O Čezetu nemá nikdo zájem. Výrobce elektrického prasete míří do insolvence

Rozjetému projektu se nepodařilo najít nového majitele, nejspíš tedy ukončí činnost.

Už během minulého roku se objevila zpráva, že znovuzrozená značka Čezeta, jejíž kořeny sahají až do roku 1957, je na prodej a hledá pro další pokračování byznysu nového majitele. Nyní však vedení firmy oznámilo, že kupce se nepodařilo najít a Čezeta zřejmě skončí v insolvenci a ukončí výrobu. Od roku 2018 vznikala pod značkou elektrická varianta legendárního skútru 502, přezdívaného „prase“.

Ještě v září výrobce na svých stránkách uváděl, že předmětem prodeje je rozjetý byznys, který může celosvětově konkurovat legendární Vespě. Dosavadní majitelé společnosti však nebyli ochotni vložit dostatečnou hotovost pro další pokračování činnosti, což je ve spojení s nenalezením nového kupce nyní osudovým zlomem.

Art deco na maximum. BMW ukazuje speciální custom na bázi R 18 od známého mistra

Art deco na maximum. BMW ukazuje speciální custom na bázi R 18 od známého mistra

O situaci, ve které se Čezeta nachází, informoval sám generální ředitel a majoritní vlastník společnosti Neil Eamonn Smith. V Česku žijící Brit dodal, že firma není zisková, ztráty se nicméně mezi lety 2018 a 2020 každoročně snižovaly. „Na čekací listině je přes 100.000 eur (2,6 milionu korun) prodejních objednávek a Čezeta je prakticky bez dluhů, kromě dluhů vůči svým vlastníkům,“ uvedl Smith.

V rozjetí firmy s cílem vyrábět na českém území elektrický skútr hrál velkou roli i crowdfunding. Přes společnost Crowdberry se v roce 2018 podařilo vybrat na zahájení sériové produkce 20 milionů korun. Za roky 2018 a 2019 ale vykázala firma dohromady ztrátu přes 21 milionů korun.

Říkali mu prase. Výroba skútru ČZ 501 začala ve Strakonicích před 60 lety

Říkali mu prase. Výroba skútru ČZ 501 začala ve Strakonicích před 60 lety

Malá společnost s desítkou zaměstnanců vyráběla elektrický model 506 v Prostějově. Za pomoci sítě 30 místních dodavatelů vznikal skútr odkazující na slavné „prase“ značky ČZ z přelomu 50. a 60. let téměř celý v České republice. U nás však nebyl o retro motocykl zrovna zájem. Z první série 60 kusů se v Česku loni prodal jeden exemplář, o rok dříve pak 13 kusů, zbytek mířil do zahraničí.

Elektrický skútr schopný jezdit rychlostí až 90 km/h s udávaným dojezdem až 200 km vyšel na zhruba 300.000 Kč. Jak nakonec dodává ČTK, výrobce v současnosti vyvíjel o 50 % levnější model, který by mohl zaujmout širší publikum. Původní plány Čezety totiž dříve zmiňovaly výrobu až 2000 strojů ročně v týmu 50 zaměstnanců.

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

dnes | Jiří Baborský
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

včera | Richard Herbich | 21 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků