Nürburgring už byl zase prodán. Tentokrát ruskému miliardáři

Nürburgring už byl zase prodán. Tentokrát ruskému miliardáři

Pravděpodobně jste zaznamenali, že v roce 2012 společnost provozující komplex legendárního závodního okruhu Nürburgring zbankrotovala. Zatímco by nad tím člověk normálně mávl rukou, pro automobilového nadšence má Nürburgring zvláštní status. Může se tu totiž prakticky kdykoli volně projet.

Nadšenci z celého světa žili ve strachu, že se jejich modla pro veřejnost definitivně uzavře. Jenže pak se do hry vložil dodavatel dílů pro motorsport, společnost Capricorn. Ta má na Nürburgringu vývojové centrum a výrobu.

Video | Sportovní auta | Zajímavosti | Hatchbacky | Renault

#UNDER8 je realitou. Mégane RS stanovil na Nürburgringu nový rekord

Bohužel celý proces převodu majetku zkolaboval, když Evropská Unie zablokovala slíbenou státní pomoc pro Capricorn. I když není k dispozici oficiální stanovisko, říká se, že Capricorn nesehnal dalších asi 100 milionů eur.

A právě majoritní podíl Capricornu, který má údajně hodnotu asi 77 milionů eur, nyní odkoupil ruský miliardář Viktor Charitonin. Zatímco se zvedají hlasy nevole a panuje strach, co ruský investor s okruhem udělá, svým způsobem ho zachránil, protože provoz okruhu stojí peníze a ty Capricornu prostě došly. Neměl už ani na výplaty zaměstnanců.

Viktor Charitonin nicméně patří k lidem, pro které pár milionů eur neznamená nic než takový menší vedlejší náklad, takže aspoň pokud jde o peníze, je okruh v dobrých rukou. A nový majoritní vlastník má evidentně i dobrý vkus, když se přihlásil na závod Mille Miglia s Mercedesem 500K z roku 1935.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků