Nový VW Polo GTI zná svou českou cenu, je nižší než u Fabie RS

Nový VW Polo GTI zná svou českou cenu, je nižší než u Fabie RS

Novou generaci Volkswagenu Polo GTI jsme vám představili již v únoru a s odstupem téměř čtyř měsíců již nelze čekat mnoho převratných novinek. Snad až na jednu, českou cenu. Právě tu včera odhalilo české zastoupení VW, a tak si konečně můžeme dát přednosti poněkud přerostlého německého mini do souvislostí.

Vůz přichází na český trh se vstupní cenou 491 700 Kč, a to je nesporně méně, než bychom čekali. Domácí konkurent s prakticky totožnou technikou, Škoda Fabia RS, začíná svou cenu o dalších 8 200 Kč výše. A skutečně nebývá zvykem, aby mateřský německý koncern prodával na našem trhu obdobné vozy levněji než Škoda.

Cena Pola GTI přitom zahrnuje solidní bezpečnostní a komfortní výbavu se stabilizačním systémem ESP, ABS, brzdovým asistentem, ASR, EDS a MSR, čtyřmi airbagy, klimatizací "Climatic" s poloautomatickou regulací, rádiem RCD 210 se 4 reproduktory, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, asistenční funkcí pro rozjezd do kopce a elektrohydraulickým posilovačem řízení.

Z nabídky výbavy na přání stojí za zmínku zvýhodněný paket obsahující automatickou klimatizaci „Climatronic”, přihrádku před sedadlem spolujezdce s možností chlazení a 5 dveří s elektrickým ovládáním oken vzadu za akční cenu 16 500 Kč. Zájemci o nové Polo GTI se mohou rozhodnout také pro některý z multimediálních zábavních systémů včetně navigačního systému RNS 310 s barevným dotykovým displejem, hlavové airbagy, čalounění sportovních sedadel v kombinaci Alcantary a imitace kůže, bi-xenonové světlomety a mnoho dalších atraktivních prvků.

Připomeňme, že Polo GTI pohání zážehový motor 1,4 TSI přeplňovaný kompresorem i turbem, který je v tomto případě vyladěný na nejvyšší výkon 132 kW (180 k) a žel bohu je neodvratně spojen se sedmistupňovou převodovkou DSG a sportovním podvozkem. Polo GTI se při délce karoserie necelé čtyři metry chlubí pohotovostní hmotností 1 194 kg a s výkonem 132 kW (180 k) dosahovaným při 6200 ot./min dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 s a nejvyšší rychlost 229 km/h. Kombinovaná spotřeba při pomalé jízdě pak má činit 5,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Polo GTI
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků