Obchodní výsledky Autocentra ESA za 1.Q 2014

V prvním čtvrtletí 2014 bylo prostřednictvím společnosti Autocentrum ESA a.s. prodáno zákazníkům celkem 2539 vozidel. Toto číslo reprezentuje nárůst oproti stejnému období v roce 2013 o 18,25% (2147 prodaných kusů v 1.Q 2013).

Nejprodávanějším modelem byla v prvních třech měsících roku 2014 ŠKODA Octavia II, následována modelem Fabia, Fordem Focus a modelem Octavia první generace.

Nejžádanější motorizací byla již tradičně pohonná jednotka 1,9 TDI, která byla zastoupena v 333 vozech. Na druhém místě se umístila jednotka 2,0 TDI, která byla ve 199 vozech. Nejprodávanější barvou byla opět stříbrná (šedá) metalíza.

Zákazníci nejvíce žádali karosářskou variantu kombi (1.038 prodaných vozů). Z pohledu paliva vítězily v prodejích naftové motory, které představovaly 57% prodejů. Benzínové motory pak tvořily 42% prodejů a vozy s pohonem LPG, resp. CNG tvořily jedno procento prodejů. 

Tabulky a grafy

Vývoj prodejů od roku 2010 (meziroční srovnání leden – březen)

Období

Počet prodaných vozidel

1.Q 2010

1269

1.Q 2011

1847

1.Q 2012

1818

1.Q 2013

2147

1.Q 2014

2539

 Prodeje podle typu paliva (1.Q 2014)

Typ paliva

Počet kusů

Podíl v %

Nafta

1445

57,30%

Benzín

1064

41,90%

LPG + CNG

29

1,14%

 Prodeje podle typu karoserie (1.Q 2014)

Typ karoserie

Počet prodaných kusů

Podíl v %

Kombi

1038

40,89%

Hatchback

587

23,11%

Sedan

211

8,31%

MPV

224

8,82%

Liftback

157

6,18%

Užitkové vozy

145

5,71%

SUV

144

5,67%

Ostatní (cabrio, CC, sport)

32

1,26%

Prodej podle jednotlivých modelů (1.Q 2014) 

Model

Počet prodaných kusů

Podíl v %

ŠKODA Octavia II

249

9,80%

ŠKODA Fabia

153

6,02%

Ford Focus

141

5,55%

ŠKODA Octavia I

131

5,15%

Ford Mondeo

108

4,25%

ŠKODA Fabia II

99

3,90%

Volkswagen Passat

82

3,23%

Volkswagen Golf

65

2,56%

ŠKODA Felicia

48

1,89%

Opel Astra

37

1,46%

 Prodeje podle motorizace (1.Q 2014)

Motorizace

Počet prodaných kusů

Podíl v %

1,9 TDI

333

13,11%

2,0 TDI

199

7,83%

1,6 benzín

168

6,61%

2,0 TDCI

103

4,05%

1,4 benzín

117

4,61%

1,4 16V

91

3,58%

V České republice bylo za první tři měsíce roku 2014 registrováno 27.289 ojetých vozidel dovezených ze zahraničí. Oproti stejnému období roku 2013 to je pokles o pouhých 1,16% (27.608 vozidel). Velká část takto dovezených vozidel se ke koncovému zákazníkovi dostává prostřednictvím přímé inzerce a jednotlivých prodejců/autobazarů.

Vzhledem k průměrnému stáří těchto vozidel, jejich technickému stavu a také reálnému nebezpečí stočených tachometrů je celkový poměr odmítnutých vozů k výkupu v Autocentru ESA vysoký a činí téměř 75%. Statistika však nerozděluje původ vozu – jedná se o celkový stav bez ohledu na skutečnost, zda je vůz dovezen ze zahraničí, případně pochází z České republiky. Dle odhadu však dovezené vozy tvoří přibližně polovinu tohoto stavu.

Statistika výkupu – k výkupu nabídnuto celkem 10.980 vozidel (1.Q 2014) 

Důvod odmítnutí vozu

Počet  kusů

Podíl v %

Stočené tachometry

1.494

18,3%

Špatný technický stav

5.580

68,4%

Právní důvody (leasing, exekuce, chybějící nebo závadné doklady)

1.086

13,3%

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků