Nürburgring už byl zase prodán. Tentokrát ruskému miliardáři

Nürburgring už byl zase prodán. Tentokrát ruskému miliardáři

Pravděpodobně jste zaznamenali, že v roce 2012 společnost provozující komplex legendárního závodního okruhu Nürburgring zbankrotovala. Zatímco by nad tím člověk normálně mávl rukou, pro automobilového nadšence má Nürburgring zvláštní status. Může se tu totiž prakticky kdykoli volně projet.

Nadšenci z celého světa žili ve strachu, že se jejich modla pro veřejnost definitivně uzavře. Jenže pak se do hry vložil dodavatel dílů pro motorsport, společnost Capricorn. Ta má na Nürburgringu vývojové centrum a výrobu.

#UNDER8 je realitou. Mégane RS stanovil na Nürburgringu nový rekord

#UNDER8 je realitou. Mégane RS stanovil na Nürburgringu nový rekord

Bohužel celý proces převodu majetku zkolaboval, když Evropská Unie zablokovala slíbenou státní pomoc pro Capricorn. I když není k dispozici oficiální stanovisko, říká se, že Capricorn nesehnal dalších asi 100 milionů eur.

A právě majoritní podíl Capricornu, který má údajně hodnotu asi 77 milionů eur, nyní odkoupil ruský miliardář Viktor Charitonin. Zatímco se zvedají hlasy nevole a panuje strach, co ruský investor s okruhem udělá, svým způsobem ho zachránil, protože provoz okruhu stojí peníze a ty Capricornu prostě došly. Neměl už ani na výplaty zaměstnanců.

Viktor Charitonin nicméně patří k lidem, pro které pár milionů eur neznamená nic než takový menší vedlejší náklad, takže aspoň pokud jde o peníze, je okruh v dobrých rukou. A nový majoritní vlastník má evidentně i dobrý vkus, když se přihlásil na závod Mille Miglia s Mercedesem 500K z roku 1935.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků