Nynější generace Volva XC90 vydrží sedm let. Tu novou budou vyrábět v USA

Volvo XC90 první generace si zákazníci mohli kupovat od roku 2002 do roku 2014. Životní cyklus té druhé bude o poznání kratší.

Zatímco první generace modelu XC90 vydržela v nabídce švédské automobilky celých dvanáct let, ta současná se vrátí do v automobilovém světě obvyklého sedmiletého životního cyklu.

Mimochodem to v tiskové zprávě prozradil sám výrobce, když zveřejnil záměr vyrábět novou generaci od roku 2021 v nově budované továrně v Charlestonu v Jižní Karolíně na území USA. Připomínáme, že aktuální Volvo XC90 mělo premiéru v roce 2014.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Volvo kvůli tomuto rozhodnutí navýší své investice do budované americké továrny. Utratí zde přes 1,1 miliardy amerických dolarů. Počet zaměstnanců se také navýší - až téměř na čtyři tisíce.

Po dokončení bude roční kapacita závodu Volvo Charleston 150 000 aut. Většina zde vyrobených aut skončí na americkém trhu. Vždyť vloni se v USA prodalo 83 000 vozů XC90.

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Fotogalerii současného Volva XC90 si prohlédněte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 41 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků