Nyní Alfa Romeo mluví o SUV, před 20 lety ukázala koncept Scighera..

Koncept supersportu můžeme pamatovat nejen z fotek, ale i z oblíbené počítačové hry. Alfa Romeo Scighera spatřila světlo světa v Ženevě před 20 lety.
Nyní Alfa Romeo mluví o SUV, před 20 lety ukázala koncept Scighera..

Psal se rok 1997 a životní cyklus modelu 164 se pomalu blížil ke svému konci. Právě čtyřdveřový sedan tvořil základ pro plně funkční koncept supersportu z dílny Alfy Romeo, který nesl název Scighera.

Pamatujete? Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Pamatujete? Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Okna nebyla začleněna do výplně dveří, jak je tomu zvykem. Tvůrci přišli s netradičním nápadem a udělali z nich odnímatelné části. Automobil se tak během několika sekund mohl přeměnit na futuristický roadster. Řidič měl z vozu skvělý výhled, čemuž pomohly velmi tenké první sloupky. 

Alfa Romeo Scighera

  • Debut: Autosalon v Ženevě (1997)
  • Specifikace: Vůz byl postaven na základech Alfy Romeo 164 a poháněl jej třílitrový šestiválec o výkonu 400 koňských sil. Měl pohon všech kol, hliníkovou karoserii a hmotnost pouhých 1 450 kilogramů
  • Proč si jej pamatovat: Jednalo se o realizaci závodního vozu, který mohl naprosto legálně na běžné silnice, navíc s neotřelým italským designem. Mladší ročníky mohou vůz pamatovat také ze hry Need for Speed III: Hot Pursuit

Několik zajímavých prvků přinesla také záď konceptu. Ve středu nárazníku byla umístěna trojice koncovek výfuků. Po stranách se nacházely úzké proužky vertikálních světlometů. V zadním přítlačném křídla pak bylo zabudováno protáhlé brzdové světlo.

Zapomenuté vozy: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Zapomenuté vozy: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Zadní blatníky tvořily s krytem motoru jeden kus karoserie, který se dal rozložit ve dvou krocích. První stačil k tomu, aby řidič mohl dotankovat palivo. Druhý krok pak zajišťoval přístup k samotné pohonné jednotce. Tu si společně s celým konceptem můžete prohlédnout v následujícím videu...

V útrobách Alfy Romeo Scighera se nacházel třílitrový šestiválec s výkonem 400 koňských sil a pohonem všech kol. Takový motor dokázal vyprodukovat maximální rychlost 300 kilometrů za hodinu.

Zapomenuté vozy: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Zapomenuté vozy: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Kromě silniční varianty představila Alfa vůz také v GT provedení. V tomto případě už se jednalo o čisté kupé s robustním zadním spoilerem. To jsou ovšem jediné dva exempláře, které kdy italská společnost vytvořila. K sériové výrobě z kapacitních i finančních důvodů nikdy nedošlo.

Prohlédněte si následující fotogalerii konceptu Alfa Romeo Scighera z roku 1997...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků