Nový VW ID.4 GTX oficiálně: Vrchol mezi SUV na baterky má 299 koní a pohon 4x4

Volkswagen ukazuje nejsilnější specifikaci ID.4, která přichází s novým označením GTX.

Golfem legendární GTI, dále naftové GTD nebo hybridní GTE. Nyní Volkswagen rozšiřuje řadu svých nejsilnějších a sportovně laděných specifikací o novou řadu GTX, která bude dodatkem vrcholné verze elektrického SUV ID.4. S velkou pravděpodobností tak německá značka rozjíždí novou větev označení, které se dočkáme i u dalších elektromobilů.

Škoda Enyaq 80 iV vs. Volkswagen ID.4 Max: Svérázní na pohled, stejní za jízdy

Škoda Enyaq 80 iV vs. Volkswagen ID.4 Max: Svérázní na pohled, stejní za jízdy

Vrcholná specifikace ID.4 obdržela hrstku kosmetických změn, o nic zásadního se ale nejedná. Své postavení v nabídce potvrzuje GTX standardní výbavou, která obsahuje chytré IQ.LIGHT LED Matrix světlomety, zadní LED svítilny s 3D prvky nebo 20palcová kola v exkluzivním designu Ystad (příplatkově až 21palcová).

Uvnitř je GTX standardně vybaveno ambientním osvětlením s 30 odstíny, vyhřívaným koženým multifunkčním volantem, 10palcovým infotainmentem a specifickým veganským čalouněním sedaček. Volitelné jsou potom sportovní, elektricky nastavitelná sedadla se zdravotním certifikátem AGR. Ani tady nejsou použity materiály ze zvířat.

Kombi bez příplatku. VW přichází s akční nabídkou Golfu Variant, ušetříte 30.000 Kč

Kombi bez příplatku. VW přichází s akční nabídkou Golfu Variant, ušetříte 30.000 Kč

GTX může působit ještě sportovněji při zvolení příplatkového Sport paketu, který zajistí o 15 mm nižší podvozek, adaptivní tlumiče, systém progresivního řízení a také elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS.

Hlavní zprávou je ale standardní elektrické ústrojí s dvojicí elektromotorů pro pohon všech kol – poprvé v rodině elektromobilů ID. Systémový výkon GTX je 220 kW (299 koní), což zajišťuje SUV schopnost akcelerovat z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 180 km/h.

Audi Q4 e-tron má první české ceny. Jak si vede proti Škodě Enyaq iV a VW ID.4?

Audi Q4 e-tron má první české ceny. Jak si vede proti Škodě Enyaq iV a VW ID.4?

Součástí ústrojí je baterie o kapacitě 77 kWh, se kterou má SUV ujet na jedno nabití až 480 kilometrů (WLTP). Nabíjení střídavým proudem je umožněno výkonem až 11 kW, u stejnosměrných rychlonabíječek lze nabíjet až 125 kW, čímž GTX obstaráte dojezd 300 km za zhruba 30 minut.

České cenovky zatím neznáme. V Německu bude ID.4 GTX startovat na ceně 50.415 eur (asi 1,3 milionu korun), k čemuž mohou místní zájemci požádat o vládní dotaci na nákup elektromobilu ve výši 7500 eur (asi 195.000 Kč).

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky