Nový VW Passat pro USA je tady. Má starou techniku, jde spíše o modernizaci

Na začínajícím detroitském autosalonu se ukazuje také nová generace modelu Passat pro americký trh. V mnoha případech byste jej ale nazvali spíše rozsáhlou modernizací, spoléhá totiž na starou techniku.

Volkswagen stále věří, že klasický sedan má na americkém trhu obstojný potenciál a tamní nabídku modelu Jetta nyní doplní i nová generace většího Passatu. K oficiálnímu představení na autosalonu v Detroitu teprve dojde, už nyní však máme možnost kouknout na první fotky a zjistit základní technické podrobnosti.

Jak už navnadily prvotní ilustrace, nový Passat pro americký trh hraje po stránce designu na trochu „sportovnější“ notu. Přední maska je podobná té z nového Touaregu a celkový tvar karoserie připomíná model Arteon. Hlavně varianta s paketem R-Line na fotkách zastane ještě agresivnější design. Svým způsobem si nový Passat pro USA bere i řadu prvků z modelu pro čínský trh.

K alianci VW a Fordu prý opravdu dojde. Co bude cílem spolupráce?

K alianci VW a Fordu prý opravdu dojde. Co bude cílem spolupráce?

Techniku uvnitř se přitom Volkswagen nerozhodl příliš měnit. Sedan tak pochopitelně zase trochu vyrostl, především díky americkým bezpečnostním předpisům, stojí ovšem na platformě svého předchůdce a sdílí s ním většinu prvků. Na čtyřkolku tedy mohou Američané zapomenout a jakákoliv forma elektrifikace je také tabu.

A proč nedostane americký Passat platformu MQB? „Tento segment se stále zmenšuje a nám došlo, že zákazníkům jsme schopni dát to, co potřebují i se starou platformou. Není tak potřeba utrácet za novou,“ řekl Kai Oltmanns, produktový manažer pro Passat.

VW Touareg 3.0 TSI už má české ceny. Od silnějšího nafťáku se moc neliší

VW Touareg 3.0 TSI už má české ceny. Od silnějšího nafťáku se moc neliší

Uvnitř se nicméně nachází řada změn, hlavně tedy nová přístrojová deska, středový panel s aktualizovaným infotainment systémem a vrchní část palubní desky s nově řešenými výdechy klimatizace. Omlazení pak zajišťují nové dekory a revidovaná nabídka polstrování.

Pod kapotou se má poté objevit přeplňovaný benzinový dvoulitr, který vyprodukuje 129 kW (176 koní) a 280 Nm točivého momentu. Spojen bude s šestistupňovou automatickou převodovkou a síla poputuje výhradně na přední kola. A zatímco předchozí generace amerického Passatu byla dostupná i s motorem VR6, na tuto výkonnou verzi budou muset zájemci o novinku zapomenout.

VW zřejmě vyřešil problém nedostatku dobíjecích stanic. Využije vítr i slunce

VW zřejmě vyřešil problém nedostatku dobíjecích stanic. Využije vítr i slunce

Facelift evropského Passatu je mimochodem plánován na příští rok. O revoluci by se jednat nemělo, a co se motorů týče, udrží již dříve nastolený směr – tedy s patnáctistovkou TSI coby základním agregátem a dvoulitrem TSI v roli výkonového vrcholu.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků