Novým majitelem stáje Jordan je Rus Alex Shnaider

Novým vlastníkem stáje Jordan se stal Rus Alex Shnaider, majitel týmu Midland F1 - Circuit du Catalunya dostal nový asfaltový koberec - FIA přestala trvat na jediném dodavateli pneumatik - Bernie Ecclestone tlačí týmy k podpisu Concordské dohody - Známe podobu dalších monopostů: Renault a McLaren.
Novým majitelem stáje Jordan je Rus Alex Shnaider
Seznam kapitol
  1. Nejzajímavější události F1 posledního týdne
  2. Tabulkový přehled testování ve Valencii s komentáři

Novým vlastníkem stáje Jordan se stal Rus Alex Shnaider, majitel týmu Midland F1. O ambicích vstupu nového týmu Midland do Formule 1 jsme psali dříve, debut měl být až v roce 2006. Odkoupením stáje Jordan se ale Shnaider vyhnul vstupnímu poplatku 48 mil. USD a do kolotoče F1 vstoupil o rok dříve. Detaily smlouvy pochopitelně média neznají, jasné však je, že stáj ponese tento rok název Jordan Grand Prix a monoposty Jordan Toyota EJ15. Slavnostní odhalení nového vozu bude 25. února v Moskvě.

***

Špatný povrch okruhu v Barceloně byl pověstný a závody vždy představovaly velkou zátěž na pneumatiky. Týmy a dodavatelé pneumatik měli bolení hlavy, když museli volit správnou směs, aby vydržela dostatečně dlouho a přitom měla dobrou přilnavost na hrbolaté trati. Tomu všemu je z velké části konec, protože Circuit du Catalunya dostal nový asfaltový koberec. Letošním oříškem bude asi také volba dobré směsi, protože dle nových úprav pravidel musí jedna sada pneumatik stačit na celý závod.

K tomuto pravidlu se však vedou debaty, že není zcela jasné, zda se může při defektu a následné výměně pneumatik také tankovat nebo zda je dovoleno během závodu vyměnit levé pneu za pravé. Na většině okruhů je zjevně namáhána jedna strana pneumatik více, než druhá, takže při výměně pravé strany pneu za levou by mohl jezdec získat drobnou výhodu.

***

Automobilová federace FIA přestala trvat na jediném dodavateli pneumatik. Dříve FIA kritizovala boj mezi Bridgestone a Michelin, protože týmy byly přinuceny více testovat, což stojí samozřejmě více peněz, a menší stáje byly eliminovány kvůli malému rozpočtu. Nyní ale mohou být dodavatelé pneumatik spokojeni, žádný nemusí vypadnout ze hry. Na druhou stranu stáje neušetří.

***

Z nejasných důvodů tlačí Bernie Ecclestone týmy k podpisu Concordské dohody pro roky 2008-2012. První podpis má od stáje Ferrari, ostatní láká velmi zajímavými odměnami: tři miliardy dolarů během pěti let, kde i poslední tým by bral minimálně 40 mil. USD. Podle šéfa stáje McLaren, Rona Dennise, ale není důvod, proč s podpisem tak spěchat, a unáhlené jednání ze strany Ferrari komentoval domněnkou, že jistě šlo o nějakou atraktivní odměnu pro rudou stáj.

***

Tento týden se při testování ve Valencii představil monopost stáje Renault pro letošní rok. Žádné velké změny ve zbarvení se neudály, vůz má stále tradiční modrožlutou karoserii.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Zdroj: f1racing.net

***

Stejně jako ostatní týmy mají nové drobné vizuální detaily na karoserii, McLaren není výjimkou. Tento týden proháněl nový monopost s označením MP-20 Kimi Räikkönen na okruhu v Barceloně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Zdroj: f1racing.net

***

Vedení stáje McLaren je nadšeno Montoyovým přístupem k práci u nového zaměstnavatele. Výkonný ředitel, Martin Whitmarsh, celé Juanovo počínání komentoval slovy: "Svým nadšením, pozitivním přístupem, nábojem, tréninkem a přínosem pro tým předčil všechny naše očekávání."

Opakem je ale počínání Kimiho Räikkönena, který si o víkendu povyrazil z kopýtka a v jednom baru se opil. To samozřejmě přitáhlo pozornost médií a to je podle ředitele Whitmarshe nežádoucí pro samotného jezdce i pro celou stáj. Kimi bude pozván na kobereček, kde si o tom všem promluví s vedením, aby pochopil vážnost situace.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nejzajímavější události F1 posledního týdne
  2. Tabulkový přehled testování ve Valencii s komentáři
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků