Nynější generace Volva XC90 vydrží sedm let. Tu novou budou vyrábět v USA

Volvo XC90 první generace si zákazníci mohli kupovat od roku 2002 do roku 2014. Životní cyklus té druhé bude o poznání kratší.

Zatímco první generace modelu XC90 vydržela v nabídce švédské automobilky celých dvanáct let, ta současná se vrátí do v automobilovém světě obvyklého sedmiletého životního cyklu.

Mimochodem to v tiskové zprávě prozradil sám výrobce, když zveřejnil záměr vyrábět novou generaci od roku 2021 v nově budované továrně v Charlestonu v Jižní Karolíně na území USA. Připomínáme, že aktuální Volvo XC90 mělo premiéru v roce 2014.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Volvo kvůli tomuto rozhodnutí navýší své investice do budované americké továrny. Utratí zde přes 1,1 miliardy amerických dolarů. Počet zaměstnanců se také navýší - až téměř na čtyři tisíce.

Po dokončení bude roční kapacita závodu Volvo Charleston 150 000 aut. Většina zde vyrobených aut skončí na americkém trhu. Vždyť vloni se v USA prodalo 83 000 vozů XC90.

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Fotogalerii současného Volva XC90 si prohlédněte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků