Nürburgring: formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost pokořila supersporty

Ford si pohrál s novým malým zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, vsadil ho do formulového vozu a vyrazil s ním do Německa na okruh Nürburgring. Výsledek překvapil…
Nürburgring: formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost pokořila supersporty

Závodní vůz homologovaný pro provoz na běžných silnicích zaznamenal na slavné Nordschleife 11. nejrychlejší čas na kolo, 7 minut 22 sekund - a nechal tak za sebou mnoho supersportů s výkonem přesahujícím 600 koní, jako například Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo nebo Pagani Zonda

Formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost podle neoficiálních měření vyvine nejvyšší rychlost 255,5 km/h a akceleruje z nuly na 100 km/h za méně než čtyři sekundy

Spotřeba je neméně překvapivá: vozu neoficiálně stačí 2,4 l/100 km při jízdě rychlostí 56 km/h a 5,0 l/100 km při rychlosti 120 km/h

Na projektu pracovali konstruktéři společnosti Ford několik měsíců. Během nich nahradili dosavadní motor 1.6 EcoBoost o výkonu 132 kW, který běžně pohání formuli Ford, nejnovějším globálním zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, nedávno oceněným titulem „Mezinárodní motor roku 2012“. Výkon speciální verze agregátu přitom zvýšili na 151 kW.

Tuning | Technika | Ford

Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Tým konstruktérů rovněž upravil vůz tak, aby mohl být homologován pro provoz na veřejných komunikacích. Formule dostala blatníky, přední, zadní a směrová světla, aerodynamická zpětná zrcátka a dokonce i klakson. Vůz je vybaven šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a má obuté pneumatiky, které lze používat na běžných silnicích.

„Chtěli jsme dokázat, že na velikosti nezáleží. A také to, jak úžasně schopný motor jsme v podobě agregátu 1.0 EcoBoost vyvinuli,“ tvrdí Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Napadá vás snad lepší způsob, než na Nordschleife porazit nejlepší supersporty světa a spotřebovat oproti nim jen zlomek paliva?“

Klepněte pro větší obrázek
Formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost není na prodej.
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků