Nový Yaris: více prostoru i dynamiky

32 komentářů

Petr.Pavel
15. září • 14:56

U každého testu automobilu zdůrazňujete, zda se jedná o auto pro ženy, nebo pro muže. Díky vám, milá redakce autorevue ( a zvláště panu Brožovi), jsem zjistil ve svých kristových letech, že jsem vlastně žena, protože jezdím v autě "pro ženy" a zajímají mě až na výjimky auta ekologická, nebo ta s nízkými provozními náklady včetně nízké spotřeby. Tak bych rád věděl o této Toyotě, jestli je určena pro ženy, nebo pro muže. Chápejte, někdo může utrpět trauma, když si koupí auto a teprve pak následně zjistí, že nebylo určeno pro jeho pohlaví.

Ještě bych doplnil, že pokud se mi líbí malá auta s malou spotřebou a nízkým povinným ručením, nejsem normální? Proč vlastně považujete menší auto přijatelné pouze pro ženy? Mají muži větší zadek než ženy a tudíž se do auta pro ženy nevejdou? Já se vejdu. Nemám s tím problém. Co vy, ostatní muži, jak jste na tom se svým pozadím, nevejde se vám do tzv. auta pro ženy? Nebo je v tom něco jiného? Mám auto, které má výkon 38kW. Jsem úchylný, když mi to stačí? Jsem úchyl, když netoužím nikoho omračovat vypouleninou zabírající půlku parkoviště?

ne
5. prosince • 21:35

ne,redaktoři jsou šábblí!

Toomas
15. září • 18:38

Já bych to neřešil. Na ježdění pár kilometrů do práce nebo na nákup je velký vůz stejně jen pro zlost.

petrumr
15. září • 18:57

je to ok-nejmenší motor,nejlacinější nd atd.O bezpečnosti velká auta nejsou,když punto je bezpečnější jak superb

Portio
15. září • 19:28

mhm, to vis ze jo, ona hmotnost a deformacni zony u jednou tak velkyho auta na bezepecnosti VUBEC NIC nezmeni jelimane

Petr.Pavel
15. září • 20:01

Ty deormační zóno, už Ti tato znalost byla někdy k něčemu? Nezapomínej, že Ivan Hlinka měl velké, silné auto, snad deset airbagů. Víš, jak skončil? Nespoléhej na to, že máš velké auto. Nevěř reklamním kecům, které se snaží vzbudit dojem, že ve velkém autě s airbagy jsi nesmrtelný. Jezdi ohleduplně, pozorně a dodržuj bezpečnou vzdálenost mezi vozidly. Předvídej situaci na silnici. Bylo by škoda, kdyby lidé na silnicích umírali jen proto, že uvěřili slibům automobilek o fyzické nesmrtelnosti v jejich vozech. Vždycky se najde na silnici někdo, kdo má větší a silnější auto než Ty, ty deformační zóno. Jediné řešení by bylo jezdit v tanku, to tu zatím nikdo nemá. Ale běda, když by to zmerčili ostatní a začili jezdit v tanku taky. Tak se snad už nebudeme trumfovat stále většími a většími auty. Stejně to nemá konce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Portio
15. září • 20:49

A BTW¨ta znalost me osobne buhudik nikdy k nicemu nebyla, a doufam ze ani Tobe. Vyuzila ji jenom segra kdyz to do ni celne nasrala Avie...

Portio
15. září • 20:46

To byla reakce na zminenej fakt nebo to bylo emocionalni placnuti do vody s prispenim fantazie?
Ja jsem psal neco o nesmrtelnosti ve velkym aute? Ja jsem psal ze verim reklame? Ja jsem psal ze jezdim nebezpecne, nepredvidam a nedodrzuju bezpecnou vzdalenost? Ale no tak...
Vetsi auto je bezpecnejsi, to je fakt a na tom nic nezmenis i kdybys chtel. Jestli me chce nekdo namluvit ze je punto stejne bezpecny jako superb, at se vrati zpatky na ZS na hodiny fyziky. Ze se Hlinka zabil v Superbu? A vis ze Diana v Mercedesu S? A dokazes si predstavit co by z nej zbylo kdyby jel ve 107 nebo Aygu?
Moje priorita je bezpecnost nad spotrebou a lehkym parkovanim, Ty to mas obracene a je to Tvuj problem, takze klidek.

JohnKosinski
6. října • 20:37

Každý ať si koupí auto jaké chce.Každý má jiné představy jiné požadavky.Něco na tom že jsou větší auta bezpečnější určitě je ale není to podmínkou.Například Dacia Logan je auto fakt poměrně velké a v nárazových testech dostalo polovinu bodů co kolínská trojčata 107, Aygo, C1.V německu dokonce o Loganu mluví jako o vrahovy.Při prudkém vyhýbacím manévru který testovali šli velice snadno na boudu.Nechci nic a nikoho hanit ale dávám přednost prostornějším a bezpečnějším autům,automobilky s nějakou minulostí.Například ty nová Čínská auta ani náhodou.To už raději Aygo.Sám mám Opel Astra G a už léta pracuji v Ingolstadtské Audi.

Petr.Pavel
15. září • 21:29

Nepřesvědčil jsi mě. Kdo Ti zaručí, že když budeš mít někdy havárku (nedej bože), bude to s menším autem, než máš Ty. Schválně se postav na nějakou frekventovanou cestu a spočítej si, kolik za hodinu projelo aut menších, než máš Ty a větších, než máš Ty. Jaká je pravděpodobnost? No tak vidíš. A četl jsi policejní statistiky, kolik je havárek ( s drastickými následky) v malých autech a ve velkých? Pojišťovny to taky vědí, proto je sazebník podle obsahu takový, jaký je. Právě že ti ve velkých autech podléhají falešné iluzi o bezpečnosti svého vozu a jezdí jak hovada. Mrzí mě, že to někdy naperou do nevinného. Dal bych jim nějaký autodrom, a tam ať se vzájemně vyvraždí, ale ať dotoho netahají nevinné. Pokud Ty jezdíš ohleduplně, tak si toho cením a jsem rád za každého normálního řidiče.

Portio
15. září • 22:17

Promin ale uz mi dochazi trpelivost. Precti si to o te pravdepodobnosit nahore a o segre dole. Kdybys nahodou zazil to samy co segra, a to ti nepreju, tak Ti garantuju, ze zmenis nazor stejne jako vsichni z me rodiny. A ver mi, co by segra v tu osudovou chvili dala za jeste vetsi auto!
BTW: taky nejsem zastance ruznych dzipu a offroadu, ktere jsou podle me zbytecne vysoke ne dnesni silnice, IMHO mije vectra je nizsi nez fabie.

Petr.Pavel
16. září • 7:11

Kdyby to do Tebe napálil ten džíp, tak stejně máš smůlu. Ale jsou tu i dodávky, Avie, náklaďáky, kamiony atd. Jediné bezpečné auto je obrněný transportér, nebo tank. Jinak se v jakémkoli autě nikdo nemůže cítit bezpečně.

Martin
15. září • 15:36

z toho si nic nedelej, asi nemas potrebu si neco kompenzovat hrooozne velikym a silnym autem. jak rika klasik: "kazdy mame nekde jinde"

Haya
15. září • 15:46

to Martin: O.K., souhlas  

Ralf
15. září • 15:32

Petr.Pavel:
 
Nejseš normální, normální jedinec by nikdy neměl zapotřebí v nedokonalé kamufláži potrefené husy ze sebe potit několika-větnou "sračku", plnou řečnických, pseudovtiptných dotazů na svá deviace, na svůj duševní stav, na svoje pohlaví, ....
A to jenom proto, že se určité pojmy na základě statistik a preferencí zobecňují. Jak banální...
Víš, my všichni ostatní to chápeme, ale také víme, že není nutno taková nepsaná pravidla striktně dodržovat, nedejbože na jejich základě dopočítávat rovnice odkonce...  
 
 

petrumr
15. září • 19:00

Nechtěl bys to přeložit do češtiny.Nějaký výrazy slyším poprvé

Petr.Pavel
15. září • 20:03

A co do školy, chodils? Pokud ne, existuje stále něco jako univerzita třetího věku.

Petr.Pavel
15. září • 17:47

No fajn, tak nejsem normální.... podle Vás, pane. Tušil jsem to od začátku. Ale pořád jste mi neodpověděl na otázky, které Vy považujete za řečnické, ale já je myslel naprosto vážně. Jak jste na tom Vy. Jak velké a silné auto potřebujete, abyste se v něm cítil jako opravdový muž? Odpovězte mi prosím. Zajímá mě to. Netuším, kde je ta hranice mezi mužským a ženským autem. Nědělám se blbý. Nevím to. Za druhé mi prosím objasněte, proč by ženám mělo stačit menší auto s menším obsahem válců. Není to diskriminace? Copak jsou ženy méněcenné? Rozdíl v průměrné výšce mužů a žen není ani 10cm, v hmotnosti některé ženy předčí váhu mnohých mužů. Tak by potřebovaly stejně výkonné auto, které dokáže taky přiměřeně pohnout s masou tělesné hmoty. Proč by tedy měly ženy jezdit v menších a méně výkonných autech? Odpovězte prosím. Děkuji.

Ralf
17. září • 4:07

Troubo, normální duševně vyrovnaní jedinci si koupí auto podle účelu dopravy, velikosti peněženky a vkusu, a je jim naprosto ukradená plejáda přídavných jmen vznášejících se nad jejich motorovým ořem. Víc k tomu není třeba dodávat.
 

Petr.Pavel
17. září • 8:52

Napsal jsi to přesně. 100% souhlasím. Možná tušíš, že jsem to sem napsal záměrně, abych vyvolal diskusi. A taky proto, že mi to neustálé zdůrazňování, pro jaké pohlaví jsou auta určena, připadá už jako trapné. V jednom článku, kde pan Broža testoval malé auto, neopoměl zdůraznit snad 10x, že to je auto pro ženy a on ho jen testuje, jinak přece jezdí v "mužském" autě. Jakoby se styděl a omluvně to čtenářům sděloval, že v tom autě "pro ženy" musel jezdit. Takové měl chudák trauma, že se pošpinil jízdou v "autě pro ženy".

Portio
15. září • 20:05

Nebude Ti vadit kdyz odpovim ja?
Ne, podle me fakt nejses normalni. Nemyslim to ve zlym, ale je to proste tak, protoze mas na tuhle vec jinej nazor nez 90% chlapu. To ale neznamena je Tvuj nazor spatny.
Abych se v aute citil jako opravdovy muz, melo by byt velke alespon 4,5 metru... tedy stredni trida. Take to muze byt auto mensi, ale jedine sportovne ladene a se silnym motorem. Mam Vectru B v plne vybave se 140 konma a zda se mi, ze chlapsky auto to je. Nedavno jsem jel i s novou Fabkou 1,4 55 Kw a muzu Ti rict ze mam dojem, ze by melo taky plne postacovat vsem lidem. Priznam se ale, ze chlapskej image to nema... a ani se v nem tak chlapsky necejtim... Ale tady jde zatim jen o pocit.
Hranice mezi muzskym a zenskym autem neexistuje... kazdy ji ma nekde jinde a stejne je jen pomyslna.. Napr. pro me je typickym zenskym autem Citroen C3. Proc? Takovym autickem udelas vetsine zen vetsi radost, nez napr. pne vybavenym passatem. Zensky maji proste v autech jiny vkus, ale neni to jen o tom. Zensky obecne nezvladaji parkovaci manevry... proto mensi auto. Zensky obecne maji mensi hladni testosteronu, takze nemaji duvod ani cas od casu zavodit a ani rychla jizda plna spousty predjizdecich manevru jim nic nerika. Takze proto mene vykonny motor. Nehlede na to, ze kdyz das obycejnou CTR, stejne bude radit spatne a nebude vyuzivat potencial tohoto vykonneho auta.  Nebo snad znas zenskou ktera se nekdy divala na "fundovane" krivky vykonu a tocaku u sveho auta, aby vyuzila jeho potencial? NE, vetsina zenskejch Ti rekne ze je to vubec nezajima, kdyz pred ni das treba jiz zminovanou CTR tak ji proste od normalni seriovky nikdy nerozezna! To Ti zarucim! V horsim pripade si jeste tvoje auto splete s uplne jinym ve stejny barve! Zensky proste k autum nemaji takovy vztah jako chlapi, takze kupovat jim zbytecne velke a vykonne auto je zbytecnost, jelikoz ho nevyuziji. Vice je bude zajimat vzhled. Ale motor?
A ted se Te zeptam ja: Jsem uchyl, kdyz jezdim 12km do skoly s velkym autem a vykonnym motorem se spotrebou "hroznych a zbytecnych" 8 litru? Jsem uchyl kdyz preferuji silny sestnactiventilovy motor se kterym se da bezpecne predjizdet a obcas si uzivat slusneho zrychleni za silneho duneni dvoulitru. Jsem uchyl, kdyz se i se 4,5m velkym sedanem vsude bezpecne vejdu stejne jako s mensi Fabii? Jsem uchyl kdyz preferuji velke, tezke, ale bezpecne auto pred malym, lehkym ale s malou bezpecnosti? Jsem uchyl, kdyz si radsi poridim jiz popisovane auto za 150 tisic misto maleho, nevybaveneho, ne moc bezpecneho auta minimalne o 100 tisic drazsiho auta? Jsem uchyl kdyz techto usetrenych 100 tisic dam do servisu a benzinu misto abych je dal do noveho auta, ktere techto 100 tisic ztrati behem prvnich 4 let?
Takze asi tak, nekdo ma rad holky, nekdo vdolky. Ja radsi velke, silne, bezpecne a "lacine" auto nez nove male, bez starosti a s nizkou sprtebou, ale bez onoho skveleho pocitu "poradneho autaku".

Petr.Pavel
15. září • 21:19

No 90% to nebude, tady podle příspěvků to bude tak fifty/fifty. Pak je skupina mužů, co si žádné auto nikdy nepořídí (např. můj brácha). Pokusím se odpovědět na Tvoje (budu Ti taky tykat) otázky.

Jsem uchyl, kdyz jezdim 12km do skoly s velkym autem a vykonnym motorem se spotrebou "hroznych a zbytecnych" 8 litru?
Tak bych to nenazval. Jsi spíš marnotratný. Asi máš bohaté rodiče. Já do školy jezdil autobusem a to jsem ještě často stál. Vidím, že dneska je fakt jiná doba. Pokud jsi z bohaté rodiny a táta Ti koupil auto, tak je jasné, že ani neřešíte cenu benzínu. Možná by Tě ale mohlo zajímat, že kdyby všichni lidé přesedlali na úspornější auta, mohli bychom mít zásoby ropy o 20 let déle. Takže když Tě nezajímá ekonomika provozu, možná by Tě mohla zaujmout ekologie.

Jsem uchyl kdyz preferuji velke, tezke, ale bezpecne auto pred malym, lehkym ale s malou bezpecnosti?

O té bezpečnosti jsem psal někomu níže. Přečti si to. Vždycky se najde někdo, kdo bude mít těžší a silnější auto než Ty, třeba náklaďák. Pokud to máš "nahoře" domluveno tak, že pokud budeš někdy v životě bourat, tak to bude pouze do menšího auta, než máš Ty, tak to je něco jiného. Já s osudem takhle kouzlit nedovedu.

Jsem uchyl, kdyz se i se 4,5m velkym sedanem vsude bezpecne vejdu stejne jako s mensi Fabii?

Nevím jak s Fabií, ale s mým autem (Matiz) jsem zažil mnohokrát situace, že jsem vjel užším místem na křižovatce a ostatní "tlustí" za mnou museli čekat. Jeden to zkusil po mně a sklouznul do příkopy. Jestli by se Ti to podařilo projet ve Tvém 4,5m dlouhém sedanu, tak nejsi úchyl, chraň bůh, ale Coperfield.

Jsem uchyl kdyz preferuji silny sestnactiventilovy motor se kterym se da bezpecne predjizdet a obcas si uzivat slusneho zrychleni za silneho duneni dvoulitru.

Tady Ti odpovím, že slovo úchyl bych sice nepoužil, ale podle mě se chováš jako malý kluk. Víš chlap od jistého věku už těmito úzkostmi netrpí, že ho někdo předjede, no bože a co? To hoď za hlavu. Víš, byl jsem v životě dost nemocný, dvakrát jsem byl v situaci, kdy mě zdraví zradilo a já myslel, že to jsou moje poslední chvilky. Od těch dob všechno beru jinak. Že mě někdo zuřivě předjede, to mě nechává chladným. Však on ten člověk neví, co ho v životě jednou může potkat a třeba brzo sklidní hormon.

Víš, nepřipadám si jak ženská. Kdysi jsem měl žigula, ten byl starší jak já a furt se na něm něco kazilo. Donutilo mě to si na něm opravit všechno. Výfuky, destičky, válečky, spojkové obložení, naučil jsem se štelovat ventily, vyladit karburátor a bohatost směsi, měnil jsem si sám blatníky a prahy, stříkal spodek a dutiny, dokonce jsem s kámošem vyměnil i blok válců a vačku v hlavě. Uznáš, že to běžně ženské nedělají, že? Tak nevím potom, co jsem. Auta mě baví, lecos si udělám sám, ale závodit už nějak nemusím. Toť vše.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Portio
15. září • 22:10

1) 50/50 se mi to nezda ani podle zdejsich prispevku, otazka je taky co se pise a co je skutecnost. Ono sice je hezky ze nekdo napise ze mu staci male auto, kdyby vsak byl v situaci kdy by si mohl bez utahovani opasku dovolit auto vetsi, volil by vetsi. Tak jako tak si treba 107 nebo Aygo ani necuchne k prodejnosti relativne velke fabie. Clovek ktery si muze bez problemu dovolit octavii, si taky nekoupi fabii (jedine uz jako 2. auto do rodiny). Trvam si na svych 80%
2) Zase tak bohate rodice nemam, i kdyz spatne si pochopitelne nezijeme. Bydlim na vesnici a 7 let jsem jezdil busem s prestupovanim. Vstaval jsem o hodinu driv, nez borci z mesta a taky jsem to prezil. Nyni mam moznost jezdit autem (nebylo mi koupeno, ale je volne) a diky tomu mohu rano o 50min. dele spat a odpoledne se nevazat na autobus a cokoli prizpusobovat jeho odjezdu. Je to o pohodli, uspore casu a dalsich "strategickych" vyhodach. Rocne to vyjde o 6000 draz nez autobusem. Nekdo to prokouri, nekdo propije, ja to projedu. Co je to v porovnani s porizenim, servisem, pojistkou a udrzbou auta (ukonech provadenych i kdybych s nim nejezdil do skoly)? Kdyz uz auto je a tak jako tak se za nej plati tolik penez, mam ho nechat stat na dvorku? Nebyla by to skoda? Nezapominej, ze auto starne a trpi i kdyz se s nim jezdi minimalne. Kdyby jsi mel k dispozici auto tak jako ja, porad by si jezdil busem? Porad jsem marnotratny?
Ekologie: Ano, ale jen KDYBY...
3) Ten nekdo jsem byl ja S osudem take kouzlit nedovedu. Ale dokazu si spocitat pravdepodobnost. A pravdepodobnost umrti nebo tezkeho zraneni je v mensich autech vetsi, s tim nic nenadelas.
4) Ja jsem zatim takovou situaci nezazil, ale mam dojem ze kdyby nastala, radsi bych pockal. Tech par sekund by me nezabilo, kdyz jedu rychle, taky to neni ani tak kvuli casu, ale ze me to bavi a auto je na to stavene.  Stejne by to ale u me nebyl duvod kupovat si uzsi auto. Na tom parkovani trvam: kdyz je misto, vetsinou se da zaparkovat s mensim i vetsim autem, kdyz neni, nezaparkujes tam nic, tak to alespon podle mejch zkusenosti chodi...
5) "Radsi mrtvy, nez byt druhy"... tak jsem to nemyslel, jde o bezpecne provedeni predjizdeciho manevru. Proste ve chvili kdy zacnes predjizdet vis, ze motor ma dostatecnou rezervu i pri reseni neocekavane situace, napr. kdyz predjizdis v kamion a v dali se objevi auto, ktery nejede 90 ale 160, spis se dostanes ze slamastiky nez s trivalcem.
BTW je pravda, ze takova fabka v zakladni vybave (ne junior) by mi stacila na 200%, jenze kdyz je to auto k dispozici. Stejne bych ale sel do starsiho a vetsiho auta
 
 

Strom
15. září • 15:21

Ne.
Jsem na tom podobne. Klidne budu kazdy den jezdit do prace v dvojmistnem aute se spotrebou 4 l benzinu na 100 km, ktere zaparkuju nastorc mezi dve oktavky, bude ekologicke a designove zajimave. Proste mi prijde, ze neco vic je v takovem pripade plytvani. Treba takove Aygo nebo 107 bez zadnich sedacek to docela splnuje.

Petr.Pavel
15. září • 18:00

No právě nad tím jsem taky přemýšlel. Moje autíčko má spotřebu 5,5l/100km, což není moc. Předtím jsem měl velkou krávu, která žrala 9l/100km. Přesto mě ale měsíčně stojí náklady na benzín do práce cca 1000 kč /(teď po tom zdražení ještě víc). Přitom se ptám, proč musí s mými 72kg živé váhy jezdit ještě 800kg plechu. Proč každý měsíc za tisíc korun ohřívám zemskou atmosféru? Tak mě napadlo jezdit do práce na motorce. Motorky berou některé jen 2l/100 km. Jenže to nemá střechu a na ježdění v dešti už jsem pohodlný, to ne. Proč nikdo dosud nevymyslel nějaké dvoumístné (jednomístné)přibližovadlo se spotřebou kolem 2l/100 km? Nebo existuje a já o něm nevím?

petrumr
15. září • 15:27

Taky mám rád ženský auta,ale musí mět stavitelnej volant nahoru

Portio
15. září • 15:07

jo

Nekopa
15. září • 11:44

Rád bych poznamenal, že Yaris je na délku větší než předchůdce a to o plných 11 cm, délka současného Yarise je totiž 3640 mm. Jinak auto je krásný, jak prohlásil kolega v práci - "je takový uhlazený, uvnitř i zvenku".
 

Dado
15. září • 11:50

Ano, Nekopa má pravdu. Yaris je opravdu větší. Koukl jsem se do technického průkazu. Importér má bohužel špatné informace na stránkách. Jinak už se těším na verzi T-Sport. To budou zase Ochcávkáři naštaní, až je bude "yarísek" předjíždět 200km rychlostí. No ona už teď je ostuda, že malý 1,0 tříválcový motor dokáže mít 51 kW, vs. 40 či 47kW v naší slavné těžké Fabii.
Přeji Yarisu good luck!
 

hitchhiker
15. září • 23:29

Ostuda bude zasa chudobná výbava - žiaden tempomat, žiaden palubný počítač, žiaden parkovací asistent, žiadne vyhrievané sedadlá

nik
15. září • 5:43

Kruci, v Japonsku má Vitz/Yaris taky motor 1500 ccm a CVT převodovku. Už mě pomalu začíná pěkně štvát, jak vždycky Evropu odrbají ...

Petr
15. září • 7:09

Neboj, 1.5ka bude ve verzi T-Sport.

Doporučujeme

Články odjinud