Byznys model prodeje znovuzrozených klasických vozů se koncernu Jaguar Land Rover nadále vyplácí.
Pokud jde o znovuzrozené klasické vozy, u Land Roveru (a také Jaguaru) nemají nouzi o zájemce. Za pouhé tři dny od uvedení starého Defenderu v limitované edici Works V8 Trophy tak mohli v Classic divizi britské automobilky uzavřít rezervace. Všech 25 plánovaných kusů totiž našlo zájemce, kterým nebude dělat problém za svůj nostalgický off-road zaplatit minimálně 195.000 liber (asi 5,8 milionu korun).
Speciální Defender Works V8 Trophy je dalším projektem divize Classic, jež vrací na cesty některé ze starých modelů. Dříve nadělil Land Rover zájemcům třeba znovuzrozený Range Rover z konce 70. let, teď se experti vrací ke starému Defenderu, který svou specifikací odkazuje na legendární vytrvalostní závod Camel Trophy.
Zájemci mohou zvolit Defender s krátkou třídveřovou (90) i dlouhou pětidveřovou karoserií (110), přičemž pod kapotou dostanou známý pětilitrový V8 o síle 405 koní (299 kW) ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Stejnou motorizaci už Land Rover nabízel u staré limitované edice Defender Works V8, po které se taky rychle zaprášilo.
Modernizované pohonné ústrojí je tedy v kontrastu s exteriérem, který ctí originální závodní Land Rovery. Odstínem karoserie Eastnor Yellow jsou lakována i klasická 16palcová ocelová kola. Kapota, blatníky, pomocný rám a zadní dveře jsou zase kontrastně černé. Styl speciálu z Camel Trophy pak utvrzují i volitelné samolepky na dveřích.
Světelná rampa, naviják, zahrádka na střeše, ochrana podvozku, terénní pneumatiky a vyvýšený přívod vzduchu k motoru samozřejmě nechybí. Na modernější notu hrají uvnitř sportovní sedačky Recaro čalouněné kůží nebo infotainment s integrovanou navigací a konektivitou pro smartphony.
Všichni majitelé jsou na konci letošního roku pozváni na třídenní off-road expedici v okolí zámku Eastnor Castle, kde si svá auta poprvé naplno vyzkouší ve společnosti expertů na jízdu terénem.