Nürburgring: formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost pokořila supersporty

Ford si pohrál s novým malým zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, vsadil ho do formulového vozu a vyrazil s ním do Německa na okruh Nürburgring. Výsledek překvapil…
Nürburgring: formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost pokořila supersporty

Závodní vůz homologovaný pro provoz na běžných silnicích zaznamenal na slavné Nordschleife 11. nejrychlejší čas na kolo, 7 minut 22 sekund - a nechal tak za sebou mnoho supersportů s výkonem přesahujícím 600 koní, jako například Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo nebo Pagani Zonda

Formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost podle neoficiálních měření vyvine nejvyšší rychlost 255,5 km/h a akceleruje z nuly na 100 km/h za méně než čtyři sekundy

Spotřeba je neméně překvapivá: vozu neoficiálně stačí 2,4 l/100 km při jízdě rychlostí 56 km/h a 5,0 l/100 km při rychlosti 120 km/h

Na projektu pracovali konstruktéři společnosti Ford několik měsíců. Během nich nahradili dosavadní motor 1.6 EcoBoost o výkonu 132 kW, který běžně pohání formuli Ford, nejnovějším globálním zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, nedávno oceněným titulem „Mezinárodní motor roku 2012“. Výkon speciální verze agregátu přitom zvýšili na 151 kW.

Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Tým konstruktérů rovněž upravil vůz tak, aby mohl být homologován pro provoz na veřejných komunikacích. Formule dostala blatníky, přední, zadní a směrová světla, aerodynamická zpětná zrcátka a dokonce i klakson. Vůz je vybaven šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a má obuté pneumatiky, které lze používat na běžných silnicích.

„Chtěli jsme dokázat, že na velikosti nezáleží. A také to, jak úžasně schopný motor jsme v podobě agregátu 1.0 EcoBoost vyvinuli,“ tvrdí Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Napadá vás snad lepší způsob, než na Nordschleife porazit nejlepší supersporty světa a spotřebovat oproti nim jen zlomek paliva?“

Klepněte pro větší obrázek
Formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost není na prodej.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků