Nové ID.5 nepřekvapuje, dobře známou techniku jen nabízí ve stylovější formě.
Rodina elektrických modelů ID. se u Volkswagenu zase rozšiřuje. Po SUV ID.4 tak nabídku doplňuje i jeho SUV-kupé varianta se splývající zádí ID.5. Kromě snižující se úrovně střechy a zadního integrovaného spoileru zůstává styling elektrického SUV identický. A vlastně také naznačuje, jaké proměny se dočká i sourozenec od Škody, chystaný Enyaq Coupé iV.
Ukrojení místa ze zavazadlového prostoru byste u karoserie ID.5 asi čekali. Přesto jsou informace z tiskové zprávy VW trochu matoucí. Pro novinku totiž uvádí standardní objem kufru 549 litrů, tedy dokonce o pár litrů více než oficiálních 543 litrů v očividně prostornějším ID.4. Menší objem nabídne ID.5 až při složení zadních sedaček (max. 1561 litrů), ve srovnání s maximem 1575 litrů v ID.4.
Nabízené motorizace jsou obdobné jako u ID.4, k určitým změnám nicméně dochází. ID.5 totiž VW uvádí pouze s větší 77kWh baterií a třemi specifikacemi výkonu ústrojí. Základem bude jeden elektromotor o výkonu 125 kW (170 koní) pohánějící zadní kola, dále nabízený také v naladění na 150 kW (204 koní) – v této prostřední specifikaci má ID.5 zajistit nejvyšší dojezd až 520 km (WLTP).
Vrcholem nabídky ID.5 bude stejně jako u ID.4 varianta GTX se dvěma elektromotory pro pohon všech kol a systémový výkon 220 kW (299 koní). Zde máme očekávat dojezd 480 km. Akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne ID.5 GTX za 6,3 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti 180 km/h. U DC rychlonabíječek lze nabíjet výkonem až 125 kW, čímž je obstarán dojezd 300 km za zhruba 30 minut.
V kabině ID.5 novinky nepřináší. Nejvybaveněji bude samozřejmě působit verze GTX, která má standardně ambientní osvětlení s 30 odstíny, vyhřívaný kožený multifunkční volant, 10palcový infotainment, přičemž volitelně lze mít sportovní, elektricky nastavitelná sedadla se zdravotním certifikátem AGR.
Cenovky Volkswagenu ID.5 ještě neznáme, české zastoupení značky nicméně potvrzuje, že novinka u nás vstoupí do prodeje na jaře příštího roku.