Nový VW Passat 2011: 7. generace odhalena

Jedna z největších pařížských novinek již není tajemstvím. Volkswagen oficiálně odhalil novou generaci Passatu sedan i kombi.

Tedy abychom byli přesní, novou generací nazývá odhalený Passat sám Volkswagen, který mu hned přidal interní označení B7. My ale víme, že to není tak docela pravda. Koncern v poslední době zjevně odhalil kouzlo velkých faceliftů, kdy na vozu technicky nezměníte téměř nic a v novém kabátu jej vesele prodáváte ještě řadu let. Už současný Golf číslo šest je do značné míry shodný s pátou generací, „nový Passat” je ale nový ještě méně.

Vzhled vozu se sice změnil vcelku dramaticky (sám Volkswagen hned přispěchal s tvrzením, že s dosavadním provedením je shodná jen střecha), technický základ je ale stejný jako u šestého ztělesnění Passatu, které v Česku známe více než dobře. Hrátky Volkswagenu se záměnou označení „nová generace” a „facelift” jsme ale tak nějak očekávali, a protože máme se začátkem pařížského autosalonu v redakci dobrou náladu, budeme tomuto Passatu říkat kompromisně B6,5.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Co nového sedy šestapůltá generace vozu přináší? V prvé řadě je to již zmíněný vzhled. Příď dostala atraktivnější, ostřeji řezané tvary korespondující s nejnovějšími koncernovými výtvory. Jejími nejvýraznějšími součástmi jsou velká maska chladiče s chromovanou mřížkou a ještě větší hranatá světla s LED pro denní svícení. Záď už tak velkou proměnou neprošla. Změnily se především koncové světlomety, které nabraly též hranatější vizáž, přibylo rovněž množství chromu, který je k nalezení na více místech než dosud.

Úpravy zevnějšku lehounce „pohnuly” i s rozměry vozu, které nyní mají podobu 4 769 mm na délku pro sedan a 4 771 mm pro kombi (+ 4 mm), 1 820 mm na šířku (+/- 0 mm) a 1 474 mm na výšku (ani zde nedošlo k žádné změně).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér se až tak nezměnil. Již na první pohled jsou zřejmé kontury současného provedení, které se vyznačuje především jakýmsi barokním překryvem vrchní části palubní desky přes její střední část tvořenou okrasnou lištou. Pár novinek ale přece jen najdeme - jiná jsou „budíky” přístrojové desky a povšimněte si třeba analogových hodin nad středovým panelem. Ostatní změny jsou buď obvyklé (nové dekorační lišty, lepší materiály...), nebo se dotýkají výbavy vozu (k dispozici nové budou větraná a dokonce i masážní sedadla...).

Také pod kapotou došlo spíše k menší evoluci nežli revoluci. Základním motorem bude nyní diesel 1,6 TDI s výkonem 105 koní, který bude též součástí verze BlueMotion s ultranízkou spotřebou, o k kterou se nově postará i systém start/stop a velmi částečná rekuperace kinetické energie skrze alternátor. Výsledkem je udávaná kombinovaná spotřeba jen 4,2 litru nafty na 100 km jízdy a teoretický dojezd hodně přes 1 000 km na jedno natankování. Dalšími naftovými motory v nabídce budou již známé dvoulitry TDI s výkony 140 a 170 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Benzinovou nabídku budou tvořit agregáty 1,4 TSI se 122 koňmi (zajímavý opět hlavně spotřebou, ve verzi Bluemotion „vezme” jen 5,8 litru benzinu na 100 km), 1,8 TSI se 160 koňmi a 2,0 TSI s 210 zvířátky téhož druhu. Že by samá turba? Kdepak, v nabídce bude i atmosférický motor 3,6 V6 s 300 valachy.

Převodovky budou šestistupňové manuální a sedmistupňové DSG, k dispozici jistě bude pohon předních i všech kol. Novinkou pro Passat bude elektronický „diferenciál” XDS, který bude bránit marnému protáčení odlehčeného kola.

Z dalších prvků výbavy zmiňme ještě příplatkový bezpečnostní systém, který bude při jízdě rychlostí do 30 km/h schopen sám zabrzdit auto, pokud před ním zaznamená třeba chodce, nebo jej zrychlit, pokud vzadu zaznamená blížící se auto, které již nebude s to zabrzdit za vámi. Pro co se systém rozhodne, když se před vaším autem zjeví chodec a zezadu se k vám bude blížit zchvácený polský kamion, to už automobilka nezmiňuje.

Dodávky inovovaného Passatu by měly začít již zkraje nového roku, ceny se dozvíme jistě ještě letos. Velké změny v ceníku ale očekávat nelze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Inovovaný Volkswagen Passat pro rok 2011
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků