Nový VW Passat B8 je lehčí, bezpečnější a zvládne couvat s přívěsem

Volkswagen Passat osmé generace je „za dveřmi“. Do jeho plného odhalení zbývá něco málo přes měsíc. Na co se můžeme těšit a s jakými technologiemi tento tolik oblíbený model dorazí?
Seznam kapitol
  1. Bude lehčí a tužší, BiTDI nebo Plug-in hybrid
  2. První VW s virtuálním štítem, Elektronika a další systémy

Je tomu už 41 let od doby, kdy svět poprvé spatřil model Passat. Od té doby se na trhu vystřídalo sedm generací a absolutní prodeje přesáhly hranici 22 milionů. Letos dorazí generace osmá. Asi není potřeba zdůrazňovat, že uvedení této novinky je pro Volkswagen největší události letošního roku. Na kompletní představení si sice musíme ještě chvíli počkat, nicméně už teď je k dispozici celá řada zajímavých informací.

Volkswagen Passat B8 na fotkách z Číny, od evropského se lišit nemá

Volkswagen Passat B8 na fotkách z Číny, od evropského se lišit nemá

Bude lehčí a tužší

Volkswagen se vydal cestou snižování jízdních odporů a jedním ze základních faktorů je v tomto směru hmotnost. Nová generace bude až o 85 kilogramů lehčí než ta předchozí. Kde se podařilo ušetřit kilogramy? Základní karoserie je lehčí o 33 kg, zadní čtyřprvková náprava ubere 4,7 kg, systém řízení je lehčí o 2,2 kg, motory přinesou úsporu 40 kg, zadní sedadla jsou lehčí o tři kilogramy a třeba taková středová konzole znamená úsporu 4,2 kg.

Do základní karoserie se vůbec poprvé u modelu Passat dostaly hliníkové slitiny, i když vzhledem k celkovému množství materiálu jde o zanedbatelné procento. Hliník v podstatě najdeme pouze na přepážce oddělující prostor pod zadním oknem od zavazadelníku. Změnila se také velikost a profil základních nosníků. Zatímco sedmičkový Passat používal průřez ve tvaru písmene U, ten nový dostane o 25 % širší průřez s tvarem písmene C.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základ automobilu bude lehčí, celek zároveň tužší. Zmíněná hliníková část je na obrázcích vyznačena zeleně. 

Dohromady ještě s dalšími opatřeními nebude karoserie nového Passatu pouze lehčí, ale také tužší. Tuhost vzrostal o 2000 Nm/°. U kombi se tak Passat dostal na hodnotu 25 000 Nm/°, sedan je ještě o pět tisíc Nm/° lepší.

BiTDI nebo Plug-in hybrid

Nabídka motorizací bude obsahovat celkem devět klasických možností plus provedení plug-in hybrid. Všechny motory samozřejmě splní normu Euro 6, vše bude uloženo před přední nápravou a blok motoru bude skloněn směrem vzad.

Dieselovým základem se stane naftová jedna-šestka s výkonem 120 koní, následuje dvoulitr naladěný na 150 koní, nad ním stojí verze disponující maximem 190 koní a absolutním vrcholem bude dvakrát přeplňovaný dvoulitr s parametry 240 k a 500 Nm.

Budoucí Volkswagen Passat B8 poprvé přistižen na videu. Podívejte se

Budoucí Volkswagen Passat B8 poprvé přistižen na videu. Podívejte se

Ten dostane do standardní výbavy sedmistupňovou převodovkou DSG a systém pohonu všech kol 4Motion. Maximum výkonu je dostupné při 4000 ot./minu, vrchol točivého momentu vrcholí v rozmezí od 1750 ot./min do zhruba 2800 ot./min (odečteno z orientačního grafu). Piezovstřikovače pracují s tlakem až 2500 barů, samozřejmostí je přítomnost vstřikování močoviny. Volkswagen slibuje spotřebu pohybující se kolem pěti litrů.

Benzinové jednotky startují u motoru 1.4 TSI (125 k), pokračuje jedna-čtyřka osazená systémem deaktivace válců (150 k), nad ní stojí 1.8 TSI (180 k) a vrcholem bude dvoulitr TSI naladěný na 220 k, respektive na 280 koní.

Volkswagen Passat nové generace na prvních oficiálních nákresech

Volkswagen Passat nové generace na prvních oficiálních nákresech

Jak jsme už psali, plug-in hybridní Passat kombinuje motor 1.4 TSI (156 k) s elektromotorem o výkonu 109 koní. Ten je uložen mezi spalovací jednotkou a převodovkou DQ400E. Celkové parametry systému dosahují na 211 koní a 400 Nm. Hybridní Passat se rozjede až na 210 km/h a stovku zvládne za osm sekund. Mimochodem standardem pro hybrid budou světlomety kompletně složené z diod, ale to jsme odbočili.

V čistě elektrickém režimu zvládne Passat ujet až 50 km, celkový dojezd údajně činí 1000 kilometrů. Podobně jako u nového Volkswagenu Golf dostane také Passat progresivní řízení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Bude lehčí a tužší, BiTDI nebo Plug-in hybrid
  2. První VW s virtuálním štítem, Elektronika a další systémy

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků