O naftové motory je čím dál menší zájem. Jejich pověst není jediným důvodem

Voša  |  14. 06. 2019 13:08

a hned na titulce Boleslavský hnůj.. klasika

Odpovědět  |   | 
Pepe  |  14. 06. 2019 20:16

Závist nebo myšleno hnůj jako Hyundai.

Odpovědět  |   | 
K8MKII  |  16. 06. 2019 09:05

A hned jako první komentář další výblitek. Klasika.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  14. 06. 2019 13:10

Bydlet ve Stuttgartu tak koupit diesel je loterie.To už radši hybrid a mít klid a moct všude.

Odpovědět  |   | 
MXC  |  15. 06. 2019 00:57

myslíš koupit nové auto ? Tak to buď v klidu, nové auto v naftě bude mít normu Euro 6+, takže s ním můžeš úplně všude jako s benzínem.
To jen redaktoři si myslí, že u každého města jsou kolony aut s Euro 4 a nemohou do centra.
Téměř každý diesel r.v. 2010 a novější má Euro 5.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  15. 06. 2019 09:23

Ted jsi mu nahlodal predstavu o tridnim nepriteli a puvodci vseho zla. Bude muset prevzit jinou urban legend

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 06. 2019 10:44

Tohle v Česku neplatí ani v Praze, natož pak v okresních městech. Deseti až dvacetiletých smradláků s Euro 3 a Euro 4 (jedničkové a dvojkové Octavie, Golfy 4-5, neskutečně smrduté TDCi od Fordu atd. atd.) je stále obrovské množství

Odpovědět  |   | 
Tom  |  17. 06. 2019 09:54

To je pravda. Na druhou stranu nektere studie z realneho provozu ukazuji, ze auta euro 3 maji nizsi emise nez euro 5

Odpovědět  |   | 
iPace  |  14. 06. 2019 13:15

relativne normalni evoluce, i firmy pomalu zacinaji postupne sliset na dalsi naklady a mensi nevyhody spojene s pouzivani dieselu, u velkych flotil se zatim moc nemeni, ale mensi firmy kde se vice setri jiz slisi i na hybridni benzinove motorizace kde zaruka bejva o poznani lepsi, videt je to kuprikladu u taxikaru, kde hybridy zacinaji mit velky podil v zastoupeni vozoveho parku, u vetsich firem samozrejme v mensim meritku, protoze oni maji zase jine cenove nabidky a od zavedenych flotilovych znacek jako je Skoda a VW maji stale tak vyhodne ceny, ze je kuprikladu Toyota s hybridy jeste neoslovuje a Skoda s VW jim hybrid nenabidnou, do par let padne toto "tabu" ale i u velkych flotylovych zakazniku

ono to casem prijde jeste ve vetsim, az sem doputuji dalsi trendy ze zahranici, kdy kuprikladu nektera svetova letiste maji jiz v podminkach ze tam smeji zajizdet prave jen nektere typy motorizaci, viz treba letiste Vancouver, kde vesmes jedine taxi ktere na letiste zajizdi jsou hybridy

Odpovědět  |   | 
Duke of Dolphins  |  14. 06. 2019 13:31

slyšet!

Je to jedno s druhým. Dnešní nafty jsou tak komplikované, že každá závada stojí 100tis. Do toho dolévat chcanky, poslouchat šílený zvuk motoru. Proti tomu benzíny dostaly dostačující krouťák a rozdíl spotřeby benzín x nafta u menších vozů se dost zmenšil. SUV hovada jezdí pouze na naftu. Tam se nikomu nechce platit 3l rozdílu na spotřebě.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  14. 06. 2019 13:42

Navic spouste lidi benzinovy hybrid parametry staci/vyhovuje a mestum se trochu ulevi.

Odpovědět  |   | 
Duke of Dolphins  |  14. 06. 2019 13:52

Městům v ČR by se hodně ulevilo, kdyby měly vozy nezfalšované emise. 50% emisí z dopravy v Praze dělá 2-4%? automobilů. A to asi napočítali, že mají všichni platnou emisní. Nikdy nejezdilo tolik smraďochů, jako dnes. Každou chvilku to někomu doutná z výfuku. Smrdí to pak v kabině, to aby furt člověk zapínal vypínal vnitřní cirkulaci.

Odpovědět  |   | 
E15  |  14. 06. 2019 13:57

Když jsem slyšel, že za pětistovku!!! vloženou do techničáku projde na STK cokoliv, nevěřil jsem vlastním uším. Fakt banánová republika!

Odpovědět  |   | 
Martin  |  14. 06. 2019 19:58

A já zase slyšel, žě Babiš nelže a nekrade

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 06. 2019 10:48

To musela být hodně divná sociální bublina, něco takového jsem nikdy nikde neslyšel (když nepočítám Bureše samotného + suitu jeho podržtašků)

Odpovědět  |   | 
iPace  |  14. 06. 2019 13:49

ja si tedy uzival s hybridem i v tom SUV, nastesti jsem tenkrat vyfasoval prave firemni RX450h a jasne se ukazalo ze to byla lepsi volba nez nafty, v te firme jiz sice nejsem, ale byvali kolegove z te firmy dnes pokud vim jezdi jiz jen v hybridech, vetsinou prave SUV, prave od Lexusu az po Porsche, predtim to ale byli same naftove Q7

Odpovědět  |   | 
Duke of Dolphins  |  14. 06. 2019 13:56

Zajímavé, to se jim z hlediska nákladů vyplatí i u takhle velkých vozů? Za kolik jsi jezdil s Lexusem po dálnicích? A při jakých rychlostech? děkuji

Odpovědět  |   | 
iPace  |  14. 06. 2019 20:48

prumer jsem mel do 9/100, to auto za 5 let nepotrebovalo servis mimo garancniho, vetsina jizd byla dalnice po cele Evrope, takze nekde 110 a nekde 150, ja s tim autem byl neskutecne spokojenej

Odpovědět  |   | 
pacho  |  14. 06. 2019 14:28

jasné, benzínové motory sú úplne jednodduché bez pdf. Pri troške objektivyty musíš uznať, že slušný naftový motor (pozor nie TDi), je tichší a kultivovanejší ako tie slávne 3-válce, takže tak.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  17. 06. 2019 09:56

Zijes v dobe PD? Tak tonse pak da souhlasit

Odpovědět  |   | 
 |  14. 06. 2019 16:48

Ty jsi najivka myslis , ze primy vstrik benzin coz delaji dnes vsichni je o neco jednodussi ? Je to stejne jak diesel. Ano nema mocovinu , ale jinak vse vcetne GPF. Dieslu zdar.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  15. 06. 2019 06:33

Já u svého hovada SUV uvnitř naftový motor téměř neslyším a ani z venku mi nepřijde nějak zvlášť hlučný.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 06. 2019 11:35

tak jasně, vtip je právně v těch "marketingových" slovíčkách "téměř" a "nějak zvlášť"

Odpovědět  |   | 
abc  |  15. 06. 2019 15:04

Jsem na tom stejně jako on. Asi s dnešní naftou nemáš moc zkušeností. Potom je ale lépe se k tomu nevyjadřovat.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 06. 2019 15:39

To spíš ti, co jezdí s nafťáky, nemají srovnání. Vím, když někoho z nich vezu, vždycky koulí očima, že neslyší motor

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  17. 06. 2019 15:35

Dnešní diesely nejsou o nic komplikovanější než dnešní benzínové motory.
A která závada, prosím, stojí 100 tisíc?

Odpovědět  |   | 
kenco  |  14. 06. 2019 13:49

Neviem, pred pár dňami som zasa narazil na článok, že najmä v nemecku diesle zažívajú svoj druhý boom. A okrem toho, ak si to človek spočíta, hoc aj na diesloch v tých najnižších triedach. Napríklad môj prípad. Vedel som, že chcem malé auto, s nízkou hmotnosťou a hlavne nízkou spotrebou. Tak som si kúpil Ford Fiestu v nafte. Rozdiel v cene bol oproti benzínu cca 1200 EUR. Ročný nájazd cca 20 tis. Dlhodobá spotreba sa pohybuje medzi 4,1-4,3 litra na 100 km. Čo som čítal testy, tak ani s neviem akou ľahkou nohou by som sa s benzínom pod zhruba 5,1-5,3 litra nedostal. Rozdiel ceny benzínu a nafty je vždy približne 20-30 centov v prospech benzínu. Čiže ak som doteraz najazdil 180 tis. (bez žiadnej závady podotýkam, iba výmena oleja, filtrov a raz rozvodov), spálil som 7500 litrov nafty. Tie isté kilometre, ak by som pálil benzín, tak by to bolo približne 9400 litrov benzínu. Ak to prenásobím, tak za palivo v nafte som dal +/- 7500*1,2=9000 EUR. Za benzín by to bolo 9400*1,4=13160 EUR. Je to poriadny rozdiel v prospech prevádzky nafty, nakoľko všetky ostatné náklady na servis by boli +/- rovnaké (pneumatiky, brzdové obloženie, olej, filtre, stabilizátory a pod..). Takže auto síce bolo drahšie o cca 1200 EUR, ale na prevádzke som ušetril 4200 EUR, takže som na tom lepšie o zhruba 3000 EUR oproti benzínu. Áno, beriem, že ak by som jazdil iba po meste, tak by to tam tak jednoznačne nevychádzalo, a prípade hybridu s rekuperáciou už vôbec. Ale ak človek jazdí trasy, kde auto kontinuálne potrebuje "permanentný pohon" (rovnomerná jazda prevažne mimo mesta, minimum brzdenia), tak tam jednoznačne naftu.

Odpovědět  |   | 
E15  |  14. 06. 2019 14:03

Německo v tomto patří k těm nejpitomějším zemím, kde je rozdíl ve zdanění benzin/nafta jeden z nejvyšších (ačkoliv je to totální na hlavu postavený nesmysl). A jak je vidět, pořád se najdou kolenovrti, kteří na ten cenový rozdíl slyší. Já bych teda dieselové auto nechtěl, ani kdyby byla nafta zadarmo, stačilo mi pár zkušebních jízd s auty, kdy nebyla k dispozici zážehová motorizace.... to fakt ne...

Odpovědět  |   | 
LOL  |  14. 06. 2019 14:28

A já bych zase nechtěl benzin, protože na dálnici se prostě nehodí.

Odpovědět  |   | 
komik  |  14. 06. 2019 15:51

Já jezdil teď ty 2 dny s megane combi 115 hp, 240nm (což byly parametry nejlepší 1.9tdi) a dálnici (kolem 120 km/h na gps) jsem měl 6,2la auto pocitově živější než 1.5 dci 112 hp. Co ušetříte s dieselem na palivu, zaplatíte na rozvodech a filtrech..

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  14. 06. 2019 18:22

neplati to vsak u vsech aut, jsou auta kde se rozvody doporucuji menit az kolem 300tisic z duvodu prevence, filtry stoji stejne jak na benal,tak na naftu. Neni v tom zadny cenovy rozdil.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  14. 06. 2019 19:34

na dalnici jsou stavena jina auta. megan to urcite neni. tj kompromisni zoufalost.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  14. 06. 2019 16:01

ja bych zase nechtel jezdit s benzinem. Jezdit na 15 benalu nebo 10 nafty to je dost rozdil u velkych aut. Nejsem dost bohatej, aby mi kazdych 100km vyletlo z vyfuku 160kc navic oproti nafte.

Odpovědět  |   | 
Princ of Whales  |  14. 06. 2019 16:21

Jaké auto, řekněme do 800tis má rozdíl benzín x nafta 5l? U dražších vozů jsou vícenáklady na palivu nepodstatné vůči pořizovací ceně a provozním nákladům (pojistka, servis, pneu). Už jsem zažil i experta, který u drahého vozu nemá na stírací lišty, nevím asi za 2tis. To tě lehtá jazyk, aby jsi neřekl, že si měl koupit o 2tis levnější vůz.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  14. 06. 2019 18:01

Nic jsem nepsal o voze do 800tisic. Cena meho vozu byla stejna, jako kdybych si koupil benzinovou verzi. Pojistka,servis,pneu je stejne,jako kdybych mel benal.Cena pojistky se urcuje dle ceny auta v dany moment. Nevim kam na ty blbosti chodite... A vetsi auto je na benal neprodejne nebo cena benzinove ojete verze je o dost nizsi nez nafta. U starsich aut byl bezne rozdil 5 litru, klasicky u octavie 81kw tdi a 92kw nebo 110 kw benzin. Nyni se rozdily stiraji to je pravda.

Odpovědět  |   | 
Q  |  14. 06. 2019 19:28

Rozdíl ve spotřebě 5 litrů? To je nějaká dodávka?
Co se týče normálního auta (Fabia), tak benzinový dvoulitr mi bral 6,5 litru, takže diesel by podle vás jezdil za 1,5 litru?

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  14. 06. 2019 19:38

SUV 2 tuny

Odpovědět  |   | 
Q  |  14. 06. 2019 20:01

Tak to jo, to je jak dodávka.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 06. 2019 10:59

Njn. on je každý navenek děsný machr, ale pak to přizdisráčsky ochčije klapavým dieselem na dotovanou naftu

Odpovědět  |   | 
speedfred  |  16. 06. 2019 12:22

Vieš mi poradiť kde sa predáva dotovaná nafta do osobákov?

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 06. 2019 00:56

všude a dotují ti ji ti, co kupují benzin. Měj je proto v náležité úctě!

Odpovědět  |   | 
speedfred  |  17. 06. 2019 14:09

Meleš blbosti.
Dobre vážim si sám seba pretože tankujem aj benál,a nie málo!

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 06. 2019 16:50

ale hovno

Odpovědět  |   | 
Ivos  |  14. 06. 2019 22:57

Jy si jednou pujcil benzinove auto 1,2HTP nebo co to bylo a na trase Praha - Brno a zpet jsem jel za krasnych 10,8 litru/100km. S mym sluzebnim naftakem r.v.2017 jezdim za 5,6 stejnou trasu. U me je nafta jasna volba.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  14. 06. 2019 23:30

ja mel pujcene VW Polo, motor 1,2 to byl benal. Po Praze jsem se nemohl dostat pod 9litru benzinu. Cumel jsem na pc v aute a neveril svym ocim.

Odpovědět  |   | 
Jirka_26  |  15. 06. 2019 11:02

Jestli to nebylo rukama...

Odpovědět  |   | 
abc  |  15. 06. 2019 15:09

Problém mezi volantem a pedály.

Odpovědět  |   | 
Q  |  15. 06. 2019 09:03

HTPéčko na dálnici? Trápíte tím sebe, motor i životní prostředí. Z těch 10,8 litru se přibližně 3 až 4 litry vyplýtvaly na chlazení poddimenzovaného katalyzátoru, čímž se vyprodukovalo přibližně 5,5 kg jedovatého oxidu uhelnatého. Doporučuju půjčit si nějaký lepší motor.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 06. 2019 10:52

Tyhle dieselový pohádky... HTP... Svět už je dneska úplně jinde!

Odpovědět  |   | 
Jirka_26  |  15. 06. 2019 11:03

Jestli jsi způsobně položil cihlu na plyn, tak se není co divit.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  14. 06. 2019 20:59

to je spravny, proto si kup auto na benal, at je rozpocet bohatsi.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 06. 2019 11:40

Tak než se snížit k naftě, to radši Schillerové pošlu o něco víc (navíc se přitom můžu spravedlivě rozhořčit, jak je to nefér )

Odpovědět  |   | 
Já první  |  14. 06. 2019 18:16

Hm, a co takhle další náklady, jako dražší servis a podobně? Aha, tiše zamlčeno, protože by to tak hezky nevyšlo...

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  14. 06. 2019 18:25

co je drazsi na servis oproti benzinu? Konkretne? vstriky? Bavime se o novych autech ne nakych olitanych mrdkach dotahnutych z Nemecka po duchodci co jsou stoceny z 350 000km na 120 000km

Odpovědět  |   | 
Jirka_26  |  15. 06. 2019 11:01

Servis je za stejné peníze a řekl bych, že benzín vyjde dráž, protože se zapalovací svíce mění častějí, než svíce žhavící. Vše ostatní stojí stejné peníze. Vstřiky se mění až se poserou, a to může nastat po statisících km, takže o tom to skutečně není.

Odpovědět  |   | 
Q  |  14. 06. 2019 19:24

Dražší havarijní pojištění, dražší povinné ručení, vyšší opotřebení pneumatik ani cenu peněz (úrok z rozdílu pořizovací ceny) nezapočítáváte? Tohle všechno musí firmy a leasingovky započítávat.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  14. 06. 2019 19:42

Proc by melo byt havarijni pojisteni pri stejne cene auta, opotrebeni pneu je shodne jestli je rozdil par desitek kg, tak je to vcelku zanedbatelne.
Auta je pojisteno napr. na 1 mego, je uplne jedno zda mate diesel nebo benal.
Vyse pojistky bude a je stejna u shodneho typu auta.
AUTO STOJI STEJNE, jak benzin tak nafta.

Odpovědět  |   | 
Q  |  14. 06. 2019 19:59

Píše, že připlácel 1200 EUR, takže cena auta je vyšší, což znamená i vyšší havarijní pojistku. U malého auta je i 50 kg docela dost, protože ta hmotnost navíc je všechna před přední nápravou a přední pneumatiky pak "mizí před očima".

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  14. 06. 2019 20:17

Pisi o svem pripadu.
Cena auta 1.7 milionu po sleve 20%.
Cena benzinove verze, bylo v te dobe shodna jako dieselove u kzadeho auta co jsem kupoval.
Rozdil v palivu na 200 000km zhruba 300 000Kc ve prospech nafty.
Mam vzdy auta 4 kolky, pneu se mi sjizdi na napravach uplne shodne u bmw i u audi.
Rozdil mezi benzinovou a naftovou q7 je cca 100kg dle vybavy konkretniho auta
S motorem jsem nikdy nic u zadneho auta nedelal, zadne dvohmoty, vstriky, apod,klapky sani nic.
interval 30 000km, olej castrol long life.
Servis pravidelny co ukaze pc.
Filtry, oleje, hodina v servisu vse je shodne at mate naftu nebo benal.
U druheho auto to same.

Odpovědět  |   | 
Q  |  14. 06. 2019 20:26

Já celou dobu mluvím o té jeho Fiestě. Ano, u dodávek a velkých SUV je to jiná káva.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  14. 06. 2019 20:34

tak to si nerozumime

Odpovědět  |   | 
Duke of Dolphins  |  14. 06. 2019 21:50

Jestli máš naftu Audi V8, to je naprostá vyjímka. Ta je celkem kulturní.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  14. 06. 2019 23:27

jestli je auto kulturni ci nekulturni vubec neresim. 6 valcove nafty mne staci, neni mi 20, abych si honil triko a nekomu neco dokazoval. A co si o mne jini mysli je mi vcelku u prdele.

Odpovědět  |   | 
MXC  |  15. 06. 2019 01:07

aby byl motor OK, potřebuje 6 válců a více. A jak tady někdo tvrdil hlučnost motoru - opravdu názor odborníka.

Odpovědět  |   | 
Asdfghjkltyqwe  |  20. 06. 2019 20:53

"interval 30 000km", tak jestli tohle budes te kare delat, tak ses jeji vrah, proste pujde do kopru daleko driv... jen si pockej par let... motor kantáre.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  21. 06. 2019 09:46

jo, jo interval 30 000 je spatnej, rikal ti to soused mechanik. Tisice inzenyru automobilky jsou uplni blbci, co svemu remeslu nerozumi. S autama jsem najel 250 000-300 000km -interval vzdy co ukazuje pc v kare a zadny problem nikdy nebyl. Ted mam na jednom 175 000km, na druhem 155 000km a zadny problem.

Odpovědět  |   | 
Jirka_26  |  15. 06. 2019 10:58

Firmy mají jiné taxy na svoje vozové parky, nakupují auta levněji proti ceníku a i pojištění stojí méně. Opotřebení pneu je stejné na dieselu i benzínu, spíš záleží na dodržování hodnot huštění a jízdním stylu. Vlastní zkušenost s oběma druhů pohonu.

Odpovědět  |   | 
Q  |  15. 06. 2019 20:46

Samozřejmě, že leasingovky auta nekupují za cenu z oficiálního ceníku. Ale do TCO si musí započítat vše od zůstatkovén hodnoty až po pojistku. A ani pneumatiky nelze zanedbat. Těžký motor u předokolek opotřebovává pneumatiky velmi rychle. Samozřejmě i benzín může být těžký, ale je to spíše výjimka.

Odpovědět  |   | 
Ivos  |  14. 06. 2019 22:48

Pracuji u rakousko-nemecke firmy a kupujeme auta jenom diesel s motorem o obsahu 2,0 a vetsim. Pri velkem km najezdu je to jasna volba.

Odpovědět  |   | 
franta prudič  |  15. 06. 2019 15:44

Při uváděném nájezdu za rok to vychází, že 180 tis. km najel za devět let. Za celo dobu jen jednou rozovody, jinak olej, filtry. Tak to musí být tlumiče v perfektní kondici. Stejně jako brzdy. Buď je pán pohádkář a nebo šetřílek sebevrah.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  15. 06. 2019 21:42

nevim jak u vyse zminovaneho modelu. Ale treba u mych aut se rozvody nemeni kdyz se nic nedeje nebo muzete z preventivnich duvodu menit kolem 250 -300 000km. elektronicke tlumice mam v pohode. Kotouce predni menim po 150 000km, desticky daji 75 000 predni, zadni 80-90 000km. Kotouce predni kolem 3500kc za par, desticky predni kolem 1500,-Kc, zadni kolem 1100,-Kc na BMW 7.

Odpovědět  |   | 
Milan007  |  17. 06. 2019 19:28

Ty prodeje klesají především proto, že např. VW měl teď problém něco kloudného za rozumnou cenu nabídnout. U nás ve firmě je ze 42 aut 37 dieselů (dominují 2.0 TDI 110 kW a výš) a ty benzíny se koupily jen proto, že diesel dodají za X měsíců a ještě do všeho cpou automat, což zrovna u dieselu je blbá kombinace, kterou nikdo nechce. Soukromě jezdím taky 2.0 TDI koupené jako skladovka za cenu benzínu a krom regenerací DPF, které se spouští ne vždy úplně vhodně není problém. Spotřeba 4,5 - 5,5 litru při jízdě, kdy stejně výkonný benzín pojede tak za 6-8 litrů. Osobně si myslím, že diesely opět získají na oblibě až se usadí a zlevní výroba těch emisních součástí, pouze z malých aut prostě zmizí úplně. U krabic SUV je to jediná rozumná volba.

Odpovědět  |   | 
...  |  14. 06. 2019 16:17

Jestli to není tím, že automobilky u některých modelů naftu skrtli. Viz Fabie a Rapid, typické služebni auta.....

Odpovědět  |   | 
trader-krakra  |  14. 06. 2019 16:36

Důvod je i spotřeba
Se říkalo "jezdím za pět".
Když já najedu s naší Oktávkou 2.0 TDI na dálnici, rozjedu jí na maximální povolenou rychlost, tak palubní počítač letí přes 7 litrů..... to si opravdu nemusím kupovat naftu abych měl nízkou spotřebu.

Odpovědět  |   | 
abc  |  15. 06. 2019 15:15

Nech si to opravit.

Odpovědět  |   | 
trader-krakra  |  15. 06. 2019 19:33

Doporučuji Vám abyste uvolnil levý pruh vozidlům, která jedou více než 100kmh.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 06. 2019 17:19

Soudný člověk v germánii si nekoupí diesel, když existuje velké riziko, že jakási tlupa zelených neandrtálců dosáhne toho, že s autem za milion nemůžeš vjet do města a dále ti hrozí tím, že ten zákaz rozšíří i na zapadákovy se sto tisíci obyvateli. Pokud do křesla diktátora - vrchního komisaře eu dosadí přímo jednoho zeleného neandrtálce, tak vzniká hrozba pro každého otroka v eu, že si auto s dieslem nevytáhne z garáže. Nehrozí ani tak policie, ta je celkem neškodná, ale školní udavači typu greta, kteří tě nabonzují na úřad.

Odpovědět  |   | 
Já první  |  14. 06. 2019 18:14

Ty máš slušný mindrák, chlapečku...

Odpovědět  |   | 
E15  |  14. 06. 2019 18:21

tak Grety a spol řešíce CO2 ty diesely naopak prosadili! Přitom všude na světě se obejdou bez nich, jen v Evropě by kolenovrti bez dieselu asi neměli na chleba...

Odpovědět  |   | 
Robert  |  14. 06. 2019 20:20

Těm neandrtálcům se teď říká Greténi

Odpovědět  |   | 
MXC  |  15. 06. 2019 01:12

soudný člověk má auto od nového do 6ti let a pak jej vymění, než do něj začne sypat za výměny výfuků, tlumiču, atd.. Takže pokud koupíš nové auto s dieselem, bude v normě Euro 6+, teď, nyní, okamžitě. Zákazy vjezdů se týkají normy Euro 4. Nevím tedy, kdo je neandrtálec. Opravdu tyto články pro fanclub nákupu ojetin starých 12 let mají evidentně své příznivce, co tato moudra hltají.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  15. 06. 2019 09:28

Kdyz po 6 letech nevymenim auto, tak nejsem soudny? Co se tady clovek nedovi...

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  15. 06. 2019 19:30

No kdyz vidim strukturu naseho vozoveho parku, nesoudnych lidi je drtiva vetsina.... Nase prijmy bohuzel za zapadem pokulhavaji.... pro dalsi skupinu lidi neni priorita resit vubec nove auto,ale spise nekam dojet.

Odpovědět  |   | 
Q  |  14. 06. 2019 19:34

Důvod je jediný. Peníze. Už se to prostě nevyplatí jako za dob Octavií TDI s rotačním čerpadlem.

Odpovědět  |   | 
Pepe  |  14. 06. 2019 20:23

Byl jsem USA a měl jsem možnost pujceneho vozu Ford Renger diesel a spotřeba byla 18litru na 100km s lehkou nohou a jedna osoba při zatížení nám šla na 25 až 30litru na sto. Amici machruji s emisema aby EU auta byla úsporná a nejméně kouřila ale na vlastní oči a kůži zažil jak jede Ford Renger diesel a kurivost z roku 2016 a spotřebě ani nemluvím ale zase obsah motoru taky jinde že.

Odpovědět  |   | 
Ivos  |  14. 06. 2019 22:36

To jsou blaboly. Prodeje naftovych aut klesaji, protoze nejprodavanejsi firemni auto-Fabia uz nema diesel motor. To je cele. Dieselgate je afera, ktera nema na vlastnosti diesloveho auta a tudiz ani cenu diesel ojetin vliv. Mysleno dieseloveho auta s motorem o obsahu min. 2,0 a vetsim a s min. 4 valci.

Odpovědět  |   | 
Q  |  16. 06. 2019 19:19

Jenže i v době, kda Fabia III diesely v nabídce ještě měla, si firmy pořizovaly převážně benzínové motorizace. Prostě se to ani firmám nevyplatilo. Ono to začalo už u Fabií II, kde 1.2 TSI a 1.6 TDI žraly skoro stejně, diesel byl úspornější jen na dálnici, ve městě a na okreskách to vyšlo nastejno.

Odpovědět  |   | 
sumi  |  15. 06. 2019 01:23

Diesel je jasná voilba do většího auta...SUV , MPV nebo kombíku..na dálnici ideál.
Benzín do malého auto do města..
Hybrid i elektroatíčko si nechte pro děcka na hraní..

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  15. 06. 2019 08:54

Ale houby s octem.

naftové motory zmizely z nabídek mnoha modelů. Pokles jejich oblíbenosti je velice uměle vyvolaný.

Odpovědět  |   | 
Jirka_26  |  15. 06. 2019 10:53

Chci si třeba koupit Fabii. Automobilka v ní diesel nenabízí, tak mi nic jiného nezbývá. Tak nějak bych to řekl...

Odpovědět  |   | 
Tono  |  16. 06. 2019 11:03

To je blbost... Nuteji vsem elektro kramy....

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  16. 06. 2019 17:18

spotreba benzinu je uz rozumna, nafta sa proste neoplati. pytaju za nu nezmyselne sialene prachy

Odpovědět  |   | 
jiri  |  17. 06. 2019 14:13

benziny ... tedy většinou 3 válce, WOW
akcelerace a trrrrrrrrrr, kvalt, trrrrrrrrrrrr
Jen to na rozdíl od HTP nemá zvuk jak vysavač, ale drní to stejně

Odpovědět  |   | 
Asdfghjkltyqwe  |  20. 06. 2019 20:56

posledni kloudba Fabia 4hrnek/ 1,2 / 81kW beneli. Potom uz vse jen pruser... no co dodat, automobilky si to delaj samy... ty 3 hrnkovy paskvily, to je peklo nejvetsi.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A