Nový VW Nivus oficiálně: CUV-kupé do města zamíří i k nám, hned to ale nebude

V nových SUV aby se občas čert vyznal, co se ale kořenů Volkswagenu Nivus týče, máme celkem jasno. Zatím je určen pro jihoamerický trh, je však v plánu i expanze do Evropy.

Je to více než deset let, co se někteří dívali přes prsty na BMW X6 a nevěřili, že se SUV s linií střechy připomínající kupé opravdu uchytí. Nakonec to byl úspěch, o čemž svědčí nejenom rozšiřování tohoto stylu do dalších řad, ale i kroky konkurence. Ze stylu SUV-kupé se snaží těžit i další značky. Třeba Volkswagen. Ten už nyní prodává Volkswagen Atlas Cross Sport, určený pro americký trh, a brzy se k němu přidá i nový Volkswagen Nivus, na jehož premiéru automobilka lákala už koncem loňského roku.

Brazilský Volkswagen připomíná své průkopnické dílo. U nás s ním zatím moc nepočítejme

Brazilský Volkswagen připomíná své průkopnické dílo. U nás s ním zatím moc nepočítejme

Včera si vůz odbyl oficiální online premiéru, a pokud byste pátrali po jeho původu, jde o stylovějšího bráchu i v Česku prodávaného Volkswagenu T-Cross. Technika tedy vychází ze současné generace modelu Polo (MQB A0), což znamená, že nivus nemá šanci dostat pohon všech kol. Ten je ale u podobných stylovek vedlejší.

Škoda Kodiaq GT oficiálně: Podívejte se na SUV, kterým se nesvezeme

Škoda Kodiaq GT oficiálně: Podívejte se na SUV, kterým se nesvezeme

Vůz byl vyvinut v Brazílii a spadá do kategorie CUV (Crossover Utility Vehicle). Jako první se jej dočkají Brazilci, a to už za pár dnů, později dorazí do Argentiny a další jihoamerické trhy. Volkswagen uvádí, že je v plánu i představení evropského derivátu, ten je ale záležitostí příštího roku. Podle informací IHS Markit z listopadu 2019 je uvedení vozu segmentu CUV-A0 plánováno na konec příštího roku, což znamená, že by se na silnicích objevil v první polovině roku 2022. Do té doby ale může hodně změnit.

Volkswagen Nivus na délku měří 4266 mm, je 1757 mm široký, 1493 mm vysoký a rozvor jeho náprav činí 2566 mm. V porovnání s t-crossem je tedy o 158 mm delší, 66 mm nižší a má o 15 mm delší rozvor. I kufr s objemem 415 litrů je větší, a sice o 40 litrů.

VW poprvé ukázal nový crossover i pro Evropu. Nivus jde jednoduše s dobou

VW poprvé ukázal nový crossover i pro Evropu. Nivus jde jednoduše s dobou

Uvnitř najdeme přístrojovku z pola s 10,25palcovým digitálním přístrojovým štítem a 10palcovým středovým displejem prostým konvenčních tlačítek (displej v t-crossu má úhlopříčku 8“). Infotainment VW Play byl rovněž vyvinut v Brazílii a zvládá i konektivitu pomocí Android Auto a Apple Car Play.

Co se pohonných jednotek týče, dostupné informace prozatím uvádějí tříválec 1.0 TSI, schopným vedle benzinu spalovat také etanol. Pokud evropská verze převezme motory Volkswagenu T-Cross, bude litrové TSI páteří nabídky. S naftovým motorem počítat nelze, protože ten se postupně z malých modelů koncernu Volkswagen stahuje.

Speciál: Volkswagen T-Cross

T-Cross je městský crossover (tzv. B-SUV) automobilky Volkswagen. Vůz byl oficiálně představen na podzim roku 2018 v Amsterdamu. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.0 TSI DSG • Cena, výbava, motory • Nejlevnější verzeSrovnání s konkurencí

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků