Nový VW Polo: malý suverén z Wolfsburgu

Volkswagen do Ženevy přivezl pátou generaci Pola. Do třídy malých aut chcet přinést čerstvý vítr hlavně svým vzhledem.

Jedním z tahounů ženevské expozice automobilky Volkswagen bude letos malý model Polo, který oproti své předchozí verzi prošel výraznými designovými a technickými změnami. Do své třídy přichází velmi suverénně a zájemcům nabídne nevídaně bohatou standardní i doplňkovou výbavu, korunovanou pestrou nabídkou pohonných jednotek.

Nový model Polo se prozatím potkává s vesměs pozitivními reakcemi, což můžeme připsat novému designérskému směru automobilky, jímž se začala ubírat od zrodu svých kompaktních modelů Scirocco a Golf 6. Zatímco největší podobnost lze vidět se šestou generací modelu Golf zejména na přídi, ale novince nelze upřít ani vlastní prvky, jako třeba zaoblenou zadní část s nově tvarovanými svítilnami a dynamičnost, která u nového Golfu trochu absentuje.

Nové Polo, i přes 7,5 procent nižší hmotnost oproti svému předchůdci, na délku a šířku trochu povyrostlo a to na rozměry 3 952 mm x 1 682 mm. Naopak výška vozu se snížila o 13 mm na konečnou hodnotu 1 454 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Pojďme se blíže podívat nato, co si připravil výrobce do značně inovované nabídky agregátů, u níž konstruktéři dbali především na nižší spotřebu paliva. Základem nabídky bude známý tříválec 1,2 HTP ve dvou výkonnostních úpravách a to 44 kW a 51 kW. Dále následuje benzínový čtyřválec 1,4 o výkonu 63 kW a nabídku zážehových agregátů uzavírá přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI s výkonem 77 kW a lichotivou kombinovanou spotřebou 5,5 l/100 km. Debut v tomto modelu si odkroutí i sedmistupňová dvouspojkový automat DSG, který taky může přispět ke snížení spotřeby, nechcete-li však za tuto položku utrácet, budete se muset uspokojit se standardní pětistupňovou mechanickou převodovkou.

Stále oblíbené dieselové agregáty zastupuje v tomto případě 1,6 litrový čtyřválec common-rail hned ve třech výkonnostních verzích - 55 kW, 66 kW a 77 kW.

Od motorů se postupně dostáváme k relativně pestré bezpečnostní a doplňkové výbavě. Z hlediska bezpečnosti byl vůz navržen tak, aby získal pět hvězdiček v inovovaných testech EuroNCAP, takže elektronický stabilizační systém ESP se přesunul na seznam standardní výbavy. Kromě toho ale konstruktéři zapracovali na celkové tuhosti karoserie, takže posun vpřed je citelný i v tomto směru. O bezpečnost posádky se přitom standardně bude starat šest airbagů a nově tvarované hlavové opěrky, začínajícím řidičům může taky pomoct standardně dodávaný elektronický systém pro rozjezd do kopce.  

Co se týče doplňkové výbavy, zde nalezneme téměř všechno co u většího modelu Golf, od adaptivních světlometů, přes multifunkční volant, automatickou klimatizaci až po navigační systém RNS310 a prémiový audio systém. Později budou k dispozici i takové vychytávky, jako panoramatická střecha, nebo bi-xenonové světlomety.

Nové Polo, jehož první kusy se vyrobí již koncem tohoto měsíce, se začne prodávat nejdříve v Německu a to zhruba začátkem června. Pár týdnů poté bude novinka k dispozici i v ostatních evropských zemích. V souvislosti s cenou víme zatím pouze to, že do Německa vstoupí nové Polo se základní cenovkou 12 150 Eur (zhruba 340 tisíc Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nový VW Polo
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky