Obchodní výsledky Autocentra ESA za 1.Q 2014

Obchodní výsledky Autocentra ESA za 1.Q 2014

V prvním čtvrtletí 2014 bylo prostřednictvím společnosti Autocentrum ESA a.s. prodáno zákazníkům celkem 2539 vozidel. Toto číslo reprezentuje nárůst oproti stejnému období v roce 2013 o 18,25% (2147 prodaných kusů v 1.Q 2013).

Nejprodávanějším modelem byla v prvních třech měsících roku 2014 ŠKODA Octavia II, následována modelem Fabia, Fordem Focus a modelem Octavia první generace.

Nejžádanější motorizací byla již tradičně pohonná jednotka 1,9 TDI, která byla zastoupena v 333 vozech. Na druhém místě se umístila jednotka 2,0 TDI, která byla ve 199 vozech. Nejprodávanější barvou byla opět stříbrná (šedá) metalíza.

Zákazníci nejvíce žádali karosářskou variantu kombi (1.038 prodaných vozů). Z pohledu paliva vítězily v prodejích naftové motory, které představovaly 57% prodejů. Benzínové motory pak tvořily 42% prodejů a vozy s pohonem LPG, resp. CNG tvořily jedno procento prodejů. 

Tabulky a grafy

Vývoj prodejů od roku 2010 (meziroční srovnání leden – březen)

Období

Počet prodaných vozidel

1.Q 2010

1269

1.Q 2011

1847

1.Q 2012

1818

1.Q 2013

2147

1.Q 2014

2539

 Prodeje podle typu paliva (1.Q 2014)

Typ paliva

Počet kusů

Podíl v %

Nafta

1445

57,30%

Benzín

1064

41,90%

LPG + CNG

29

1,14%

 Prodeje podle typu karoserie (1.Q 2014)

Typ karoserie

Počet prodaných kusů

Podíl v %

Kombi

1038

40,89%

Hatchback

587

23,11%

Sedan

211

8,31%

MPV

224

8,82%

Liftback

157

6,18%

Užitkové vozy

145

5,71%

SUV

144

5,67%

Ostatní (cabrio, CC, sport)

32

1,26%

Prodej podle jednotlivých modelů (1.Q 2014) 

Model

Počet prodaných kusů

Podíl v %

ŠKODA Octavia II

249

9,80%

ŠKODA Fabia

153

6,02%

Ford Focus

141

5,55%

ŠKODA Octavia I

131

5,15%

Ford Mondeo

108

4,25%

ŠKODA Fabia II

99

3,90%

Volkswagen Passat

82

3,23%

Volkswagen Golf

65

2,56%

ŠKODA Felicia

48

1,89%

Opel Astra

37

1,46%

 Prodeje podle motorizace (1.Q 2014)

Motorizace

Počet prodaných kusů

Podíl v %

1,9 TDI

333

13,11%

2,0 TDI

199

7,83%

1,6 benzín

168

6,61%

2,0 TDCI

103

4,05%

1,4 benzín

117

4,61%

1,4 16V

91

3,58%

V České republice bylo za první tři měsíce roku 2014 registrováno 27.289 ojetých vozidel dovezených ze zahraničí. Oproti stejnému období roku 2013 to je pokles o pouhých 1,16% (27.608 vozidel). Velká část takto dovezených vozidel se ke koncovému zákazníkovi dostává prostřednictvím přímé inzerce a jednotlivých prodejců/autobazarů.

Vzhledem k průměrnému stáří těchto vozidel, jejich technickému stavu a také reálnému nebezpečí stočených tachometrů je celkový poměr odmítnutých vozů k výkupu v Autocentru ESA vysoký a činí téměř 75%. Statistika však nerozděluje původ vozu – jedná se o celkový stav bez ohledu na skutečnost, zda je vůz dovezen ze zahraničí, případně pochází z České republiky. Dle odhadu však dovezené vozy tvoří přibližně polovinu tohoto stavu.

Statistika výkupu – k výkupu nabídnuto celkem 10.980 vozidel (1.Q 2014) 

Důvod odmítnutí vozu

Počet  kusů

Podíl v %

Stočené tachometry

1.494

18,3%

Špatný technický stav

5.580

68,4%

Právní důvody (leasing, exekuce, chybějící nebo závadné doklady)

1.086

13,3%

 

bazar

Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 141 941 km
Cena: 110 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Mondeo 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 92 694 km
Cena: 235 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků