Nový VW Polo GTi: první spekulace se už šíří

Současná generace Volkswagenu Polo je na trhu už od roku 2005, a tak je jasné, že již brzy jej vystřídá generace nová, která změní svou podobu směrem k nejnovějším trendům automobilky (po vzoru nového Golfu). Nicméně, mnohem více zájmu teď vzbudila její ostrá verze GTi, která už zřejmě nebude disponovat přeplňovaným 1,8 litrovým čtyřválcem, ale spokojí se s menším 1,4 litrovým čtyrválcem TSI.

Jde tak v podstatě o další případ stále oblíbenějšího downsizingu, ovšem i navzdory menšímu objemu se „jedna čtyřka“ za svůj výkon určitě stydět nemusí. Podle předběžných informací bude agregát disponovat výkonem 130 kW/176 koní, jenž bude na kola přední nápravy posílat buď šestistupňový manuál, nebo sedmistupňový automat DSG, který bude k dispozici za příplatek. Bohatě to však postačí na to, aby Polo GTi dosáhlo stovku z klidu za slušných šest až sedm vteřin. Stejný agregát přitom bije i pod kapotou nového Seatu Ibiza Cupra.
Příchod nové generace modelu Polo a stejně tak nové GTi je očekáván na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 67 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků