Nový VW Sharan: zátěžové testy pokračují (spy photos)

19 komentářů

Aha
12. října • 16:17

Možná to bude nová platforma na podvozku superba jako konkurence Fordu S max

Baryk
12. října • 13:59

No jestli se kvalita bude pohybovat tam, kde byla u soucasneho Sharana, nebo i Tourana, tak to VW muze zabalit rovnou. Mam pocit, ze VW nejak ty velkoprostorovy auta neumi.

lll
12. října • 16:11

No mám Sharana již pátým rokem a žádné problémy se nevyskytly, je to r.v. 2001, najeto přes 200 000. Spotřeba 5,5 litru, pohoda.... Motor 1,9 85kw .... vše funkční ....Asi zaleží dost na majiteli ...

Radek Ondrášík
12. října • 16:26

Na majiteli moc nezalezi. Zalezi na to, jaky kus chytnete. Muzete byt svaty, ale jak chytnete spatny kus, tak nepomuze nic a naopak. Takze ano, udrzba je dulezita, ale Sharan je vozem, u ktereho je vyskyt zavad vice nez casty a abnormalne velky. To, ze se to vam vyhnulo na tom nic nezmeni. Vzorek jednoho vozu, ktery reprezentujete je naprosto irelevnantni.

KptBobr
13. října • 11:53

Kecy, kecy a jenom prechytrale kecy, ostatne jako od R.O. je bezne.
Mam ve svem okoli cca 10 Sharanu a Alhamber (Seat), majitele jsou od totalnich autolam az po extremne prechytrale kutily, vsechny auta maji pres 150 kkm (vsechny v TDI) a vsechny bez evidentnich problemu po celou dobu provozu, popisovanych O.
To auto je povedene (ve srovnani s franc. srackami, tim myslim kvalitu a jizdni komfort), na rozdil od sve vlastni predchozi generace (a na zejmena rozdil od F.Galaxy-extremne nekvalitni, ktere se tehdy spolecne delalo).
Ondrasik si to zjevne plete prave s tou predchozi generaci, ktera se delala spolecne s Fordem Galaxy.

Anonym
13. října • 17:41

Mluvíte nesmysly, žádná předchozí generace neexistuje. Sharan se vyrábí v dosud jediné generaci, zároveň s Alhambrou a první generací Fordu Galaxy

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
KptBobr
14. října • 21:12

Ano, nebyla to predchozi generace, ale nejsou to nesmysly, myslel jsem predfacelift, tzn. dobu, kdy probihala spolecna montaz i s Galaxy.
Myslim, ze to z toho prispevku bylo naprosto jasne, pote co se dale delaly Sharany uz jen s Alhambrou, se z tohoto dvojcete stal etalon kvality ve sve kategorii, presne jak pise jiny pisatel po me. At se Ti to libi, nebo ne...

28. února • 13:27

Mam sharana II r.v. 2000 a na kvalitu si nemuzu stezovat.Najeto poctivych 147 000km a opravdu jen provozni veci.Olej filtry atd.Zadny zavady NIC!!!

jogurt
14. října • 0:13

Sharan měl na počátku své existence několik vln problémů. Ty skončily s modelovým rokem 2003 a od té doby jde o jedno z nejspolehlivějších aut na dnešním trhu. Zčásti proto, že je za 15 let výroby už skutečně autem skutečně dotaženým a zčásti i proto, že je jako jeden z posledních postaven na staré generaci datových vedení CAN-Bus a není tedy tak přeelektronizován, jako současná auta.
Původní technické problémy bohužel ze značné míry měla na svědomí nevyzkoušená spolupráce s fordem, který byl odpovědný za vývoj části auta, například pětistupňové převodovky, dodávané právě fordem byly zdrojem značných potíží v letech 1995-1998. Šestirychlostní od VW pak už byly v pohodě. Elektroinstalace od fordu rovněž přinesla řadu problémů, zejména centrální zamykání a motory stěračů do roku 1999 byly noční můrou majitelů. VW pak přispěl k pověsti problémového vozu výměníkem klimatizace se životností max. 2 roky u modelů 1995-1999 (cena 18000kč....) a vadnou sérií čepů řízení v roce 2000 (definitivně vyřešeno konstrukční změnou v roce 2002, u většiny vozů vyměněno bezplatně za nové provedení i po záruce).
Od modelového roku 2002 už ale žádné problémy nebyly a druhou půlku svého života Sharan/Galaxy/Alhambra, faceliftované v roce 2000 původní pověst napravily jako zralé bezproblémové vozy. A proto se stařeček Sharan na západ od našich hranic slušně prodává i dnes a kupodivu na řadě trhů (SRN, Rakousko, GB, IRL...) docela slušně konkuruje i o generaci mladšímu Galaxy.

ObiWanKenobi
12. října • 8:54

to budu musiet dost upravit taku verziu, lebo sa im na tej krabici pozabijaju ludia v prvej zakrute :-))

marek zrak
12. října • 9:12

200k má i tato generace,kluci si dost zahrávají,čekat s uvedením až do r.2011,kdo bude kupovat současného dědečka?

coolio
12. října • 21:54

Problém je tohle auto prakticky nemá konkurenci. Kam má konzervativní zákazník jít? Jenom k Fordu Galaxy. Espace IV není moc povedený a taky dosluhuje, francouzská trojčata jsou propadák, Voyager je úplně jiné kafe. Previa se tu neprodává a korejci taky nemají co proti tomu postavit.

trent
12. října • 19:55

No současná generace se ještě prodává. A proč tak pozdě? Není kam spěchat. Řekl bych, že se tyto vozy v současnosti neprodávájí tak jako dříve.

P.
13. října • 10:09

No to je právě, řekl bych, jeden z důvodů. Než se nový Sharan dokodrcá na trh, jeho potencionální kupci si mezitím koupí jiné vozy. Tak dlouho čekat nebudou. A protože je právě takových potencionálních kupců málo, jsou vzácnější. A ještě navíc, jde jistě o typ kupců, kteří auto chtějí na delší dobu, chtějí, aby jim dobře sloužilo několik let, minimálně 4-5 let. Takže svůj nový vůz za rok neprodají, aby si šli koupit Sharan. A za čím tedy až nevydrží to dlouhé čekání na Sharan půjdou? No ono je to jedno, něco budou muset koupit, jsou to většinou rodiny, které prostorné auto nekupují pro parádu a docela na něj spěchají. Na jaře si tak možná raději koupí Peuegot 5008. Nebo si koupí Mazdu5, Renault Grand Scenic - jsou to sice menší auta, ale jsou k dispozici ihned. A nebo si koupí rozměrově srovnatelné Galaxy či S-Max od Forda. Prostě si už nějak poradí. Takže ano, já souhlasím - uvést Sharan na trh až v roce 2011 je strategická pitomost.

CyberVic
12. října • 9:29

...to by me taky zajimalo, nicmene se asi porad prodava, coz je k nevire, protoze s minimalnim faceliftem se prodava skoro 15let... to je ulet...

Radek Ondrášík
12. října • 9:48

To auto je mnohokrat zaplacene. Takze i minimalni prodeje generuji velke zisky. Takze je lepsi v teto dobe cerpat maximum zisku, nez uvest novy model, u ktereho bude trvat nejakou dobu, nez se dostane z minusu...

G
12. října • 11:18

Otazkou je, jestli novy model v pripade, ze je jiz tak daleko, ze dochazi k jeho testovani neni v minuse jiz nyni, a zustane v minuse o dalsi rok(y) navic...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
12. října • 12:01

To samozrejme ano

jogurt
14. října • 0:19

model V6 s výkonem 205k a max. rychlostí 220km/h se vyrábí od roku 2000 dodnes v provedení s předním pohonem i 4motion. Mimochodem i Multivan se stejným motorem, jen naladěným ještě výš (235k) už je tu spoustu let. Jde o evoluci skvělého motoru VR6. Má ho i Audi a dokonce i Porsche Cayenne.

Doporučujeme

Články odjinud