Novým majitelem stáje Jordan je Rus Alex Shnaider

Novým vlastníkem stáje Jordan se stal Rus Alex Shnaider, majitel týmu Midland F1 - Circuit du Catalunya dostal nový asfaltový koberec - FIA přestala trvat na jediném dodavateli pneumatik - Bernie Ecclestone tlačí týmy k podpisu Concordské dohody - Známe podobu dalších monopostů: Renault a McLaren.
Novým majitelem stáje Jordan je Rus Alex Shnaider
Seznam kapitol
  1. Nejzajímavější události F1 posledního týdne
  2. Tabulkový přehled testování ve Valencii s komentáři

Novým vlastníkem stáje Jordan se stal Rus Alex Shnaider, majitel týmu Midland F1. O ambicích vstupu nového týmu Midland do Formule 1 jsme psali dříve, debut měl být až v roce 2006. Odkoupením stáje Jordan se ale Shnaider vyhnul vstupnímu poplatku 48 mil. USD a do kolotoče F1 vstoupil o rok dříve. Detaily smlouvy pochopitelně média neznají, jasné však je, že stáj ponese tento rok název Jordan Grand Prix a monoposty Jordan Toyota EJ15. Slavnostní odhalení nového vozu bude 25. února v Moskvě.

***

Špatný povrch okruhu v Barceloně byl pověstný a závody vždy představovaly velkou zátěž na pneumatiky. Týmy a dodavatelé pneumatik měli bolení hlavy, když museli volit správnou směs, aby vydržela dostatečně dlouho a přitom měla dobrou přilnavost na hrbolaté trati. Tomu všemu je z velké části konec, protože Circuit du Catalunya dostal nový asfaltový koberec. Letošním oříškem bude asi také volba dobré směsi, protože dle nových úprav pravidel musí jedna sada pneumatik stačit na celý závod.

K tomuto pravidlu se však vedou debaty, že není zcela jasné, zda se může při defektu a následné výměně pneumatik také tankovat nebo zda je dovoleno během závodu vyměnit levé pneu za pravé. Na většině okruhů je zjevně namáhána jedna strana pneumatik více, než druhá, takže při výměně pravé strany pneu za levou by mohl jezdec získat drobnou výhodu.

***

Automobilová federace FIA přestala trvat na jediném dodavateli pneumatik. Dříve FIA kritizovala boj mezi Bridgestone a Michelin, protože týmy byly přinuceny více testovat, což stojí samozřejmě více peněz, a menší stáje byly eliminovány kvůli malému rozpočtu. Nyní ale mohou být dodavatelé pneumatik spokojeni, žádný nemusí vypadnout ze hry. Na druhou stranu stáje neušetří.

***

Z nejasných důvodů tlačí Bernie Ecclestone týmy k podpisu Concordské dohody pro roky 2008-2012. První podpis má od stáje Ferrari, ostatní láká velmi zajímavými odměnami: tři miliardy dolarů během pěti let, kde i poslední tým by bral minimálně 40 mil. USD. Podle šéfa stáje McLaren, Rona Dennise, ale není důvod, proč s podpisem tak spěchat, a unáhlené jednání ze strany Ferrari komentoval domněnkou, že jistě šlo o nějakou atraktivní odměnu pro rudou stáj.

***

Tento týden se při testování ve Valencii představil monopost stáje Renault pro letošní rok. Žádné velké změny ve zbarvení se neudály, vůz má stále tradiční modrožlutou karoserii.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Zdroj: f1racing.net

***

Stejně jako ostatní týmy mají nové drobné vizuální detaily na karoserii, McLaren není výjimkou. Tento týden proháněl nový monopost s označením MP-20 Kimi Räikkönen na okruhu v Barceloně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Zdroj: f1racing.net

***

Vedení stáje McLaren je nadšeno Montoyovým přístupem k práci u nového zaměstnavatele. Výkonný ředitel, Martin Whitmarsh, celé Juanovo počínání komentoval slovy: "Svým nadšením, pozitivním přístupem, nábojem, tréninkem a přínosem pro tým předčil všechny naše očekávání."

Opakem je ale počínání Kimiho Räikkönena, který si o víkendu povyrazil z kopýtka a v jednom baru se opil. To samozřejmě přitáhlo pozornost médií a to je podle ředitele Whitmarshe nežádoucí pro samotného jezdce i pro celou stáj. Kimi bude pozván na kobereček, kde si o tom všem promluví s vedením, aby pochopil vážnost situace.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nejzajímavější události F1 posledního týdne
  2. Tabulkový přehled testování ve Valencii s komentáři
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků