Zatímco zákazníci značek Mercedes-Benz a Infiniti mají zájem o autonomní řízení a možná by si takovou funkci i koupili, naopak zákazníci značek Porsche, BMW, Jeep a Ram o ničem takovém neuvažují a své auto nechtějí nechat řídit samostatně.
Vyplývá to z průzkumu, který provedla na zákaznících automobilek analytická společnost MaritzCX. Právě zákazníci Mercedesu a Infiniti se o autonomní řízení zajímají nejvíce a 27 % dotázaných by ho chtělo vyzkoušet a případně si ho i koupit.
I když je 94 % dotázaných seznámeno s vývojem autonomního řízení a připouští jeho masový příchod v budoucnosti, 48 % nemá o takový systém prozatím zájem a raději si chtějí auto řídit sami. Celkem se v průzkumu pořádaném od května do srpna 2016 vyjádřilo 12 353 řidičů, což už je docela solidní statistický vzorek.
Průzkum také ukázal, že 57 % majitelů vozů Porsche a 56 % majitelů BMW nemá o samočinné řízení zájem. To potvrzuje i skutečnost, že majitelé výkonnějších a sportovních vozů obecně nechtějí řízení takových aut přenechávat na počítači.
Nejmenší zájem o autonomní řízení mají majitelé off-roadů, především pak značek Jeep a Ram. Navíc se stejně žádná z velkých automobilek prozatím nestará o vývoj autonomního systému pro terénní jízdu. Jen Land Rover experimentuje s podobnými asistenty.
Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.
Infiniti Q60 • Infiniti QX50 • Infiniti QX • Infiniti QX30