Nový zákon chce zrušit speciální montážní vozy

Pojem M 1 je blízký zejména těm, kteří mají možnost si pro svou firmu koupit tak zvaný montážní vůz a odečíst si ta daň z přidané hodnoty. Vcelku snadnému způsobu úspory při nákupu ale zřejmě už brzy odzvoní.
Nový zákon chce zrušit speciální montážní vozy

Montážní vůz lze udělat prakticky z jakéhokoliv kombíku. Stačí přidat drátěnou přepážku za zadní sedadla a oddělit tak nákladní prostor. Takto mohou upravovat vozy importéři i dealeři, stačí si nechat upravenou verzi schválit ministerstvem dopravy. Potřebu mít ve firmě „montážní vůz“ je pochopitelně třeba také zdůvodnit. To ale není nic obtížného – stačí prohlásit, že převážím náklad, byť by to třeba byly šanony písemností. Takové zdůvodnění dá dohromady prakticky každý.

Doklad, že vozidlo spadá mezi montážní, opravňuje držitele požádat finanční úřad o vrácení DPH. Finanční úřad má sice právo udělat kontrolu zda ve voze přepážka skutečně je, nikdo ji nevymontoval a zda se vozidlo používá i deklarovanému účelu. V praxi ale nikdo nic takového nekontroluje. Nejnovější tvar registračních značek je navíc pro všechna vozidla stejný, takže žlutá tabulka už na to, že vlastně nejde o osobní automobil, nepoukazuje.

Určitě jste viděli na silnicích řadu i velmi drahých vozidel typu Mercedes-Benz ML, BMW X5, Toyota Lexus, Nissan Patrol, ale i řadu MPV, která mají uvnitř přepážku. Není to určitě žádná krása, ale úspora leckdy i statisíců korun takový prostředek světí.

V současné době už existuje návrh zákona, který kategorii M 1 ruší. Původně měla norma vstoupit v platnost už od 1. března, ale zřejmě se tak stane až o tři měsíce později. Ministerstvo financí správně poukazuje na to, že hodně majitelů takových vozidel kategorizaci zneužívá a nechává si DPH vracet neoprávněně.

Zrušení úlev přinese asi zvýšený zájem o taková vozidla ještě kdy to půjde. Importéři z novely mít radost nebudou, protože znamenala výraznou podporu prodeje a tak všichni – pokud to jen trochu šlo – nabízeli s osobními verzemi hned i M 1. Z hlediska nákupu bude změna jednoduchá, horší je to už s leasingovými smlouvami, které byly uzavřeny ještě v době platnosti daňové úlevy. To je oříšek, který musejí rozlousknout leasingové společnosti spolu s příslušnými státními finančními institucemi.

bazar

Nissan Qashqai 2
Rok výroby: 2007
Stav: 125 143 km
Cena: 200 000 Kč
Nissan Pulsar 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 174 km
Cena: 340 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 794 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Qashqai 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 666 km
Cena: 399 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků