Nový VW Golf už v ČR pod 400 tisíc nekoupíte. Ceny změnil facelift

Zhruba o deset procent zvýšilo tuzemské zastoupení značky Volkswagen cenu základní verze svého nejdůležitějšího modelu golf. Ten se nyní začíná prodávat v modernizovaném provedení.
Nový VW Golf už v ČR pod 400 tisíc nekoupíte. Ceny změnil facelift

Letošní rok přináší u většiny značek a modelů další nárůsty cen. Jinak tomu není ani v případě nejprodávanějšího evropského vozu. Sedmá generace Volkswagenu Golf, o nějž samozřejmě jde, se nyní začíná prodávat v modernizované verzi. Facelift přinesl změněnou příď i záď, a ve vyšších výbavách nebo za příplatek například přední LED světlomety, multimediální systém s úhlopříčkou až 9,2 palce nebo nové asistenční systémy, včetně částečně autonomní jízdy v koloně v rychlostech do 60 kilometrů v hodině. 

Na první pohled ale zaujme rovněž změna ceny základní verze. Zatímco dosud bylo možné nejlevnější provedení tohoto hatchbacku získat za 372 900 Kč, nyní je zapotřebí suma o 39 tisíc korun vyšší.

Technika | Volkswagen | Sportovní auta | Srovnávací testy | Hatchbacky | Renault

Dynamika: VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Výbava zůstala prakticky stejná, pod kapotou se ale teď nachází výkonnější pohonná jednotka. V nabídce už není motor 1,2 TSI, který mohl mít dříve buď 63 nebo 81 kW. Nahrazuje ho litrový přeplňovaný tříválec, který má identický výkon jako silnější provedení dvanáctistovky. Kombinovaná spotřeba vozu s tímto motorem činí v laboratorním cyklu podle metodiky NEDC 4,8 litru, maximální rychlost 196 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na sto zvládne bez jedné desetiny za deset sekund.

Rovněž o 39 000 Kč je teď dražší základní provedení kombíku, které se u Volkswagenu tradičně označuje slovem Variant. Rozdíl mezi hatchbackem a kombíkem zůstal třicet tisíc korun.

Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

Fotogalerie: Přímo ve Wolfsburgu jsme zkoumali nový VW Golf

Důležitou změnou je nasazení nových motorů. O litrovém tříválci již byla řeč, ale půjde koupit také prvního zástupce nové generace motorů TSI. Jím je 1.5 TSI EVO o výkonu 110 kW (150 k), který bude k dispozici také v úspornější variantě BlueMotion vyladěné na nejvyšší výkon 96 kW (130 k). Přeplňovaný čtyřválec je vybaven systémem deaktivace válců ACT. Modely Golf GTI, Golf GTI Performance a Golf R budou pohánět výkonnější verze motoru 2.0 TSI, které jsou nyní k dispozici ve výkonových stupních 169 kW (230 k) - GTI, 180 kW (245 k) – GTI Performance a 228 kW (310 k) - R. Nově vyvinutá 7stupňová převodovka DSG v modelové řadě Golf postupně nahradí všechny 6stupňové převodovky DSG.

Nový Volkswagen Golf vstupuje do předprodeje na českém trhu v 9 výbavových liniích: Trendline, Comfortline, Highline, R-Line Comfortline, R-Line Highline, GTI, GTI Performance, GTD a R.

Za GTI, jehož motor navýšil výkon na 230 koní, se nyní bude platit 692 900 korun, za GTI Performance (245 koní) budou dealeři vyžadovat 745 900 Kč a za Golf R (nově 310 koňských sil) už 989 900 Kč.

Modely Golf GTE a e-Golf budou následovat v březnu 2017. Jejich ceny zatím zveřejněny nebyly.

Golf Variant je na trhu v šesti výbavových liniích: Trendline, Comfortline, Highline, Alltrack, GTD a R. Základní motorizací Golfu Alltrack je turbodiesel 2,0 TDI s výkonem 110 kW. Auto pochopitelně disponuje pohonem všech kol. Jeho cena je 742 900 Kč.

Autosalony | Volkswagen | Premiéry | Paříž 2016 | Volkswagen Golf

Paříž živě: Volkswagen dovezl facelift Golfu. Nikdo si ho ale nevšimnul

Volkswagen Touran 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 163 651 km
Cena: 209 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 163 234 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Transporter 2.461
Rok výroby: 2006
Stav: 244 594 km
Cena: 90 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků