Nürburgring: Koenigsegg chce skalp Porsche 918 Spyder

Nürburgring: Koenigsegg chce skalp Porsche 918 Spyder

Švédský Koenigsegg vyrazí příští rok na Nürburgring. Ambice nejsou malé, švédská automobilka chce pokořit Porsche 918 Spyder, které zde předvedlo čas 6 minut a 57 sekund. Oficiální pokus proběhne hned začátkem příštího roku. Tedy až to počasí dovolí.

Podívejte se, jak Porsche 918 Spyder rozdrtilo rekord Nordschleife

Podívejte se, jak Porsche 918 Spyder rozdrtilo rekord Nordschleife

Na legendární trať vyrazí švédská raketa One:1 představená letos v Ženevě. Přeplňovaný pětilitrový osmiválec vyprodukuje 1360 koní, což přeloženo znamená, že tento stroj disponuje výkonem 1 MW. Na autě je samozřejmě aktivní aerodynamika a mnoho dalších vyspělých technologií. Teoreticky by One:1 neměl mít problém zajet čas pod sedm minut, respektive pokořit Porsche 918 Spyder.

Koenigsegg Agera One:1 nabídne výkon 1 MW a maximálku přes 440 km/h

Koenigsegg Agera One:1 nabídne výkon 1 MW a maximálku přes 440 km/h

Podle některých zdrojů to ale není všechno. Na Nürburgring údajně bude vypuštěn také „slabší“ model Agera R a i ten by měl zvládnout čas pod sedm minut. I v tomto případě údajně má Koenigsegg na to, aby pokořil Porsche 918 Spyder. Jsme velmi zvědaví na to, zda švédské značce tento double opravdu vyjde. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků