Nový VW Polo: malý suverén z Wolfsburgu

Volkswagen do Ženevy přivezl pátou generaci Pola. Do třídy malých aut chcet přinést čerstvý vítr hlavně svým vzhledem.

Jedním z tahounů ženevské expozice automobilky Volkswagen bude letos malý model Polo, který oproti své předchozí verzi prošel výraznými designovými a technickými změnami. Do své třídy přichází velmi suverénně a zájemcům nabídne nevídaně bohatou standardní i doplňkovou výbavu, korunovanou pestrou nabídkou pohonných jednotek.

Nový model Polo se prozatím potkává s vesměs pozitivními reakcemi, což můžeme připsat novému designérskému směru automobilky, jímž se začala ubírat od zrodu svých kompaktních modelů Scirocco a Golf 6. Zatímco největší podobnost lze vidět se šestou generací modelu Golf zejména na přídi, ale novince nelze upřít ani vlastní prvky, jako třeba zaoblenou zadní část s nově tvarovanými svítilnami a dynamičnost, která u nového Golfu trochu absentuje.

Nové Polo, i přes 7,5 procent nižší hmotnost oproti svému předchůdci, na délku a šířku trochu povyrostlo a to na rozměry 3 952 mm x 1 682 mm. Naopak výška vozu se snížila o 13 mm na konečnou hodnotu 1 454 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Pojďme se blíže podívat nato, co si připravil výrobce do značně inovované nabídky agregátů, u níž konstruktéři dbali především na nižší spotřebu paliva. Základem nabídky bude známý tříválec 1,2 HTP ve dvou výkonnostních úpravách a to 44 kW a 51 kW. Dále následuje benzínový čtyřválec 1,4 o výkonu 63 kW a nabídku zážehových agregátů uzavírá přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI s výkonem 77 kW a lichotivou kombinovanou spotřebou 5,5 l/100 km. Debut v tomto modelu si odkroutí i sedmistupňová dvouspojkový automat DSG, který taky může přispět ke snížení spotřeby, nechcete-li však za tuto položku utrácet, budete se muset uspokojit se standardní pětistupňovou mechanickou převodovkou.

Stále oblíbené dieselové agregáty zastupuje v tomto případě 1,6 litrový čtyřválec common-rail hned ve třech výkonnostních verzích - 55 kW, 66 kW a 77 kW.

Od motorů se postupně dostáváme k relativně pestré bezpečnostní a doplňkové výbavě. Z hlediska bezpečnosti byl vůz navržen tak, aby získal pět hvězdiček v inovovaných testech EuroNCAP, takže elektronický stabilizační systém ESP se přesunul na seznam standardní výbavy. Kromě toho ale konstruktéři zapracovali na celkové tuhosti karoserie, takže posun vpřed je citelný i v tomto směru. O bezpečnost posádky se přitom standardně bude starat šest airbagů a nově tvarované hlavové opěrky, začínajícím řidičům může taky pomoct standardně dodávaný elektronický systém pro rozjezd do kopce.  

Co se týče doplňkové výbavy, zde nalezneme téměř všechno co u většího modelu Golf, od adaptivních světlometů, přes multifunkční volant, automatickou klimatizaci až po navigační systém RNS310 a prémiový audio systém. Později budou k dispozici i takové vychytávky, jako panoramatická střecha, nebo bi-xenonové světlomety.

Nové Polo, jehož první kusy se vyrobí již koncem tohoto měsíce, se začne prodávat nejdříve v Německu a to zhruba začátkem června. Pár týdnů poté bude novinka k dispozici i v ostatních evropských zemích. V souvislosti s cenou víme zatím pouze to, že do Německa vstoupí nové Polo se základní cenovkou 12 150 Eur (zhruba 340 tisíc Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nový VW Polo
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků