O letošních prázdninách zemřelo na silnicích více lidí než loni, ale méně než v roce 2005

První dlouhodobější statistiky po zavedení nového silničního zákona ukazují, že se nic pozitivního nestalo. Za dva prázdninové měsíce zemřelo na silnicích 203 osob, což je o 51 více, než za stejné období loňského roku. Počet dopravních nehod pak vzrostl o 4 112 na konečných 29 399 (údaje do 30.8.)

Díky tomu, že se jedná o stejné měsíce po zavedení nového systému, lze již srovnávat i oficiální čísla o počtu dopravních nehod, jelikož loňské i letošní prázdniny se již počítají stejnou metodikou.

Ukázalo se tedy to, co od počátku hlásaly pojišťovny. Že oficiální čísla lžou, když tvrdí, že počet dopravních nehod klesá. Za prázdninové měsíce se v podstatě zhoršily všechny sledované ukazatele. Počet dopravních nehod, počet usmrcených, počet zraněných, hmotná škoda atd. vzrostly často až o desítky procent.

Ve srovnání s rokem 2005 ale letošní letní statistiky vypadají lépe. Změna se ovšem drží dlouhodobého trendu poklesu počtu usmrcených a to i přesto, že se stále zvyšuje intenzita provozu. I bez změny zákona by došlo ke zhruba sedmiprocentnímu poklesu. Pouze loňský extrémní výkyv byl způsoben velkou mystifikací ze strany tvůrců dopravního paskvilu, což je situace, která se jen těžko bude opakovat.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků