Nový VW T-Roc R na první upoutávce. Je to budoucnost ostrých kompaktů?

Po zahlédnutí testovacích prototypů nám Volkswagen již oficiálně potvrzuje příchod vrcholné verze SUV T-Roc. Nové R v nabídce automobilky očekáváme s asi třístovkou koní pod kapotou.

Maskované prototypy Volkswagenu T-Roc R byly již dříve spatřeny v okolí německého Nürburgringu. Až teď nám ovšem samotná automobilka dopřává první oficiální upoutávku na nadcházející rozšíření výkonnějších modelů s označením R. Bohužel, maskování stále zůstává na karoserii. Přestože ale datum ještě potvrzeno nemáme, je vskutku pravděpodobné, že novinku spatříme odhalenou již v březnu na autosalonu v Ženevě.

Na prototypu už jde nicméně vidět agresivnější přední nárazník s většími otvory přístupu vzduchu, 19palcová litá kola nejspíše vypůjčená z Golfu R, o pár milimetrů snížený podvozek a rovněž ostřeji tvarovaný zadní nárazník se čtveřicí koncovek výfuku. Jednoduše klasika, kterou známe právě z výkonného Golfu.

VW Golf zachrání i metalisty. Vtipná reklama předvádí užitečnou funkci

VW Golf zachrání i metalisty. Vtipná reklama předvádí užitečnou funkci

Technika pod kapotou T-Rocu R zřejmě taky nebude překvapením. Očekává se tedy přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu kolem 221 kW (300 koní) a točivém momentu 400 N.m. Motor, který nejenže používá sám Golf R, ale také je v této výkonové specifikaci nyní k nalezení také v ostrém SUV Cupra Ateca. Určitě pak dojde na pohon všech kol a automatickou převodovku DSG.

Volkswagen má do budoucna zájem o rozšíření výkonných variant R na další modely a T-Roc bude jedním z dalších vozů, na kterých toto označení uvidíme. Podle automobilky mají modely R větší potenciál k rozšíření, navíc v kategorii SUV.

Příští Volkswagen Golf GTI hybrid mít nebude. Vsadí na klasiku

Příští Volkswagen Golf GTI hybrid mít nebude. Vsadí na klasiku

„Po výkonných SUV je poptávka. Některé prémiové automobily jsou již poměrně úspěšné. Souhlasím s tím, že je to vhodný krok pro značku,“ uvedl dříve Herbert Diess, vedoucí koncernu VW. V případě tradičního GTI se ale nemusíme obávat, zde zůstane VW věrný pouze ostrým hatchbackům.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 60 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků