ÖAMTC: Opel Corsa je nejbezpečnějším malým vozem

Opel Corsa byl vyhodnocen jako nejlepší malý vůz v sérii bariérových testů, na jejichž organizaci se podílel rakouský autoklub ÖAMTC.
ÖAMTC: Opel Corsa je nejbezpečnějším malým vozem
Kromě ÖAMTC se na testech účastnil také německý autoklub ADAC a řada dalších evropských autoklubů. Během testovacího programu se hodnotilo chování a ochranné vlastnosti vozů při čelních a bočních nárazech, uskutečňovaných podle standardů Euro NCAP. Při čelních nárazech byla vozidla posílána v rychlosti 64 km/h proti deformovatelné bariéře, přičemž vůz byl Klepněte pro větší obrázeknasměrován tak, aby do bariéry narazil se čtyřicetiprocentním překrytím na straně řidiče. Při zkoumání chování při bočích kolizích narážel do boků stojících testovaných automobilů ze strany řidiče rychlostí 48 až 50 km/h vozík o hmotnosti 950 kg.

Po vyhodnocení náročných čelních a bočních bariérových zkoušek získal Opel Corsa celkem 29 bodů a spolu s Toyotou Yaris se ze sedmi testovaných vozů umístil na samé špičce.

„Propracovaná konstrukce karoserie Opelu Corsa zaručuje účinné maření ničivé nárazové energie v čelních partiích a její rozvádění do dalších sekcí mimo oblast pevné buňky obklopující prostor pro cestující. Airbagy zabraňují poranění hlavy, ramen a hrudi řidiče a spolujezdce,“ stojí ve zprávě ÖAMTC. V celkovém hodnocení Opelu Corsa potvrzuje závěrečná zpráva autoklubu ÖAMTC vysokou míru ochrany všech cestujících.

Bohatá bezpečnostní výbava vozů Opel Corsa obsahuje čelní a boční airbagy, aktivní hlavové opěrky na obou předních sedadlech a patentovaný systém uchycení pedálů PRS (Pedal Release System), který výrazně snižuje riziko poranění nohou řidiče při těžkých čelních nárazech. Od podzimu roku 2001 si zákazníci mohou objednat i průběžné hlavové airbagy, které ještě dále zvyšují míru ochrany pasažérů.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků