O autonomní řízení mají zájem hlavně zákazníci Mercedesu a Infiniti

O autonomní řízení mají zájem hlavně zákazníci Mercedesu a Infiniti

Zatímco zákazníci značek Mercedes-Benz a Infiniti mají zájem o autonomní řízení a možná by si takovou funkci i koupili, naopak zákazníci značek Porsche, BMW, Jeep a Ram o ničem takovém neuvažují a své auto nechtějí nechat řídit samostatně.

Vyplývá to z průzkumu, který provedla na zákaznících automobilek analytická společnost MaritzCX. Právě zákazníci Mercedesu a Infiniti se o autonomní řízení zajímají nejvíce a 27 % dotázaných by ho chtělo vyzkoušet a případně si ho i koupit.

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

I když je 94 % dotázaných seznámeno s vývojem autonomního řízení a připouští jeho masový příchod v budoucnosti, 48 % nemá o takový systém prozatím zájem a raději si chtějí auto řídit sami. Celkem se v průzkumu pořádaném od května do srpna 2016 vyjádřilo 12 353 řidičů, což už je docela solidní statistický vzorek.

Průzkum také ukázal, že 57 % majitelů vozů Porsche a 56 % majitelů BMW nemá o samočinné řízení zájem. To potvrzuje i skutečnost, že majitelé výkonnějších a sportovních vozů obecně nechtějí řízení takových aut přenechávat na počítači.

Divize BMW i se nyní soustředí hlavně na autonomní řízení

Divize BMW i se nyní soustředí hlavně na autonomní řízení

Nejmenší zájem o autonomní řízení mají majitelé off-roadů, především pak značek Jeep a Ram. Navíc se stejně žádná z velkých automobilek prozatím nestará o vývoj autonomního systému pro terénní jízdu. Jen Land Rover experimentuje s podobnými asistenty.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků