Nyní Alfa Romeo mluví o SUV, před 20 lety ukázala koncept Scighera..

Koncept supersportu můžeme pamatovat nejen z fotek, ale i z oblíbené počítačové hry. Alfa Romeo Scighera spatřila světlo světa v Ženevě před 20 lety.
Nyní Alfa Romeo mluví o SUV, před 20 lety ukázala koncept Scighera..

Psal se rok 1997 a životní cyklus modelu 164 se pomalu blížil ke svému konci. Právě čtyřdveřový sedan tvořil základ pro plně funkční koncept supersportu z dílny Alfy Romeo, který nesl název Scighera.

Pamatujete? Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Pamatujete? Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Okna nebyla začleněna do výplně dveří, jak je tomu zvykem. Tvůrci přišli s netradičním nápadem a udělali z nich odnímatelné části. Automobil se tak během několika sekund mohl přeměnit na futuristický roadster. Řidič měl z vozu skvělý výhled, čemuž pomohly velmi tenké první sloupky. 

Alfa Romeo Scighera

  • Debut: Autosalon v Ženevě (1997)
  • Specifikace: Vůz byl postaven na základech Alfy Romeo 164 a poháněl jej třílitrový šestiválec o výkonu 400 koňských sil. Měl pohon všech kol, hliníkovou karoserii a hmotnost pouhých 1 450 kilogramů
  • Proč si jej pamatovat: Jednalo se o realizaci závodního vozu, který mohl naprosto legálně na běžné silnice, navíc s neotřelým italským designem. Mladší ročníky mohou vůz pamatovat také ze hry Need for Speed III: Hot Pursuit

Několik zajímavých prvků přinesla také záď konceptu. Ve středu nárazníku byla umístěna trojice koncovek výfuků. Po stranách se nacházely úzké proužky vertikálních světlometů. V zadním přítlačném křídla pak bylo zabudováno protáhlé brzdové světlo.

Zapomenuté vozy: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Zapomenuté vozy: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Zadní blatníky tvořily s krytem motoru jeden kus karoserie, který se dal rozložit ve dvou krocích. První stačil k tomu, aby řidič mohl dotankovat palivo. Druhý krok pak zajišťoval přístup k samotné pohonné jednotce. Tu si společně s celým konceptem můžete prohlédnout v následujícím videu...

V útrobách Alfy Romeo Scighera se nacházel třílitrový šestiválec s výkonem 400 koňských sil a pohonem všech kol. Takový motor dokázal vyprodukovat maximální rychlost 300 kilometrů za hodinu.

Zapomenuté vozy: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Zapomenuté vozy: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Kromě silniční varianty představila Alfa vůz také v GT provedení. V tomto případě už se jednalo o čisté kupé s robustním zadním spoilerem. To jsou ovšem jediné dva exempláře, které kdy italská společnost vytvořila. K sériové výrobě z kapacitních i finančních důvodů nikdy nedošlo.

Prohlédněte si následující fotogalerii konceptu Alfa Romeo Scighera z roku 1997...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků