaleji.
Když už nechci jet ryhle proč nezajedu ke krajnici a nepustím toho co chce jet rychleji. Vždyť třeba na úseku D11 Hradec Králové je takových úseků dost, kde by se dalo v pohodě předjíždět bez toho aniž by se člověk dostal do protisměru.
Kolikrát by se takový uměli dali podjet.....Přeji všem co nejvíce km bez nehody a taky bez bodů.

Mem
21. září • 11:37

Stačí se podívat třeba na fotky na www.ogrish.com. Možná jako budoucí výbavu aut dát varování při překročení rychlosti - na displej zobrazit nějakou chutnou fotečku.

Ondra
20. září • 10:55

Všichni se tady pořád baví o dodržování stanovených rychlostí nadiktovaných z hůry a nesmyslně trvají zrovna na 50 v obci (Marek, Milan, Jiří a plno dalších). Kde berete tu pravou jistotu, že zrovna ona 50 v obci je to pravé zprávné a nejlepší. Tento limit převzatý z Evropské Únie je přece velmi diskutabilní.
Cožpak už jste zapoměli, že asi před deseti lety se několik desetiletí normálně jezdilo v obci 60 a všem to tu vyhovovalo a nikdo se nad tím nepozastavoval. Limit 50 v obci nám byl vnucen (kdyby bylo tehdy o tom jestli 50 nebo 60 referendum, tak by padesátka 100% neprošla) a policie se, kvůli odporu ridičů tehdy nechala slyšet, že 60 bude tolerovat a že je to proto, aby jim lidi nejezdili 70 v obci. Teď když se na to už zapomělo tak čerti zpřísňují a teď chtejí najednou aby všichni dodržovali 50! Přitom se nedá říct, že by tehdy nebyl provoz a navíc auta tehdy ještě zdaleka nebyla na takové úrovni po stránce kvality podvozků, brzd a jízdních vlastností, přesto 60 vyhovovalo. Proto je pro mě nepřípustné tady číst, že pokud někdo nechce dodržovat 50, tak je pirát! Možná, že tehdy byli na lepší úrovni, než dnes řidiči, ale to je těžké adekvátně posoudit?
Opravdu miluji takové omezené kretény, kteří se nad samotným diskutabilním limitem nedokážou zamyslet a přotože jim byl nadiktován zhůry ho jako tupé ovce příjmají. Takoví blbové s vymytým mozkem jsou pravým požehnáním pro všechny diktátory a totalitní režimy protože o ničem nepřemýšlí, nepochybují, ale drží hubu a krok a ještě nutí ostatní aby dělali totéž.
Zajimavé je rovněž to, že na Slovensku zavedli 50 o několik let dřív než v ČR, pak to tam tak pár let měli, ale nakonec poznali, že je to kravina a dnes mají zase v obci limit 60+10 neoficiální tolerance. Tam kde je to nebezpečné tak limit místně sníží na 40 dopravní značkou a je to v pohodě. Když jsem tam byl na dovolené jezdilo se mi tam perfektně, že bych se tam skoro odstěhoval. Slováky tak mám zase o něco raději, jako lidi na úrovni a s vlastním úsudkem, kteří nelezou v každé blbosti slepě do prdele Evropské Únii.

biturbo
20. září • 14:41

Všechny tyto popisované problémy by vyřešila důsledná kontrola technického stavu vozidel.Postavit mobilní STK na cestách,jak to dělali rakušáci a odebírat SPZ.Tvrdě trestat ty,kteří vyjedou na cestu bez STK.Ty mobilní STK občas postavit na odjezdovou cestu nějakého STK a při zištěných závadách nemilosrdně odebírat licence a další STK si dají bacha.Kdyby se toto dodržovalo pak je u nás zákonitě o 50% méně vozidel a tím pádem i poloviční nehodovost.Vím o čem mluvím,jsem spolumajitelem firmy ve které používáme kromě moderního vozového parku také čoudící Tatry Liazy Avie i staré 120-ky škodovky.Všechna tyto auta by se při důsledných STK musela vyřadit,protože finance vynaložené na jejich opravu tak,aby splňovala aspoň předpisy platné v roku jejich výroby,by byly neúnosné.Stále to ale jde jinou cestou,kterou budou všichni využívat do té doby,do kdy to bude možné.Pokud tato cesta bude existovat nebude u nás na silnicích líp.Takovéto firmy by nepoložilo,kdyby tyto vozidla vyřadily,ale muselo by se to dít plošně a rychle,protože Franta od vedle mě cenově se starýma šunkama ve všech výběrových řízeních podleze a já se doma koukám na nový strojní park. To je realita.

žanek
20. září • 14:50

To je výtečný nápad, proto se bojím že se ho nikdo zodpovědný neujme. Zkusím ho doplnit svým nápadem, už jsem ho tu jednou publikoval. Každý ,kdo oproti zákonu někde sníží
dopravní značkou rychlost by mohl platit poplatek do státního fondu dopravy. Za pevné značky měsíční sazby za přenosné denní sazba. Pro výši poplatku by bylo podstatné
jak dlouhý je omezený úsek. Možná bychom se divili jak by rychle postupovaly opravy a jak by se rychle odstraňovaly investičně nedomyšlená místa.+Někde na internetu přehled
těchto omezení, aby byla možná kontrola od občanů (řidičů).

PetrV
20. září • 8:10

Souhlasím se všemi, kdo tvrdí, že u nás se jezdí bezohledně až hulvátsky. O letošní dovolené jsem projel Dánsko, Švedsko, Norsko (celkem 5500 km) a řeknu Vám tam bych chtěl bydlet a hlavně jezdit. Ani ne kvůli přírodě, ale jak se tam jezdí. Kvalita silnic o které se nám nezdá, absolutní ohleduplnost, absolutní dodržování "všeho" co se týká silničního provozu. A považte, to je v Dánsku limit na dálnici 110 Km/h z našeho pohledu děsná nuda (Dánsko je placka - nejvyšší hora je 176 m !!!) A nikdo tam nejede víc než 110. Všechna ta Volva, BMW,Mercedesy jedou v pohodě 110 . Téměř to nechápu jek to dělají. Ale protože tak jezdí všichni, nedovolíte si tam ani Vy víc. Na druhou stranu úroveň pokut v Norsku je proti nám až cca 10ti násobná. Svět motorů před dovolenou uveřejnil tuto tabulku.
S pozdravem jezděte user friendly
PetrV

Luboš
20. září • 23:01

Nevím, asi jezdím do jiného Dánska... Od loňského nebo už předloňského roku byla rychlost na dánských dálnicích zvýšená na 130 km/h, pouze v některých úsecích je omezená značkou na 110. Většina řidičů skutečně rychlostní limity dodržuje, ale zdaleka ne všichni, přes 150 km/h jsem ale zatím moc řidičů nepotkal. Musím potvrdit, že se tam jezdí ohleduplněji než u nás, ale myslím, že to není způsobené jen jejich předpisy, ale mentalitou Dánů.

Mr.Digital
19. září • 9:42


ve stejném směru jezděte tak ,jak jezdí ostatní - to jediné vás ochrání :-)

Makarón
19. září • 11:20

Digitál píše správně. Z reakcí některých na mě děsivě čučí agresivita a nepřizpůsobivost. Jedete-li po okresce za pánem ve 105ce co jede 70, předjeďte ho prostě až to bude bezpečné. Pán by vám to měl umožnit a třeba kousek uhnout, pokud na to má buňky, ale nemůžete ho k tomu nutit (!). Jiná siutace je na dálnici, pomalejší by měli uhýbat rychlejším, jelikož k tomu mají prostor. Nezapomeňte, že na silnici je Vaše inteligence a psychická vyrovnanost vidět mnohdy lépe než nad inteligtenčním testem nebo u psychologa. Neomaleně jezdí jen hlupáci.

Radek Ondrášík
19. září • 11:37

Představte si extrémně častou situaci - město/obec tam 4proudovka. Rychlost omezena na 60 km/h. V pravém pruhu jede auto rychlosti 50 km/h, v levém vedle něj jiné auto rychlosti 50 km/h. V lepším případě jednou oba maximálně předepsaných 60 km/h. Jedete tak za nimi pár kilometrů a oni stále vedle sebe. Nepustí nikoho. Co pak zbýva, než to střihnout přes dvojitou plnou a předjet je, pokud jsem kolega, zbrzdím mírně jednoho z nich, ať se mezi nimi udělá mezra a zbytek může jet svou rychlosti. ;-)

lubosho
21. září • 10:02

A prečo nemôžeš ísť 60 aj ty keď je tam obmedzená rýchlosť? Škoda, že tí super vodiči čo sa sťažujú na zákony neboli v havárke pred Blavou. Vtedy v kalamite vyliezali kamióny na autá a tí super vodiči na super bezpečných autách čo sa bezpečne ponáhľali zapratali cestu tak, že sa tam nemohli dostať sanitky. Tiaž som bol pri nehode motorkára, ktorý v 180 km napálil zo zadu do feldy, tá išla v meste 60 a jeho najväčšia starosť bola či sa mu nerozbila mašina. To že necíti nohy bolo nepodstatné, veď keď ho pustia z nemocnice kúpi si dvojlitrovú trojkolku.

Mr.Digital
19. září • 11:53

že vy jste jako autoři placeni za počet reakcí pod články ? :-)) ono to podle tohoto posledního příspěvku vypadá :-) mimochodem v obci neni rychlý a pomalý pruh - jsou údajně souběžné ....aspoň takto mi to nedávno jeden policista vysvětloval :-)

Mrtvola
19. září • 14:06

Jo,jo souběžné. A není to předjíždění. A na líh jezdím už dávno:-D 15% bezvodého snese každý motor. Ani při 50% žádný problem. Pouze tvrdnou hadice,možná koroze motoru,líh absorbuje vodu.

Milan
18. září • 21:14

Přečetl jsem celou diskusi a musím konstatovat,že je to přesně jako na silnici. Jezdím denně 40km do Prahy a cca přes půl Prahy do práce a toto je můj pocit.
-totální masáž medii a diskusních fór degradovala zákon na cár papíru
-převážná část řidičů si svobodu plete s anarchií a nesnáší ty blby co si dovolili vyjet na silnici zrovinka když on -veliký-vyrazil
-absolutní nerespektování zákona-můžu mít horu připomínek,ale musím respektovat dokud se nezmění
-sebelepší/sebehorší/ norma je k ničemu pokud se nedaří prosadit její dodržování-musím říct,že za posledních 10let,akce neakce jsem nepotkal policajta jinde,než na notoricky známých místech,kde jsou najednou všichni zákonu přizpůsobeni
-je pravda,že každý má jinou řidičskou praxi a tak někdo dobře řídí i ve velké rychlosti a někdo je nebezpečný v 50km/h
Já bych nechal pravidla co nejjednodušší a tvrdě trestal ty,kdo dopravní nehodu zavinily,jezdí na červenou,dojíždějí kolonu a svítí a troubí apod.

Ondra
18. září • 22:05

Život není vojna! Tudíž neplatí "splň rozkaz a pak si stěžuj". Člověk je osobnost a né tupá ovce! Zákon je špatný, je ho třeba změnit, ale to nemohu sám udělat teď hned, tak ho alespoň nerespektuji. Pocopitelně přitom dávám nejvyšší možný pozor, abych nikoho nepoškodil, neohrozil a nic nezpůsobil, protože nejsem nezodpovědný pirát silnic bez svědomí. To je jen moje osobní nejnaléhavější vyjádření nesouhlasu!
-Je zprávné, že média upozorňují na chyby zákona, protože je skutečně špatný. To je jejich úkol, aby poukázaly na chyby a iniciovaly nápravu.
-Pokud by zákon byl dobrý, rozumní motoristé by ho dodržovali, ne proto, že je to nařízení z hůry (jako Milan), ale proto, že by byl v souladu s jejich osobním přesvědčením, jak by to mělo na silnicích v ČR vypadat.
-Je dobře, že uplatňování tak špatného zákona policie hlídá povětšinou nezákeřně (že jsou vidět), aby nedělali problémy slušným řidičům, mnozí policajtí s ním totiž také nesouhlasí. Nejhorší je totiž srážka s blbcem uplatňujícím blbý zákon, např. s Bambasem.

marek
19. září • 11:04

silnice je horší než vojna. Rozdávají se i nevinným nepodmíněné tresty na zdraví, tresty smrti. Takže zákon špatnej, lepší než žádnej a ty ho na silnice, která je pro všechny respektovat budeš!!

brm
21. září • 23:34

jezisku ... to uz prisly zase lidovy milice?

petrumr
18. září • 19:29

jak se psalo nahoře-moc aut na málo silnic.Však tu máme bodový systém,naco bude auto bez řidiče a tym se bude regulovat samo.;-)

Jiri
18. září • 14:51

Mám takový pocit, že přinejmenším jednu věc nový zákon ukázal: Bezpečnost silničního provozu se zvyšuje se snižující se rychlostí provozu.
Jednu věc lze sotva zpochybnit, v červenci jezdili řidiči podstatně pomaleji a podstatně ubylo mrtvých. Z tohoto pohledu je úplně jedno proč jezdili pomaleji, jestli ze strachu z drakonických trestů či z jiného důvodu, ale je fakt, že pomaleji jezdili a bezpečnost se zvýšila.
Tuto skutečnost redakce Autorevue ve svém rádoby spravedlivém boji naprosto pomíjí a nemyslím si, že by to bylo náhodou.

Markus
18. září • 15:29

Tak že bychom všem autům přikázáli zastavit, to by pak bylo na silnici NULA mrtvých a to by bylo boží, že? :-D Máš vážně zajímavé uvažování, víš třeba o tom že kvůli novému silničnímu zákonu musely některé podniky ČSAD prodloužit intervaly meziměstských busů, protože nebyli schopni dodržet jízdní řád? Umíš si spočítat škody na "národním hospodářství" které má zpomalení dopravy? Je poměrně neetické říci co řeknu, ale z pohledu ekonomického je pár mrtvých výrazně menší škoda než škody vzniklé zpomalením dopravy na dopravních tepnách. Navíc jsem ještě nikdy neviděl na silnicích tolik pokroucených plechů co teď v září, lidi jsou nervózní, nepozorní a furt sledují tachometr. Bohužel statistika ti nic neřekne, protože pokud na tom účastníci nehody netrvají (malá škoda, auta nejsou služební apd.), policiie se nevolá a o nehodě vlastně nikdo neví.

WRX
18. září • 18:32

nejen neeticke nybrz zejmena velice hloupe...

st
22. září • 13:35

Přesně tak. Jezdit se má hlavně s rozumem. A to nový zákon neřeší.
Je lepší jezdit rychle a v pohodě, než pomalu a ve stresu.

Ondra
18. září • 21:31

Jezdím po ČR už 9 let, autem i motorkou. Před bodovým systémem se jezdilo tak nějak svižněji, celkem normálně, ale po 1.7. se provoz citelně zpomalil (ze strachu z postihů). Teď už se zase někteří začínají osmělovat. Počáteční úbytek nehod je pryč, spíše jich paradoxně ještě přibylo. Proč?
Problém je v tom, že někteří se ve strachu z bodového systému plouží jak šneci, další jezdí "normálně (podle zdravého rozumu)" a jiní zas jezdí jak kdyby před někým prchali. Problém je v tom, že se hodně zvýšil rozdíl rychlosti těch "rychlých" a těch "pomalých". Nárůst tohoto rozdílu je to nejhorší pro plynulost a také bezpečnost silničního provozu. Proč? Ti rychlejší a někdy i ti normální jsou z ploužení těch pomalých nervoznější, mají zvýšenou potřebu předjíždět a to je při dnešním provozu někdy docela riskantní.
Jsou tu dvě volby: 1) všichni rychleji! Zažil jsem tuto situaci před bodovým systémem po skončení akce Krištof, kdy všichni na silnici Svitavy-Brno jeli 100-130, nikoho jsem nemusel předjíždět, jel jsem téměř pořád na nejvyšší převod, cesta rychle ubíhala a měl jsem pěknou spotřebu. To byla prostě idilka!! 2) všichni pomaleji. Tuto situaci zažíváme často denně, né všichni jsou s tím smířeni, tak předjíždějí jak o život, jsou to nervy, riziko, vyšší spotřeba a výsledek je že ušetřili pár minut. Další výsledek jsou kolonami ucpané silnice, protože těch pomalých aut projede silnicí za časovou jednotku míň, takže se snižuje propustnost provozu a také prodlužuje čas cestování. Bohužel tuhle variantu preferuje bodový systém.
Jsem také pro větší toleranci a nedělat si naschvály. Sám jezdím rychle, ale ochotně pustím rychlejšího bez ohledu na rychlostní limity (né jako ti pseudoukazňovači, kteří brání předjíždění a dopouštějí se tak sami přestupku). Toleruji motoristy při přecházení a nechávám je projet. Na křižovatkách pěčlivě dodržuji přednosti v jízdě a snažím se něděsit vozidla s předností. Od ostatních bych rád dostával totéž.
Řidiči by měli jezdit podle zdravého rozumu. Nebuďme stádo tupých ovcí! Pro každého je v konkrétním vozidle na konkrétní silnici a v konkrétní situaci jiná rychlost bezpečná! Učme se ji rozpoznávat a jezděme podle toho. Nezapomeňme předvídat, co by se mohlo stát a buďme připraveni. Každý zodpovědně a hrdě sám za sebe se všemi následky. Policejní limity je pouze paušalizace a bezohledná buzerace potlačující individualitu bez ohledu na řidičské schopnosti každého z nás (na volné silnici). další na www.atlas.cz, diskuze, auto-moto, téma bodový systém.

žanek
19. září • 8:28

Velmi souhlasím s Ondrou,
při těchto diskuzích mi vadí jedna věc.Velká část diskutujících naletěla na vymývání mozků od ministra Šimonovského a jeho předchůdců. Vysoká rychlost, pokud si pamatuji statistiky
je až na šestém místě v příčinách nehod. A počtem nehod je přibližně každá pátá nehoda
způsobená rychlostí. Ale spousta lidí a dokazuje to i tato diskuze uslyší slovo dopravní nehoda
a jejich reakce je "RYCHLOST". A nebaví se o ničem jiném. Nezajímají je pojmy jako plynulost,ohleduplnost,inteligence řidičů,technický stav, prostě nic jiného než slovo rychlost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jiri
19. září • 22:35

To je úžasné, tady je to diskuse samých jasnovidců, kteří ví, co si myslím, i když jsem to nenapsal.
Napsal jsem, že nový zákon ukázal, že se bezpečnost silničního provozu zvyšuje se snižující se rychlostí provozu - ukažte mi, kde jsem napsal, že by se mělo jezdit co nepomaleji, nebo dokonce vůbec, jak mi někde výše kdosi podsouvá.
Naprosto nic jsem ale nenapsal o tom, že souhlasím s novým silničním zákonem, přesto mi tady někdo vysvětluje, že mám vymytý mozek od exministra Šimonovského!!!! Naučte se prosím číst anebo myslet.
K věci jenom pár poznámek: že snížení rychlosti nesouvisí s úbytkem mrtvých na silnici? Tak mi napište, proč jich bylo v červenci rekordně nejméně, zkuste místo osočování třeba nějaký věcný argument, nebo chci příliš?
Naprosto netvrdím, že nový silniční zákon jde správnou cestou a sankcionování jakéhokoli (!) překročení rychlosti v jakékoli (!) situaci nejen pokutou, ale i odebráním bodů nemohl vymyslet nikdo, kdo má všech 5 pohromadě - to ale nic nemění na faktu, že snížení rychlosti se projevilo pozitivně - jenomže uznat tuto skutečnost, znamená přijmout řešení spočívající nikoli ve zrušení nového zákona, ale ve změně metody, jak snížení rychlosti dosáhnout, a to je, mám takový pocit, pro mnohé "individualisty" problém.
A k té plynulosti: pokud jede nějaký ustrašený blázen po městě čtyřicítkou a jiný "normálně" šedesát - je to problém. Ale co takle řešení ani ne oba 40, ani ne oba 60, ale oba 50, to by šlo, ne?

Tonda
18. září • 15:24

Aha, takze ty tu vlastne bojujes za to, abysme vsichni chodili pesky, resp. plazili se po brise, protoze to je nejpomalejsi a tudiz podle Tebe nejbezpecnejsi... :/

jirka
18. září • 12:21

Já fakt nevím, co je s námi špatně. Právě jsem přijel z Chorvatska - Chorvati= úplný prasata, Slovinci jakbysmet - připadal jsem si fakt jak u nás. V Rakousku jakžtakž, v Německu rychle a bezpečně. Tak ono to bude asi v hlavách. Pak se ale nelze divit, že na burany musí být buranské zákony.

jogurt
18. září • 13:59

Můj názor na Němce je opačný. Stačí pohled ne kteroukoliv dálnici - pokud je vpředu v dohlůedu něco, co by i třeba jen teoreticky mohli dojet a předjet, obsazují automaticky levý pruh a neuhnou, i když by v pravém mohli jet ještě kilometr. Obdobné je to i mimo dálnice, za pomalejším autem se napáskují v dvoumetrových rozestupech jak stádo ovcí, sami nepředjedou, ale tím, že vytvoří pomalujedoucí šňůru bez rozestupů, znemožní předjíždění všem ostatním. V Rakousku je to o poznání lepší.

mrkevvzime
18. září • 13:07

to je pravda Chorvati jsou strasny a policajti je nechavaj a chytaji cizince. fakt parada jak tam mistni predjizdeji turisty pres plnou v zatackach :-/ oni to tam prece znaji tak co

HAHAHA
18. září • 11:42

Můj nazor na nová silniční pravidla ja,že je to jen STRAŠÁK.Letos jsem byl vPolsku,mají tam něco podobný system jako u nás,ale chování řidičů a POLICIE je Jiné než u NÁS.Co mě překvapilo,tak ohleduplnost na cestách.Příklad:rychlosti(v obci 70-90,mimo 130),ale když někoho dojedete a chcete ho předjet, tak řidíč před Vámi uhne co najvíc v pravo aprotijedoucí řidič uhne taky co njvíc a mužete bez problému předjet.A u NÁS:jedu(od Hodonína na Olomouc cesta,jak pravítko přede mnou pomalé auto) velký provoz,jak jinak,samozřejmě,ten přede mnou je MISTREM(jede 60 mimo obec) a neuhne musím brzdit a čekat na mezeru v protisměru.Proč POLICIE nepokutuje také je.Ve výhlašce přeci je,že nesmíta brzdit provoz,předjížděný řidič má uhnout na kraj a nemá zvýšovat rychlost.U NÁS se děje pravý opak.

H
19. září • 13:24

Vytlacovani protijedoucich aut je peknej nesmysl. Na silnici se mnohdy 3 auta vedle sebe vejdou, ale 4 uz ne. Takze to funguje, dokud si nevzpomenou predjizdet v obou smerech. Navic jet po krajnici je nesmysl vzhledem k ohrozeni chodcu, cyklistu apod. Navic problem neni v predjizdeni tech co jedou 60, ale bezne jsou takhle predjizdeni i ti, co jedou 90-100 (napr. Strakonice-Praha).

xerxon
18. září • 12:45

Polsko je asi nejlepsi odstrasujici pripad jak se nema jezdit, s obrovskou nehodovosti. Prave vami popisovany pripad "predbihaciho" jizdniho pruhu uprostred, ktery si ti nejhorsi namachrovanci vytvori tim, ze proste natlaci predjizdene i protijedouci vozidlo do skarpy, je asi tim nejhorsim polskym nesvarem, ktery se bohuzel rozmaha i u nas. Vede to k castym, takrka 100% smrtelnym, celnim stretum ve vysoke rychlosti. Ale to bohuzel tyhle predjizdejici namachrovance nenapadne. Doufam, ze takhle budete jednou vytlacovat protijedouci kamion a nepovede se vam to, protoze jinak je risk, ze to napalite do mne.

Radek Ondrášík
18. září • 13:10

Navíc tato situace je velmi nebezpečná pro chodce, cyklisty apod. Autům uhýbám ale pouze tehdy, pokud mám dobrý rozhled a dovolí to bezpečně situace...

bojler
18. září • 11:11

tahle hruza tady bude do te doby, dokud tady bude necela polovina lidi dobrovolne se hlasicich k levici a k tomu, ze oni sou prece pitomci a potrebuji nekoho kdo jim prideli davky, kdo jim nadiktuje jak maji myslet a kdo jim vysvetli (prikaze) co maji delat. o spolecnosti sem si nedelal iluze. ale pocet lidi podporujici zakon, ktery prece tolik zivotu zachranil me prekvapuje. da se spocitat kolik lidi pripravil o nervy?

Markus
18. září • 11:20

Smiř se s tím. Ne polovina, ale bohužel spíše dvě třetiny společnosti jsou dnes na úrovni kdy nejsou schopni sami žít, potřebují společnost k tomu aby fungovali, ze strachu pak volí ty kteří jim slibují že se o ně postarají. Tohle je bohužel socialismus, je to mor na individualismus a dělá z lidí stádo tupých ovcí. Každý den potkávám lidi kteří nejsou schopni se vypořádat s problémy které je dusí a trápí, často pak tito lidé o to víc reptají proto soukromému podnikání apd. Řešení nevím, snad se někam odstěhovat, ale ono to pomalu bude na celém světě stejné :(

marek
18. září • 14:11

nechal bych politiku politikou, s tím to podle mě moc nesouvisí.
V přírodě funguje zákon, že se rozšíří a přežijí druhy, které mají VÝHODU! Pokud slušný a pravidla respektující řidiči nebudou mít výhodu, třeba v tom že budou jezdit s řidičákem a čistým trestní rejstříkem (se špinavým se těžko podniká apod.), tak to na silnici lepší nebude.
Já tvrdím, že lákadlo nejdostupnějšího adrenalinu je jinak příliš silné (co takhle praha plzeň za 25 minut, kluci, kdo bude lepší?? ;-)

Mirek
18. září • 11:18

Nedavno jsem cetl zajimavy pruzkum mezi profesionalnimi ridici, ktere rozdelili do dvou skupin, podle toho, zda jezdi bez nehod nebo bouraji. 80% ridicu, kteri nemeli v poslednich letech nehodu se zakonem souhlasilo. 80% ridicu, kteri casto bouraji prohlasili zakon za nesmyslny a hloupy. Tak tedy vime, z jakych rad se rekrutuji odpurci zakona. S levici a pravici to pranic nesouvisi. Do ktere skupiny patrite vy?

bojler
18. září • 18:56

ja sem behem poslednich 2 let boural trikrat. jednou srnka a dvakrat sem za to nemohl. zapocitate si me jak? ;-)

Mirek
18. září • 20:24

:-D Ja s Vami nepocitam.

Markus
18. září • 10:58

Omlouvám se že jsem trošku polekal včera při výjezdu z vedlejší na hlavní na silnici z Radotína k e Strakonické jednoho řidiče :-( Odbočoval jsem z vedlejší doleva na hlavní, od Radotína kontinuální štrůdl aut, díky neustálé mediální masáži všichni s akorát tak rozumným rozestupem a všichni předepsanou pomalostí. Zleva situace jen o malinko lepší. Čekal jsem asi 3 minuty, kdybych měl autobus, prostě zablokuju dopravu zleva tím že tam stčím čumák a pak už by mě někdo pustil, jenže s osobákem si to nedovolím. Nakonec jsem se dočkal, našel si svou dirku a stihl se zařadit. Nemám rád když někomu na plný plyn musím tohle udělat, ten chudák ani nestihl šlápnout na brzdu, ale je fakt že jsem ho určitě pěkně vylekal a teď se kvůli tomu cítím blbě. Jistě tohle všichni znáte. Tohle jsou situace jaké by se měly řešit, ti inteligenti co vymysleli nový silniční zákon a snížili kapacitu mnoha komunikací by měli také vymyslet na podobný místa lepší dopravní řešení, kruhové objezdy, světla, mimoúrovňová křížení. Bezpečnost holt něco stojí a jako vždy se situace vyřešila jen polovičatě. Reakci že to se přece dělá, ale bude to trvat ještě desítky let neberu, pak se měla změna zákona také provést až na to budou silnice v ČR připravené !!! :-/

a
18. září • 18:36

a to je prave ten rozdiel medzi nasimi vodicmi a nemeckymi.. tam by sa ti nieco take nestalo, skratka by ti tam niekto zastavil. ale ja vas novy zakon chvalim, u nas ti na prechode skoro nikto nezastavi a to mame tiez prednost chodcov..

honza
18. září • 10:47

S clankem souhlasim, je to opravdu tak. A zmena pristupu je podle meho nutna.

stará Blažková
18. září • 10:29

Článek je obsažný co do počtu slov, ale nic neříkající, bez pádných argumentů.

Mirek
18. září • 11:01

Presne tak. Mnoho slov, stale stejna demagogie. Dulezite je zamlcet nebo zpochybnit celkove pocty ustrenych zivotu. Mimochodem Autorevue ve sve posedlosti v boji proti snizeni poctu mrtvych (potazmu novemu zakonu) venovala tolik prace splacani jiz znamych a praxi vyvracenych argumentu do dlouheho clanku, ze jim zcela unikla zprava roku, ktera je jednou z hlavnich zprav na ostatnich autoserverech - totiz ze Skoda chysta na pristi rok vyrobu auta na lih. Bravo Autorevue.

Radek Ondrášík
18. září • 12:25

O té lihové Škodě víme, ovšem v čem je to "hlavní zpráva"? To, že nasadí již použitou technologii z koncernu pro export do vybraných zemí? Ono se to nějak moc netýká českého trhu a českých motoristů, takže jsou pro nás důležitější zprávy.

Mirek
18. září • 15:41

Je hezke ze o tom vite, ted jeste to sdelit ctenarum. Tato zprava probehla vsemi velkymi servery jako IDnes, Ihned i velkymi novinami jak RP i ostatnimi ceskymi autoservery (z vrozeneho taktu nejmenuji), kde o tom probehla intenzivni diskuze. Je to velka zprava pro mne, pro renomovane sdelovaci prostredky, pro diskutery na serverech, jen pro vas je dulezitejsi sestavit dalsi dil nekonecneho serialu "Nemam rad novy zakon". Beru na vedomi, ze vase priority jsou jine nez moje. Pro mne je to historicky zlom s velkym dopadem na nasi autobudoucnost a nic na tom nemeni ze docasne se to tyka vice zahranici.

Radek Ondrášík
18. září • 18:05

Ono výrazně propagovat slepou větev pohonu je dle mého názoru mrhání časem. Místo nesmyslů, které jen oddalují řešení, tedy najití skutečně alternativního pohonu, se zde řeší pouze něco, co mírně odvede pozornost, ale danou situaci to nijak nezmění.Pokud se vám jde o to, že "renomované" (byť z vašeho výčtu ani jeden plátek bych takto neoznačil") noviny a magazíny o tom psaly a my ne, pak můžu říci to samé. Jen my jsme psali o situaci na silnicích, ostatní ne. Pro vás je ethanolova Škoda důležitá, pro někoho je důležitý provoz na našich silnicích.A znovu opakuji, u Ethanolove Škody nejde v podstatě o nic zásadního, pouze nastupuje logický krok, který nastoupit musel z mnoha důvodů. Navíc je to informace typu "jednou bude" a nic víc. To je jako bychom napsali, že "Škoda chystá novou Octavii" a nic o tom nevěděli bližšího...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
18. září • 20:22

Hm. Kazdy nove vytvarovany plech faceliftu, nebo elektricke stahovani okenek je tu proprano ze vsech stran. Nastup novych paliv, ktere budou klicovou otazkou blizke budoucnosti neni zajimavy. Kdyby Skoda ohlasila vyrobu hybridniho motoru, bylo by to take "nic noveho jen pouziti vyzkousenych technologii", ktere nestoji za zminku? Jinak vas musim zklamat. Informace o poctu mrtvych o minulem vikendu prinesly i ostatni media. Nejenom vy. (Pokud HN nejsou renomovane noviny, ktere to podle Vas jsou?) Pouze vy jste z toho odvodili, ze novy zakon je nanic a pripojili komentar, aby to kazdy spravne pochopil.

Radek Ondrášík
18. září • 21:28

Nejde vydat vše a něco musí jít mírně do pozadí. Zde nejde o to, že by Škoda něco vyvíjela, ona jen přebre to, co již existuje a nasadí to do svého vozu. Uvědomte si, že koncern pod který patří prodáva desítky tisíc vozů, které jsou schopny jezit na směs benzínu a naturalu, nyní tuto technologii nasadí do jiných značek.Navíc považuji (a také mnoho jiných, mj. i odborníků) E85, hybridní pohony benzín+elektro, nafta+elektro pouze za dočasné řešení, které v nemá extra budoucnost. Je to řešení na pár let, ovšem neřeší to fakt, že je třeba přejít na zcela jiné systémy pohonu.Jinak je prostě důležitější informovat o tom, co je přímo určeno pro ČR a týká se to českých řidičů, než to, co někdy bude pro některé trhy. Uvědomte si, že specifické vozy od Škody jezdí po celém světě a kolik tomu věnují pozornosti ty "renomované deníky a magazíny"? Kolikrát jste četl o Octavii GT, Fabii RS s benzínovým motorem, Škodovkami pod logem Volkswagenu atd?Co se týká závěrů a našich názorů máte zde na výběr. Buď tupé přepsání zkreslených údajů, které vydají ministerstva a policie, nebo pohled na věc z jiného úhlu. Nechci vás nijak nutit číst naše komentáře, ovšem z praxe vím, že tento názor sdílí spousta jiných lidí, kteří třeba nemají tu možnost publikovat své názory.Takže ano, "renomovaná" konkurence o lihové Škodě napsala, my ne, "renomovaná" konkurence až na aboslutní výjimky tupě přepisuje oficiální čísla, my ne. Prostě buďte rád, že je na trhu tolik různorodých zdrojů informací, můžete si pak najít přesně to, co hledáte. Představte si, že by všichni psali to samé, pak bychom to mohli zabalit a nechat jedno médium, protože ostatní by byly zbytečné. V této chvíli máte tu výhodu, že na jednom místě si přečtete o lihu, na druhém o novém zákoně, na třetím o upraveném Mercedesu a prostě máte možnost mít spoustu informací.Takže nevím, proč vám tak vadí, že jsme se Škodě nevěnovali, když jste si tyto informace přečetl na padesáti dalších místech, kdy se texty liší pouze kosmeticky...

Honza729
20. září • 7:31

Víte, mně by bylo daleko sympatičtější, kdyby jste prostě napsal: Sorry, to nám uniklo.Je to lepší, než se tady kroutit jak had.....:-/

Mem
21. září • 11:10

Jj, asi tak :-/Jinak já hybridy a kombinovaná paliva vnímám jako velmi pozitivní krok - jistě, všichni bychom rádi nějaký zázračný ekologický pohon, kterým bychom šmahem nahradili současný stav, ale reálně nic takového v ruce nemáme, takže i úspory v hodnotách procentních bodů pro nás musí mít význam, a v důsledku se projeví citelně

Mirek
19. září • 16:31

Vidim, ze i vy jste dnes zpravu publikovali, jsem tedy prijemne naladen a uz vas nebudu drazdit dalsi polemikou. Delejte jak uznate za vhodne. Jen bych byt vami, bral do uvahy, ze mezi ctenari serveru je i nemalo priznivcu noveho zakona, a jednostranny tlak z vasi strany je muze do znacne miry otravit. Priklonem k ultras jeste nikdo vice priznivcu neziskal. K docasnosti lihove nebo hybridni technologie bych jen poznamenal, ze ve svete technologii to tak je. Dnes se nam zda ze benzin je tady od nepameti, ale i on je resenim pouze docasnym. Za prvni republiky se jezdilo leta na lihobenzin, za valky leta treba na drevoplyn. Jestli dnes bude lihova ci hybridni technologie fungovat 20-30 let tak je to pomerne solidni reseni. Navic svet techniky funguje po malych krocich ve kterych se posouvame vzdy o kousek dale. Prilis revolucni kroky cinene drive nez prijde jejich doba vzdy konci krachem.

Peugeotak
18. září • 15:52

No a co? tak sis to našel jinde, tak neopruzuj. Mě víc zajímá silniční zákon než Fauvé na bioetanol. Sám přiznáváš, že chodíš i na jiné servery, proč by všichni měli psát o tomtéž? Jenom prudíš B-]

Mirek
18. září • 10:08

Ani jsem nemusel clanek cist, protoze jsem presne vedel, co bude obsahem. Bylo jasne, ze odpurci noveho zakona jenom cekaji na prvni vikend, kde se shodou okolnosti nahromadi tragicke nehody, aby nas zaplavili temer demagogickou argumentaci. Konec koncu zpochybnovali zakon jiz v tydnech, kdy pocty byly radove nizsi, proc by to neudelali ted. To ze i toto cislo, kdy jeden vikend doslo k nahodne koncentraci, je radove nizsi nez prednovozakonne vikendy kdy doslo k podobne koncentraci nikdo nezmini. A budeme tyto demagogicke vylevy cist vzdy, kdy dojde napr. k havarii autobusu a cislo skokove vyleti. Celkova cisla o mrtvych budou tito novinarsti komsomolci pravidelne prehlizet, pripadne je zpochybnovat poukazem na jinou metodiku vypoctu. K postupnemu vraceni se chovani lidi do puvodnich koleji jen 2 poznamky. 1. Jiste se to deje, vzdy se tak delo a kazdy normalni clovek to predpoklada. Neni lepsi dukaz o tom, ze na silnici nezavladl policejni teror, jak se nas pan Janda v minulych prispevcich pokousel presvedcit. Vykyv zpet jiste nastane, ale nikdy ne na puvodni uroven. 2. Cistici ucinek bodoveho systemu jeste nezacal pusobit. Viz zprava z minuleho tydne - "Nekteri ridici se jiz blizi 12ti bodum". Tzn. obvinovat novy zakon 2 mesice po svem uvedeni, ze nevyresil vsechny porblemy sveta je nesmyslne. Bodovy system je jako Bozi mlyny - mele pomalu ale spolehlive. Zatim nezacal.

princ
18. září • 10:45

Obvinovat nebo obhajovat novy zakon je totez, chlapce. Pravda je mozna nekde uprostred. Co je jiste, ze novy silnicni zakon toho prilis neresi. Proc neprevzali bodovy system od nemcu, to nechapu. Porad nasi politici musi dokazovat, ze jsou lepsi nez jejich kolegove na zapade. Je to stejne jako ty poplatky za mytne co se ma zacit vybirat, prase aby se v tom vyznalo.

Mirek
18. září • 11:07

Zajiste proto, ze prepocitatelny pocet mrtvych v Nemecku je asi 2x nizsi nez v CR. Zajiste proto, ze cesti ridici jezdi opravdu jinak nez nemecti. Zajiste proto, ze podminky na ceskych silnicich jsou diametralne odlisne od nemeckych. Proste nas trapi jine problemy nez Nemce. Proto je i bodovy system nastaven aby tlacil na jine priority nez nemecky.

Smx
18. září • 11:51

Někteří lidé by se rozhodně měli nejdříve zamyslet, než začnou bušit do klávesnice."Zajiste proto, ze prepocitatelny pocet mrtvych v Nemecku je asi 2x nizsi nez v CR." - to by snad mělo znamenat (vzhledem k tomu, že Německo je daleko větší země než ČR), že jejich bodový systém (a jejich policie) opravdu funguje tak jak má a stálo by za to ho převzít.."Zajiste proto, ze cesti ridici jezdi opravdu jinak nez nemecti." - jak? Jezdí v levo? Nebo více couvají?"Zajiste proto, ze podminky na ceskych silnicich jsou diametralne odlisne od nemeckych." - jak jste na to přišel?"Proste nas trapi jine problemy nez Nemce. Proto je i bodovy system nastaven aby tlacil na jine priority nez nemecky." - můžete to nějak upřesnit - já blbec si myslel, že silniční zákon se zabývá silničním provozem..

jirka
18. září • 12:28

Podmínky na německých silnicích JSOU DIAMETRÁLNĚ odlišné. Mám pocit, že Němci by umístili upozornění na nebezpečnou zatáčku nebo rozbitou silnici na většinu našich komunikací!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
18. září • 12:55

S tou rozbitou cestou je to fakt, značku "Strassen schaden" vidím na takých miestach (aj na diaľnici), na ktorých by som ju teda nečakal. Keď to miesto potom prejdem, tak si pomyslím: "To bolo ono ?" :-) U nás v ČR by podľa nemeckých merítok musela byť označená dosť veľká časť hlavne okresných ciest.Inak by som nepovedal, že Nemci jazdia nejako diametrálne odlišne, stane sa, že mi niekto na diaľnici vbehne do ľavého pruhu na poslednú chvíľu... naposledy dnes. Ale zase sa mi zdá, že sú ohľaduplnejší a už aj ja som si zvykol, že napr. keď idem v ľavom pruhu napr. v kolóne predbiehajúcej náklaďáky a medzi nimi je "uveznený" nejaký chudák v osobáku, tak nie je problém urobiť v kolóone dieru a toho chudáka tam vpustiť.

mrkevvzime
18. září • 10:36

souhlasim, ze po jednom spatnym vikendu napsat tenhle clanek je srabarna, protoze bylo jasny, za takovej vikend musi prijit a urcite prijdou dalsi, ale taky budou dalsi bez umrti a co napisou pak ... nic
hodnoceni toho jestli umira vic nebo min lidi bych fakt nechal az na MINIMALNE pulrocni dobu platnosti tohoto podivneho zakona.
urcite to chtelo zprisneni a body, ale nektere veci taky nemuzu prekousnout. trebas to co provadi MP to jsou obycejni vyberci penez pro mesta a s bezpecnosti provozu to nema nic spolecneho, videli jste nekdo merit polici u napr. skoly??? ja ne
leta bylo na zacatku skolniho roku na prechodech u skol spousta policajtu letos??? nikde jsem je nevidel :-/ a tenhle Krystof??? pfff nevim kde se to konalo, ale v Praze jsem zadnou vetsi koncetraci kontrol nezaznamenal
BTW nemam jeste ani bod aby nedoslo k omylu
;-)

dd
20. září • 23:34

Mirek:když se ti nelíbí jak redakce píše, tak to nečti a jdi někam jinam do řitního otvoru.
Postrádá smysl, proč trávíš tolik času a namáháš se vypisováním přízpěvků, někde, kde jsou tendenční, a už dopředu víš, co bude zítra napsáno.
Ondrášik, nebo kdokoliv jiný z redakce, je na rozdíl od tebe za to placen.

honza
18. září • 11:04

V praze jsem pocilicstuch kteri meri videl dost - tradicni mista ktera nesou, u skol nebo mist s velkym vyskytem chodcu samozrejme ne. Mimochodem od zavedeni novych pravidel jsem si zacal vice vsimat jak se policiste na silnicich chovaji a reknu vam je to velka bida ! (jen z minuleho tydne: utery Konevova ulice, policiste prijizdeji a parkuji svuj vuz na prechodu pro chodce tak, ze prechod zabrali z poloviny jeste najeli na chodnik ktery zabrali take asi tak z poloviny, vystupuji a jdou rozdavat pokuty za parkovani - nezkutecne a to byla statni, streda na Strakonicke u lihovaru me na 50 (jeste pred 30 u benzinky) predjizdi policista zhruba 80 s telefonem u ucha take vozidlo statni policie), patek - v barrandovskem kopci kde je 50km/h! me predjizdi 90km/h rychlosti vozidlo MP, jedu za nim, policiste jedou do Delvity na Barrandove ...

Mirek
18. září • 11:13

No ja jsem zase MP u nasich skol videl merit rychlost a to nekolikarat a byl jsem rad. A to dokonce na mistech, kde je prekracovani rychlosti opravdu vyjimecne a neda se cekat zadny velky vejvar. Takze prosim nepausalizovat.

honza
18. září • 11:21

"Takze prosim nepausalizovat" Hodnotim to podle toho co vidim kazdy den ...

mayklmaykl
18. září • 9:59

POČTY MRTVÝCH NEKLESLY ANI TROCHU JE TO JEN PAPÍROVÁ LEGRACE-NOVÝ SLINIČNÍ ZÁKON TOTIŽ ZPŮSPOBIL ŽE ZA MRTVÉHO Z AUTONEHODY SE POKLÁDÁ TENKDO ZEMŘE PŘI AUTONEHODĚ A DO 24H PO NÍ,NAMÍSTO DŘÍVĚJŠÍ ÚPRAVY KTERÁ STANOVILA ŽE MRTVÝM Z AUTONEHODY JE I TEN KDO NA JEJÍ NÁSLEDKY ZEMŘE DO 72H... :-|:-| JDE JEN O TRIK A O NIC JINÉHO,POJIŠ´TOVNY HLÁSÍ ŽE NEHOD NAOPAK PŘIBYLO

ferda
18. září • 9:21

Pohybuji se po silnicích už 41 let.Jeden časový úsek i jako řidič z povolání.Věřím,že moje zkušenost na silnici mě v řadě případů pomáhá vyklouznout z nebezpečných situací zaviněných dalším vozidlem.Mám za to,že nám chybí slušnost a ohleduplnost jednoho k druhému.Vím,že opakuji názor mnohých,ale tady by možná mohl pomoci § nebezpečná jízda.
Např.dojíždění velkou rychlosti ke přižovatce na které mám dát přednost ( vyděsím řidiče s předností ) bezohledné chování řidičů velkých aut (vytlačování a omezování osobních vozidel
to je poslední dobou velký nešvar) vím,že mě teď bude spílat mnoho kamioňáků,ale i oni v řadě případů proklínají své kolegy.Vím,že je problém kvalifikace podobného přestupku - nebezpečné chování na silnici - kdo to má hodnotit,když policajti jsou schopni pouze vybírat pokuty na místech,kde je rychlost bezdůvodně snížena a pod.A ještě ke všemu - začínají si hrát na policajty i měšťáci a to už je kapitola sama pro sebe.A ke všem problémům ještě §
nepřizpůsobeníse ke stavu a povaze vozovky § za který se dá schovat i lajdácká práce silničářů.

marek
18. září • 8:45

Protože mě naštvalo, že ods chce zvýšit hranici (jak řekli minulý týden!) z 12 na 18 bodů! Takže já co jezdim celou dobu bez trestného bodu (hlídám rychlost, netelefonuju) jsem tady zase za debila. Takže pánové, já si těch svých 6 bodů navíc pořádně užiju!!
Heslo: dokud se mi vyplatí být pirátem silnice, volba je jasná! Rychlost a kašlat na pravidla je snadno dostupný adrenalin, né?
Až budu v práci dávat výpověď, protože za opakované přestupky odcházím na 6 měsíců do vězení, možná (určitě!!) se pak budu chovat jinak.
B-]B-]B-]

Marc159
18. září • 9:03

Tak tohle je důsledek akce ČSSD "internet do škol" :-O

Tonda
18. září • 13:00

:-D:-D:-D

Marc159
18. září • 8:07

bych uvítal nějakou podrobnější studii, kde by bylo možné zjistit příčiny těch smrtelných nehod a okolnosti, které je provázejí. Například stáří vozidel, řidičů (to nemyslím na ty starší, spíše naopak), podíl profesionálních řidičů, atd. Ohlásit ve zprávách, že o víkendu zemřelo na silnicích X lidí, podle mě otevírá sice širokou, ale veskrze neplodnou debatu. Většina začne skandovat "rychlost, rychlost", ale v jejich příspěvcích je často cítit spousta agresivity a hrubosti, která se následně projevuje i na té silnici. Provoz na silnicích je sice řízen pravidly, ale ta je třeba uplatňovat ve vzájemné toleranci a slušnosti. A to je věc, která na silnicích chybí nejvíce.

JiVi
18. září • 18:03

mrkni se nahoru .. tam mas nazornou ukazku tolerance ... zajimavy, ze se to stocilo k schopnostem ridice, ale taky jsem tam mel stat o rozmlaceny vozovce ... a fakt si kvuli kokotovi v TDi nerozmlatim podvozek :-/

KineCZek
18. září • 15:55

101% souhlas.

Honzik.t
18. září • 7:27

Problém není v zákonu ani v řidičích, ale v tom že po revoluci přibylo mnoho aut a silnice zůstaly téměř stejné. Kilometr dálnice stojí asi miliardu silnice první třídy mnohem méně. Udělat obchvaty kolem měst a obcí stojí řádově desítky milionů. Jenže problém je v tom že se skoro nestaví a všichni se musí kodrcat 40tkou přes vesničky a pak jedna nehoda a je zle. Víte co by se dalo postavit cest za 10 mld? Sebelepší zákon nic nevyřeší, je tu prostě moc aut na málo cest.

art
18. září • 15:33

No v podstatě máš pravdu, ale v řidičích je to taky. Lidí mají míň peněz než např. v Německu, jezdí míň, obzvlášť starší generace tak maximálně do Teska a na chalupu, takže jsou míň vyježděný. Mraky lidí má řidičák sice 40 let ale ročně najedou po okreskách max. 3-4 tisíce km. Takže ani po 40 letech pořádně řídit neumí.

JiVi
18. září • 18:01

tak ja nevim .. lidi maji min penez, jezdi jen na chalupu a do tesca ... smarja .. tak proc jsou porad ty slinice ucpany :-O

Hank Boček
18. září • 7:26

Máte pravdu, cit pro odpovědnost jedince samotného, osvěta, prevence. Předepsat vše a trestat je nejsnazší. Děkuji. HB

kiwis
18. září • 9:30

Me osobne by se individualni stanoveni rychlostnich limitu take zamlouvala, ale ma to jeden zavazny problem, jak docilite plynuleho provozu? Na dalnici bude 10% aut, ktere mohou jet 160, 40% 140 a zbytek 110, to si rika a poradny maler. :-/

Marek71
18. září • 12:44

Ale to už sa predsa deje teraz :-) Kamiony si idú tých 90, potom je skupina vodičov tak 110-120 (pre istotu), no a potom je ďalšia skupina vodičov (priznám sa k nim) tak do 150, kvoli prekročeniu max. rýchlosti do 20 km/h. Aspoň tak to mám vypozorované na diaľnici. Nájde sa aj pár vodičov s rýchlosťou medzi 150-200 (odhad), ale tých veľa nie je :-)

Mem
21. září • 10:53

"no a potom je ďalšia skupina vodičov (priznám sa k nim) tak do 150, kvoli prekročeniu max. rýchlosti do 20 km/h"Tak to bacha, v těchto rychlostech už proměřují tachometry poměrně hodně, takže u aut se to dost liší - jeden si říká, jak jede přesně 130, a druhý vidí na tachu už 145. Na Civicu 6G s největšími gumami podle techničáku mi to proměřovalo málo (tacho 135 - skutečnost 130), na 7G s 15" koly a zase největším ráfkem podle techničáku už víc (tacho 140 - skutečnost 130), na TDi oktávce to bylo podobné (s tím, že proměřovala už v 90 - na tachu 100)

Richardo
18. září • 5:05

Ukazuje se že silniční zákon je špatný a nesmyslný, neřeší opravdu důležité věci a naopak postihuje věci nedůležité a nepodstatné.
Vše by mělo směřovat k větší plynulosti provozu, neboť neplynulost vytváří zdržení, nervy, a rizika na silnicích - tomu však zabraňuje několik věcí - za prvé špatný technický stav českých silnic, díky němuž na nich nejde jezdit dostatečnou rychlostí a za druhé různí klouboučkáři, avie apd. kteří se šinou ve městě 40km/h mimo obec 70km/h. První problém by se měl vyřešit přelitím peněz které jsou do radarů, silničních kontrol do oprav silnic, druhý problém odstraněním nezpůsobilých vozidel (a případně řidičů) z vozovky. Dále by se měly přehodnotit značky a rychlostní limity a taky by se měly limity posuzovat individuálně - je rozdíl jestli jedu po městě 80km/h a mimo město 110km/h já, který mám rok staré moderní auto, ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly, 6 airbagů atd. a je rozdíl jestli takovou rychlostí jede Favorit z roku 1990, posuzovat obě auta stejně je už z principu nesmysl.

odin
18. září • 17:36

To chces rict, ze pro tvoje nove auto plati jine fyzikalni zakony, nez pro Skodu Favorit z roku 1990? Vrat se zpatky na zakladni skolu

aaaaa
18. září • 6:44

posuzovat individuálně ? Asi ano. Frajer s Audinou bez zkušeností je horší jak rozpadající se Favorit s DOBRÝM ŘIDIČEM. A kdo je dobrý řidič? To o sibě řekne z devadesáti procent každý, hlavně frajer s Audinou, ale pravda je dnes uplně na druhé straně.

rodrigez
18. září • 12:48

"...rozpadající se Favorit s DOBRÝM ŘIDIČEM..." to se mi nejak vylucuje. Dobry ridic je snad jen ten, kdo udrzuje svoje auto v dobrem technickem stavu. Aspon podle me. Jedine ze by jezdil sluzebnim a firma kaslala na udrzbu ;-)

Martin
18. září • 10:27

no nevim jestli je zrovna lepsi potkat dobryho řidiče v rozpadly škodovce než poředně udělanou audinu s elektronikou. zaleží taky hodně právě na ty technice... asi pul roku zpet jsem mel felicii a musim rict ze jsem jezdil uplne jinak nez ted. Koupil jsem si vw a reknu ti ze hodne zalezi prave na tom stavu toho auta a elektronice... kdyz bys me potkal s felinou rek by sis nejakej blbec duchodce vyjel na nakup ale omyl pac sem vedel ze to auto neni dokonaly a i mensi rana by znamenala docela velkej problem a kdyz bys me potkal ted tak si reknes " to krexxx si mysli ze kdyz ma cizi autak tak muze jezdit jak prase" jenze to auto s tim prave nema zadnej problem takze kdyz je nejaka spatna situace tak ji v pohode zvlade i prave min zkusenej clovek. Proto radsi potkam někoho v lepsim aute nez "dobrýho řidiče" ve starym aute...

mar
18. září • 12:03

Na tu felinu i na to tvoje evidentne vysnene vw plati porad stejna fyzika... Elektronika te z pruseru pokazde nevytahne!Vic takoveto "logiky" na nasich silnicich a pohrebaci budou mit zne :-D

art
18. září • 15:30

To máš pravdu, jenže zatímco mě smyk pohlídá elektronika ty si ho musíš pohlídat sám a vsadím se, že ta elektronika je přesnější. To neznamená, že každej je taková guma, že když má ABS, ASR, MSR nebo ESP, tak, že si myslí co tady píšeš. Má prostě jen podstatně bezpečnějsí auto než ty. Neznám člověka, který má v autě plno elektroniky, 6 airbagů, je pojištěný a blábolil by poučky o tom, že ti co mají ESP a ABS, jsou nafoukaní idioti a myslí si, že je to zachrání. Tyhle poučky blábolí jen závistivci co jezdí ve starým pekáči.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mar
18. září • 17:38

art: Fakt jsi me rozesmal :-D Takze za prve - reagoval jsem tady na nekoho, kdo presedl z feliny do neceho lepsiho a hned mu to dodalo tolik odvahy, ze jezdi jako idiot a spoleha na elektroniku (z prispevku tomu vse nasvedcuje). Dale tu, prosim, nekecej blaboly, vubec nevis, v cem jezdivam. Elektroniku vubec nezatracuji, prinos je patrny, ale zaroven rikam, ze te vzdycky z pruseru nevytahne, tak jak si mozna prejes...B-]

KineCZek
18. září • 15:50

Nikoho takoveho neznas? Tak v tom pripade si mne zapis ... jsem prvni. I kdyz v aute mam ASP, ASR, MSR, EBD, ESP, airbagy ... spousta lidi se zabila i v novych A8, 7er, a nebo S-klasse, v autech MNOHEM BEZPECNEJSICH, nez je to, co mas Ty, a nebo to, co mam ja!!!

KineCZek
18. září • 15:52

To prvni melo byt ABS ... preklep se vloudil, protoze takova slabomyslnost, jako je ten prispevek predemnou, mne nenechala chladnym.

mrkevvzime
18. září • 10:46

tohle je podle me hrozne nebezpecny
spolehat na elektroniku... nenech se vysmat zakony fyziky ani elektronika neprecura - neubrzdis vsechno stejne jako s felinou, protoze jedes rychleji nez s felinou, ABS to prece zvladne HLOUPOST. Projedu zatacku rychleji, protoze mam ESP - mozna ze zrovna v tom protismeru nic nepojede ;-) a pak ji projedes. A ze jezdis rychleji protoze Audi ma vetsi pasivni bezpecnost nez felda... jestli tohle myslis vazne tak jsi idiot, protoze na ty silnici kazdy tu Audinu nema, takze az to do nekoho posles protoze to ESP nevytoci tak ty to mozna prezijes ale ta rodina ve felde taky treba ne
KUA, ALE PROC JEZDIT NA HRANE???? TO JE PRAVE TO PROC UMIRA TOLIK LIDI JA TO PRECE ZVLADNU... nezvladlo jich to uz hodne

art
18. září • 15:24

Ty jelito, ta elektronika je tam proto aby jsi nejel na hraně toho co ti dovolí fyzikální zákony. Zatímco ty hlídáš smyk vod voka, ABS ti ho pohlídá elektronicky a podstatně přesněji. Stejně s ESP se v zatáčce nevykotíš, protože se ti přibrzdí nějaká kola, zatímco ty by jsi je nepřibrzdil a vylítl bys do škarpy. Nebo jak říkáš musel bys jet pomalejc. Takže nezáviď těm co můžou rychleji, protože tam to ESP mají a sám jezdi krokem ve vraku.

Radek Ondrášík
18. září • 11:14

Ono je taky třeba říci, že člověk neprojede zatáčku rychleji s ESP než bez tohoto systému. Pouze řidičovy schopnosti (resp. neschopnosti) nahradí elektronika

JiVi
18. září • 7:28

bum , neco podobnyho pisu o kousek vys ;-)

ITTI
18. září • 6:23

Jsem spíš střední generace,ale nevím,co je to "kloboučkář"?Jako důchodce? Pokud jo,tak ze svého okolí neznám případ,že by havaroval,ale vím o řadě "borečků" v kšiltovkách a ti bourají celkem pravidelně. 4 x ročně naprosto běžně...Nedávno si jeden mladík k 18.narozkám koupil trošku rychlejší mašinu,3 dny jezdil ve vedlejší ulici co to dá, hrubě přes 100, často na zadním kole a pak se stalo,že spolupracovník se rozhlédl,dával přednost,ale fakt netušil,že tam někdo přijede v obci tímto tempem,navíc po zadním,takže světlo nebylo vidět a setkali se.Policie vinu spolupracovníka okamžitě zamítla a nechá na znalcích a úřadu.Tak nevím,ono asi spíš jsou nebezpeční BLBCi a tenhle hošík jím evidentně je.
BTW:Otáčkoměr motorky se zasekl na číslici 5 500ot, je to zdokumentováno,nafoceno i Policií.Takže 50 asi nejel,s ohledem na odstupňování převodů.Nebo mu tak prokuzovala spojka? Že by?

D.a.l.i
18. září • 9:40

Duchodce vjel na dalnici do protismeru... Duchodce srazil trabantem deti na prechodu... Nepamatujes tyto titulky v novicnach? :-/Jsou dva extremy: prilis pomala a opatrna jizda (kdy navic kolikrat takovy ridic ani nevi, co se mu deje kolem auta) a prilis rychla jizda (viz napr. ten kluk 18 let na motorce). Oba jsou spatne a nebezpecne.

dall
18. září • 9:28

itti: ručička otáčkoměru ani tachometru se po nehodě NIKDY nezasekne na hodnotě před nehodou, podobné nesmysly čtu denně při komentářích o nehodách motorkářů... Mě nedal na motorce přednost idiot v autě a ručička na mém rozbitém tachu skončila na 300km/h, což idioti od hasičů nezapoměli hned nafotit a přiložit to k dokumentaci... Naštěstí vyšetřovatel nebyl padlý na hlavu a věděl, že zasekávání ručiček je totální blbost...

Vladimír
18. září • 3:19

Denně vídáme ty hrozný masakry na silnicích minimálně v TV a v tisku a stejně polovina řidičů jezdí nebezpečně rychle. Cožpak si ty lidi neuvědomují, že život mají jenom jeden ! A je přeci lepší přijet domů o několik minut či desítek minut později, než nepřijet už nikdy vůbec ? Lidi si vůbec neuvědomují ty hrozné následky nehod při vyšších rychlostech - většinou to končí smrtí či pomalým umíráním v nemocnici, přitom je rozumné jezdit pomalu, neboť se vytváří bezpečnostní rezerva v případě kolizní situace a nehody. Je rozdíl bourat ve 100 či 120 km a bourat z počáteční rychlosti např. 60 či 70 km za hod. Tam v případě brždění lze ještě vozidlo zpomalit do nárazu i na takových 40 km za hod, což dává šanci na přežití. Kbyby všichni jezdili ve městě do 50 km (lépe 45 km za hod), mimo město kolem těch 70 km za hod a na dálnici do té 100 km za hod, jsem přesvědčený, že by výrazně ubyla nehodovost a mrtví na našich silnicích.

lojza-turbodýzl
21. září • 21:17

Ty máš určitě dvacet let starou škodovku s přívěsem, na něm cirkulárku a s čepicí na hlavě si to sereš sedmdesátkou po nějaké E007 s mezinárodním tranzitem. A jsi určitě nejrychlejší, protože jsi vždy na čele každé kolony.3-[

Mr.Digital
19. září • 11:55

s těmi příspěvky Vladimíra to je fakt prima zpestření ze strany redakce :-)

rodrigez
18. září • 12:08

Jo taková hlava jako si ty zrejme vymyslela i novy silnicni zakon. Neco ve stylu - kdyz se bude jezdit pomalej, tak to bude bezpecnejsi. A kdo rikal, ze rychla jizda je nebezpecna??? Vzdy zalezi cim jedes, jak jedes (agresivne/ohleduplne/predvidave), kde jedes a za jakeho pocasi jedes. A to nekteri jako ty asi nepochopi. Fyzikalni zakony samozrejme plati pro vsechny stejne, to jo. Ale tim to konci... Polovina naroda jezdi na neprilis kvalitnich gumach Barumu ci Sava, polovina dalsi poloviny na pneumatikach Hypernova ci Kaufland, polovina poloviny te poloviny na sjetych letnich. Nekteri hardcore uzivatele treba testujou na kazdym disku jinej dezen, aby pak vedeli, ktera ctvrtina auta jim jede nejlip. V zime pojedou vsechny skupiny ridicu mimo mesto 70km/h a vse je pro nektere jako si ty v poradku. Vsichni jedou pomalu a ohleduplne, ze? Jenze tech 70 km/h muze byt adekvatni jen pro kvalitni gumy na kvalitnim aute.
Stejne jako s gumama je to i s karama...
Nas svet se zmenil. Pro bezneho uzivatele statu (=obcan) asi vic nez po 11. zari. Je to opruz. Silnice brazdi kolony ridicu jedoucich mimo obec 80. Slusnej clovek dojede, a pokud neni predjizdeci pruh, tak se pekne zaradi do fronty na banany a nerpudi to. Pak dojede pirat of the road, Kapitan Honza Spacek, kolona ovecek pred nim v nem rozdmycha plameny soucitu a zacne predjizdet kde to jen jde, rve se pred ostatni. Prase zustane prasetem - ale to asi malo kdo pochopi.
Jeste dodam: zakon ma vzbuzovat respekt a zaroven duveru, organy statni spravy by se mely snazit o naplneni zakona. Novy silnicni zakon ve me nevzbuzuje zhola nic z vyse uvedeneho.

Mr.Digital
19. září • 9:46


ve stejném směru jezděte tak ,jak jezdí ostatní - to jediné vás ochrání :-)

HAHAHA
18. září • 11:44

ChodˇPěšky!!!!!

Markus
18. září • 10:49

Děkuju, teď už vím jak uvažují brzdy, až vás sejme auto v protisměru co předjíždělo podobnou brzdu a ta byla slepá a najednou zrychlila, třeba dám docvakne kde byl problém. Když už jedete pomaleji než se na daném úseku smí (pro naprostou většinu moderních vozidel jsou limity téměř na všech silnicích u nás posazeny poměrně hodně restriktivně dole, teprve až silnice třetí třídy dokáží přinést překvapení ale tam to člověk musí očekávat), třeba proto že se bojíte jet rychleji, jeďte PROSÍM alespoň při krajnici, sledujte PRAVIDELNĚ pomocí ZRCÁTEK co se děje za Vámi a na přehledných rovinkách nebraňte vozům za sebou aby Vás předjeli. Toto je také ohleduplnost.

ace723
18. září • 12:31

presne tak

MT
18. září • 9:41

Vladimíre, když omezíte rychlost mimo obce na 70kmh a na dálnicích na 100kmh, dosáhnete možná krátkodobě snížení počtu i následků nehod, následně ovšem dramatický nárůst nehod i následků vlivem mikrospánku, nepozornosti, únavy, nedání přednosti a čelních střetů při předjíždění atd.Psychologický vliv rychlosti je totiž podstatnou pozitivní součástí řidičova soustředění. Pokud vygenerujete na silnicích statisíce pomalujedoucích nudících se řidičů, výrazně zvýšíte riziko, že na silnici zemřete.

Šnekové soukolí
19. září • 16:57

To je pravda. Já taky když stojím, tak se dívám všude kolem, před sebe moc ne.

Vit
18. září • 3:49

Mozna jezdite jen na chalupu a zpet, mate cas ... bohuzel, podle mne to vubec neni o tom jezdit pomalu, ale jezdit pomalu tam, kde to je potreba! Ja treba nepochopim, proc neustale pribyva plnych car - v posledni dobe jsem zaznamenal nekolik novych useku souvisle plne cary dlouhe i nekolik kilometru.... ma to smysl, to jen donuti slusneho ridice jedouciho za trotlem jedoucim 70 v minimalnim provozu a mimo obec k poruseni predpisu a predjeti, protoze prave v techto usecich vytvorivsi se kolona se pak rozjizdi nekolik kilometru... Jen na svou obranu - nikdy nepredjizdim kam nevidim. Take je rozdil (a vzdy mne to vydesi), kdyz presednu ze sveho auta treba do plneho favoritu, resp. cehokoli s obsahem 1300 ccm - to je fakt nebezpecne pak predjizdet tam, kde bych to normalne stihl 3x...

JiVi
18. září • 7:26

ten trotl, co je tech 70, mozna prizpousobuje rychlost stavu a povaze vozovky nebo svym schopnostem ... kokoti, jako jsi ty, co svoje schopnosti precenuji a drti to neustale 90, protoze 90je prece prikazana rychlost ne maximalni dovolena, pak konci v prvni prudsi zatacce ve stromu nebo s urvanym kolem ve vymolu, kterych je proste jeste po pulroce moznych oprav dost.... ono to nechce sobeckej pohled na vec, ale taky se kapanek vzit do druhyho, vem si, ze vetsionou za tim volantem ufuneny 120 nebo facka sedi chlap, ktery je postarsi a ma urcite dost problemu sam se sebou ... a silnice jsou pro vsechny .. ne jenom pro jelimany ve stribrny TDi octavce :-D

B
20. září • 9:46

Ale pokud ten postarsi ma problemy sam se sebou, tak za volantem nema co delat. Starsi maji chodit velmi casto na kontroly k lekarum, ale tito lekari se s onymi starsimi znaji nekolik let nebo spis desetileti a tito lekari jim osvedceni na dalsi 2 roky udeli. Proto pak ten ci onen deda jede tak pomalu (a mnohdy v levem pruhu 100-vkou - sam jsem tomu byl svedkem vcera) a neuhne ani kdyby mohl. Bohuzel deda od me zname je tomu prikladem... Pada ze schodu, musi pomalu, ale vyjet autem muze, protoze mu znamy lekar da razitko schopen. A deda pak jede 70 i na dalnici... :-/
A jinak ti chtel asi rict, ten co regaoval, ze kdyz je viditelna silnice, tak nevi, proc je tam plna cara, ktera zabranuje plynulemu provozu tz. predjeti pomaleji jedoucich vozidel. Ja taky nekdy jezdim 70 jen, ale vidim, ze neco jede, tak uhnu nebo zrychlim a o to tu jde. Nedelat schvalnosti, jak jsou bohuzel nekteri zvykli - vyucovat. Neuvedomi si, ze treba nekdo jede do spitalu za rodici zenou... Kazdy by se mel starat zejmena o sebe a ostatni nechat na prislusnych uradech.

ace723
18. září • 12:29

pokud nema na to aby jel vic nez 70 tak ma jezdit autobusem 3-[

Jaromil
18. září • 23:41

S tim technickym stavem spousty aut je to fakt sileny. Zrovna dneska me fakt nastvalo, kdyz jsem dojel na krizovatku za auto znacky Wartburg a nasledujici minutu vdechovat ten silenej smradlavej kour co se od nej siril. Takovy auta proste nemaj na silnicich co delat. Do vzduchu by si taky nikdo nedovolil vzletnout s letadlem ve spatnem technickem stavu, na silnicich se to deje ale bezne. Kdyz na to lidi nemaj, tak at tema autama kurva nejezdej. Ohrozujou tim nejen svoji bezpecnost, protoze v tech sunkach to maj celkem jisty.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vít Pešek
19. září • 0:06

jo taky si myslim, že nemaj... Ale oni(wartburgy, traboše) ty emise splní, protože maj povoleny obrovsky hodnoty, z ty doby, kdy to bylo vyrobeny... a spousta lidi s poradnyma katalyzatorama to udela jen tak tak.... jenze tezko to zakazat. musel by se udelad max povoleny limit na automobil aby to neohrozovalo zivotni prostredi a pak platit nejakou dan za emise... jenze co takovy auto vytvori skodlivin? proti nekterejm vidlakum co na zahrade pali pneumatiky hodne malo... takze co z toho?? asi nic... a trabose budou jezidt dal dokud češi nezbohatnou....

JiVi
18. září • 17:54

vzpomen si na to, az ti bude tak tech 60-70 .. urco budes jura a ani nahodou si neprispustis, ze by jsi mel jezdit sockou :-D akorat ze za tebou pojede dalsi generace a tu budes nevyslovne srat B-]

Smx
18. září • 8:36

"... a silnice jsou pro vsechny .. ne jenom pro jelimany ve stribrny TDi octavce "- to je právě Váš největší omyl. Pro všechny nebylo nic ani za socialismu.. Silnice rozhodně nejsou pro ty, kteří mají problémy s řízením, ani pro ty, kteří mají problémy s technickým stavem svého vozidla. Takový lidé a taková vozidla nemají na silnicích co dělat, ale to bohužel nový zákon neřeší - dokážete si představit ten s prominutím "řev" velké části národa s Š1xx, Avie a pod., které na cestách už dávno nemají co dělat (resp. opravdovou technickou kontrolou by z nich prošlo tak 10%)..?

Mon
19. září • 17:21

"... a silnice jsou pro vsechny .. ne jenom pro jelimany ve stribrny TDi octavce "- to je právě Váš největší omyl. Pro všechny nebylo nic ani za socialismu.. Silnice rozhodně nejsou pro ty, kteří mají "zajímalo by mě, jaký máš auto, protože to moje je určitě několikrát silnější a rychlejší a tam kde ty můžeš jet 100, já můžu jet 130. A přesto, pane, nejsi pro mě trotl ani kokot, prostě neumíš jezdit jako já a navíc máš k dispozici horší káru. Každej jsme na jiný úrovni a říkat co šrot je a co ne tady nemůže jen tak někdo s "Octavií TDI".

JAKUB
18. září • 20:10

Velka cast naroda nema prachy na Stribrny TDi Oktavky.Maji snad podle tebe vsichni chodit pesky???

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Smx
19. září • 8:54

Samozřejmě. Ježdění autem nikdy nebyla levná záležitost a na chození pěšky nebo ježdění jinou dopravou není nic špatného. Špatné je naopak vyjet na silnici s autem, které je nebezpečné i svým vlastním pasažérům.. 3-[

JiVi
18. září • 17:53

hosi . a tady se presne projevuje problem cely dopravy c CZ ... netolerance a pro sazovani jen svyho ja ... je to fakt ubohy .. videl jsi snad v D , ze by nekdo nekoho dojel a zacal za nim dostavat infarkt z toho, ze jede ten pred nim pomalu?add plna cara. myslim, ze si ridic a mas dodrzovat predpisy.. od toh, jak a kde se namaluje cara je nekdo jinej .. urcite prujezdem nevyhodnotis objektivne proc tam ta cara je. ze se nad svym subjektivnim dojmem rozcilis.. no to je tvuj problemB-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
nik
19. září • 8:05

A viděli jste v D plnou čáru a zákaz předjíždění na rovné silnici s výhledem kilometr před sebe, zatímco jste se mohli kochat za traktorem přejíždějícím do sousední vesnice?

bubulak
18. září • 18:12

"videl jsi snad v D , ze by nekdo nekoho dojel a zacal za nim dostavat infarkt z toho, ze jede ten pred nim pomalu?"
to teda viděl. vůbec si myslím, že se rozdíly mezi západem a českem v tomto přeceňují. na německé dálnici jsem se bezpečněji než na D1 rozhodně necítil, snad jen němci umí líp než češi jezdit na více, než čtyřpruhových dálnicích, taky jich mají o něco víc, než 30 km z prahy do mirošovic.narozdíl od autora si ale myslím, že přitvrzení bylo namístě a rostoucí nehodovost jde bohužel (což není žádným překvapením) na vrub tupohlavosti české policie, která zůstala u kontrol lékárniček a měření rychlosti na profláknutých místech, takže ten zákon troufám si říct zazdili. mimochodem, z kriminologických pouček plyne, že nikoli výše, ale neodvratitelnost sankce vede k dodržování zákona. jenomže to by holt ty policajti museli něco dělat. jinými slovy, bez čistky v dopravní policii, nemá žádná reforma silničního práva smysl, to se teď jasně ukázalo.

espero
18. září • 10:06

Pravda pravda. Moje řeč

nik
18. září • 8:17

Fajn - ale proč musím kvůli nesmyslné plné čáře jet sedmdesátkou za tím zodpovědným řidičem přizpůsobujícím rychlost svojí jízdy svým schopnostem, stavu vozidla a převáženému nákladu, když moje schopnosti, náklad a stav mého vozidla mi jinak umožňují jet devadesátkou? Jen proto, že nějaký magor Pepa z depa, náhodou mající v místnín obecním zastupitelstvu na starost dopravu, rozhodl o tom, že TADY BUDE PLNÁ ČÁRA, protože přece před sedmi lety se tam při předjíždění v mlze ožralý Voráček zabil při nárazu do protijedoucího Frantova traktoru?

Ludek
19. září • 19:30

Jezdím hodně a těch trotlů na silnici vidím dost a jen vždycky děsím co udělá až ho začne předjížděz kamion

st
19. září • 9:36

Proč hned někoho urážíte. Ten člověk co se tak pomalu plouží by si měl hlavně uvědomit, že na cestě není sám. Že je tam spousta jiných, kteří z nejrůznějších důvodů spěchají. Takže by měl jet buď rychleji, nebo být natolik ohleduplný a zastavit, aby ho ti ostatní mohli předjet. A ne jak mnozí jedou schválně uprostřed cesty i když by mohli hlidně uhnout.
Za takovou dle mého soudu agresivní jízdu bohužel pokutu nedostanou. A člověk, který někoho takového předjede byť na plné čáře může být pranýřován. To se mi nezdá správné.Přeji všem hodně šťastných bezproblémových km.

Doporučujeme

Články odjinud