Nový Yaris: více prostoru i dynamiky

Toyota podle očekávání přivezla do Frankfurtu omlazenou podobu svého úspěšného modelu Yaris.

Tento malý automobil si hned po po uvedení na trh v roce 1999 připsal velké úspěchy. Doposud se stihlo vyrobit a prodat 1,2 milionu Yarisů, což jasně značí, že Toyota se při vývoji vozu vydala tou správnou cestou. To, že druhý největší výrobce automobilů na světe to myslí s Evropou vážně, značí i fakt, že nové Yarisy bude produkovat závod ve francouzském městě Valenciennes. Ten bude po uvedení nové generace Yarisu vyrábět na 270 tisíc vozidel ročně.

Nový Yaris narostl do délky na 3750 mm (+110 mm), do šířky na 1695 mm (+35 mm), do výšky na 1530 mm (+45 mm). Co ale pasažéři ocení nejvíce, je zvětšení rozvoru o celých 90 mm na výsledných 2460 mm. Interiér poskytuje velmi dobrou variabilitu, lavice zadních sedadel je posuvná v rozpětí 150 mm, což umožňuje podle potřeby zvětšovat prostor pro kolena cestujících sedících vzadu, nebo naopak zavazadlový prostor. Ten se i při sedadlech posunutých zcela vzad zvětšil oproti předchozí generaci na celkových 272 l (+67 l), pokud je lavice posunuta dopředu, je k dispozici 363 l. Po sklopení zadních dělených sedadel (bez nutnosti demontovat opěrky hlav) vznikne zcela rovná plocha o objemu 737 l.

Co se týká bezpečnosti, bude na tom Yaris velmi dobře, k dostání v příplatkové výbavě bude i kolenní airbag, což je u aut této kategorie nevídané. Dalšími vychytávkami budou systémy Smart Entry a Start Systém, které ulehčí odemykání a startování vozu bez použití klíčku.

Na pohon budou sloužit 3 motory. Za základ poslouží litrový tříválec s maximálním výkonem 51 kW (69 koní) při 6000 ot., točivý moment dosahuje hodnoty 93 Nm při 3600 ot. Druhým a zároveň posledním benzínovým motorem je čtyřválec 1,3 l, jeho výkon je 64 kW (87 koní) při 6000 ot. a maximální točivý moment je 121 Nm při 4200 ot. Oba benzínové motory mají proměnné časování ventilů VVT-i. Poslední agregát určený pro Yarise spaluje naftu, je to známý čtyřválec D4-D o objemu 1,4 litru, který se používá v Corolle. Je to zároveň nejsilnější motor pro Yaris, jeho výkon je 66 kW (90 koní) už při 3600 ot. a nejvyšší točivý moment dosahuje hodnoty 190 Nm, která je k dispozici mezi 1800-3000 otáčkami. Kombinovaná spotřeba s tímto motorem činí 4,5 l na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek 

Ve Frankfurtu byl představen i zatím neprodejný sportovní model Yaris Trulli Edition. Reakce na jeho vzhled byly ale velmi pozitivni´a dá se očekávat, že podobný styling dostane v budoucnu i model T-Sport.

Klepněte pro větší obrázek

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků