ÖAMTC: Opel Corsa je nejbezpečnějším malým vozem

Opel Corsa byl vyhodnocen jako nejlepší malý vůz v sérii bariérových testů, na jejichž organizaci se podílel rakouský autoklub ÖAMTC.
ÖAMTC: Opel Corsa je nejbezpečnějším malým vozem
Kromě ÖAMTC se na testech účastnil také německý autoklub ADAC a řada dalších evropských autoklubů. Během testovacího programu se hodnotilo chování a ochranné vlastnosti vozů při čelních a bočních nárazech, uskutečňovaných podle standardů Euro NCAP. Při čelních nárazech byla vozidla posílána v rychlosti 64 km/h proti deformovatelné bariéře, přičemž vůz byl Klepněte pro větší obrázeknasměrován tak, aby do bariéry narazil se čtyřicetiprocentním překrytím na straně řidiče. Při zkoumání chování při bočích kolizích narážel do boků stojících testovaných automobilů ze strany řidiče rychlostí 48 až 50 km/h vozík o hmotnosti 950 kg.

Po vyhodnocení náročných čelních a bočních bariérových zkoušek získal Opel Corsa celkem 29 bodů a spolu s Toyotou Yaris se ze sedmi testovaných vozů umístil na samé špičce.

„Propracovaná konstrukce karoserie Opelu Corsa zaručuje účinné maření ničivé nárazové energie v čelních partiích a její rozvádění do dalších sekcí mimo oblast pevné buňky obklopující prostor pro cestující. Airbagy zabraňují poranění hlavy, ramen a hrudi řidiče a spolujezdce,“ stojí ve zprávě ÖAMTC. V celkovém hodnocení Opelu Corsa potvrzuje závěrečná zpráva autoklubu ÖAMTC vysokou míru ochrany všech cestujících.

Bohatá bezpečnostní výbava vozů Opel Corsa obsahuje čelní a boční airbagy, aktivní hlavové opěrky na obou předních sedadlech a patentovaný systém uchycení pedálů PRS (Pedal Release System), který výrazně snižuje riziko poranění nohou řidiče při těžkých čelních nárazech. Od podzimu roku 2001 si zákazníci mohou objednat i průběžné hlavové airbagy, které ještě dále zvyšují míru ochrany pasažérů.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků