Nový Yaris: favoritem je motor 1,33 l VVT-i

Nový Yaris je pro Toyotu klíčový model. Uvědomil jsem si to v krátké době již podruhé, tentokrát při akci uspořádané v Kodani.

Opět zde byly zástupy novinářů z celé Evropy, stejně jako při prvním krátkém představení vozu v továrně automobilky ve francouzském Valenciennes. Japonci znovu očividně nešetřili, aby měli všichni „novináři světa“ příležitost si nový vůz osahat. Tentokrát jsme ale měli příležitost se s vozem poprvé svézt.

Nicméně než k tomu došlo, nenechali si představitelé automobilky znovu ujít příležitost nám sdělit, že už příští rok Toyota zcela jistě prodá 1 milion nových Yarisů. Hodlá s nimi totiž nově oslovit hlavně mladší muže, kteří Yaris druhé generace míjeli vcelku bez zájmu. Boubelatý vůz kupovaly především ženy a starší manželské páry. Podíl mužů zákazníků byl jen 35 procent.

Klepněte pro větší obrázek

Co mužům hodlají nabídnout? Tak třeba tradiční uspořádání přístrojové desky (již žádné rozverné experimenty se středovým uspořádáním jako dříve), hranatější a agresivnější tvary karoserie a multifunkční zařízení Toyota Touch and Go s dotykovou obrazovkou.    

Jen tři motory, ale stačí

Co se týká motorů, jsou v nabídce jen tři - zážehové jednotky 1,0 a 1,33 l VVT-i a přeplňovaný vznětový motor 1,4 l D-4D. Od představitelů Toyoty jsme se dozvěděli, že drtivá většina vozů bude prodána s motorem 1,33 l VVT-i.

Na dotaz AutoRevue, jak na to přišli, zazněla tato odpověď: „Máme svoje zkušenosti. Také jsem dělali dosti podrobné průzkumy.“

První kilometry za volanty všech tří modelů však napověděly, že na toto zjištění snad ani žádné průzkumy dělat nemuseli. Litrový „městský motůrek“ byl hodně slabý, za městem mu rychle docházel dech. Nicméně bodoval spotřebou – nebyla šance překročit 6,5 l /100 km, ať jsem se snažil sebevíc. Naopak při úsporném stylu jsem jezdil stále za 4,4 l /100 km.

Vůz s dieselovým motorem bude zase zřejmě odrazovat vyšší cenou. A to i přesto, že slibuje kombinovanou spotřebu 3,9 l/100 km a projevoval se jako slušný tahoun - na dálnici byl schopen udržovat rychlost nad 120 km/h, aniž by se jedinkrát zadýchal. Fakt ale je, že v Kodani a jejím okolí nebyly žádné kopce, kde by byla šance vůz vyzkoušet důkladněji. 

Třináctistovka se tak prosadila v podstatě bez boje. Bodovala hlavně nízkou cenou a velmi slušnými výkony. Necelých sto koní na nový Yaris zcela postačuje. Do tří tisíce dvou set otáček se toho pravda mnoho nedělo, ale pak se vůz rozjel. Plynule akceleroval až do zhruba 6000 otáček. Motor v tu chvíli zněl velmi energicky, sytě, nijak nepříjemně. Spotřeba se pohybovala kolem 7 l/100 km.

Peníze, peníze…

Když už jsem nakousl peníze – první cena vozu u nás bude 242 900 Kč (1,0 l VVT-i, 51 kW, výbava Entry), nejdražší pak bude Yaris s motorem 1,4 D-4D 90 DPF (66 kW, výbava Style), bude stát 393 900 Kč. Favorit (1,33 l Dual VVT-i, 73 kW, v prostřední výbavě Active, s manuální šestistupňovou převodovkou) bude stát 319 900 Kč.

Řeč je o standardních cenách. Ty zaváděcí budou se zvýhodněním 20 000 Kč a navíc Toyota nabídne ještě slevu 10 000 Kč na jeden z výhodných paketů pro výbavy Active a Style.

Malá výtka

Na závěr jsem si nechal jednu drobnou výtku. Nevím, zdali u moře v čase jízd s Yarisem tak foukalo, ale  překvapil mne poměrně značný aerodynamický hluk. A to i přesto, že podle Toyoty klesl součinitel odporu vzduchu cx nového vozu na velmi dobrou hodnotu 0,287.

Jak to skutečně s novým Yarisem je, zcela jistě zjistíme při testu, který chystáme... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků