Nový základ pro Audi A5: 2,0 TFSI

Audi představilo pozitivní změny na základním provedení svého modelu A5. Týkají se především pohonné jednotky, jež je nyní výkonnější a hospodárnější. V Evropě se tak základem stává provedení 2,0 TFSI s výkonem 178 koní, které nahrazuje starší, o 10 koní slabší agregát 1,8 TFSI. Ve srovnání s ním narostl točivý moment dokonce o 70 Nm na konečných 320 Nm, jež jsou k dispozici v rozmezí od 1 500 do 3 900 ot./min. Emise CO2 klesly o celých 9% na 154 g/km. 

Nový motor je odvozen z již nabízeného provedení o stejném zdvihovém objemu, ale s výkonem naladěným na 208 koní. Oba tyto příbuzné motory se samozřejmě vyznačují přeplňováním a přímým vstřikováním benzínu, novinkou je ale technologie proměnného zdvihu ventilů. Audi A5 vybavené novým základním motorem dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 s (dříve 8,4 s) a nejvyšší rychlost činí 238 km/h. Spotřebu paliva se podařilo snížit o nezanedbatelných 7,5%. Základní výbava upraveného Audi A5 2,0 TFSI obsahuje kromě jiného litá sedmnáctipalcová kola, třízónovou klimatizaci, kožené čalounění, parkovací senzory vzadu či audiosoustavu s deseti reproduktory.

Na změny se může těšit i stávající Audi A4. Ta dostane pro evropské trhy nový vznětový čtyřválec 2,0 TDI o výkonu 167 koní, jenž dává 350 Nm v oblasti od 1 750 do 2 500 ot./min. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A5 
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků