Nyní Alfa Romeo mluví o SUV, před 20 lety ukázala koncept Scighera..

Koncept supersportu můžeme pamatovat nejen z fotek, ale i z oblíbené počítačové hry. Alfa Romeo Scighera spatřila světlo světa v Ženevě před 20 lety.
Nyní Alfa Romeo mluví o SUV, před 20 lety ukázala koncept Scighera..

Psal se rok 1997 a životní cyklus modelu 164 se pomalu blížil ke svému konci. Právě čtyřdveřový sedan tvořil základ pro plně funkční koncept supersportu z dílny Alfy Romeo, který nesl název Scighera.

Pamatujete? Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Pamatujete? Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Okna nebyla začleněna do výplně dveří, jak je tomu zvykem. Tvůrci přišli s netradičním nápadem a udělali z nich odnímatelné části. Automobil se tak během několika sekund mohl přeměnit na futuristický roadster. Řidič měl z vozu skvělý výhled, čemuž pomohly velmi tenké první sloupky. 

Alfa Romeo Scighera

  • Debut: Autosalon v Ženevě (1997)
  • Specifikace: Vůz byl postaven na základech Alfy Romeo 164 a poháněl jej třílitrový šestiválec o výkonu 400 koňských sil. Měl pohon všech kol, hliníkovou karoserii a hmotnost pouhých 1 450 kilogramů
  • Proč si jej pamatovat: Jednalo se o realizaci závodního vozu, který mohl naprosto legálně na běžné silnice, navíc s neotřelým italským designem. Mladší ročníky mohou vůz pamatovat také ze hry Need for Speed III: Hot Pursuit

Několik zajímavých prvků přinesla také záď konceptu. Ve středu nárazníku byla umístěna trojice koncovek výfuků. Po stranách se nacházely úzké proužky vertikálních světlometů. V zadním přítlačném křídla pak bylo zabudováno protáhlé brzdové světlo.

Zapomenuté vozy: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Zapomenuté vozy: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Zadní blatníky tvořily s krytem motoru jeden kus karoserie, který se dal rozložit ve dvou krocích. První stačil k tomu, aby řidič mohl dotankovat palivo. Druhý krok pak zajišťoval přístup k samotné pohonné jednotce. Tu si společně s celým konceptem můžete prohlédnout v následujícím videu...

V útrobách Alfy Romeo Scighera se nacházel třílitrový šestiválec s výkonem 400 koňských sil a pohonem všech kol. Takový motor dokázal vyprodukovat maximální rychlost 300 kilometrů za hodinu.

Zapomenuté vozy: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Zapomenuté vozy: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Kromě silniční varianty představila Alfa vůz také v GT provedení. V tomto případě už se jednalo o čisté kupé s robustním zadním spoilerem. To jsou ovšem jediné dva exempláře, které kdy italská společnost vytvořila. K sériové výrobě z kapacitních i finančních důvodů nikdy nedošlo.

Prohlédněte si následující fotogalerii konceptu Alfa Romeo Scighera z roku 1997...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 10 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků