Nový základ pro Audi A5: 2,0 TFSI

Audi představilo pozitivní změny na základním provedení svého modelu A5. Týkají se především pohonné jednotky, jež je nyní výkonnější a hospodárnější. V Evropě se tak základem stává provedení 2,0 TFSI s výkonem 178 koní, které nahrazuje starší, o 10 koní slabší agregát 1,8 TFSI. Ve srovnání s ním narostl točivý moment dokonce o 70 Nm na konečných 320 Nm, jež jsou k dispozici v rozmezí od 1 500 do 3 900 ot./min. Emise CO2 klesly o celých 9% na 154 g/km. 

Nový motor je odvozen z již nabízeného provedení o stejném zdvihovém objemu, ale s výkonem naladěným na 208 koní. Oba tyto příbuzné motory se samozřejmě vyznačují přeplňováním a přímým vstřikováním benzínu, novinkou je ale technologie proměnného zdvihu ventilů. Audi A5 vybavené novým základním motorem dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 s (dříve 8,4 s) a nejvyšší rychlost činí 238 km/h. Spotřebu paliva se podařilo snížit o nezanedbatelných 7,5%. Základní výbava upraveného Audi A5 2,0 TFSI obsahuje kromě jiného litá sedmnáctipalcová kola, třízónovou klimatizaci, kožené čalounění, parkovací senzory vzadu či audiosoustavu s deseti reproduktory.

Na změny se může těšit i stávající Audi A4. Ta dostane pro evropské trhy nový vznětový čtyřválec 2,0 TDI o výkonu 167 koní, jenž dává 350 Nm v oblasti od 1 750 do 2 500 ot./min. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A5 
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků