Nürburgring: formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost pokořila supersporty

Ford si pohrál s novým malým zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, vsadil ho do formulového vozu a vyrazil s ním do Německa na okruh Nürburgring. Výsledek překvapil…
Nürburgring: formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost pokořila supersporty

Závodní vůz homologovaný pro provoz na běžných silnicích zaznamenal na slavné Nordschleife 11. nejrychlejší čas na kolo, 7 minut 22 sekund - a nechal tak za sebou mnoho supersportů s výkonem přesahujícím 600 koní, jako například Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo nebo Pagani Zonda

Formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost podle neoficiálních měření vyvine nejvyšší rychlost 255,5 km/h a akceleruje z nuly na 100 km/h za méně než čtyři sekundy

Spotřeba je neméně překvapivá: vozu neoficiálně stačí 2,4 l/100 km při jízdě rychlostí 56 km/h a 5,0 l/100 km při rychlosti 120 km/h

Na projektu pracovali konstruktéři společnosti Ford několik měsíců. Během nich nahradili dosavadní motor 1.6 EcoBoost o výkonu 132 kW, který běžně pohání formuli Ford, nejnovějším globálním zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, nedávno oceněným titulem „Mezinárodní motor roku 2012“. Výkon speciální verze agregátu přitom zvýšili na 151 kW.

Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Tým konstruktérů rovněž upravil vůz tak, aby mohl být homologován pro provoz na veřejných komunikacích. Formule dostala blatníky, přední, zadní a směrová světla, aerodynamická zpětná zrcátka a dokonce i klakson. Vůz je vybaven šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a má obuté pneumatiky, které lze používat na běžných silnicích.

„Chtěli jsme dokázat, že na velikosti nezáleží. A také to, jak úžasně schopný motor jsme v podobě agregátu 1.0 EcoBoost vyvinuli,“ tvrdí Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Napadá vás snad lepší způsob, než na Nordschleife porazit nejlepší supersporty světa a spotřebovat oproti nim jen zlomek paliva?“

Klepněte pro větší obrázek
Formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost není na prodej.
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků