Nový VW Polo GTi: první spekulace se už šíří

Současná generace Volkswagenu Polo je na trhu už od roku 2005, a tak je jasné, že již brzy jej vystřídá generace nová, která změní svou podobu směrem k nejnovějším trendům automobilky (po vzoru nového Golfu). Nicméně, mnohem více zájmu teď vzbudila její ostrá verze GTi, která už zřejmě nebude disponovat přeplňovaným 1,8 litrovým čtyřválcem, ale spokojí se s menším 1,4 litrovým čtyrválcem TSI.

Jde tak v podstatě o další případ stále oblíbenějšího downsizingu, ovšem i navzdory menšímu objemu se „jedna čtyřka“ za svůj výkon určitě stydět nemusí. Podle předběžných informací bude agregát disponovat výkonem 130 kW/176 koní, jenž bude na kola přední nápravy posílat buď šestistupňový manuál, nebo sedmistupňový automat DSG, který bude k dispozici za příplatek. Bohatě to však postačí na to, aby Polo GTi dosáhlo stovku z klidu za slušných šest až sedm vteřin. Stejný agregát přitom bije i pod kapotou nového Seatu Ibiza Cupra.
Příchod nové generace modelu Polo a stejně tak nové GTi je očekáván na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků