O autonomní řízení mají zájem hlavně zákazníci Mercedesu a Infiniti

O autonomní řízení mají zájem hlavně zákazníci Mercedesu a Infiniti

Zatímco zákazníci značek Mercedes-Benz a Infiniti mají zájem o autonomní řízení a možná by si takovou funkci i koupili, naopak zákazníci značek Porsche, BMW, Jeep a Ram o ničem takovém neuvažují a své auto nechtějí nechat řídit samostatně.

Vyplývá to z průzkumu, který provedla na zákaznících automobilek analytická společnost MaritzCX. Právě zákazníci Mercedesu a Infiniti se o autonomní řízení zajímají nejvíce a 27 % dotázaných by ho chtělo vyzkoušet a případně si ho i koupit.

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

I když je 94 % dotázaných seznámeno s vývojem autonomního řízení a připouští jeho masový příchod v budoucnosti, 48 % nemá o takový systém prozatím zájem a raději si chtějí auto řídit sami. Celkem se v průzkumu pořádaném od května do srpna 2016 vyjádřilo 12 353 řidičů, což už je docela solidní statistický vzorek.

Průzkum také ukázal, že 57 % majitelů vozů Porsche a 56 % majitelů BMW nemá o samočinné řízení zájem. To potvrzuje i skutečnost, že majitelé výkonnějších a sportovních vozů obecně nechtějí řízení takových aut přenechávat na počítači.

Divize BMW i se nyní soustředí hlavně na autonomní řízení

Divize BMW i se nyní soustředí hlavně na autonomní řízení

Nejmenší zájem o autonomní řízení mají majitelé off-roadů, především pak značek Jeep a Ram. Navíc se stejně žádná z velkých automobilek prozatím nestará o vývoj autonomního systému pro terénní jízdu. Jen Land Rover experimentuje s podobnými asistenty.

Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

dnes | Svět motorů | 9 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků