ÖAMTC: Opel Corsa je nejbezpečnějším malým vozem

Opel Corsa byl vyhodnocen jako nejlepší malý vůz v sérii bariérových testů, na jejichž organizaci se podílel rakouský autoklub ÖAMTC.
ÖAMTC: Opel Corsa je nejbezpečnějším malým vozem
Kromě ÖAMTC se na testech účastnil také německý autoklub ADAC a řada dalších evropských autoklubů. Během testovacího programu se hodnotilo chování a ochranné vlastnosti vozů při čelních a bočních nárazech, uskutečňovaných podle standardů Euro NCAP. Při čelních nárazech byla vozidla posílána v rychlosti 64 km/h proti deformovatelné bariéře, přičemž vůz byl Klepněte pro větší obrázeknasměrován tak, aby do bariéry narazil se čtyřicetiprocentním překrytím na straně řidiče. Při zkoumání chování při bočích kolizích narážel do boků stojících testovaných automobilů ze strany řidiče rychlostí 48 až 50 km/h vozík o hmotnosti 950 kg.

Po vyhodnocení náročných čelních a bočních bariérových zkoušek získal Opel Corsa celkem 29 bodů a spolu s Toyotou Yaris se ze sedmi testovaných vozů umístil na samé špičce.

„Propracovaná konstrukce karoserie Opelu Corsa zaručuje účinné maření ničivé nárazové energie v čelních partiích a její rozvádění do dalších sekcí mimo oblast pevné buňky obklopující prostor pro cestující. Airbagy zabraňují poranění hlavy, ramen a hrudi řidiče a spolujezdce,“ stojí ve zprávě ÖAMTC. V celkovém hodnocení Opelu Corsa potvrzuje závěrečná zpráva autoklubu ÖAMTC vysokou míru ochrany všech cestujících.

Bohatá bezpečnostní výbava vozů Opel Corsa obsahuje čelní a boční airbagy, aktivní hlavové opěrky na obou předních sedadlech a patentovaný systém uchycení pedálů PRS (Pedal Release System), který výrazně snižuje riziko poranění nohou řidiče při těžkých čelních nárazech. Od podzimu roku 2001 si zákazníci mohou objednat i průběžné hlavové airbagy, které ještě dále zvyšují míru ochrany pasažérů.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků