Nový VW Jetta dostal osmistupňový automat. Do Česka však nezamíří

Jeden z nejdůležitějších modelů pro Volkswagen se v nové generaci představil na koncernovém večeru před autosalonem v Detroitu.

Sedan nižší střední třídy Jetta má ve Spojených státech opravdu zavedené postavení. Právě na tamní trh se soustředí a proto nepřekvapí, že nová generace byla představena právě v Detroitu.

Sedmá generace nově stojí na modulární platformě MQB, čímž dohání současný Golf. Díky ní má Jetta nabídnou větší vnitřní prostor, nižší hmotnost a údajně také umožnil designérům navrhnout odvážnější design.

Ten je však stále spíše konzervativní. Na typických liníích a siluetě Jetty se toho příliš nemění. Přední světlomety jsou nyní výrazně spojeny s maskou a při pohledu na záď si možná vzpomenete na několik sedanů a liftbacků koncernu Volkswagen dohromady. Možná i na Škodu Superb.

Poprvé za volantem VW Polo GTI: S manuálem bude perfektní! (+videa)

Poprvé za volantem VW Polo GTI: S manuálem bude perfektní! (+videa)

Uvnitř Jetta s velkou pravděpodobností současný Golf dokonce předhání. Architektura interiéru je podobně řešená, jako u nového Pola. Designově spojené displeje infotainmetu a digitálního štítu jsou umístěny ve společném panelu nad výdechy ventilace.

Volkswagen Jetta - srovnání rozměrů šesté a sedmé generace
Generace VI. (2010-2018) VII. (2018-) Rozdíl [mm]
Délka [mm] 4659 4702 +43
Rozvor [mm] 2651 2686 +35
Šířka [mm] 1778 1799 +21
Výška [mm] 1453 1459 +6
Zavazadlový prostor [l] 510 510 0

Navzdory více svažující se střeše Volkswagen slibuje více místa na hlavy zadních cestujících. Prostor pro nohy a na šířku byl navýšen díky nové a již zmíněné platformě. Nově má Jetta k dispozici nejmodernější jízdní asistenty, které Volkswagen uvedl v Golfu. Včetně nouzového brzdění, adaptivního tempomatu či udržování v pruhu.

Volkswagen láká na novinky roku 2018. Na co všechno se můžeme těšit?

Volkswagen láká na novinky roku 2018. Na co všechno se můžeme těšit?

K pohonu byl zatím oznámen pouze jediný motor. Je jím v Evropě již pomalu vyřazená čtrnáctistovka TSI s výkonem 110 kW v 5000 otáčkách a točivým momentem 250 N.m dostupným od 1500 otáček. Automatická převodovka má nyní osm místo šest stupňů, k dispozici ale bude i šestistupňový manuál - ve Spojených státech méně obvyklá volba.

V USA bude nová Jetta o 100 dolarů levnější než šestá generace. Podle českého zastoupení Volkswagenu se na našem trhu prodávat nebude. Předchůdce před pár lety Česko opustil, přestože na několika evropských trzích včetně Slovenska zůstal v nabídce.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků