Nový VW Jetta konečně i v Evropě, pod 500 tisíc Kč jej nekoupíte (ceny, nové foto)

Volkswagen vyrukoval s novou generací Jetty již v průběhu června a v červenci jsme vám přinesli i podrobnější specifikace všech provedení. Představení to byla na jednu stranu globální, když hovořila i o všech evropských motorizacích, na druhou stranu bylo už z přiložených snímků patrné, že Jetta se objeví v prvé řadě na severoamerickém trhu, kde patří dlouhodobě k nejoblíbenějším modelům Volkswagenu. To se také stalo a v Evropě byla dále nabízena předchozi generace Jetty, tedy až dosud.

Nyní si totiž Jetta našla cestu i na starý kontinent a můžeme se tak podívat na prvních pár snímků evropské specifikace (která má třeba přední „espézetku”, jež se v řadě amerických států nepoužívá) a především známe i první ceny. Zatím tedy jen ty německé, u nás ale ceník jistě nenabere zásadně odlišné podoby.

Připomeňme, že nová Jetta bude v Evropě prodávána s pěti motory ve vícero výkonových verzích. Základem je naftová 1,6 TDI s výkonem 77 kW a dieselovým vrcholem zatím 2,0 TDI se 103 kW. Nabídka benzinových motorů je o něco petřejší, když začne na provedení 1,2 TSI s výkonem 77 kW a bude přes 1,4 TSI s 90 resp. 118 kW pokračovat až k 2,0 TSI se 147 kW (opravdu 147, 155 kW verze se Jettě jaksi vyhnula). Pro všechny motorizace krom 1,2 TSI bude vedle manuální převodovky nabízen i automat DSG a k motorům 1,2 TSI a 1,6 TDI dostanete i sadu doplňků Bluemotion Technology, které zvýší vaši prestiž na mítincích Strany zelených. Z výbavy budouk dispozici klasicky označené úrovně Trendline, Comfortline a Highline. Další detaily najdete v již zmiňovaném článku.

A kolik to všechno bude stát? Pokud jste (a připusťme, trochu naivně) snili sen o přepočtené americké ceně okolo 13 000 Eur, máme pro vás špatnou zprávu - základní Jetta s motorem 1,2 TSI ve výbavě Trendline vás vyjde na 20 900 Eur, tedy přibližně 515 000 Kč. Kompromisní motorizace 1,4 TSI 90 kW ve výbavě Sportline přijde nejméně na 23 475 Eur (cca 580 000 Kč) a vrcholná Jetta 2,0 TSI Highline má cenovku 28 225 Eur (695 000 Kč).

Dieselová varianta přijde v podobě 1,6 TDI a výbavě Trendline na 23 075 Eur (cca 570 000 Kč), 2,0 TDI Sportline pak stojí 27 025 Eur, tedy nějakých 665 tisíc Kč. Příplatek za Bluemotion Technology alias BMT činí 400 Eur.

Kompletní německý ceník pro úplnost přikládáme. Vůz si můžete v Německu pochopitelně již objednat, u nás bychom se podobného stavu měli dočkat během následujících týdnů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Jetta 2011 v evropském provedení

Německé ceny Volkswagenu Jetta 2011

Motorizace Výbava
  Trendline Comfortline Highline
1.2 TSI (77 kW / 105 PS) € 20,900 € 22,600 --
1.2 TSI BMT (77 kW / 105 PS) € 21,300 € 23,000 --
1.4 TSI (90 kW / 122 PS) -- € 23,475 € 24,575
1.4 TSI DSG (90 kW / 122 PS) -- € 25,300 € 26,400
1.4 TSI (118 kW / 160 PS) -- € 25,075 € 26,175
1.4 TSI DSG (118 kW / 160 PS) -- € 26,900 € 28,000
2.0 TSI (147 kW / 200 PS) -- -- € 28,225
2.0 TSI DSG (147 kW / 200 PS) -- -- € 30,050
1.6 TDI (77 kW / 105 PS) € 23,075 € 24,775 € 25,875
1.6 TDI BMT (77 kW / 105 PS) € 23,475 € 25,175 --
1.6 TDI DSG (77 kW / 105 PS) € 25,550 € 27,250 € 28,350
1.6 TDI DSG BMT (77 kW / 105 PS) € 25,950 € 27,650 --
2.0 TDI (103 kW / 140 PS) -- € 27,025 € 28,125
2.0 TDI DSG (103 kW / 140 PS) -- € 28,850 € 29,950
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků