O novém Mercedesu třídy X už víme vše! Díky šestiválci půjde po krku VW Amarok

Mercedes-Benz v Kapském městě oficiálně představil svůj první klasický pick-up. Říká mu třída X.

Image vyšňořeného Nissanu Navara či Renaultu Alaskan, se kterým třída X sdílí platformu, si nový pick-up ponese celý životní cyklus. Mercedes však dokázal na poctivém základu vytvořit svůj design.

Třída X měří 5,34 metru na délku, je 1,92 metru široká a rozvor náprav činí 3,15 metru. Maximální zatížení dosahuje 1 042 kilogramu. Do terénu nabídne mercedes spíše průměrnou světlou výšku 202 milimetrů.

Chybět nesmí obří maska chladiče s charakteristickou hvězdou a specifický design předního nárazníku. Podobný ovál je k vidění na všech mercedesech s terénními ambicemi, včetně třídy E All Terrain. Jak už to u pick-upů bývá, zboku i zezadu je velice snadné si je mezi sebou splést. Mnoho invence zde neuvedl ani Mercedes.

Zaujme ale interiér. Uvnitř je to totiž zcela typický Mercedes. Kruhové výdechy ventilace, volant, infotainment (za příplatek má 8,4 palců) nebo palubní přístroje alianční bratry nepřipomínají.

Brabus ukázal, jak vylepšil faceliftovaný Mercedes-AMG A45

Brabus ukázal, jak vylepšil faceliftovaný Mercedes-AMG A45

Na trh novinka vstupuje ve třech motorizacích. Modely X220d a X250d nabídnou diesel o zdvihovém objemu 2,3 litru se 163, respektive 190 koní. Jediný zážehový motor - dvoulitr X200 - disponuje výkonem 165 koňských sil. Oba motory budou k dispozici s manuálním šestikvaltem, nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou. Vrcholem bude šestiválcová varianta X350d. Od polovinu příštího roku nabídne 258 koní a 550 Nm.

Řidič bude mít na výběr z pěti jízdních režimů: Comfort, Eco, Sport, Manual, a Off-road. Do terénu je třída X vybavena slušně. Nabídne klasický pohon všech čtyř kol, uzávěrku zadního diferenciálu a redukční převodovku. Permanentní čtyřkolka bude uvedena s nejsilnější motorizací - tedy příští rok.

Video: Mercedes třídy S sjel z výrobní linky sám. Za pár let prý takto dorazí k majiteli

Video: Mercedes třídy S sjel z výrobní linky sám. Za pár let prý takto dorazí k majiteli

Krom stylové varianty Power nabídne Mercedes i pracovní verzi Pure a také Progressive, která bude na půli cesty. Prodej začne v Německu v listopadu. Základní cena bude 37 294 eur - 972 627 Kč včetně daní. V České republice start prodeje očekávejme spíše až příští rok. Krom Evropy bude novinka nabízena i v Jižní Americe či Africe. Na trh ve Spojených státech se zatím nedostane a nic tomu ani do budoucna nenaznačuje.

Podívejte se na kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků