O naftové motory je čím dál menší zájem. Jejich pověst není jediným důvodem

95 komentářů

Asdfghjkltyqwe
20. června • 20:56

posledni kloudba Fabia 4hrnek/ 1,2 / 81kW beneli. Potom uz vse jen pruser... no co dodat, automobilky si to delaj samy... ty 3 hrnkovy paskvily, to je peklo nejvetsi.

dpcstb
16. června • 17:18

spotreba benzinu je uz rozumna, nafta sa proste neoplati. pytaju za nu nezmyselne sialene prachy

jiri
17. června • 14:13

benziny ... tedy většinou 3 válce, WOW
akcelerace a trrrrrrrrrr, kvalt, trrrrrrrrrrrr
Jen to na rozdíl od HTP nemá zvuk jak vysavač, ale drní to stejně

Tono
16. června • 11:03

To je blbost... Nuteji vsem elektro kramy....

Jirka_26
15. června • 10:53

Chci si třeba koupit Fabii. Automobilka v ní diesel nenabízí, tak mi nic jiného nezbývá. Tak nějak bych to řekl...

Nikdo
15. června • 8:54

Ale houby s octem.naftové motory zmizely z nabídek mnoha modelů. Pokles jejich oblíbenosti je velice uměle vyvolaný.

sumi
15. června • 1:23

Diesel je jasná voilba do většího auta...SUV , MPV nebo kombíku..na dálnici ideál.
Benzín do malého auto do města..
Hybrid i elektroatíčko si nechte pro děcka na hraní..:-D

Ivos
14. června • 22:36

To jsou blaboly. Prodeje naftovych aut klesaji, protoze nejprodavanejsi firemni auto-Fabia uz nema diesel motor. To je cele. Dieselgate je afera, ktera nema na vlastnosti diesloveho auta a tudiz ani cenu diesel ojetin vliv. Mysleno dieseloveho auta s motorem o obsahu min. 2,0 a vetsim a s min. 4 valci.

Q
16. června • 19:19

Jenže i v době, kda Fabia III diesely v nabídce ještě měla, si firmy pořizovaly převážně benzínové motorizace. Prostě se to ani firmám nevyplatilo. Ono to začalo už u Fabií II, kde 1.2 TSI a 1.6 TDI žraly skoro stejně, diesel byl úspornější jen na dálnici, ve městě a na okreskách to vyšlo nastejno.

Q
14. června • 19:34

Důvod je jediný. Peníze. Už se to prostě nevyplatí jako za dob Octavií TDI s rotačním čerpadlem.

Pepe
14. června • 20:23

Byl jsem USA a měl jsem možnost pujceneho vozu Ford Renger diesel a spotřeba byla 18litru na 100km s lehkou nohou a jedna osoba při zatížení nám šla na 25 až 30litru na sto. Amici machruji s emisema aby EU auta byla úsporná a nejméně kouřila ale na vlastní oči a kůži zažil jak jede Ford Renger diesel a kurivost z roku 2016 a spotřebě ani nemluvím ale zase obsah motoru taky jinde že.

Zelí
14. června • 17:19

Soudný člověk v germánii si nekoupí diesel, když existuje velké riziko, že jakási tlupa zelených neandrtálců dosáhne toho, že s autem za milion nemůžeš vjet do města a dále ti hrozí tím, že ten zákaz rozšíří i na zapadákovy se sto tisíci obyvateli. Pokud do křesla diktátora - vrchního komisaře eu dosadí přímo jednoho zeleného neandrtálce, tak vzniká hrozba pro každého otroka v eu, že si auto s dieslem nevytáhne z garáže. Nehrozí ani tak policie, ta je celkem neškodná, ale školní udavači typu greta, kteří tě nabonzují na úřad.

MXC
15. června • 1:12

soudný člověk má auto od nového do 6ti let a pak jej vymění, než do něj začne sypat za výměny výfuků, tlumiču, atd.. Takže pokud koupíš nové auto s dieselem, bude v normě Euro 6+, teď, nyní, okamžitě. Zákazy vjezdů se týkají normy Euro 4. Nevím tedy, kdo je neandrtálec. Opravdu tyto články pro fanclub nákupu ojetin starých 12 let mají evidentně své příznivce, co tato moudra hltají.

Lojza
15. června • 19:30

No kdyz vidim strukturu naseho vozoveho parku, nesoudnych lidi je drtiva vetsina.... Nase prijmy bohuzel za zapadem pokulhavaji.... pro dalsi skupinu lidi neni priorita resit vubec nove auto,ale spise nekam dojet.

bzzz
15. června • 9:28

Kdyz po 6 letech nevymenim auto, tak nejsem soudny? Co se tady clovek nedovi...

Robert
14. června • 20:20

Těm neandrtálcům se teď říká Greténi

E15
14. června • 18:21

tak Grety a spol řešíce CO2 ty diesely naopak prosadili! Přitom všude na světě se obejdou bez nich, jen v Evropě by kolenovrti bez dieselu asi neměli na chleba...

Já první
14. června • 18:14

Ty máš slušný mindrák, chlapečku...

trader-krakra
14. června • 16:36

Důvod je i spotřeba
Se říkalo "jezdím za pět".
Když já najedu s naší Oktávkou 2.0 TDI na dálnici, rozjedu jí na maximální povolenou rychlost, tak palubní počítač letí přes 7 litrů..... to si opravdu nemusím kupovat naftu abych měl nízkou spotřebu.

abc
15. června • 15:15

Nech si to opravit.

trader-krakra
15. června • 19:33

Doporučuji Vám abyste uvolnil levý pruh vozidlům, která jedou více než 100kmh.

...
14. června • 16:17

Jestli to není tím, že automobilky u některých modelů naftu skrtli. Viz Fabie a Rapid, typické služebni auta.....

kenco
14. června • 13:49

Neviem, pred pár dňami som zasa narazil na článok, že najmä v nemecku diesle zažívajú svoj druhý boom. A okrem toho, ak si to človek spočíta, hoc aj na diesloch v tých najnižších triedach. Napríklad môj prípad. Vedel som, že chcem malé auto, s nízkou hmotnosťou a hlavne nízkou spotrebou. Tak som si kúpil Ford Fiestu v nafte. Rozdiel v cene bol oproti benzínu cca 1200 EUR. Ročný nájazd cca 20 tis. Dlhodobá spotreba sa pohybuje medzi 4,1-4,3 litra na 100 km. Čo som čítal testy, tak ani s neviem akou ľahkou nohou by som sa s benzínom pod zhruba 5,1-5,3 litra nedostal. Rozdiel ceny benzínu a nafty je vždy približne 20-30 centov v prospech benzínu. Čiže ak som doteraz najazdil 180 tis. (bez žiadnej závady podotýkam, iba výmena oleja, filtrov a raz rozvodov), spálil som 7500 litrov nafty. Tie isté kilometre, ak by som pálil benzín, tak by to bolo približne 9400 litrov benzínu. Ak to prenásobím, tak za palivo v nafte som dal +/- 7500*1,2=9000 EUR. Za benzín by to bolo 9400*1,4=13160 EUR. Je to poriadny rozdiel v prospech prevádzky nafty, nakoľko všetky ostatné náklady na servis by boli +/- rovnaké (pneumatiky, brzdové obloženie, olej, filtre, stabilizátory a pod..). Takže auto síce bolo drahšie o cca 1200 EUR, ale na prevádzke som ušetril 4200 EUR, takže som na tom lepšie o zhruba 3000 EUR oproti benzínu. Áno, beriem, že ak by som jazdil iba po meste, tak by to tam tak jednoznačne nevychádzalo, a prípade hybridu s rekuperáciou už vôbec. Ale ak človek jazdí trasy, kde auto kontinuálne potrebuje "permanentný pohon" (rovnomerná jazda prevažne mimo mesta, minimum brzdenia), tak tam jednoznačne naftu.

Milan007
17. června • 19:28

Ty prodeje klesají především proto, že např. VW měl teď problém něco kloudného za rozumnou cenu nabídnout. U nás ve firmě je ze 42 aut 37 dieselů (dominují 2.0 TDI 110 kW a výš) a ty benzíny se koupily jen proto, že diesel dodají za X měsíců a ještě do všeho cpou automat, což zrovna u dieselu je blbá kombinace, kterou nikdo nechce. Soukromě jezdím taky 2.0 TDI koupené jako skladovka za cenu benzínu a krom regenerací DPF, které se spouští ne vždy úplně vhodně není problém. Spotřeba 4,5 - 5,5 litru při jízdě, kdy stejně výkonný benzín pojede tak za 6-8 litrů. Osobně si myslím, že diesely opět získají na oblibě až se usadí a zlevní výroba těch emisních součástí, pouze z malých aut prostě zmizí úplně. U krabic SUV je to jediná rozumná volba.

franta prudič
15. června • 15:44

Při uváděném nájezdu za rok to vychází, že 180 tis. km najel za devět let. Za celo dobu jen jednou rozovody, jinak olej, filtry. Tak to musí být tlumiče v perfektní kondici. Stejně jako brzdy. Buď je pán pohádkář a nebo šetřílek sebevrah.

Lojza
15. června • 21:42

nevim jak u vyse zminovaneho modelu. Ale treba u mych aut se rozvody nemeni kdyz se nic nedeje nebo muzete z preventivnich duvodu menit kolem 250 -300 000km. elektronicke tlumice mam v pohode. Kotouce predni menim po 150 000km, desticky daji 75 000 predni, zadni 80-90 000km. Kotouce predni kolem 3500kc za par, desticky predni kolem 1500,-Kc, zadni kolem 1100,-Kc na BMW 7.

Ivos
14. června • 22:48

Pracuji u rakousko-nemecke firmy a kupujeme auta jenom diesel s motorem o obsahu 2,0 a vetsim. Pri velkem km najezdu je to jasna volba.

Q
14. června • 19:24

Dražší havarijní pojištění, dražší povinné ručení, vyšší opotřebení pneumatik ani cenu peněz (úrok z rozdílu pořizovací ceny) nezapočítáváte? Tohle všechno musí firmy a leasingovky započítávat.

Jirka_26
15. června • 10:58

Firmy mají jiné taxy na svoje vozové parky, nakupují auta levněji proti ceníku a i pojištění stojí méně. Opotřebení pneu je stejné na dieselu i benzínu, spíš záleží na dodržování hodnot huštění a jízdním stylu. Vlastní zkušenost s oběma druhů pohonu.

Q
15. června • 20:46

Samozřejmě, že leasingovky auta nekupují za cenu z oficiálního ceníku. Ale do TCO si musí započítat vše od zůstatkovén hodnoty až po pojistku. A ani pneumatiky nelze zanedbat. Těžký motor u předokolek opotřebovává pneumatiky velmi rychle. Samozřejmě i benzín může být těžký, ale je to spíše výjimka.

Lojza
14. června • 19:42

Proc by melo byt havarijni pojisteni pri stejne cene auta, opotrebeni pneu je shodne jestli je rozdil par desitek kg, tak je to vcelku zanedbatelne.
Auta je pojisteno napr. na 1 mego, je uplne jedno zda mate diesel nebo benal.
Vyse pojistky bude a je stejna u shodneho typu auta.
AUTO STOJI STEJNE, jak benzin tak nafta.

Q
14. června • 19:59

Píše, že připlácel 1200 EUR, takže cena auta je vyšší, což znamená i vyšší havarijní pojistku. U malého auta je i 50 kg docela dost, protože ta hmotnost navíc je všechna před přední nápravou a přední pneumatiky pak "mizí před očima".

Lojza
14. června • 20:17

Pisi o svem pripadu.
Cena auta 1.7 milionu po sleve 20%.
Cena benzinove verze, bylo v te dobe shodna jako dieselove u kzadeho auta co jsem kupoval.
Rozdil v palivu na 200 000km zhruba 300 000Kc ve prospech nafty.
Mam vzdy auta 4 kolky, pneu se mi sjizdi na napravach uplne shodne u bmw i u audi.
Rozdil mezi benzinovou a naftovou q7 je cca 100kg dle vybavy konkretniho auta
S motorem jsem nikdy nic u zadneho auta nedelal, zadne dvohmoty, vstriky, apod,klapky sani nic.
interval 30 000km, olej castrol long life.
Servis pravidelny co ukaze pc.
Filtry, oleje, hodina v servisu vse je shodne at mate naftu nebo benal.
U druheho auto to same.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Asdfghjkltyqwe
20. června • 20:53

"interval 30 000km", tak jestli tohle budes te kare delat, tak ses jeji vrah, proste pujde do kopru daleko driv... jen si pockej par let... motor kantáre.

Lojza
21. června • 9:46

jo, jo interval 30 000 je spatnej, rikal ti to soused mechanik. Tisice inzenyru automobilky jsou uplni blbci, co svemu remeslu nerozumi. S autama jsem najel 250 000-300 000km -interval vzdy co ukazuje pc v kare a zadny problem nikdy nebyl. Ted mam na jednom 175 000km, na druhem 155 000km a zadny problem.

Duke of Dolphins
14. června • 21:50

Jestli máš naftu Audi V8, to je naprostá vyjímka. Ta je celkem kulturní.

MXC
15. června • 1:07

aby byl motor OK, potřebuje 6 válců a více. A jak tady někdo tvrdil hlučnost motoru - opravdu názor odborníka.

Lojza
14. června • 23:27

jestli je auto kulturni ci nekulturni vubec neresim. 6 valcove nafty mne staci, neni mi 20, abych si honil triko a nekomu neco dokazoval. A co si o mne jini mysli je mi vcelku u prdele.

Q
14. června • 20:26

Já celou dobu mluvím o té jeho Fiestě. Ano, u dodávek a velkých SUV je to jiná káva.

Lojza
14. června • 20:34

tak to si nerozumime:-D

Já první
14. června • 18:16

Hm, a co takhle další náklady, jako dražší servis a podobně? Aha, tiše zamlčeno, protože by to tak hezky nevyšlo...

Jirka_26
15. června • 11:01

Servis je za stejné peníze a řekl bych, že benzín vyjde dráž, protože se zapalovací svíce mění častějí, než svíce žhavící. Vše ostatní stojí stejné peníze. Vstřiky se mění až se poserou, a to může nastat po statisících km, takže o tom to skutečně není.

Lojza
14. června • 18:25

co je drazsi na servis oproti benzinu? Konkretne? vstriky? Bavime se o novych autech ne nakych olitanych mrdkach dotahnutych z Nemecka po duchodci co jsou stoceny z 350 000km na 120 000km

E15
14. června • 14:03

Německo v tomto patří k těm nejpitomějším zemím, kde je rozdíl ve zdanění benzin/nafta jeden z nejvyšších (ačkoliv je to totální na hlavu postavený nesmysl). A jak je vidět, pořád se najdou kolenovrti, kteří na ten cenový rozdíl slyší. Já bych teda dieselové auto nechtěl, ani kdyby byla nafta zadarmo, stačilo mi pár zkušebních jízd s auty, kdy nebyla k dispozici zážehová motorizace.... to fakt ne...

Lojza
14. června • 20:59

to je spravny, proto si kup auto na benal, at je rozpocet bohatsi.

E15
15. června • 11:40

Tak než se snížit k naftě, to radši Schillerové pošlu o něco víc (navíc se přitom můžu spravedlivě rozhořčit, jak je to nefér :-D)

Lojza
14. června • 16:01

ja bych zase nechtel jezdit s benzinem. Jezdit na 15 benalu nebo 10 nafty to je dost rozdil u velkych aut. Nejsem dost bohatej, aby mi kazdych 100km vyletlo z vyfuku 160kc navic oproti nafte.

Princ of Whales
14. června • 16:21

Jaké auto, řekněme do 800tis má rozdíl benzín x nafta 5l? U dražších vozů jsou vícenáklady na palivu nepodstatné vůči pořizovací ceně a provozním nákladům (pojistka, servis, pneu). Už jsem zažil i experta, který u drahého vozu nemá na stírací lišty, nevím asi za 2tis. To tě lehtá jazyk, aby jsi neřekl, že si měl koupit o 2tis levnější vůz.

Lojza
14. června • 18:01

Nic jsem nepsal o voze do 800tisic. Cena meho vozu byla stejna, jako kdybych si koupil benzinovou verzi. Pojistka,servis,pneu je stejne,jako kdybych mel benal.Cena pojistky se urcuje dle ceny auta v dany moment. Nevim kam na ty blbosti chodite... A vetsi auto je na benal neprodejne nebo cena benzinove ojete verze je o dost nizsi nez nafta. U starsich aut byl bezne rozdil 5 litru, klasicky u octavie 81kw tdi a 92kw nebo 110 kw benzin. Nyni se rozdily stiraji to je pravda.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Q
14. června • 19:28

Rozdíl ve spotřebě 5 litrů? To je nějaká dodávka?
Co se týče normálního auta (Fabia), tak benzinový dvoulitr mi bral 6,5 litru, takže diesel by podle vás jezdil za 1,5 litru?

Ivos
14. června • 22:57

Jy si jednou pujcil benzinove auto 1,2HTP nebo co to bylo a na trase Praha - Brno a zpet jsem jel za krasnych 10,8 litru/100km. S mym sluzebnim naftakem r.v.2017 jezdim za 5,6 stejnou trasu. U me je nafta jasna volba.

Jirka_26
15. června • 11:03

Jestli jsi způsobně položil cihlu na plyn, tak se není co divit. :-))

E15
15. června • 10:52

Tyhle dieselový pohádky... HTP... Svět už je dneska úplně jinde!

Q
15. června • 9:03

HTPéčko na dálnici? Trápíte tím sebe, motor i životní prostředí. Z těch 10,8 litru se přibližně 3 až 4 litry vyplýtvaly na chlazení poddimenzovaného katalyzátoru, čímž se vyprodukovalo přibližně 5,5 kg jedovatého oxidu uhelnatého. Doporučuju půjčit si nějaký lepší motor.

Lojza
14. června • 23:30

ja mel pujcene VW Polo, motor 1,2 to byl benal. Po Praze jsem se nemohl dostat pod 9litru benzinu. Cumel jsem na pc v aute a neveril svym ocim.

Jirka_26
15. června • 11:02

Jestli to nebylo rukama... :-P

abc
15. června • 15:09

Problém mezi volantem a pedály.

Lojza
14. června • 19:38

SUV 2 tuny

E15
15. června • 10:59

Njn. on je každý navenek děsný machr, ale pak to přizdisráčsky ochčije klapavým dieselem na dotovanou naftu :-D

speedfred
16. června • 12:22

Vieš mi poradiť kde sa predáva dotovaná nafta do osobákov?B-]

E15
17. června • 0:56

všude a dotují ti ji ti, co kupují benzin. Měj je proto v náležité úctě! :-P

speedfred
17. června • 14:09

Meleš blbosti.
Dobre vážim si sám seba:-)) pretože tankujem aj benál,a nie málo!

E15
17. června • 16:50

ale hovno :-D

Q
14. června • 20:01

Tak to jo, to je jak dodávka.

LOL
14. června • 14:28

A já bych zase nechtěl benzin, protože na dálnici se prostě nehodí.

komik
14. června • 15:51

Já jezdil teď ty 2 dny s megane combi 115 hp, 240nm (což byly parametry nejlepší 1.9tdi) a dálnici (kolem 120 km/h na gps) jsem měl 6,2la auto pocitově živější než 1.5 dci 112 hp. Co ušetříte s dieselem na palivu, zaplatíte na rozvodech a filtrech..

Ota
14. června • 19:34

na dalnici jsou stavena jina auta. megan to urcite neni. tj kompromisni zoufalost.

Lojza
14. června • 18:22

neplati to vsak u vsech aut, jsou auta kde se rozvody doporucuji menit az kolem 300tisic z duvodu prevence, filtry stoji stejne jak na benal,tak na naftu. Neni v tom zadny cenovy rozdil.

iPace
14. června • 13:15

relativne normalni evoluce, i firmy pomalu zacinaji postupne sliset na dalsi naklady a mensi nevyhody spojene s pouzivani dieselu, u velkych flotil se zatim moc nemeni, ale mensi firmy kde se vice setri jiz slisi i na hybridni benzinove motorizace kde zaruka bejva o poznani lepsi, videt je to kuprikladu u taxikaru, kde hybridy zacinaji mit velky podil v zastoupeni vozoveho parku, u vetsich firem samozrejme v mensim meritku, protoze oni maji zase jine cenove nabidky a od zavedenych flotilovych znacek jako je Skoda a VW maji stale tak vyhodne ceny, ze je kuprikladu Toyota s hybridy jeste neoslovuje a Skoda s VW jim hybrid nenabidnou, do par let padne toto "tabu" ale i u velkych flotylovych zakaznikuono to casem prijde jeste ve vetsim, az sem doputuji dalsi trendy ze zahranici, kdy kuprikladu nektera svetova letiste maji jiz v podminkach ze tam smeji zajizdet prave jen nektere typy motorizaci, viz treba letiste Vancouver, kde vesmes jedine taxi ktere na letiste zajizdi jsou hybridy

Duke of Dolphins
14. června • 13:31

slyšet!Je to jedno s druhým. Dnešní nafty jsou tak komplikované, že každá závada stojí 100tis. Do toho dolévat chcanky, poslouchat šílený zvuk motoru. Proti tomu benzíny dostaly dostačující krouťák a rozdíl spotřeby benzín x nafta u menších vozů se dost zmenšil. SUV hovada jezdí pouze na naftu. Tam se nikomu nechce platit 3l rozdílu na spotřebě.

Ivan
17. června • 15:35

Dnešní diesely nejsou o nic komplikovanější než dnešní benzínové motory.
A která závada, prosím, stojí 100 tisíc?

Roman
15. června • 6:33

Já u svého hovada SUV uvnitř naftový motor téměř neslyším a ani z venku mi nepřijde nějak zvlášť hlučný.

E15
15. června • 11:35

tak jasně, vtip je právně v těch "marketingových" slovíčkách "téměř" a "nějak zvlášť" :-D

abc
15. června • 15:04

Jsem na tom stejně jako on. Asi s dnešní naftou nemáš moc zkušeností. Potom je ale lépe se k tomu nevyjadřovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
E15
15. června • 15:39

To spíš ti, co jezdí s nafťáky, nemají srovnání. Vím, když někoho z nich vezu, vždycky koulí očima, že neslyší motor :-D

14. června • 16:48

Ty jsi najivka myslis , ze primy vstrik benzin coz delaji dnes vsichni je o neco jednodussi ? Je to stejne jak diesel. Ano nema mocovinu , ale jinak vse vcetne GPF. Dieslu zdar.

pacho
14. června • 14:28

jasné, benzínové motory sú úplne jednodduché bez pdf. Pri troške objektivyty musíš uznať, že slušný naftový motor (pozor nie TDi), je tichší a kultivovanejší ako tie slávne 3-válce, takže tak.

Tom
17. června • 9:56

Zijes v dobe PD? Tak tonse pak da souhlasit

iPace
14. června • 13:49

ja si tedy uzival s hybridem i v tom SUV, nastesti jsem tenkrat vyfasoval prave firemni RX450h a jasne se ukazalo ze to byla lepsi volba nez nafty, v te firme jiz sice nejsem, ale byvali kolegove z te firmy dnes pokud vim jezdi jiz jen v hybridech, vetsinou prave SUV, prave od Lexusu az po Porsche, predtim to ale byli same naftove Q7

Duke of Dolphins
14. června • 13:56

Zajímavé, to se jim z hlediska nákladů vyplatí i u takhle velkých vozů? Za kolik jsi jezdil s Lexusem po dálnicích? A při jakých rychlostech? děkuji

iPace
14. června • 20:48

prumer jsem mel do 9/100, to auto za 5 let nepotrebovalo servis mimo garancniho, vetsina jizd byla dalnice po cele Evrope, takze nekde 110 a nekde 150, ja s tim autem byl neskutecne spokojenej

bzzz
14. června • 13:42

Navic spouste lidi benzinovy hybrid parametry staci/vyhovuje a mestum se trochu ulevi.

Duke of Dolphins
14. června • 13:52

Městům v ČR by se hodně ulevilo, kdyby měly vozy nezfalšované emise. 50% emisí z dopravy v Praze dělá 2-4%? automobilů. A to asi napočítali, že mají všichni platnou emisní. Nikdy nejezdilo tolik smraďochů, jako dnes. Každou chvilku to někomu doutná z výfuku. Smrdí to pak v kabině, to aby furt člověk zapínal vypínal vnitřní cirkulaci.

E15
14. června • 13:57

Když jsem slyšel, že za pětistovku!!! vloženou do techničáku projde na STK cokoliv, nevěřil jsem vlastním uším. Fakt banánová republika!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
14. června • 19:58

A já zase slyšel, žě Babiš nelže a nekrade:-))

E15
15. června • 10:48

To musela být hodně divná sociální bublina, něco takového jsem nikdy nikde neslyšel (když nepočítám Bureše samotného + suitu jeho podržtašků) :-D

Michal
14. června • 13:10

Bydlet ve Stuttgartu tak koupit diesel je loterie.To už radši hybrid a mít klid a moct všude.

MXC
15. června • 0:57

myslíš koupit nové auto ? Tak to buď v klidu, nové auto v naftě bude mít normu Euro 6+, takže s ním můžeš úplně všude jako s benzínem.
To jen redaktoři si myslí, že u každého města jsou kolony aut s Euro 4 a nemohou do centra.
Téměř každý diesel r.v. 2010 a novější má Euro 5.

Robin Huhu
31. července • 14:45

A není mnohem lepší přejít na https://www.levnelpg.cz/vse-o-lpg/... Naftu už bych dnes opravdu nekupoval a proto i rozumím výzkumu. tak to prostě je.

E15
15. června • 10:44

Tohle v Česku neplatí ani v Praze, natož pak v okresních městech. Deseti až dvacetiletých smradláků s Euro 3 a Euro 4 (jedničkové a dvojkové Octavie, Golfy 4-5, neskutečně smrduté TDCi od Fordu atd. atd.) je stále obrovské množství

Tom
17. června • 9:54

To je pravda. Na druhou stranu nektere studie z realneho provozu ukazuji, ze auta euro 3 maji nizsi emise nez euro 5

bzzz
15. června • 9:23

Ted jsi mu nahlodal predstavu o tridnim nepriteli a puvodci vseho zla. Bude muset prevzit jinou urban legend ;-)

Voša
14. června • 13:08

a hned na titulce Boleslavský hnůj.. klasika

K8MKII
16. června • 9:05

A hned jako první komentář další výblitek. Klasika.

Pepe
14. června • 20:16

Závist nebo myšleno hnůj jako Hyundai.

Doporučujeme

Články odjinud