Nový VW Polo GTI zná svou českou cenu, je nižší než u Fabie RS

Novou generaci Volkswagenu Polo GTI jsme vám představili již v únoru a s odstupem téměř čtyř měsíců již nelze čekat mnoho převratných novinek. Snad až na jednu, českou cenu. Právě tu včera odhalilo české zastoupení VW, a tak si konečně můžeme dát přednosti poněkud přerostlého německého mini do souvislostí.

Vůz přichází na český trh se vstupní cenou 491 700 Kč, a to je nesporně méně, než bychom čekali. Domácí konkurent s prakticky totožnou technikou, Škoda Fabia RS, začíná svou cenu o dalších 8 200 Kč výše. A skutečně nebývá zvykem, aby mateřský německý koncern prodával na našem trhu obdobné vozy levněji než Škoda.

Cena Pola GTI přitom zahrnuje solidní bezpečnostní a komfortní výbavu se stabilizačním systémem ESP, ABS, brzdovým asistentem, ASR, EDS a MSR, čtyřmi airbagy, klimatizací "Climatic" s poloautomatickou regulací, rádiem RCD 210 se 4 reproduktory, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, asistenční funkcí pro rozjezd do kopce a elektrohydraulickým posilovačem řízení.

Z nabídky výbavy na přání stojí za zmínku zvýhodněný paket obsahující automatickou klimatizaci „Climatronic”, přihrádku před sedadlem spolujezdce s možností chlazení a 5 dveří s elektrickým ovládáním oken vzadu za akční cenu 16 500 Kč. Zájemci o nové Polo GTI se mohou rozhodnout také pro některý z multimediálních zábavních systémů včetně navigačního systému RNS 310 s barevným dotykovým displejem, hlavové airbagy, čalounění sportovních sedadel v kombinaci Alcantary a imitace kůže, bi-xenonové světlomety a mnoho dalších atraktivních prvků.

Připomeňme, že Polo GTI pohání zážehový motor 1,4 TSI přeplňovaný kompresorem i turbem, který je v tomto případě vyladěný na nejvyšší výkon 132 kW (180 k) a žel bohu je neodvratně spojen se sedmistupňovou převodovkou DSG a sportovním podvozkem. Polo GTI se při délce karoserie necelé čtyři metry chlubí pohotovostní hmotností 1 194 kg a s výkonem 132 kW (180 k) dosahovaným při 6200 ot./min dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 s a nejvyšší rychlost 229 km/h. Kombinovaná spotřeba při pomalé jízdě pak má činit 5,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Polo GTI
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků