Nový VW Golf už v ČR pod 400 tisíc nekoupíte. Ceny změnil facelift

Zhruba o deset procent zvýšilo tuzemské zastoupení značky Volkswagen cenu základní verze svého nejdůležitějšího modelu golf. Ten se nyní začíná prodávat v modernizovaném provedení.
Nový VW Golf už v ČR pod 400 tisíc nekoupíte. Ceny změnil facelift

Letošní rok přináší u většiny značek a modelů další nárůsty cen. Jinak tomu není ani v případě nejprodávanějšího evropského vozu. Sedmá generace Volkswagenu Golf, o nějž samozřejmě jde, se nyní začíná prodávat v modernizované verzi. Facelift přinesl změněnou příď i záď, a ve vyšších výbavách nebo za příplatek například přední LED světlomety, multimediální systém s úhlopříčkou až 9,2 palce nebo nové asistenční systémy, včetně částečně autonomní jízdy v koloně v rychlostech do 60 kilometrů v hodině. 

Na první pohled ale zaujme rovněž změna ceny základní verze. Zatímco dosud bylo možné nejlevnější provedení tohoto hatchbacku získat za 372 900 Kč, nyní je zapotřebí suma o 39 tisíc korun vyšší.

Dynamika: VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dynamika: VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Výbava zůstala prakticky stejná, pod kapotou se ale teď nachází výkonnější pohonná jednotka. V nabídce už není motor 1,2 TSI, který mohl mít dříve buď 63 nebo 81 kW. Nahrazuje ho litrový přeplňovaný tříválec, který má identický výkon jako silnější provedení dvanáctistovky. Kombinovaná spotřeba vozu s tímto motorem činí v laboratorním cyklu podle metodiky NEDC 4,8 litru, maximální rychlost 196 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na sto zvládne bez jedné desetiny za deset sekund.

Rovněž o 39 000 Kč je teď dražší základní provedení kombíku, které se u Volkswagenu tradičně označuje slovem Variant. Rozdíl mezi hatchbackem a kombíkem zůstal třicet tisíc korun.

Fotogalerie: Přímo ve Wolfsburgu jsme zkoumali nový VW Golf

Fotogalerie: Přímo ve Wolfsburgu jsme zkoumali nový VW Golf

Důležitou změnou je nasazení nových motorů. O litrovém tříválci již byla řeč, ale půjde koupit také prvního zástupce nové generace motorů TSI. Jím je 1.5 TSI EVO o výkonu 110 kW (150 k), který bude k dispozici také v úspornější variantě BlueMotion vyladěné na nejvyšší výkon 96 kW (130 k). Přeplňovaný čtyřválec je vybaven systémem deaktivace válců ACT. Modely Golf GTI, Golf GTI Performance a Golf R budou pohánět výkonnější verze motoru 2.0 TSI, které jsou nyní k dispozici ve výkonových stupních 169 kW (230 k) - GTI, 180 kW (245 k) – GTI Performance a 228 kW (310 k) - R. Nově vyvinutá 7stupňová převodovka DSG v modelové řadě Golf postupně nahradí všechny 6stupňové převodovky DSG.

Nový Volkswagen Golf vstupuje do předprodeje na českém trhu v 9 výbavových liniích: Trendline, Comfortline, Highline, R-Line Comfortline, R-Line Highline, GTI, GTI Performance, GTD a R.

Za GTI, jehož motor navýšil výkon na 230 koní, se nyní bude platit 692 900 korun, za GTI Performance (245 koní) budou dealeři vyžadovat 745 900 Kč a za Golf R (nově 310 koňských sil) už 989 900 Kč.

Modely Golf GTE a e-Golf budou následovat v březnu 2017. Jejich ceny zatím zveřejněny nebyly.

Golf Variant je na trhu v šesti výbavových liniích: Trendline, Comfortline, Highline, Alltrack, GTD a R. Základní motorizací Golfu Alltrack je turbodiesel 2,0 TDI s výkonem 110 kW. Auto pochopitelně disponuje pohonem všech kol. Jeho cena je 742 900 Kč.

Paříž živě: Volkswagen dovezl facelift Golfu. Nikdo si ho ale nevšimnul

Paříž živě: Volkswagen dovezl facelift Golfu. Nikdo si ho ale nevšimnul

bazar

VW Sharan 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 235 312 km
Cena: 111 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 142 191 km
Cena: 326 000 Kč
VW Golf 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 132 796 km
Cena: 153 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2014
Stav: 123 956 km
Cena: 300 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2014
Stav: 146 129 km
Cena: 320 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2010
Stav: 129 011 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků