Produktový expert britské značky odkazuje na hrubá data. Zákazníci údajně žádají více než jen astronomické hodnoty výkonu.
Nedlouho po oznámení nového twin-turbo dvanáctiválce, který bude výkonem přes 835 koní (614 kW) pohánět nejnovější vlajkové GT Aston Martinu, se dozvídáme více informací o cestě, kterou se britská značka po stránce motorů v nejbližší budoucnosti vydá. A podle slov šéfa produktové strategie značky Alexe Longa to na downsizing nevypadá.
V rozhovoru s webem Car Throttle zmínil Long interní průzkum automobilky, který se zaměřil na poptávku zákazníků Astonu. A data mluví jasně, lidé na trhu superaut nadále dychtí po velkých motorech. Cílovou skupinu značky údajně nezajímají pouze vlastnosti a stále vyšší hodnoty výkonu, ale také emocionální vazba k samotné technice. Což dnes podle Longa motory V6 stále moc neumí nabídnout.
„Nejde jen o to upalovat co nejrychleji. Chci při jízdě cítit nějaké emoce, chci skutečný zvuk a burácení, chci vědět a říkat okolí, že jde o V8 nebo V12, protože motory V8 a V12 byly vždy vyhrazeny pro velmi speciální a zajímavá auta, což V6 v prémiovém segmentu velmi často nejsou,“ uvedl webu Long.
Názor produktového specialisty Astonu je vcelku popíchnutím na účet značek jako Ferrari, Maserati a McLaren, které v poslední době uvedly supersporty s přeplňovanými, respektive plug-in hybridními motory V6. Britská značka je v tomto ohledu větším motorům věrnější – o V6 se přemýšlelo v supersportu Valhalla, později byl ale zamítnut ve prospěch V8. Stejně tak Aston ukončil SUV DBX v šestiválcové verzi prodávané v Číně, nyní je výhradně nabízeno jako osmiválcové DBX707.
Nakonec Aston Martin obrátil i své původní plány stát se čistě elektrickou značkou do konce roku 2030. Výrobu spalovacích motorů tak zamýšlí i po roce 2030 se slovy nynějšího ředitele Lawrence Strolla, že zákazníci chtějí motory „slyšet a cítit“. Plug-in hybridů bychom se měli od značky v budoucnu dočkat tak či tak, nadále by však mohly využívat základy osmiválcových a dvanáctiválcových jednotek.
Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.
Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.
Aston Martin Vantage • Aston Martin DB11 • Aston Martin Vanquish