Obchodní výsledky Renault Group za rok 2014

V roce 2014 prodej osobních a užitkových vozidel (OV+UV) skupiny Renault vzrostl o 3,2 % na 2 712 432 registrovaných vozidel. Na celosvětovém automobilovém trhu skupina zaregistrovala růst o 3,5 %.

V Evropě dosahuje podíl skupiny Renault na trhu hranice 10 %, což je zvýšení o +0,6 bodu. Vzhledem k počtu 1 464 611 prodaných vozidel se zvýšily objemy prodeje o 12,5 %, což je dvakrát více než nárůst trhu. Tento výsledek značky Renault a Dacia, jejichž úspěšnými nositeli jsou Clio, Captur, Duster a Sandero, umožňuje skupině Renault vyvážit zpomalení svých prodejů v celosvětovém měřítku.

Ačkoli je skupina dotčená hospodářskou a finanční krizí na svých nově vznikajících trzích, odolává a vykazuje rekordní podíly na trhu v Brazílii (7,1 %) a v Rusku (7,9 %), které představují její 2. a 3. největší trh. V tomto nepříznivém prostředí však počet registrací v Evropě klesl o 5,9 %.

Rok 2014 ve zkratce:

  • Vzhledem k počtu 2,7 milionů prodaných vozidel vzrostl prodej osobních a užitkových vozidel skupiny Renault o 3,2 %.
  • Skupina Renault zvýšila své podíly na trhu v 9 z 10 svých hlavních trhů.
  • V Evropě je podíl Skupiny na trhu 10 %: značka Renault získala +0,2 bodu podílu na trhu a značka Dacia +0,4 bodu. V užitkových vozidlech si Renault již 17 let po sobě drží prvenství s podílem na trhu 14,2 %.
  • V celosvětovém měřítku skupina odolává s nárůstem podílu na trhu v 6 z jejích prvních 7 trhů včetně Brazílie (7,1 %) a Ruska (7,9 %).

„V roce 2014 prodej osobních a užitkových vozidel vzrostl o 3,2 % s počtem 2,7 milionů prodaných vozidel a dosáhl 10% podílu na evropském trhu. Skupina uskutečňuje nový krok vpřed v rámci střednědobého plánu Renault Drive the Change,“ prohlásil Jérôme Stoll, člen výkonného výboru, ředitel pro výkonnost a obchodní ředitel Skupiny.

EVROPA

V roce 2014 zaznamenává skupina Renault nárůst registrací o +12,5 % na trhu s nárůstem o +5,9 % a překračuje hranici 10% podílu na trhu (+0,6 bodu). V téměř všech zemích skupina zaznamenává nárůst objemů prodeje a podílů na trhu. Největšího nárůstu dosahuje ve Spojeném království (+41,9 %), v Portugalsku (+42,1 %), ve Španělsku (+30,2 %) a v Itálii (+28,9 %).

- Značka Renault se umístila na trhu s osobními a užitkovými vozidly s podílem 7,6 % (+0,2 bodu) na 3. místě. Renault si drží prvenství ve Francii a ve Španělsku se opět stává 2. nejprodávanější značkou. Renault díky vozidlům Clio a Captur zaujímá 1. místo na trhu s městskými vozidly (segment A + B). V užitkových vozidlech si Renault již 17 let po sobě drží prvenství (s podílem na trhu 14,2 %).

- Již druhým rokem po sobě značka Dacia zaznamenává největší nárůst podílu na trhu v Evropě: +0,4 bodu na 2,5 %. Ve Francii, kde je Dacia 5. nejprodávanější značkou, dosáhla nárůstem o 0,5 bodu rozšíření podílu na 4,9 %, přičemž jejímž úspěšným nositelem je Duster a Sandero (3. nejprodávanější vozidlo soukromým osobám). Ve Španělsku dosáhla Dacia díky Sanderu, které je 1. nejprodávanějším vozidlem soukromým osobám, vzrůstu podílu na trhu o 0,7 bodu na 4,7 % podílu na trhu se 45 986 registracemi. Dacia rovněž dosáhla rekordního objemu prodeje a podílu na trhu v téměř všech evropských zemích, například v Itálii (2,7 % podílu na trhu a téměř 40 000 registrací) nebo ve Spojeném království, kde Dacia za pouhé dva roky od uvedení do prodeje vybojovala téměř 1 bod podílu na trhu (23 862 nových zákazníků v roce 2014).

- Ve Francii skupina Renault získala nárůstem o 1,3 bodu tržní podíl 26,6 % a objemy prodeje se zvýšily o +5,5 % ve srovnání s rokem 2013. S více než 105 000 uskutečněnými registracemi je Clio nejprodávanějším vozidlem na francouzském trhu a Captur je nejprodávanějším crossoverem. 5 vozidel Skupiny je zařazeno mezi 10 nejprodávanějších osobních vozidel. Dacia v segmentu užitkových vozidel značky velkoryse dominuje trhu s podílem 31,7 % a nárůstem registrací o 1,3 %.

VE SVĚTĚ

Ačkoliv Renault zaznamenal pokles na svých hlavních rozvíjejících se trzích, odolává s nárůstem podílu na trhu v Rusku, Brazílii, Turecku a v Alžírsku. Mimo Evropu však Skupina zaznamenala pokles registrací o 5,9 %, tj. 1 247 821 prodaných vozidel. Představují 46 % celkových registrací Skupiny oproti 50 % v roce 2013.

Euroasijský region

V roce 2014 se podíl skupiny Renault na trhu zvyšuje o +0,7 bodu a dosahuje 10,3 %. Skupině se daří lépe než trhu s poklesem registrací o 5,4 % a trhu s poklesem prodeje o -11,5 %, a to díky výsledkům dosaženým v Rusku a Turecku.

  • Renault v Rusku, na svém 3. trhu, kde úspěšným nositelem značky je Duster (znovu prvním SUV na trhu v roce 2014) a kde byl úspěšně zahájen prodej nového Loganu a nového Sandera, zaznamenává na trhu s náročnou hospodářskou a měnovou situací rekordní podíl 7,9 % (+0,3 bodu).
  • Renault také dále proniká do podnikatelských a inovačních center s nárůstem objemu prodeje o 42,5 % a čistým zvýšením podílu na trhu na 5,9 % (+1,7 bodu).
  • Turecku, kde se trh zmenšil o 10,0 %, získala Skupina +0,4 bodu podílu na trhu (17,4 %). Renault je 2. značkou v zemi.
  • Rumunsku, kde je Dacia národním výrobcem, má na trhu stále prvenství. Celkově skupina dosáhla 38,6 % podílu na trhu v zemi s nárůstem prodeje o 21,3 %.

Americký region

Vzhledem k počtu 416 934 uskutečněných registrací klesly objemy prodeje Skupiny o 10,7 % na trhu s poklesem 7,5 %, což převážně souvisí s hospodářskou situací v Argentině. Skupina Renault si uchovává podíl na trhu 6,4 % (-0,2 bodu) díky svému úspěchu v Brazílii.

  • Brazílie zůstává 2. trhem Skupiny. Navzdory 7% poklesu středomořských a tropických trhů Renault registruje 237 187 vozidel (+0,3 %). Značka Renault tak získala rekordní podíl na trhu 7,1 % (+0,5 bodu).
  • Argentině, kde je náročná místní finanční situace, se Renault rozhodl omezit své vystavení pesu a tudíž i množství svého vývozu. Ovlivnilo to počet registrací, který klesl o 39,8 % oproti roku 2013 s podílem na trhu 12,9 % (-2,5 bodu).
  • Kolumbii je značka Renault 2. značkou na trhu a dosáhla rekordního prodeje s počtem 50 362 prodaných vozidel (+13,5 %) a podílu na trhu 16,6 % (+0,5 bodu).

Africký region, Střední východ a Indie

Vzhledem k počtu 308 012 uskutečněných registrací klesly v roce 2014 objemy prodeje Skupiny v regionu s podílem na trhu 3,8 % (-0,7 bodu) o 9,2 %. Některé z nejdůležitějších trhů pro Skupinu zaznamenaly pokles, např. země Maghrebu (-13,2 %) nebo Indie (-0,8 %).

  • S 26,9 % podílu zaujímá Skupina na alžírském trhu dominantní postavení, což představuje nárůst o 0,7 bodu na trhu s poklesem 19,8 %. Tento výsledek zajišťuje značce Renault a Dacia 1. a 3. místo. Továrna Renault v Oranu, jejíž provoz byl zahájen v listopadu roku 2014, posiluje pozici Renaultu jakožto významného subjektu na alžírském automobilovém trhu.
  • Maroku se stabilním trhem (+1,1 %) dominuje skupina Renault trhu s tržním podílem 37 % a opět posouvá značky Dacia a Renault s počtem 45 174 prodaných vozidel na přední místa v prodeji.
  • Indii je Renault stále první evropskou značkou s podílem na trhu 1,5 % a 44 849 uskutečněnými registracemi navzdory chybějícím obchodním novinkám.

Asijsko-tichomořský region

Objemy prodeje Skupiny se s počtem 133 172 prodaných vozidel zvýšily o 23 % na trhu s nárůstem 4,6 %. Plán na oživení Renaultu Samsung Motors v Koreji přináší vzrůst.

  • Koreji s nárůstem trhu s osobními vozidly o 9,0 % zaznamenává Renault Samsung Motors opět významný nárůst objemů prodeje (+33,3 %) a podílu na trhu (5,7 % s nárůstem +1 bod), a to zejména díky úspěchu, jehož dokladem bylo vozidlo QM3, kterého se od uvedení na trh na konci roku 2013 prodalo téměř 20 000. 
  • Číně Skupina zaznamenala celkem 34 067 uskutečněných registrací. Renault je jeden rok po vytvoření Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC), společného podniku s Dongfengem, připraven na úspěšné uvedení svých prvních místně vyráběných vozidel na trh v roce 2016.

Obchodní příležitosti v roce 2015 pro skupinu Renault

V roce 2015 by na světovém trhu mělo ve srovnání s rokem 2014 dojít k mírnému 2% růstu. Na evropském trhu se také očekává 1 až 2% růst spolu se stabilní Francií.

„V roce 2015, kdy je situace na trhu stále nejistá, budeme dále rozvíjet náš střednědobý plán, Renault Drive the Change. Plánujeme zvýšit naše celosvětové objemy prodeje, posílit naše postavení v Evropě a zlepšit naše postavení na našich hlavních rozvíjejících se trzích. Náš růst podpoří zrychlený produktový plán rozšířený o 5 nových modelů,“ prohlásil Jérôme Stoll, člen výkonného výboru, ředitel pro výkonnost a obchodní ředitel Skupiny.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků