Nový VW Jetta dostal osmistupňový automat. Do Česka však nezamíří

Jeden z nejdůležitějších modelů pro Volkswagen se v nové generaci představil na koncernovém večeru před autosalonem v Detroitu.

Sedan nižší střední třídy Jetta má ve Spojených státech opravdu zavedené postavení. Právě na tamní trh se soustředí a proto nepřekvapí, že nová generace byla představena právě v Detroitu.

Sedmá generace nově stojí na modulární platformě MQB, čímž dohání současný Golf. Díky ní má Jetta nabídnou větší vnitřní prostor, nižší hmotnost a údajně také umožnil designérům navrhnout odvážnější design.

Ten je však stále spíše konzervativní. Na typických liníích a siluetě Jetty se toho příliš nemění. Přední světlomety jsou nyní výrazně spojeny s maskou a při pohledu na záď si možná vzpomenete na několik sedanů a liftbacků koncernu Volkswagen dohromady. Možná i na Škodu Superb.

Poprvé za volantem VW Polo GTI: S manuálem bude perfektní! (+videa)

Poprvé za volantem VW Polo GTI: S manuálem bude perfektní! (+videa)

Uvnitř Jetta s velkou pravděpodobností současný Golf dokonce předhání. Architektura interiéru je podobně řešená, jako u nového Pola. Designově spojené displeje infotainmetu a digitálního štítu jsou umístěny ve společném panelu nad výdechy ventilace.

Volkswagen Jetta - srovnání rozměrů šesté a sedmé generace
Generace VI. (2010-2018) VII. (2018-) Rozdíl [mm]
Délka [mm] 4659 4702 +43
Rozvor [mm] 2651 2686 +35
Šířka [mm] 1778 1799 +21
Výška [mm] 1453 1459 +6
Zavazadlový prostor [l] 510 510 0

Navzdory více svažující se střeše Volkswagen slibuje více místa na hlavy zadních cestujících. Prostor pro nohy a na šířku byl navýšen díky nové a již zmíněné platformě. Nově má Jetta k dispozici nejmodernější jízdní asistenty, které Volkswagen uvedl v Golfu. Včetně nouzového brzdění, adaptivního tempomatu či udržování v pruhu.

Volkswagen láká na novinky roku 2018. Na co všechno se můžeme těšit?

Volkswagen láká na novinky roku 2018. Na co všechno se můžeme těšit?

K pohonu byl zatím oznámen pouze jediný motor. Je jím v Evropě již pomalu vyřazená čtrnáctistovka TSI s výkonem 110 kW v 5000 otáčkách a točivým momentem 250 N.m dostupným od 1500 otáček. Automatická převodovka má nyní osm místo šest stupňů, k dispozici ale bude i šestistupňový manuál - ve Spojených státech méně obvyklá volba.

V USA bude nová Jetta o 100 dolarů levnější než šestá generace. Podle českého zastoupení Volkswagenu se na našem trhu prodávat nebude. Předchůdce před pár lety Česko opustil, přestože na několika evropských trzích včetně Slovenska zůstal v nabídce.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků