O italské studio Pininfarina se zajímá stále více investorů

Italské designérské studio Pininfarina se již delší dobu potýká s finančními problémy, ale i navzdory tomu se stálé snaží držet krok s konkurencí. Na Ženevském autosalonu jsme na jeho stánku měli možnost vidět pokrokový koncept Sintesi, nasycený různými zajímavými technologiemi. Před pár měsíci společnost avizovala, že v případě příchodu nového investora hodlá zahájit výrobu elektricky poháněného vozu. Dnes se už dá říct, že tenhle „malý sen“ se společnosti postupně plní a to hlavně díky investicím společnosti Bollore. 

V uplynulých dnech se ozvala i společnost Brembo, která projevila zájem o akcie této studia. Některé technologie vyvíjené Pininfarinou by totiž mohla využít ve svůj prospěch a zároveň se chce podílet na vývoji společnosti. Italská společnost vyrábějící brzdy však není jediná, o akce Pininfariny projevil zájem i indický koncern Tata, pro něž otevřela nové studio v Indii.   
 
Současní majoritní majitelé firmy hodlají zredukovat svůj podíl ze současných 55 procent na rovných 30 procent. Stále to však bude dost nato, aby dokázala kontrolovat a usměrňovat počínaní investorů.
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků