Nový Yaris: více prostoru i dynamiky

Toyota podle očekávání přivezla do Frankfurtu omlazenou podobu svého úspěšného modelu Yaris.

Tento malý automobil si hned po po uvedení na trh v roce 1999 připsal velké úspěchy. Doposud se stihlo vyrobit a prodat 1,2 milionu Yarisů, což jasně značí, že Toyota se při vývoji vozu vydala tou správnou cestou. To, že druhý největší výrobce automobilů na světe to myslí s Evropou vážně, značí i fakt, že nové Yarisy bude produkovat závod ve francouzském městě Valenciennes. Ten bude po uvedení nové generace Yarisu vyrábět na 270 tisíc vozidel ročně.

Nový Yaris narostl do délky na 3750 mm (+110 mm), do šířky na 1695 mm (+35 mm), do výšky na 1530 mm (+45 mm). Co ale pasažéři ocení nejvíce, je zvětšení rozvoru o celých 90 mm na výsledných 2460 mm. Interiér poskytuje velmi dobrou variabilitu, lavice zadních sedadel je posuvná v rozpětí 150 mm, což umožňuje podle potřeby zvětšovat prostor pro kolena cestujících sedících vzadu, nebo naopak zavazadlový prostor. Ten se i při sedadlech posunutých zcela vzad zvětšil oproti předchozí generaci na celkových 272 l (+67 l), pokud je lavice posunuta dopředu, je k dispozici 363 l. Po sklopení zadních dělených sedadel (bez nutnosti demontovat opěrky hlav) vznikne zcela rovná plocha o objemu 737 l.

Co se týká bezpečnosti, bude na tom Yaris velmi dobře, k dostání v příplatkové výbavě bude i kolenní airbag, což je u aut této kategorie nevídané. Dalšími vychytávkami budou systémy Smart Entry a Start Systém, které ulehčí odemykání a startování vozu bez použití klíčku.

Na pohon budou sloužit 3 motory. Za základ poslouží litrový tříválec s maximálním výkonem 51 kW (69 koní) při 6000 ot., točivý moment dosahuje hodnoty 93 Nm při 3600 ot. Druhým a zároveň posledním benzínovým motorem je čtyřválec 1,3 l, jeho výkon je 64 kW (87 koní) při 6000 ot. a maximální točivý moment je 121 Nm při 4200 ot. Oba benzínové motory mají proměnné časování ventilů VVT-i. Poslední agregát určený pro Yarise spaluje naftu, je to známý čtyřválec D4-D o objemu 1,4 litru, který se používá v Corolle. Je to zároveň nejsilnější motor pro Yaris, jeho výkon je 66 kW (90 koní) už při 3600 ot. a nejvyšší točivý moment dosahuje hodnoty 190 Nm, která je k dispozici mezi 1800-3000 otáčkami. Kombinovaná spotřeba s tímto motorem činí 4,5 l na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek 

Ve Frankfurtu byl představen i zatím neprodejný sportovní model Yaris Trulli Edition. Reakce na jeho vzhled byly ale velmi pozitivni´a dá se očekávat, že podobný styling dostane v budoucnu i model T-Sport.

Klepněte pro větší obrázek

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 195 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků