Nový VW Jetta dostal osmistupňový automat. Do Česka však nezamíří

Jeden z nejdůležitějších modelů pro Volkswagen se v nové generaci představil na koncernovém večeru před autosalonem v Detroitu.

Sedan nižší střední třídy Jetta má ve Spojených státech opravdu zavedené postavení. Právě na tamní trh se soustředí a proto nepřekvapí, že nová generace byla představena právě v Detroitu.

Sedmá generace nově stojí na modulární platformě MQB, čímž dohání současný Golf. Díky ní má Jetta nabídnou větší vnitřní prostor, nižší hmotnost a údajně také umožnil designérům navrhnout odvážnější design.

Ten je však stále spíše konzervativní. Na typických liníích a siluetě Jetty se toho příliš nemění. Přední světlomety jsou nyní výrazně spojeny s maskou a při pohledu na záď si možná vzpomenete na několik sedanů a liftbacků koncernu Volkswagen dohromady. Možná i na Škodu Superb.

Poprvé za volantem VW Polo GTI: S manuálem bude perfektní! (+videa)

Poprvé za volantem VW Polo GTI: S manuálem bude perfektní! (+videa)

Uvnitř Jetta s velkou pravděpodobností současný Golf dokonce předhání. Architektura interiéru je podobně řešená, jako u nového Pola. Designově spojené displeje infotainmetu a digitálního štítu jsou umístěny ve společném panelu nad výdechy ventilace.

Volkswagen Jetta - srovnání rozměrů šesté a sedmé generace
Generace VI. (2010-2018) VII. (2018-) Rozdíl [mm]
Délka [mm] 4659 4702 +43
Rozvor [mm] 2651 2686 +35
Šířka [mm] 1778 1799 +21
Výška [mm] 1453 1459 +6
Zavazadlový prostor [l] 510 510 0

Navzdory více svažující se střeše Volkswagen slibuje více místa na hlavy zadních cestujících. Prostor pro nohy a na šířku byl navýšen díky nové a již zmíněné platformě. Nově má Jetta k dispozici nejmodernější jízdní asistenty, které Volkswagen uvedl v Golfu. Včetně nouzového brzdění, adaptivního tempomatu či udržování v pruhu.

Volkswagen láká na novinky roku 2018. Na co všechno se můžeme těšit?

Volkswagen láká na novinky roku 2018. Na co všechno se můžeme těšit?

K pohonu byl zatím oznámen pouze jediný motor. Je jím v Evropě již pomalu vyřazená čtrnáctistovka TSI s výkonem 110 kW v 5000 otáčkách a točivým momentem 250 N.m dostupným od 1500 otáček. Automatická převodovka má nyní osm místo šest stupňů, k dispozici ale bude i šestistupňový manuál - ve Spojených státech méně obvyklá volba.

V USA bude nová Jetta o 100 dolarů levnější než šestá generace. Podle českého zastoupení Volkswagenu se na našem trhu prodávat nebude. Předchůdce před pár lety Česko opustil, přestože na několika evropských trzích včetně Slovenska zůstal v nabídce.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků