O autonomní řízení mají zájem hlavně zákazníci Mercedesu a Infiniti

O autonomní řízení mají zájem hlavně zákazníci Mercedesu a Infiniti

Zatímco zákazníci značek Mercedes-Benz a Infiniti mají zájem o autonomní řízení a možná by si takovou funkci i koupili, naopak zákazníci značek Porsche, BMW, Jeep a Ram o ničem takovém neuvažují a své auto nechtějí nechat řídit samostatně.

Vyplývá to z průzkumu, který provedla na zákaznících automobilek analytická společnost MaritzCX. Právě zákazníci Mercedesu a Infiniti se o autonomní řízení zajímají nejvíce a 27 % dotázaných by ho chtělo vyzkoušet a případně si ho i koupit.

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

I když je 94 % dotázaných seznámeno s vývojem autonomního řízení a připouští jeho masový příchod v budoucnosti, 48 % nemá o takový systém prozatím zájem a raději si chtějí auto řídit sami. Celkem se v průzkumu pořádaném od května do srpna 2016 vyjádřilo 12 353 řidičů, což už je docela solidní statistický vzorek.

Průzkum také ukázal, že 57 % majitelů vozů Porsche a 56 % majitelů BMW nemá o samočinné řízení zájem. To potvrzuje i skutečnost, že majitelé výkonnějších a sportovních vozů obecně nechtějí řízení takových aut přenechávat na počítači.

Divize BMW i se nyní soustředí hlavně na autonomní řízení

Divize BMW i se nyní soustředí hlavně na autonomní řízení

Nejmenší zájem o autonomní řízení mají majitelé off-roadů, především pak značek Jeep a Ram. Navíc se stejně žádná z velkých automobilek prozatím nestará o vývoj autonomního systému pro terénní jízdu. Jen Land Rover experimentuje s podobnými asistenty.

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků