O elektrické Volvo XC40 je silný zájem. Švédská značka počítá desetitisíce zájemců

Volvo otevírá knihu objednávek pro elektrickou variantu XC40 a dle očekávání se novinka těší velkému zájmu.

Svou prvotinu v rodině plně elektrických modelů nám švédská automobilka představila na podzim minulého roku a teď již rozjíždí možnost přeobjednání XC40 Recharge prvním zájemcům. Jejich počet se podle Volva šplhá do desetitisíců a ještě před formálním startem prodejů značka obdržela tisíce vážných objednávek.

Volvo chce rozdat auta za 22 milionů korun. Akci má spustit největší fotbalový zápas

Volvo chce rozdat auta za 22 milionů korun. Akci má spustit největší fotbalový zápas

Předobjednávky Volvo startuje teprve pro vybrané trhy. K prvním zákazníkům ve světě se novinka dostane nejspíš až v příštím roce, jelikož spuštění produkce elektromobilu je plánováno na podzim roku letošního. Cena by se měla pohybovat okolo 60.000 eur (asi 1,5 milionu korun). K předobjednávce je pak nutná záloha v přepočtu asi 22.000 Kč.

Volvo nám již dříve popsalo, jak zajistilo zvýšenou bezpečnost elektrického XC40 a že nešlo o pouhé nahrazení spalovacího motoru elektrickým ústrojím. Ušetřením místa pod kapotou pak Recharge nabízí i zavazadlový prostor vepředu, který má objem 30 litrů. Kufr vzadu se nicméně zástavbou ústrojí zmenšil ze 460 litrů na 413 litrů.

Volvo XC40 Recharge oficiálně: Elektrický crossover má 408 koní a ujede přes 400 km

Volvo XC40 Recharge oficiálně: Elektrický crossover má 408 koní a ujede přes 400 km

Pohonné ústrojí se dvěma elektromotory zajišťuje pohon všech kol a dohromady produkuje výkon 300 kW (408 koní) a 660 N.m točivého momentu. S baterií o kapacitě 78 kWh má být zajištěn dojezd na jedno nabití přes 400 km (WLTP). Dobití na 80 % pomocí DC rychlonabíječky o výkonu 150 kW prý zabere do 40 minut.

Pod označením Recharge chce značka v následujících pěti letech uvést každý rok jeden nový elektromobil. Polovinu všech prodejů chce totiž automobilka do roku 2025 připsat právě elektromobilům, zbytek budou mít na starosti hybridy.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků