Za poslední dva měsíce vzrostl počet předobjednaných vozů o tisícovku, průměrná záloha činí 2000 euro (cca 50.000 Kč) a základní cena vozidla dle aktuálního kurzu vychází na 618.000 Kč. Zdroj: Sono Motors

Za poslední dva měsíce vzrostl počet předobjednaných vozů o tisícovku, průměrná záloha činí 2000 euro (cca 50.000 Kč) a základní cena vozidla dle aktuálního kurzu vychází na 618.000 Kč. | Zdroj: Sono Motors

Jedná se o masový elektromobil s 54kWh baterií, na jehož kapotáži najdeme celkem 456 půlených solárních článků. Zdroj: Sono Motors

Jedná se o masový elektromobil s 54kWh baterií, na jehož kapotáži najdeme celkem 456 půlených solárních článků. | Zdroj: Sono Motors

Jejich výhodami jsou výroba energie i v polostínu, vyšší výkon s nižšími odporovými ztrátami a teoreticky také delší životnost ve srovnání s klasickými panely. Zdroj: Sono Motors

Jejich výhodami jsou výroba energie i v polostínu, vyšší výkon s nižšími odporovými ztrátami a teoreticky také delší životnost ve srovnání s klasickými panely. | Zdroj: Sono Motors

Výrobce odhaduje, že při typickém dojíždění v německých městech majitelé Sionu budou muset dobíjet až čtyřikrát méně, než řidiči klasických elektromobilů s podobnou baterií. Zdroj: Sono Motors

Výrobce odhaduje, že při typickém dojíždění v německých městech majitelé Sionu budou muset dobíjet až čtyřikrát méně, než řidiči klasických elektromobilů s podobnou baterií. | Zdroj: Sono Motors

Nabíjení je možné až 75 kW stejnosměrně a 11 kW střídavě, vůz také umí dodávat vyrobenou energii do sítě, nebo jí nabíjet jiný elektromobil až 11 kW. Zdroj: Sono Motors

Nabíjení je možné až 75 kW stejnosměrně a 11 kW střídavě, vůz také umí dodávat vyrobenou energii do sítě, nebo jí nabíjet jiný elektromobil až 11 kW. | Zdroj: Sono Motors

Samotný trakční akumulátor stačí na dojezd až 305 kilometrů, k nimž se týdně může přidat dalších 112 až 245 km. Zdroj: Sono Motors

Samotný trakční akumulátor stačí na dojezd až 305 kilometrů, k nimž se týdně může přidat dalších 112 až 245 km. | Zdroj: Sono Motors

Uvnitř nechybí ani velký 10palcový infotainment nebo dokonce mech integrovaný do palubní desky, který má pomoci s filtrací vzduchu uvnitř kabiny. Zdroj: Sono Motors

Uvnitř nechybí ani velký 10palcový infotainment nebo dokonce mech integrovaný do palubní desky, který má pomoci s filtrací vzduchu uvnitř kabiny. | Zdroj: Sono Motors

Spuštění výroby je plánováno na rok 2023 ve Finsku u smluvního partnera, čímž Sono Motors ušetří čas a prostředky za výstavbu vlastní továrny. Zdroj: Sono Motors

Spuštění výroby je plánováno na rok 2023 ve Finsku u smluvního partnera, čímž Sono Motors ušetří čas a prostředky za výstavbu vlastní továrny. | Zdroj: Sono Motors

Jedná se o masový elektromobil s 54kWh baterií, na jehož kapotáži najdeme celkem 456 půlených solárních článků. Zdroj: Sono Motors
Jejich výhodami jsou výroba energie i v polostínu, vyšší výkon s nižšími odporovými ztrátami a teoreticky také delší životnost ve srovnání s klasickými panely. Zdroj: Sono Motors
Výrobce odhaduje, že při typickém dojíždění v německých městech majitelé Sionu budou muset dobíjet až čtyřikrát méně, než řidiči klasických elektromobilů s podobnou baterií. Zdroj: Sono Motors
Nabíjení je možné až 75 kW stejnosměrně a 11 kW střídavě, vůz také umí dodávat vyrobenou energii do sítě, nebo jí nabíjet jiný elektromobil až 11 kW. Zdroj: Sono Motors
8
Fotogalerie

O solární elektromobil Sono Sion je stále větší zájem. Už má přes 20.000 objednávek

Zcela nový výrobce přišel s dobrým nápadem, který prodlouží dojezd jeho elektroauta. Výroba se má rozběhnout už příští rok.

Projekt Sion od nové německé značky Sono Motors jsme si detailněji představili nedávno, ale pojďme si ho připomenout. Jde o kompaktní elektromobil s baterií o kapacitě 54 kWh a dojezdem až 305 kilometrů. Na své kapotáži má ale 456 půlených solárních článků, které umožňují nabíjení akumulátoru s nižšími odporovými ztrátami a vyšším výkonem než klasické panely. Díky nim se dojezd může zvednout o 112 až 245 kilometrů týdně.

Kabelem je možné nabíjení až 75 kW stejnosměrně a 11 kW střídavě, Sion je také možné použít jako zdroj energie pro spotřebiče nebo jiný elektromobil, jimž může dodávat 11 kW. Za poslední dva měsíce vzrostl počet předobjednaných vozů o tisícovku na více než 20.000 kusů, průměrná záloha činí 2000 euro (cca 50.000 Kč) a základní cena vozidla dle aktuálního kurzu vychází na 618.000 Kč. Výroba se má rozběhnout koncem příštího roku ve Finsku u smluvního partnera, během následujících sedmi let je pak v plánu dokončení více než čtvrt milionu vozidel.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud