Premiéra sedmé generace civilní dodávky se blíží. Automobilka se v předstihu podělila o další zajímavé informace.
Multivan aktuální verze T6.1 se zanedlouho vydá do důchodu, nahradí ho vůz na platformě MQB, díky níž bude moci využívat techniku na úrovni současné doby (aktuální model stojí na platformě 7H / 7J, kterou měl i předchůdce T5 z roku 2003).
Již nyní víme, že bude novinka prodávána výhradně s automatickou převodovkou DSG, ovládanou přepínačem shift-by-wire, známým ze současných novějších Volkswagenů. To umožnilo designérům interiéru umístit přepínač vedle obrazovky infotainmentu, do prostoru tak z palubní desky nebude vystupovat páka.
Cesta k tomuto řešení byla vcelku dlouhá – verze T3 a T4 měly klasickou dlouhou řadicí páku, u T5 a T6 se řazení přesunulo na palubní desku. Novému modelu samozřejmě nebude chybět volný prostor s plochou podlahou mezi předními sedadly, který umožňuje průchod do zadní části vozu.
Volkswagen T7 bude nabízena i jako plug-in hybrid a užitkový Transporter s ní nově nebude mít mnoho společného – poprvé bude stát na zcela jiném technickém základu, konkrétně od Fordu. Elektrické provedení pak bude zcela specifické, bude vycházet z konceptu ID.Buzz. Vnitřek nové T7 ukazuje přiložené video.