Nový VW T-Roc R na první upoutávce. Je to budoucnost ostrých kompaktů?

Po zahlédnutí testovacích prototypů nám Volkswagen již oficiálně potvrzuje příchod vrcholné verze SUV T-Roc. Nové R v nabídce automobilky očekáváme s asi třístovkou koní pod kapotou.

Maskované prototypy Volkswagenu T-Roc R byly již dříve spatřeny v okolí německého Nürburgringu. Až teď nám ovšem samotná automobilka dopřává první oficiální upoutávku na nadcházející rozšíření výkonnějších modelů s označením R. Bohužel, maskování stále zůstává na karoserii. Přestože ale datum ještě potvrzeno nemáme, je vskutku pravděpodobné, že novinku spatříme odhalenou již v březnu na autosalonu v Ženevě.

Na prototypu už jde nicméně vidět agresivnější přední nárazník s většími otvory přístupu vzduchu, 19palcová litá kola nejspíše vypůjčená z Golfu R, o pár milimetrů snížený podvozek a rovněž ostřeji tvarovaný zadní nárazník se čtveřicí koncovek výfuku. Jednoduše klasika, kterou známe právě z výkonného Golfu.

VW Golf zachrání i metalisty. Vtipná reklama předvádí užitečnou funkci

VW Golf zachrání i metalisty. Vtipná reklama předvádí užitečnou funkci

Technika pod kapotou T-Rocu R zřejmě taky nebude překvapením. Očekává se tedy přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu kolem 221 kW (300 koní) a točivém momentu 400 N.m. Motor, který nejenže používá sám Golf R, ale také je v této výkonové specifikaci nyní k nalezení také v ostrém SUV Cupra Ateca. Určitě pak dojde na pohon všech kol a automatickou převodovku DSG.

Volkswagen má do budoucna zájem o rozšíření výkonných variant R na další modely a T-Roc bude jedním z dalších vozů, na kterých toto označení uvidíme. Podle automobilky mají modely R větší potenciál k rozšíření, navíc v kategorii SUV.

Příští Volkswagen Golf GTI hybrid mít nebude. Vsadí na klasiku

Příští Volkswagen Golf GTI hybrid mít nebude. Vsadí na klasiku

„Po výkonných SUV je poptávka. Některé prémiové automobily jsou již poměrně úspěšné. Souhlasím s tím, že je to vhodný krok pro značku,“ uvedl dříve Herbert Diess, vedoucí koncernu VW. V případě tradičního GTI se ale nemusíme obávat, zde zůstane VW věrný pouze ostrým hatchbackům.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptItaldesign SsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Opel CorsaLagonda VisionMitsubishi ASX

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků