O novém Mercedesu třídy X už víme vše! Díky šestiválci půjde po krku VW Amarok

Mercedes-Benz v Kapském městě oficiálně představil svůj první klasický pick-up. Říká mu třída X.

Image vyšňořeného Nissanu Navara či Renaultu Alaskan, se kterým třída X sdílí platformu, si nový pick-up ponese celý životní cyklus. Mercedes však dokázal na poctivém základu vytvořit svůj design.

Třída X měří 5,34 metru na délku, je 1,92 metru široká a rozvor náprav činí 3,15 metru. Maximální zatížení dosahuje 1 042 kilogramu. Do terénu nabídne mercedes spíše průměrnou světlou výšku 202 milimetrů.

Chybět nesmí obří maska chladiče s charakteristickou hvězdou a specifický design předního nárazníku. Podobný ovál je k vidění na všech mercedesech s terénními ambicemi, včetně třídy E All Terrain. Jak už to u pick-upů bývá, zboku i zezadu je velice snadné si je mezi sebou splést. Mnoho invence zde neuvedl ani Mercedes.

Zaujme ale interiér. Uvnitř je to totiž zcela typický Mercedes. Kruhové výdechy ventilace, volant, infotainment (za příplatek má 8,4 palců) nebo palubní přístroje alianční bratry nepřipomínají.

Brabus ukázal, jak vylepšil faceliftovaný Mercedes-AMG A45

Brabus ukázal, jak vylepšil faceliftovaný Mercedes-AMG A45

Na trh novinka vstupuje ve třech motorizacích. Modely X220d a X250d nabídnou diesel o zdvihovém objemu 2,3 litru se 163, respektive 190 koní. Jediný zážehový motor - dvoulitr X200 - disponuje výkonem 165 koňských sil. Oba motory budou k dispozici s manuálním šestikvaltem, nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou. Vrcholem bude šestiválcová varianta X350d. Od polovinu příštího roku nabídne 258 koní a 550 Nm.

Řidič bude mít na výběr z pěti jízdních režimů: Comfort, Eco, Sport, Manual, a Off-road. Do terénu je třída X vybavena slušně. Nabídne klasický pohon všech čtyř kol, uzávěrku zadního diferenciálu a redukční převodovku. Permanentní čtyřkolka bude uvedena s nejsilnější motorizací - tedy příští rok.

Video: Mercedes třídy S sjel z výrobní linky sám. Za pár let prý takto dorazí k majiteli

Video: Mercedes třídy S sjel z výrobní linky sám. Za pár let prý takto dorazí k majiteli

Krom stylové varianty Power nabídne Mercedes i pracovní verzi Pure a také Progressive, která bude na půli cesty. Prodej začne v Německu v listopadu. Základní cena bude 37 294 eur - 972 627 Kč včetně daní. V České republice start prodeje očekávejme spíše až příští rok. Krom Evropy bude novinka nabízena i v Jižní Americe či Africe. Na trh ve Spojených státech se zatím nedostane a nic tomu ani do budoucna nenaznačuje.

Podívejte se na kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků