Nový VW Touareg dostal úpravy od ABT Sportsline, k mání jsou i u nás

Známý německý ladič si vzal do prádla novou generaci Volkswagenu Touareg. A protože firma ABT Sportsline působí i na v českém trhu skrze své zastoupení v Porsche Inter Auto v Praze na Smíchově, nabízí technické i stylové úpravy pro poslední verzi Touaregu také u nás.

Jako první přišly ke slovu úpravy motoru, neboť automobil s hmotností 2,5 tuny bezesporu nemá výkonu nikdy dost. ABT se podíval na zoubek hlavně naftovým motorům a výkon motoru 3,0 TDI posunul z 240 na 282 koní (207 kW). Soustava ABT Power S dokáže zvednout výkon dokonce až na 310 koní (228 kW), přičemž točivý moment se zvýší z 550 Nm na 580 Nm nebo až 610 Nm. U osmiválcového turbodieselu 4,2 TDI  naroste výkon z 340 koní (250 kW) na 385 koní (283 kW) a točivý moment až na 870 Nm, oproti standardním 800 Nm.

Vzhled nového Touaregu v provedení ABT doplňují speciálně navržená kola ABT BR a CR. Oba typy kol jsou dostupné v několika provedeních o průměru až 22 palců. Samozřejmostí je, že kola ABT obouvají vysokovýkonné pneumatiky s odpovídajícím hmotnostním indexem. Obě nabízené varianty BR i CR se snaží být v souladu se speciálními prvky karoserie, které ABT Sportsline pro toto SUV vyvinulo. Především se jedná o sportovní přední masku chladiče, zadní střešní spojler a do celkového designu pečlivě zakomponovanou čtveřici koncovek výfuku.

Upravený Touareg je podle ABT Sportsline „horal, workholik, elegantní jezdec, rychlý cestovní vůz i výkonný sportovní automobil o rozměrech XXL“. No, posuďte sami, co z toho je ve skutečnosti...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový VW Touareg v úpravě ABT Sportsline
TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 16 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků