| Nový twin-turbo V12 Aston Martin Zdroj: Aston Martin

| Nový twin-turbo V12 Aston Martin | Zdroj: Aston Martin

| Nový twin-turbo V12 Aston Martin Zdroj: Aston Martin

| Nový twin-turbo V12 Aston Martin | Zdroj: Aston Martin

| Twin-turbo V8 v Astonu Martin DBX707 Zdroj: Aston Martin

| Twin-turbo V8 v Astonu Martin DBX707 | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin Vantage Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin Vantage | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin Vantage Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin Vantage | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin Vantage Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin Vantage | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin DBX707 Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin DBX707 | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin DBX707 Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin DBX707 | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin DBX707 Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin DBX707 | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin DB12 Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin DB12 | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin DB12 Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin DB12 | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin DB12 Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin DB12 | Zdroj: Aston Martin

| Nový twin-turbo V12 Aston Martin Zdroj: Aston Martin
| Twin-turbo V8 v Astonu Martin DBX707 Zdroj: Aston Martin
| Aston Martin Vantage Zdroj: Aston Martin
| Aston Martin Vantage Zdroj: Aston Martin
12
Fotogalerie

O malé motory není zájem, říká interní průzkum Aston Martinu. Ani šestiválec není dost dobrý

Produktový expert britské značky odkazuje na hrubá data. Zákazníci údajně žádají více než jen astronomické hodnoty výkonu.

Nedlouho po oznámení nového twin-turbo dvanáctiválce, který bude výkonem přes 835 koní (614 kW) pohánět nejnovější vlajkové GT Aston Martinu, se dozvídáme více informací o cestě, kterou se britská značka po stránce motorů v nejbližší budoucnosti vydá. A podle slov šéfa produktové strategie značky Alexe Longa to na downsizing nevypadá.

V rozhovoru s webem Car Throttle zmínil Long interní průzkum automobilky, který se zaměřil na poptávku zákazníků Astonu. A data mluví jasně, lidé na trhu superaut nadále dychtí po velkých motorech. Cílovou skupinu značky údajně nezajímají pouze vlastnosti a stále vyšší hodnoty výkonu, ale také emocionální vazba k samotné technice. Což dnes podle Longa motory V6 stále moc neumí nabídnout.

„Nejde jen o to upalovat co nejrychleji. Chci při jízdě cítit nějaké emoce, chci skutečný zvuk a burácení, chci vědět a říkat okolí, že jde o V8 nebo V12, protože motory V8 a V12 byly vždy vyhrazeny pro velmi speciální a zajímavá auta, což V6 v prémiovém segmentu velmi často nejsou,“ uvedl webu Long.

Názor produktového specialisty Astonu je vcelku popíchnutím na účet značek jako Ferrari, Maserati a McLaren, které v poslední době uvedly supersporty s přeplňovanými, respektive plug-in hybridními motory V6. Britská značka je v tomto ohledu větším motorům věrnější – o V6 se přemýšlelo v supersportu Valhalla, později byl ale zamítnut ve prospěch V8. Stejně tak Aston ukončil SUV DBX v šestiválcové verzi prodávané v Číně, nyní je výhradně nabízeno jako osmiválcové DBX707.

Nakonec Aston Martin obrátil i své původní plány stát se čistě elektrickou značkou do konce roku 2030. Výrobu spalovacích motorů tak zamýšlí i po roce 2030 se slovy nynějšího ředitele Lawrence Strolla, že zákazníci chtějí motory „slyšet a cítit“. Plug-in hybridů bychom se měli od značky v budoucnu dočkat tak či tak, nadále by však mohly využívat základy osmiválcových a dvanáctiválcových jednotek.

Aston Martin

Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.

Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.

Aston Martin VantageAston Martin DB11 Aston Martin Vanquish

Doporučujeme

Články odjinud