Nový Yaris: více prostoru i dynamiky

Toyota podle očekávání přivezla do Frankfurtu omlazenou podobu svého úspěšného modelu Yaris.

Tento malý automobil si hned po po uvedení na trh v roce 1999 připsal velké úspěchy. Doposud se stihlo vyrobit a prodat 1,2 milionu Yarisů, což jasně značí, že Toyota se při vývoji vozu vydala tou správnou cestou. To, že druhý největší výrobce automobilů na světe to myslí s Evropou vážně, značí i fakt, že nové Yarisy bude produkovat závod ve francouzském městě Valenciennes. Ten bude po uvedení nové generace Yarisu vyrábět na 270 tisíc vozidel ročně.

Nový Yaris narostl do délky na 3750 mm (+110 mm), do šířky na 1695 mm (+35 mm), do výšky na 1530 mm (+45 mm). Co ale pasažéři ocení nejvíce, je zvětšení rozvoru o celých 90 mm na výsledných 2460 mm. Interiér poskytuje velmi dobrou variabilitu, lavice zadních sedadel je posuvná v rozpětí 150 mm, což umožňuje podle potřeby zvětšovat prostor pro kolena cestujících sedících vzadu, nebo naopak zavazadlový prostor. Ten se i při sedadlech posunutých zcela vzad zvětšil oproti předchozí generaci na celkových 272 l (+67 l), pokud je lavice posunuta dopředu, je k dispozici 363 l. Po sklopení zadních dělených sedadel (bez nutnosti demontovat opěrky hlav) vznikne zcela rovná plocha o objemu 737 l.

Co se týká bezpečnosti, bude na tom Yaris velmi dobře, k dostání v příplatkové výbavě bude i kolenní airbag, což je u aut této kategorie nevídané. Dalšími vychytávkami budou systémy Smart Entry a Start Systém, které ulehčí odemykání a startování vozu bez použití klíčku.

Na pohon budou sloužit 3 motory. Za základ poslouží litrový tříválec s maximálním výkonem 51 kW (69 koní) při 6000 ot., točivý moment dosahuje hodnoty 93 Nm při 3600 ot. Druhým a zároveň posledním benzínovým motorem je čtyřválec 1,3 l, jeho výkon je 64 kW (87 koní) při 6000 ot. a maximální točivý moment je 121 Nm při 4200 ot. Oba benzínové motory mají proměnné časování ventilů VVT-i. Poslední agregát určený pro Yarise spaluje naftu, je to známý čtyřválec D4-D o objemu 1,4 litru, který se používá v Corolle. Je to zároveň nejsilnější motor pro Yaris, jeho výkon je 66 kW (90 koní) už při 3600 ot. a nejvyšší točivý moment dosahuje hodnoty 190 Nm, která je k dispozici mezi 1800-3000 otáčkami. Kombinovaná spotřeba s tímto motorem činí 4,5 l na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek 

Ve Frankfurtu byl představen i zatím neprodejný sportovní model Yaris Trulli Edition. Reakce na jeho vzhled byly ale velmi pozitivni´a dá se očekávat, že podobný styling dostane v budoucnu i model T-Sport.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků