Nový VW Jetta dostal osmistupňový automat. Do Česka však nezamíří

Jeden z nejdůležitějších modelů pro Volkswagen se v nové generaci představil na koncernovém večeru před autosalonem v Detroitu.

Sedan nižší střední třídy Jetta má ve Spojených státech opravdu zavedené postavení. Právě na tamní trh se soustředí a proto nepřekvapí, že nová generace byla představena právě v Detroitu.

Sedmá generace nově stojí na modulární platformě MQB, čímž dohání současný Golf. Díky ní má Jetta nabídnou větší vnitřní prostor, nižší hmotnost a údajně také umožnil designérům navrhnout odvážnější design.

Ten je však stále spíše konzervativní. Na typických liníích a siluetě Jetty se toho příliš nemění. Přední světlomety jsou nyní výrazně spojeny s maskou a při pohledu na záď si možná vzpomenete na několik sedanů a liftbacků koncernu Volkswagen dohromady. Možná i na Škodu Superb.

Poprvé za volantem VW Polo GTI: S manuálem bude perfektní! (+videa)

Poprvé za volantem VW Polo GTI: S manuálem bude perfektní! (+videa)

Uvnitř Jetta s velkou pravděpodobností současný Golf dokonce předhání. Architektura interiéru je podobně řešená, jako u nového Pola. Designově spojené displeje infotainmetu a digitálního štítu jsou umístěny ve společném panelu nad výdechy ventilace.

Volkswagen Jetta - srovnání rozměrů šesté a sedmé generace
Generace VI. (2010-2018) VII. (2018-) Rozdíl [mm]
Délka [mm] 4659 4702 +43
Rozvor [mm] 2651 2686 +35
Šířka [mm] 1778 1799 +21
Výška [mm] 1453 1459 +6
Zavazadlový prostor [l] 510 510 0

Navzdory více svažující se střeše Volkswagen slibuje více místa na hlavy zadních cestujících. Prostor pro nohy a na šířku byl navýšen díky nové a již zmíněné platformě. Nově má Jetta k dispozici nejmodernější jízdní asistenty, které Volkswagen uvedl v Golfu. Včetně nouzového brzdění, adaptivního tempomatu či udržování v pruhu.

Volkswagen láká na novinky roku 2018. Na co všechno se můžeme těšit?

Volkswagen láká na novinky roku 2018. Na co všechno se můžeme těšit?

K pohonu byl zatím oznámen pouze jediný motor. Je jím v Evropě již pomalu vyřazená čtrnáctistovka TSI s výkonem 110 kW v 5000 otáčkách a točivým momentem 250 N.m dostupným od 1500 otáček. Automatická převodovka má nyní osm místo šest stupňů, k dispozici ale bude i šestistupňový manuál - ve Spojených státech méně obvyklá volba.

V USA bude nová Jetta o 100 dolarů levnější než šestá generace. Podle českého zastoupení Volkswagenu se na našem trhu prodávat nebude. Předchůdce před pár lety Česko opustil, přestože na několika evropských trzích včetně Slovenska zůstal v nabídce.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků