Nový základ pro Audi A5: 2,0 TFSI

Audi představilo pozitivní změny na základním provedení svého modelu A5. Týkají se především pohonné jednotky, jež je nyní výkonnější a hospodárnější. V Evropě se tak základem stává provedení 2,0 TFSI s výkonem 178 koní, které nahrazuje starší, o 10 koní slabší agregát 1,8 TFSI. Ve srovnání s ním narostl točivý moment dokonce o 70 Nm na konečných 320 Nm, jež jsou k dispozici v rozmezí od 1 500 do 3 900 ot./min. Emise CO2 klesly o celých 9% na 154 g/km. 

Nový motor je odvozen z již nabízeného provedení o stejném zdvihovém objemu, ale s výkonem naladěným na 208 koní. Oba tyto příbuzné motory se samozřejmě vyznačují přeplňováním a přímým vstřikováním benzínu, novinkou je ale technologie proměnného zdvihu ventilů. Audi A5 vybavené novým základním motorem dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 s (dříve 8,4 s) a nejvyšší rychlost činí 238 km/h. Spotřebu paliva se podařilo snížit o nezanedbatelných 7,5%. Základní výbava upraveného Audi A5 2,0 TFSI obsahuje kromě jiného litá sedmnáctipalcová kola, třízónovou klimatizaci, kožené čalounění, parkovací senzory vzadu či audiosoustavu s deseti reproduktory.

Na změny se může těšit i stávající Audi A4. Ta dostane pro evropské trhy nový vznětový čtyřválec 2,0 TDI o výkonu 167 koní, jenž dává 350 Nm v oblasti od 1 750 do 2 500 ot./min. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A5 
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky