Nynější generace Volva XC90 vydrží sedm let. Tu novou budou vyrábět v USA

Volvo XC90 první generace si zákazníci mohli kupovat od roku 2002 do roku 2014. Životní cyklus té druhé bude o poznání kratší.

Zatímco první generace modelu XC90 vydržela v nabídce švédské automobilky celých dvanáct let, ta současná se vrátí do v automobilovém světě obvyklého sedmiletého životního cyklu.

Mimochodem to v tiskové zprávě prozradil sám výrobce, když zveřejnil záměr vyrábět novou generaci od roku 2021 v nově budované továrně v Charlestonu v Jižní Karolíně na území USA. Připomínáme, že aktuální Volvo XC90 mělo premiéru v roce 2014.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Volvo kvůli tomuto rozhodnutí navýší své investice do budované americké továrny. Utratí zde přes 1,1 miliardy amerických dolarů. Počet zaměstnanců se také navýší - až téměř na čtyři tisíce.

Po dokončení bude roční kapacita závodu Volvo Charleston 150 000 aut. Většina zde vyrobených aut skončí na americkém trhu. Vždyť vloni se v USA prodalo 83 000 vozů XC90.

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Fotogalerii současného Volva XC90 si prohlédněte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků