Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Politická reprezentace Velké Británie začíná být vskutku komická. Nejprve donutila lidi přesednout do malých dieselů v zájmu ochrany klimatu, nyní je chce donutit zbavit se těchto aut, protože moc kouří. Čert aby se v tomto sociálním inženýrství vyznal a ani se nedivíme, že chce Skotsko z unie vystoupit.

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Britský starosta Boris Johnson teď volá po novém šrotovném, které by kompenzovalo ztráty majitelům malých dieselů, na které tvrdě dopadnou nové podmínky pro vjezd do centra velkoměsta a přísnější daně. Najednou se totiž ukázalo, že i přes zavedení mýta pro auta s vyššími emisemi CO2 se v Londýně dýchá stále hůř.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Ano, můžou za to právě malé diesely a jejich pevné částice a oxidy dusíku. Tyto emise jsou totiž pro zdraví člověka mnohem nebezpečnější než CO2, které je nedílnou součástí energetické přeměny. Vzniká třeba i při dýchání a především se nejedná o toxický plyn.

Nejprve prosazovali úsporné diesely. Teď je budou ještě více danit

Nejprve prosazovali úsporné diesely. Teď je budou ještě více danit

Boris Johnson navrhuje, aby nové šrotovné dosahovalo na 1000 až 2000 liber, tedy v přepočtu zhruba 35 až 70 000 korun za staré naftové auto. Při tom právě před teprve pěti roky byli stejným šrotovným motivování majitelé benzínových aut, aby se jich zbavili ve prospěch malých čoudících dieselů.

Britské daňové poplatníky by nové šrotovné stálo asi 300 milionů liber, tedy v přepočtu 10,5 miliardy korun. Na stejnou částku vyšlo i minulé šrotovné, takže daňoví poplatníci vyhodili z okna za posledních pět let zhruba 20 miliard. To je v přepočtu asi 330 korun na každého jednotlivého obyvatele Británie včetně důchodců a dětí. 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků